Aihe: Vihdoin hyvä virveli
1 2 3
Viceroy
28.10.2004 15:09:33

Hintaa tuli 290 euroa

Voi per*e, sitten meikä vielä joutuu palauttamaan myymäsi virvelin. Taitaa olla kohta rahaongelmia itse kullakin...

Sorry Niskamies ja sorry offtopic!
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
vernie
28.10.2004 15:14:41
Provo... Rumpu on varmasti hyvä. Maininnat "parannetusta Ludwigista" menevät myyntimiehen piikkiin ja osa nielaisee syötin.

Arvelinkin, että juuri tuo kohta sinua jäi kirvelemään.. :)

Osto/myyntipalstalla oli viimeviikolla Black Beauty 400 euroa ja huuto-netissä legendaarinen 402 Supra meni kohtuuhinnalla.

Huomasin kyllä tuon Paasin kauppaaman Black Beautyn, ja sen tiimoilta viesteilimmekin. Käytetyn rummun ostaminen on siinä mielessä ongelmallista, että testausmahdollisuudet saattavat olla nihkeät, johtuen esim. pitkistä välimatkoista. Huomaa toki, että kaikki eivät ole rumpaloineet vuodesta 1978 lähtien, eivätkä näin ollen ole ehtineet testaamaan joka ikistä virvelimallia. :)

Soraäänet kuuluvat kuvaan, jos meinataan keskutelua saada aikaiseksi.

Totta turiset. Ja edelleen, soraäänten kommentointi kuuluu asiaan. Jos soraäänesi sisältö ei olisi ollut luokkaa "Paicen hinta tippuu ja pojat ei vain osaa", olisin kenties suhtautunut siihen ihan toisella tavalla. Koska selvästi haluat kehittää tätä keskustelua, ja asiantuntemustakin löytyy, niin kerro vaikka _minkä takia_ Ian Paice signature-virveli on esikuviaan kehnompi soittopeli. :) Mä ainakin haluaisin tietää mistä jäin paitsi (jälleenmyyntiarvon lisäksi), kun en ostanut ludaria..
"gay! gay! DISNEYGAY!" -Rivers Cuomo
Niskamies
28.10.2004 15:16:58
Voi per*e, sitten meikä vielä joutuu palauttamaan myymäsi virvelin. Taitaa olla kohta rahaongelmia itse kullakin...

Sorry Niskamies ja sorry offtopic!

Ei hätiä, ei se tosta virpparahadta ole kiinni:)
Meitsi on meshissä.
hollmi-5
28.10.2004 16:23:49 (muokattu 28.10.2004 16:24:06)
Koska selvästi haluat kehittää tätä keskustelua, ja asiantuntemustakin löytyy, niin kerro vaikka _minkä takia_ Ian Paice signature-virveli on esikuviaan kehnompi soittopeli. :) Mä ainakin haluaisin tietää mistä jäin paitsi (jälleenmyyntiarvon lisäksi), kun en ostanut ludaria..

Runko on Suprassa alumiinia, messinkiä, pronssia tai Ludalloy-kevytmetalliseosta. Ian Paicessa terästä. Tästä jo tulee eroa aivan riittävästi. Ludarin sointi on lämpimämpi ja kiinteämpi eikä siinä ole epätoivottuja korkeita ja heliseviä ylä-ääniä.

Eniten kuitenkin minua häiritsee noiden Tamayamahapearlyounameit-virveleiden kohdalla se, ettei oikein itsekään uskota mihinkään tuotteeseen niin, että se säilyisi tuotannossa pidempään muuttumattomana. Poikkeuksen sääntöön tekee Pearlin Free Float System, joka on ollut markkinoilla jo toistakymmentä vuotta. Vertaa kuitenkin Ludwigiin, jonka Imperial-lugidesign on 30-luvulta asti säilynyt muuttumattomana. Itse arvostan pysyvyyttä. Hyvää ei kannata muuttaa.

Itse kyllä ottaisin nuo Lockin Nutsit tuosta Paicesta pois. Turha ylimääräinen paino ei ainakaan paranna soundia. Tuonkin systeemin olen joskus muinoin nähnyt Ludwigin puuvirpassa.

Olen soittanut tuota Paice-modelia. Ihan asiallinen rumpu se on. Ludareissa on kuitenkin parempi meininki. Ainakin minun korvissani ja korvien välissä. Siinä tärkein syy, miksi omistan viisi Ludwigin virveliä, mutta en yhtään Pearlia tällä hetkellä. Niitäkin on ollut. Ja monia muita. Ne ovat saaneet aikanaan lähteä kiertoon. Vain yhden Ludarin olen aikoinani mennyt vaihtamaan. Vieläkin hävettää tunnustaa, että annoin Supran ja rahaa, että sain 6,5" teräs Taman...
Mika Hollström
Bacchus
28.10.2004 20:14:10 (muokattu 28.10.2004 20:20:46)
Provo... Rumpu on varmasti hyvä. Maininnat "parannetusta Ludwigista" menevät myyntimiehen piikkiin ja osa nielaisee syötin.

