Aihe: Onkelmia Chras-pellin valinnassa..
1 2 3
Niq
30.10.2004 22:52:59

Paisteen 802 16" Crash on minullakin, ei voi mitenkään edes verrata laadussa johonkin 302 -sarjaan, niinkuin joku tässä ketjussa jo teki. Jämäkkä, soi hyvin ja pitkään, minä ainakin tykkään. Kestänyt erittäin kovaotteista soittoa jo pari vuotta. Ja kohtuullisen edullinenkin on.

off-topic: Miten minusta tuntuu että kaikilta muusikoiden.netin palstoilta juuri rumpuosastolta löytyy kaikkein kovimmat välineurheilijat. Mikään ei kelpaa ellei se satu olemaan helvetin kallis ja mutu-tietoa heitetään ihan miten sattuu. Jollekin tämä on kuitenkin vain harrastus, ei sijoitus- tai keräilytoimintaa. Ja tietysti joku merkki on aina kaikkien syljettävänä ja joku merkki taas on niin paras vaikka ei kokemustakaan olisi. En nyt lähde sanomaan että mitkä nuo merkit ovat, miettikää itse.. ;)
Niskamies
30.10.2004 23:39:19
Mikään ei kelpaa ellei se satu olemaan helvetin kallis...

Mulla on Staggit. Ne on halvat, ja kelpaa mulle:)
Meitsi on meshissä.
hgr
31.10.2004 01:53:38
Paisteen 802 16" Crash on minullakin, ei voi mitenkään edes verrata laadussa johonkin 302 -sarjaan, niinkuin joku tässä ketjussa jo teki. Jämäkkä, soi hyvin ja pitkään, minä ainakin tykkään. Kestänyt erittäin kovaotteista soittoa jo pari vuotta. Ja kohtuullisen edullinenkin on.

off-topic: Miten minusta tuntuu että kaikilta muusikoiden.netin palstoilta juuri rumpuosastolta löytyy kaikkein kovimmat välineurheilijat. Mikään ei kelpaa ellei se satu olemaan helvetin kallis ja mutu-tietoa heitetään ihan miten sattuu.

Pyh. Kyllä vaan mun mielestä on huomattavasti kannattavampaa sijoittaa 150 e Meinl Byzancen crashiin kuin 80 e 802:een. Molemmista kokemusta, eikä todellakaan mitään mutua.
tthei
31.10.2004 10:36:58

802-sarja taitaa olla noista 02 -sarjoista ensimmäinen joka on ostamisen arvoinen

Oot tainnu nyt unohtaa 602:set. Onhan nekin 02 -sarja ;)
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Alpha
31.10.2004 12:29:21
Oot tainnu nyt unohtaa 602:set. Onhan nekin 02 -sarja ;)

2002 myös...
Bacchus
31.10.2004 15:30:44 (muokattu 31.10.2004 15:30:50)
Nojoo, mutta jos on varaa sijoittaa rumpuihin 500e niin byzance haukkaa aika ison osan tuosta rahasta. En nyt tarkoittanut että pitäisi ostaa vain halpiksia, vaan sitä että miksi niitä...

Kokemusta on niin 302- 502- että 802-sarjoistakin. Eroa noiden välillä tottakai löytyy, eikä 802 nyt mikään aivan 302:sen tasoinen kattilankansi ole. Mutta, ei minusta todellakaan hintansa väärti.

Mutu-arvosteluista ja merkkiuskollisesta ylistämisestä olet ihan oikeassa. Pitää vaan yrittää tarkastella, tuleeko arvostelu oikeasti kokemuksesta, vai ihan lonkalta.
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
ddrum54
31.10.2004 22:47:09
Noin vuoden kokemuksella Staggeista voin vilpittömästi suositella. Hinta - laatusuhteeltaan erittäin hyvä pelti.

