sandman178 29.10.2004 21:09:23 | |
---|
Millaiset kalvot tomien ja bassarin ala/resonanssi-kalvoina pelaa parhaiten? Käykä kalvoiksi samanlaiset kalvot kuin lyöntikalvot vai onko alakalvoille erikseen joku oma laatunsa? Tell me kid, have you ever danced with the devil in the pale moonlight? |
DimensionZ 29.10.2004 21:37:20 (muokattu 29.10.2004 21:39:32) | |
---|
No periaatteessa riippuu vähän mitä soitat ja minkälaiset soundit haluat. Jos haluat mukavan kevyet ja ilmavat soundit niin pistä vaikka Remo Diplomat sinne alle, muuten Remo Ambassador käy vallan mainiosti oikeastaan mihin tahansa. Ja nuohan on samoja kalvoja kun mitä käytetään lyöntikalvoinakin, eli ei ole mitään oikeaa luokittelutapaa tähän hommaan. Pari asiaa kannattaa huomioida tässä kuitenkin. Yleensä alas ei laiteta päällystettyjä kalvoja (Coated), kuten ei myöskään kaksikerros kalvoja kuten Emperor tai Pinstripe. Tärkeämpänä ehkä ettei laita kaksikerros kalvoja, tuppaavat tappamaan soundin aika tehokkaasti. Vielä tähän Evansin vastaavia kalvoja, en kyllä ole aivan varma mutta Ambassador taitaa olla Evans G1, ja Emperor taitaa olla sitten G2. Ja vielä tuosta basariresosta sen verran että nykyään aika monet jättää siihen sen tehdaskalvon jossa on rumpumerkin logo. Nämä yleensä perustuvat Powerstroke III-tyyppiseen ratkaisuun. Mutta tietenkin siihen basariinkin voi laittaa vaikka läpinäkyvän Ambassadorin jos haluaa. ''He jumped right out of a building!!'' |
sandman178 29.10.2004 22:09:14 | |
---|
No soittotyyli on jotain hard rock/heavy ja tomeissa ja basarissa on Powerstroke 3:t. Haluaisin niihin sellaisen lyhyen, voimakkaan ja matalan soundin. Nyt tomit kaikuu ehkä hieman liikaa. Alakalvoina on jotkin Everplayt jotka tulivat setin mukana kun ostin sen Soitinlaineesta. Merkki on siis Premier ja tomien koot: 10", 12" ja 14" ja basari 20" (tämäkin selväksi...). Basarin ääni on jotenkin vaisu, ääntä voisi kuvailla vaikka "bah" tai "tump". Eli siinä siis on Powerstroke 3 ja takakalvona alkuperäinen Everpaly. Tell me kid, have you ever danced with the devil in the pale moonlight? |
Dr.Rubber 30.10.2004 09:17:50 | |
---|
Basarin ääni on jotenkin vaisu, ääntä voisi kuvailla vaikka "bah" tai "tump". Eli siinä siis on Powerstroke 3 ja takakalvona alkuperäinen Everpaly. Liekö tuo joku premierin tyyppivika... Itsekin tuskailen jatkuvasti bassarin kanssa. Tuntuu, ettei siitä saa millään kamalan hyvää hevimpään vetoon. Ei, vaikka kuinka virittää ja demppaa ja ei-demppaa. Muutoin olen kyllä erittäinkin tyytyväinen näihin Speedyn vanhoihin APK:hin. :-) Kyttä on poliisi! |
Niskamies 30.10.2004 10:11:59 | |
---|
No soittotyyli on jotain hard rock/heavy ja tomeissa ja basarissa on Powerstroke 3:t. Haluaisin niihin sellaisen lyhyen, voimakkaan ja matalan soundin. Nyt tomit kaikuu ehkä hieman liikaa. Alakalvoina on jotkin Everplayt jotka tulivat setin mukana kun ostin sen Soitinlaineesta. Merkki on siis Premier ja tomien koot: 10", 12" ja 14" ja basari 20" (tämäkin selväksi...). Basarin ääni on jotenkin vaisu, ääntä voisi kuvailla vaikka "bah" tai "tump". Eli siinä siis on Powerstroke 3 ja takakalvona alkuperäinen Everpaly. Heitäppä eteenkin Powerstroke 3. Mulla toimi helkutin hyvin, vaikka paskat rummut onkin. Tomeihin sitten vaikka Ambassadorit päälle ja alle, tai vaikka Emperorit päälle ja Ambassadorit alle. Meitsi on meshissä. |