Parannettu Ludwig- löpinä on varmasti kukkua, siinä olet oikeassa. En edes huomannut että joku oli sellaista maininnut. Ei ihme että älähdit...=)

Joskus vielä Supran tai jonkun muun Ludarin klassikon ostan, ja selvitän onko kaikki ylistys vain naavapartojen nostalgisoimista,vai löydänkö virvelin, jota en enää koskaan vaihda pois.=)

Eniten kuitenkin minua häiritsee noiden Tamayamahapearlyounameit-virveleiden kohdalla se, ettei oikein itsekään uskota mihinkään tuotteeseen niin...

Totta, hyviä pointteja!
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
vernie
29.10.2004 00:08:38
Ludarin sointi on lämpimämpi ja kiinteämpi eikä siinä ole epätoivottuja korkeita ja heliseviä ylä-ääniä.

Jep, korkeat ja helisevät ylä-äänekset ovat kyllä todella rasittavia. Paicessa ne saa kuitenkin eliminoitua aika tehokkaasti hyvän demppisysteemin avulla ilman, että soundi muuttuu kovin dramaattisesti. Tuo ludareiden lämpimämpisointisuus pitää varmasti paikkansa.

Eniten kuitenkin minua häiritsee noiden Tamayamahapearlyounameit-virveleiden kohdalla se, ettei oikein itsekään uskota mihinkään tuotteeseen niin, että se säilyisi tuotannossa pidempään muuttumattomana.

Minäpä taas en vaadi kamoiltani mitään ylimääräistä legendaarisuusarvoa. Ei sikäli, että hirveästi olisi varaakaan vaatia :). Yleensä riittää, jos soittotuntuma, soundi ja hinta ovat kohdallaan.

Mutta ehkäpä mustakin tulee vielä joskus jonkin kalliin ja legendaarisen rumpumerkin lojaali kannattaja.. kunhan saisi vaan jostain ensin repullisen rahaa. :D
"gay! gay! DISNEYGAY!" -Rivers Cuomo
moottorisaha
29.10.2004 00:13:00 (muokattu 29.10.2004 00:17:02)

Mitä käytännön eroja noissa virveleissä sitten on, ihan näin valmistuksellisesti, jotka siis aiheuttavat soundieroja? Samanlaisia ympyrän muotoisia peltipurkkejahan ne on kaikki. :)

Ainakin itse olen saanut melkein mihin tahansa virveliin hyvän soundin oikeilla kalvovalinnoilla ja hyvällä virittämisellä. Huvittavaa tuo merkkiuskollisuus ja muu pelleily... ehkä sen sijaan kannattaisi keskittyä vaikka siihen soittamiseen. :)
Bacchus
29.10.2004 01:18:07
Mutta ehkäpä mustakin tulee vielä joskus jonkin kalliin ja legendaarisen rumpumerkin lojaali kannattaja.. kunhan saisi vaan jostain ensin repullisen rahaa. :D

Ehkä sitten joskus vanhana käpynä hankitaan Ludarit, ja kirotaan nuoremmille "perkele, kyllä rummut ennen oli...";)

Elekää ottako vakavasti.
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
hollmi-5
29.10.2004 11:43:00
Mitä käytännön eroja noissa virveleissä sitten on, ihan näin valmistuksellisesti, jotka siis aiheuttavat soundieroja? Samanlaisia ympyrän muotoisia peltipurkkejahan ne on kaikki. :)

Ainakin itse olen saanut melkein mihin tahansa virveliin hyvän soundin oikeilla kalvovalinnoilla ja hyvällä virittämisellä. Huvittavaa tuo merkkiuskollisuus ja muu pelleily... ehkä sen sijaan kannattaisi keskittyä vaikka siihen soittamiseen. :)

Kaikki littyy kaikkeen. Rungon materiaali ja paksuus, snarebedi, kanttien säde ja kulma, vanteet...

Sulle kuitenkin vastaisin: Ei niissä mitään eroa ole. Jatka vain sillä melkein-linjalla, jos se tyydyttää :-)
Mika Hollström
ddrum54
29.10.2004 15:43:13 (muokattu 29.10.2004 15:44:26)