Käy hyvä mies kokeilemassa. Se kannattaa.
2`n 4
RATM
01.11.2004 11:12:31 (muokattu 01.11.2004 11:13:40)

Mulla on itellä käytössä 2 x 802-sarjan crashia ja kumpikin on paskana. Toinen vetelee ihan viimeisiä ja toinen alkanu murtumaan reunasta.
Paskat pellit jos minulta kysytään. Se paksuus ei aina ole merkki kestävyydestä. Laatu se on mikä ratkaisee. Varmaan raaka-aineella pellin valmistuksessa on aika suuri merkitys kuten tekotavalla.
Weee weee! Olen vyötiäinen.
Niq
01.11.2004 11:20:48

Mulla on itellä käytössä 2 x 802-sarjan crashia ja kumpikin on paskana. Toinen vetelee ihan viimeisiä ja toinen alkanu murtumaan reunasta.

Uskomatonta. Monta kertaa olen ihmetellyt että eikö noihin tehoa mikään, säikähtänytkin pari kertaa kun olen yltynyt kunnolla takomaan. Mutta ei edes pientä halkeamaa, lommoa tahi naarmua ole näkynyt. Ehkä sitten sinulle sattunut maanantaimallit tai minulle poikkeuksellisen hyvät yksilöt. Tai ettei vaan olisi väärä soittotekniikka. ;)
RATM
01.11.2004 12:08:07 (muokattu 01.11.2004 12:09:40)

Uskomatonta. Monta kertaa olen ihmetellyt että eikö noihin tehoa mikään, säikähtänytkin pari kertaa kun olen yltynyt kunnolla takomaan. Mutta ei edes pientä halkeamaa, lommoa tahi naarmua ole näkynyt. Ehkä sitten sinulle sattunut maanantaimallit tai minulle poikkeuksellisen hyvät yksilöt. Tai ettei vaan olisi väärä soittotekniikka. ;)

Voihan se olla etten vain osaa soittaa oikein... Prkle pitää vissiin opetella sivelemään niiitä peltejä. Tietysti sekin vaikuttaa kuinka tiukalla pitää peltejä kiinni ja missä kulmassa ne on soittajaan nähden. Ehkä en vain osaa.
Musiikkityylit mitä soitan ovat pnunk-rock tai jotain sinne päin ja soittelen myös powermetallia. Kyllä niitä peltejä minusta pitäsi saada lyödä ihan kunnolla, kun soittaa. Olisin tyytyväinen jos pellit vain kestäisivät.
Niq
01.11.2004 13:16:46

Voihan se olla etten vain osaa soittaa oikein... Prkle pitää vissiin opetella sivelemään niiitä peltejä.

Itsekin soitan heviä, enkä todellakaan sivele niitä peltejä, usein tulee lyötyä peltiä koko voimallakin, tosin on minulla kestänyt yksi 302 paiste 18" ride/crash jo puolitoista vuotta. Ehkä se lyöntikulma sitten vaikuttaa, tiedä häntä.
hgr
01.11.2004 13:36:55
Kyllä niitä peltejä minusta pitäsi saada lyödä ihan kunnolla, kun soittaa. Olisin tyytyväinen jos pellit vain kestäisivät.

Aika väärä ajattelutapa. Ohuempiakin peltejä voi lyödä aika kovaa, jos vain tekniikka on kunnossa. Mutta sellaisia peltejä ei ole olemassakaan mitkä kestää mitä vaan. Kalliimmissa pelleissä on parempi soundi, ei parempi kestävyys. Taas tosi paksuissa pelleissä on kauhea soundi ja ne saattavat silti rikkoutua ihan yhtä helposti.
tthei
01.11.2004 16:50:57

Aika väärä ajattelutapa. Ohuempiakin peltejä voi lyödä aika kovaa, jos vain tekniikka on kunnossa. Mutta sellaisia peltejä ei ole olemassakaan mitkä kestää mitä vaan. Kalliimmissa pelleissä on parempi soundi, ei parempi kestävyys. Taas tosi paksuissa pelleissä on kauhea soundi ja ne saattavat silti rikkoutua ihan yhtä helposti.

