170474 30.10.2004 15:01:06 | |
---|
Olisi tämmöinen koivukantinen les paul projekti , ja reunalistan kiinnitys. Millä liimalla lista tarttuisi hyvin. kokeilin vähän sitä sun tätä liimaa mutta ei pysy**' Kiitos jo vastauksista. |
jarmos 30.10.2004 15:18:36 | |
---|
Olisi tämmöinen koivukantinen les paul projekti , ja reunalistan kiinnitys. Millä liimalla lista tarttuisi hyvin. kokeilin vähän sitä sun tätä liimaa mutta ei pysy**' Kiitos jo vastauksista. Itse olen käyttänyt loctiten pikaliimaa no:401, on aika hätäistä liima ja liimaa kyllä sormetkin. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
erkko 30.10.2004 15:20:32 | |
---|
Yleensä reunalista liimataan ihan tavallisella pikaliimalla. Laita liimaa tarpeeksi ja laita lista maalarinteipillä "puristukseen", niin homma onnistuu helposti. Kannattaa liimata vaan pätkä kerrallaan. Ja kannattaa esitaivuttaa reunalista vaikka kuumailmapuhaltimella ainakin tiukimpien mutkien kohdalta. |
poppamies 30.10.2004 17:22:34 | |
---|
"G-strings are for strippers" |
toka 30.10.2004 18:35:48 | |
---|
liimasin vähän aikaa sitten reunanauhan koivuun pikaliimalla, geelisellaisella, aika käyttäjäystävällistä. |
toka 30.10.2004 18:47:03 | |
---|
Tuli vielä mieleen kun kirjoitit että olet jo kokeillut eri liimoja ja sulla on ollut vaikeuksia saada reunanauha pysymään, onhan nauha tarkoitettu siihen tarkoitukseen tai on muuten jotain perusmuovia, eksoottisempiin muovilaatuihin kuten esim. polyesteriin pitää olla omat liimat. |
Juniper 30.10.2004 23:47:41 | |
---|
Asetonilla liimaus onnistuu hyvin olettain että reunalista on selluloidia. Ensin teipataan lista bodiin. Liuotetaan pieniä määriä (ylimääräistä)reunalistaa asetoniin siten, että muodostuu sopiva liima(ei liian paksua), jonka jälkeen tuikataan liima esim. injektioruiskulla listan ja bodyn väliin. |
Tim 31.10.2004 00:11:56 | |
---|
Tossa super gluella (cyanoacrylatella) liimatessa on se ongelma kuulemma, että se liima imeytyy puuhun, ja sitten ei enää väri tartukaan siihen kohtaan. Pitäs jollain kai sulkee ensin huokoset, ettei imeydy. Tai sitten ei värjää suoraan puuta, vaan vetää lakassa värin. En sitte tiedä miten pahasti imee käytännössä, jos pahinpiin mutkiin laittaa tipan pari sitä, ja muualle asetonia. Muuten, mitäs pitäs käyttää jos pistää selluloidinitraatti, eli muovilistaa, ja sitte helmiäistä, ja sitte taas muovia. Ei taida pysyä pelkällä asetonilla? |
Juzzu 31.10.2004 08:12:34 (muokattu 31.10.2004 08:13:19) | |
---|
Mä "liimasin" pelkästään asetonilla. Eli isolla kädellä asetonia siten, että se pehmentää reunalistaa - tietenkin sinne sisäpuolelle ettei pehmene joka puolelta. Muutaman tovin kun antaa asetonin vaikuttaa sulaa listan sisäpinta sopivan tahmeaksi ja listaa liimaa itse itsensä. Sitten vaan maalarinteipillä pänninkiin ja kyllä on pysynyt. Otelaudassa kannattaa kyllä käyttää tämäkämpiä liimoja, kun joutuvat listat kovemmalle kaulan kanssa touhuillessa. Tosin liimasin itsekin siinä vain asetonilla, mutta se oli tietoinen riski. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
No tartuihan se ,lähdin ilmeisesti väärästä kohdasta liimaamaan"soololovesta". Käytin loctiten 410 pikaliimaa.Nyt on kiinni ja pysyy.Kiitos |
vrajala 31.10.2004 19:12:47 | |
---|
Tossa super gluella (cyanoacrylatella) liimatessa on se ongelma kuulemma, että se liima imeytyy puuhun, ja sitten ei enää väri tartukaan siihen kohtaan. Ootko kokeillut geelimäistä pikaliimaa? Mä en ainakaan sen kanssa ole törmännyt tuollaisiin ongelmiin. Tavallinen juokseva pikaliima imeytyy puuhun aika reippaastikin, joskin sitä voi estää kostuttamalla liimauskohdan vedellä ennen liiman levittämistä. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
Jykki 07.11.2004 17:37:15 | |
---|
Olisi tämmöinen koivukantinen les paul projekti , ja reunalistan kiinnitys. Millä liimalla lista tarttuisi hyvin. kokeilin vähän sitä sun tätä liimaa mutta ei pysy**' Kiitos jo vastauksista. Itse olen käyttänyt lennokkiliimaa. Sellaista asetonipohjaista, joka hieman sulattaa muovia. Sitä saa geelimäisenä, jolloin helppo levittää. Tämän vihjeen sain Leppävirralta. Jykki |