Terok 30.10.2004 13:01:49 | |
---|
Liekö tuo joku premierin tyyppivika... Itsekin tuskailen jatkuvasti bassarin kanssa. Tuntuu, ettei siitä saa millään kamalan hyvää hevimpään vetoon. Ei, vaikka kuinka virittää ja demppaa ja ei-demppaa. Muutoin olen kyllä erittäinkin tyytyväinen näihin Speedyn vanhoihin APK:hin. :-) Eipä itsellä ole ollut ongelmaa basarin kanssa, APK setti ja Powerstroke 3 kalvona, demppiä sen verran reippaasti että kangasta on kalvossa kiinni niin että ei pahemmin soi. Basari on kohta parasta tässä setissä. |
K@nnuttaja 30.10.2004 21:32:47 | |
---|
joo..on se Powerstroke3 omiaan,botnee piisaa 20"! |
Heitäppä eteenkin Powerstroke 3. Mulla toimi helkutin hyvin, vaikka paskat rummut onkin. Tomeihin sitten vaikka Ambassadorit päälle ja alle, tai vaikka Emperorit päälle ja Ambassadorit alle. Mulla on just tuollanen konfiguraatio, eli Powerstroke 3set basarissa molempina, lyöntikalvona Coated. Tomeissa Coated Emperorit ylhäällä ja Ambassadorit alhaalla. Saa todella monipuoliset soundit, ihan hevi-lätsistä kireään ja avoimeen, vaikka emperorit sitä vähän rajoittavatkin, korkeampaan jazziin. ''He jumped right out of a building!!'' |
Dr.Rubber 31.10.2004 03:45:34 | |
---|
Offtopikkia, mutta taisi nyt löytyä ainakin osasyy tuon mun basarin tumppuuteen. Siitähän on perkele mennyt vanne paskaks! Huomasin tänään settiä keikan jälkeen purkaessa, että perkele, on tainnut tulla kirittyä pedaali liian tiukasti kiinni vanteeseen. Vanteen perkele kun on mennyt vallan elastiseksi pedaalin kiinnityskohdalta. Vähän vituttaa, tosin nyt on liian väsynyt sitä tajuamaan. Pitää nyt tutkia, mitä toimenpiteitä tuo aiheuttaa. Luultavasti ainakin testaan siten, että vaihdan lyönti- ja etukalvon vanteet päittäin. Vaan tuskin mitään auttaa. Perkele sentään. Ei varmaan löydy tuohon rumpuun enään vannetta tai sitten maksaa kolkyttuhatta donaa, jota minulla ei tietysti takataskussa ole - rumpali kun olen. Kyttä on poliisi! |
jazzmies 31.10.2004 10:19:13 | |
---|
Keikkakäytössä kirkkaat Ambassadorit alla ja Coated Emperorot päällä kuulostavat hyvälle ja pohjakkalle, mutta studiossa on niihin pitänyt lisätä diskanttia pirusti. Vaihdoin alle diplomatit ja lyöntipuolelle Coated Ambassadorit, niin johan palasi diskantit, herkkyys ja dynamiikka. |
ddrum54 31.10.2004 11:31:49 | |
---|
Offtopikkia, mutta taisi nyt löytyä ainakin osasyy tuon mun basarin tumppuuteen. Siitähän on perkele mennyt vanne paskaks! Huomasin tänään settiä keikan jälkeen purkaessa, että perkele, on tainnut tulla kirittyä pedaali liian tiukasti kiinni vanteeseen. Vanteen perkele kun on mennyt vallan elastiseksi pedaalin kiinnityskohdalta. Vähän vituttaa, tosin nyt on liian väsynyt sitä tajuamaan. Pitää nyt tutkia, mitä toimenpiteitä tuo aiheuttaa. Luultavasti ainakin testaan siten, että vaihdan lyönti- ja etukalvon vanteet päittäin. Vaan tuskin mitään auttaa. Perkele sentään. Ei varmaan löydy tuohon rumpuun enään vannetta tai sitten maksaa kolkyttuhatta donaa, jota minulla ei tietysti takataskussa ole - rumpali kun olen. Huttunen myy puuvalmiita vanteita. Kohtuuhinnalla. 2`n 4 |