Dyno beatit taitaa ollakkin sitten eriasia :D Niillä vois varmaan betoniharkkojakin katkoa ja pelti ei meinais mitään :D

Muuten jos halpaa ja kestävää haetaan niin kyllä Paiste Alphat on aika kätevät vaihtoehdot. Ne on ihan kelpo peltejä vaikka kaikki hifistelijät väittää niiden kolisevan.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
RATM
02.11.2004 09:31:09

En omasta mielestäni väittänytkään etteikö ohuempia peltejäkin voisi lyödä kovaa. Uskaltaisin myös väittää että hinnalla on joissakin tapauksissa merkitystä kestävyyteen. Ja soundipuolihan on kiinni kuuntelijan korvasta. Se on ihan mistä tykkää. Peltein kestävyyksissä on paljon eroja. Varsinkin koneilla sorvatuissa pelleissä. Joskus voi sattua paska erä ja peltien rakenteessa on jotain häikkää.
moderndrummer88
02.11.2004 12:03:42

Tuosta katot Staggien hinnat. DH-sarjasta löytyy:

16'' Medium Brilliant 75€
16'' Medium-Thin Exotic 80€

Molemmat todella kovia rock-peltejä, paljon munakkaamman kuulosia kuin 802set, varsinkin hyvät yksilöt.

todella hyviä on exoticit joskin aika "räkäisiä" että mielipidekysymys on tuokin... ohimennen pakko hehkuttaa että sain 60erkillä 16'' Medium-Thin Exoticin musamessuilta kuopiosta......
että tämmöstä tällä kertaa...
jussijoe
02.11.2004 13:42:13

Muuten jos halpaa ja kestävää haetaan niin kyllä Paiste Alphat on aika kätevät vaihtoehdot. Ne on ihan kelpo peltejä vaikka kaikki hifistelijät väittää niiden kolisevan.

mulla on 802 plus 16" crash ja se on mielestäni paljon parempi mitä 16" (koliseva) alpha crash joka minulla oli pari viikkoa lainassa kaverilta. ja tuo 802 on kestänyt yli 2 vuotta rock-soitossa ja siinä ei ole mitään rikkoutumisen merkkejä havaittavissa. hyvä (tietysti on parempiakin), kohtuuhintanen, kestävä kräss-lätty
poja?
hgr
02.11.2004 14:41:41
En omasta mielestäni väittänytkään etteikö ohuempia peltejäkin voisi lyödä kovaa.

Viittasin siihen kun sanoit että peltejä "pitäisi" saada lyödä niin kovaa kuin jaksaa.

Tää peltien kestävyys -keskustelu on sinänsä aika hakoteillä kun 95% tapauksista vika on soittajan tekniikassa eikä pellissä.
RATM
02.11.2004 16:37:09

Viittasin siihen kun sanoit että peltejä "pitäisi saada lyödä niin kovaa kuin jaksaa."

Tää peltien kestävyys -keskustelu on sinänsä aika hakoteillä kun 95% tapauksista vika on soittajan tekniikassa eikä pellissä.

En sanonut misssään vaiheessa sanoja "niin kovaa kuin jaksaa", vaan "kunnolla". Tarkkuutta tarkkuutta! Mistä olet saanut tuollaista tietoa, että vika on 95 % tapauksista soittajassa tai hänen teknikassaan? Heitäppä linkillä niin käyn katsomassa. En myöskään väitä etteikö vika olisi henkilökohtaisessa soittotyylissäni. Se on hyvinkin paljon mahdollista. Tiedän, että jos pellin on joskus tiputtanut maahan se voi myöhemmin alkaa murtumaan tästä syystä. Varsinkin jos se tippuu kovalle lattialle tms. pinnalle.
kimmo.huhta
02.11.2004 18:27:06

Hmm...Nyt alko jutustelu meneen ihan eri suuntaan ku oli alunperin tarkotus... Mutta kiitos kaikille, menin ja ostin sen 802. Ehän sitä auta muuta ku kokeilla, jos on potaskaa nii ei muuta ku roskiin ja uus tilalle. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)