Aihe: Pienenpieni kotikombo
1
Joonas
29.10.2004 13:38:27
Juup.

Näistä on keskusteltu aikaisemminkin, mutta eipä
haulla löytynyt äkkiseltään mitään helmeä topiccia
joka käsittelisi tollasia alle 30watin bassokomboja.

Sellanen olisi kuitenkin nyt haussa, lähinnä tuonne
"mummolaan" vietäväksi, jotta voin silloin tällöin pitää siellä
viikonloppuisin soittotunteja. Ihan mitään paskaa en viitsis
kuitenkaan ostaa ja jälleenmyyntiarvon pitäs olla
mahdollisimman hyvä.

Mutta kertokaapa vinkkejä, kokemuksia jne.
Seuraavat mallit bongasin tälläin nopeesti, muistakin voi
kertoa.

-VOX t-25 (dlx:stä irtois kuulemma 170 euroon)
-Orange crush 20b (musamaailmasta 150€)
-Yamaha f20b (f-musiikkista 168€)

Yleinen listaus pikkukombojen "yleisimmistä vioista"
ois myös hyvinkin mielenkiintoinen. Oon kuulluu, että
usein alkavat helposti resonoida/surista löystyvien ruuvien
ja muutenkin irtolevien osien takia (tapahtuu käsittääkseni
myös isommissa vaffareissa).

Joonas.
"I´m just a musical prostitute my dear" -Freddie Mercury
M.Hanski
29.10.2004 13:41:26
Kokemuksia ei ole, mutta Ashdown After Eight (1x8", 15 W) voisi olla harkitsemisen arvoinen, jos kotikomboa olisin ostamassa.
Se pittee tietee!
Joonas
29.10.2004 13:51:10
Mikäs lafka tuo suomeen ashdownia?

Joonas.
"I´m just a musical prostitute my dear" -Freddie Mercury
N_Bates
29.10.2004 13:56:00

testailin taannoin f-musiikissa bassoja roland cuben läpi. Olin tosi yllättynyt kun niin pienessä vahvistimessa oli niin iso soundi. Tuo ainakin on harkitsemisen arvoinen pikkukompo.
Stein und Brötchen!
JK
29.10.2004 14:23:46 (muokattu 29.10.2004 14:25:05)
Kirjoitin jo aikaisemmin samasta asiasta, mutta menköön uudelleen.

Hain pikkucomboa, jossa
- CD-sisäänmeno
- Kuulokeliitäntä

Ibnezin SW 20 combon ostin Levytukusta hintaan 125 eur. Yllätyin kyllä sen hyvistä soundeista. Ja rakenne on tukeva, ei mikään muoviloota.

Kyseessä oli viimeinen kappale Levytukussa. Ja toimi niin kauan kunnes laitoin kuulokkeet kiinni. Kaiutin mykistyi lopullisesti eli ei enää päästänyt pihaustakaan vaikka plugin otti irti.

Vein takaisin, maksoin 70 eur lisää ja otin mukaani
CRATE BX 50 DLX combon.

Tässä combossa on kuulokeliitännän ja CD- sisäänmenon lisäksi
- Sisäänrakennettu Viritysmittari
- Kaksi kanavaa (särö ja puhdas)
- Oktaaveri

ja mukana jalkakytkin joilla voipi vaihtaa kanavat ja ohjata oktaaveria on/off.

On hiukka isompi kuin ihan "pikkucombo" mutta menee siellä nurkassa ihan Ok.

EDIT: Huttusella on myynnissä tuollainen Ibanez sekä Crate ja jotain käytettyjä kohtuuhintaan.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Prowleri
29.10.2004 15:58:44 (muokattu 31.10.2004 12:26:49)
Mjoo kyllä mielummin lähtisin hakemaan jotain ei ihan niin minimaalista kuin 15w/8"-luokkaa. Vähintään kymppituumainen elementti, mielummin isompi, antaisi vähän jo toistoa bassoon - yleensä en ole tätä mieltä että isompi on parempi, mutta pikkucomboissa se vaikuttaa menevän näin.

Tuo Warwick Blue Cab 30 näyttäisi jo ihan hyvältä, ja toinen vaihtoehto olisi Behringerin käsittääkseni Hartke-kopio mallia 12"/60w joka riittää jo 'kahvilasoittoonkin' ja kuulemma kuulostaakin joltakin, pitäisi löytyä alle kahteen hunttiin.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
Jooba
29.10.2004 16:14:21
Mulla taisi olla toi pikku yammu minkä Joonas tossa listassa kertoi. Sinuna en ostaisi Yamahan vehjettä kerta se hajosi minun huoneessani kun se oli paikoillaan =D ja myyjä sanoi että se oli vain messu käytössä. Onneksi sain samanlaisen ja ei tarvinnut antaa mitään lisä rahaa. Ja tuossa vahvistimessa ääni puuroutui (meni tukkoon) aika usein.
juici
29.10.2004 17:16:53

Peaveyn MicroBass kuullosti omaan korvaan tarpeeksi hyvältä, kun sellainen oli kaverilta lainassa. Olen harkinnut hankkimista, mutta eipä ole vielä tullut niin tehtyä. Ehkä pitää ostaa samantien kaverin bassokamat kokonaan...
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Mr.oskari
29.10.2004 17:52:55
Entäs, onko joku päässyt testaamaan Warwickin Blue Cab 30:a? Sen ei pitäis olla ainakaan kovin heppoinen rakenteeltaan, ainakaan jos on Warwickin sivuihin uskomista

Testailin tuossa kesällä tuota Blue Cabia ja se toimi ja soundas sbassolla oikein hyvin kokoonsa ja hintaansa nähden. Luulisin että sillä saattaisi jopa pärjätä pienien tilojen tapettijatsikeikkoja. Kondralle sitä pääasiassa kokeilin mutta siihen soundi oli aika mitäänsanomaton...
Yes I would if I could...
Tana
31.10.2004 23:25:38

testailin taannoin f-musiikissa bassoja roland cuben läpi. Olin tosi yllättynyt kun niin pienessä vahvistimessa oli niin iso soundi. Tuo ainakin on harkitsemisen arvoinen pikkukompo.

Ja siinä on kivoja efektejä!
Bookayasha!
N_Bates
31.10.2004 23:48:12

Ja siinä on kivoja efektejä!

onneksi ne saa myös pois päältä.
Stein und Brötchen!
erben
01.11.2004 01:12:53
Mikäs lafka tuo suomeen ashdownia?

Joonas.

Soundata
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)