Kyllähän nuo mainitsemasi seikat asiaan vaikuttavat. Oikeasti virpoissa on eroja. Kyse on vaan siitä, että onko "ihan hyvä" tarpeeksi. Kaikilla tunnetuilla laaturumpuvalmistajilla on ns. huippumallit. Merkistä riippumatta ne on vaan hyviä. Kyse on tietysti makuasioista ja nyansseista. Ei kukaan maksa 1200€ virpasta jos se ei oikeasti ole hyvä. Niissä nyt vaan on parempia ominaisuuksia ja parempi viimeistely ja parempi tekninen toiminta kuin halpismalleissa.
Tämä hintakysymys pätee kaikkiin soittimiin. Kalliimpi = parempi, ei niitä muuten myytäisi eikä niitä valmistettaisi.
Merkkiuskollisuus on ymmärrettävä ominaisuus. Kun kerran löytää jotain erinomaista, niin kyllä siihen merkkiin tulee valtava luottamus. Ei toki kannata sulkea mieltään muiltakin huippumerkeiltä.
2`n 4
Niskamies
30.10.2004 17:48:29
Heh, aiheutinpa riidan täällä. No, mulle se on ainakin tärkeetä että virppa kuulostaa omaan korvaan hyvältä, ja sen tää Paice tekee.

Offtopiccina että käytiin tänään testaamassa Pearlin Tico Torres ja sitten se uusi Chad Smith. Oli muuten helvetin hyviä vehkeitä ne(kin).
Meitsi on meshissä.
hollmi-5
30.10.2004 20:30:36
Kuka täällä riitelee? Hyvä keskusteluhan meillä on tässä meneillään :-)
Mika Hollström
Niskamies
30.10.2004 22:55:23

Keskustelinpa tänään Musamaailman myyjän kanssa virpoista, ja just tästä Ludwig vs. Pearl "paremmuudesta". Oli kuulemma ollut siellä myynnissä Ludarin Supra, ja myyjä oli enemmän Paicesta digannut.

Ja eikös Paice vaihtanut kokonaan Ludarilta Pearlille?
Meitsi on meshissä.
Mikko A
30.10.2004 23:22:41
Keskustelinpa tänään Musamaailman myyjän kanssa virpoista, ja just tästä Ludwig vs. Pearl "paremmuudesta". Oli kuulemma ollut siellä myynnissä Ludarin Supra, ja myyjä oli enemmän Paicesta digannut.

Luonnollisesti... Siitähän sille maksetaan.
The space is filled with orbiting children.
hollmi-5
30.10.2004 23:37:31

Olikos tuo nyt vitsi? Tottakai Pearlin myyjä diggaa enemmän Pearlista ja Paice myös, koska Ludwig ei maksa heille palkkaa...

Minä ostan omalla rahalla ja vain mieleistäni tavaraa. Hinta ei ratkaise minun ostopäätöstäni. Koko ketjun alkuperäinen idea oli: Pearlilta parannettu Supra tosi halvalla. Yhteiset ominaisuudet jäävät kuitenkin mainosmiesten ja mielikuvien tasolle.
Mika Hollström
Niskamies
30.10.2004 23:46:29
Olikos tuo nyt vitsi? Tottakai Pearlin myyjä diggaa enemmän Pearlista ja Paice myös, koska Ludwig ei maksa heille palkkaa...

Minä ostan omalla rahalla ja vain mieleistäni tavaraa. Hinta ei ratkaise minun ostopäätöstäni. Koko ketjun alkuperäinen idea oli: Pearlilta parannettu Supra tosi halvalla. Yhteiset ominaisuudet jäävät kuitenkin mainosmiesten ja mielikuvien tasolle.

Se musamaailman myyjä on itse rumpali. Kait se jotain kertoo että hänkin soittaa Paicella eikä Supralla, eikä sitä ilmaiseksi ole saanut.
Meitsi on meshissä.
markkuliini
31.10.2004 01:43:32

Se musamaailman myyjä on itse rumpali. Kait se jotain kertoo että hänkin soittaa Paicella eikä Supralla, eikä sitä ilmaiseksi ole saanut.

No ei se todellakaan kerro yhtään mitään. Jos liike tuo myy Pearlia niin myyjä kehuu Pearlia. Paitsi että nyt Musamaailman myyjät alkavat todennäköisesti pian kehua Dw:n virveleitä.
Ei kai kukaan kuvittele että musiikkiliikkeen myyjä joutuu maksamaan ovh-hintoja mistään tavaroista. Jotain lähdekritiikkiä jos nyt voisi harrastaa...halooooooo....
ddrum54
31.10.2004 11:19:06

Näin on. Piiitkästä aikaa keskustelu ilman ääliöpellejen typerää vittuilua.

Absoluuttinen totuus löytyy jokaisen omien tinnituselimien välistä.

Kiitos kaikille osallistujille asiallisesta tavasta esittää mielipiteensä.
2`n 4
afro
31.10.2004 16:43:54 (muokattu 31.10.2004 17:45:58)
Kaikkea ei siis todellakaan tarvitse uskoa. Totta kai Pearl -myyjä mainostaa Pearlia kaikin mahdollisin keinoin, mutta että paranneltu Supra...? Hoho. Itselläkin siis tuo IP on, enkä sitä hauku, hyvähän se on.

Edit: Nyt sotkin ihan kunnolla. Perhana.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)