sandman178 11.02.2005 18:30:40 | |
---|
no mitenkä sitten joku coated toimii tomeissa resona? vaikkapa alhaalla coated ambassador ja päällä clear emperor? ...näin tuli taas nostettua vanha topikki... :D Tell me kid, have you ever danced with the devil in the pale moonlight? |
Niskamies 11.02.2005 23:03:52 | |
---|
Hyvä resokalvo voisi olla Aquarianin classic clear. Vain hyviä kokemuksia Aquarianeista, vielä kun sais tietää mistä niitä saa, on tullut käytetyissä virpoissa aquariania. Meitsi on meshissä. |
Peace 12.02.2005 10:32:08 (muokattu 12.02.2005 10:32:29) | |
---|
Joona Rautiainen |
Youni 12.02.2005 10:41:40 | |
---|
Liekö tuo joku premierin tyyppivika... Itsekin tuskailen jatkuvasti bassarin kanssa. Tuntuu, ettei siitä saa millään kamalan hyvää hevimpään vetoon. Ei, vaikka kuinka virittää ja demppaa ja ei-demppaa. Muutoin olen kyllä erittäinkin tyytyväinen näihin Speedyn vanhoihin APK:hin. :-) Mikään tyyppivika ole. Mulla lähtee mieletön jylinä 20" basarista juuri noilla kalvoilla. HUOM: Ei demppiä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
ddrum54 12.02.2005 12:28:05 | |
---|
Mikään tyyppivika ole. Mulla lähtee mieletön jylinä 20" basarista juuri noilla kalvoilla. HUOM: Ei demppiä. Juu on hyvä pointti tuo demppien poisto. Sitten toinen asia basarin soundeihin: miksi ihmeessä molempien kalvojen pitää olla demppirinkulalla varustettu? Mulla on batterpuolella Evans EQ4 ja resopuolella Evans G1, ilman mikkireikää, ilman demppausta. Soundi on taivaallinen. 2`n 4 |
joravuo 12.02.2005 21:06:52 | |
---|
mulla oli virvelissä setin mukana tullut alakalvo joku ihan p*ska nimittäin kun kiristin kalvoo nii kuulu "pam" ja kalvo irtos siitä "renkulasta" joten kävelin kauppaan ja ostin remo weatherking alakalvon ja saundi parani 99%.Helppoa!!!:) taas päivää vanhempana... |
anstir 13.02.2005 10:16:41 | |
---|
Mulla on batterpuolella Evans EQ4 ja resopuolella Evans G1, ilman mikkireikää, ilman demppausta. Soundi on taivaallinen. Onko tuo EQ4 muuten sama kuin Powerstroke 3? Yksikerros ja demppirengas? |
ddrum54 13.02.2005 12:13:29 | |
---|
Onko tuo EQ4 muuten sama kuin Powerstroke 3? Yksikerros ja demppirengas? Samanlainen on juu... tai ehkä. Tässä Evansin kalvokarttaa tutkiessa... näissä muissa EQ malleissa on muffle ring ja overtone control ring, molemmat, mutta tässä EQ4: ssä on vain overtone control ring. Ja melko soiva on tämä EQ4. Saattaisiko joku Powerstroke - tuntija kertoa tästä Remon rakenteesta? Ei tää muuten aukea... 2`n 4 |
markkuliini 13.02.2005 12:17:00 | |
---|
Powerstroke 3 on ambassador-paksuinen yksikerroskalvo (10 mil.(ei siis milliä)) +demppirengas. Powerstroke 4 on emperor-paksuinen (7+7 mil.) kaksikerroskalvo+demppirengas. |