Pääosin tulee kerrostalossa soitettua kuulokkeilla, sillä kajarin kautta "hiljaa" soittaminen ei oikein miellytä, mielummin siis pistää kunnolla menemään kuulokkeilla. Yläkerran ooppera-pariskunta tosin hoilaa ja soittaa pianoa sen enempää naapureista välittämättä. Kunnioittavat tosin hyvin ns. hiljaisia aikoja (illat, aamut), ja soitto kuulostaa hyvältä, ei siis mitään valittamista :). |
wewwie 30.10.2004 12:03:06 (muokattu 30.10.2004 12:04:37) | |
---|
itse asun opiskelija kerrostalossa jossa seinät ovat pahvia. talossamme asuu joku pianistikin, mutta itse kyllä tykkään kuunnella pimputtelua koska se kuuluu tosi hiljaa ja on semmosta rauhallista ja rentouttavaa. omat instrumenttini kun ovat vetopasuuna ja klassinen laulu, voin vaan kuvitella kuinka paljon naapurit mua rakastaa. tosin aika harvoin mä kämpillä musisoin, lähinnä vaan silloin ku naapurit on tiskannu öisin tai bilettäneet arki-iltoina mun pään yläpuolella. eräs kaverini asuu alapuolellani ja hänen kämppiksensä ja muutama vanhempi asukas kuulemma kutsuvat mua nimellä "se yks yks vitun yläkerran oopperalaulaja" olin otettu... Vapaa-aika on yliarvostettua |
Paijukainen 30.10.2004 14:42:11 | |
---|
Itse vasta ensi vuonna tuonne kerrosasuntolaan joudun, ja on se sähköpianon hankinta varmaan todellakin edessä.. koska a)pianon roudaus (3kerrokseen?) b)soitto kaikuu koko talossa. Ainakin useimmissa op.asuntoloissa seinät on sen verran pahvia, että kävelet sitten 1-2-tai 3 kerroksessa, akustinen piano kuuluu. Ja selkeästi. Ja sopiihan sitä naapurustoa ottaa huomioon ehkä vähän. Kuitenkin kaikki illat tulee soiteltua, eikä musiikkiopistolle sovi kuitenkaan muuttaa. soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu |
sub zero 30.10.2004 14:56:09 | |
---|
Itse vasta ensi vuonna tuonne kerrosasuntolaan joudun, ja on se sähköpianon hankinta varmaan todellakin edessä... Oikein! Painotetut koskettimet ja erillisen prosessorin muokkaama pianoääni pitäisi riittää _kaikille_ ja akustiset pianot kerrostaloissa voitaisiin kieltää tarpeettomana (ja kalliina) ratkaisuna. What's there to live for? Who needs the peace corps? |