Aihe: Kitaraa äänittämään, osa 153212623
1
LaXu
28.10.2004 21:12:28
Niin, tää on taas näitä, mutta en haulla tähän hätään sopivaa vastausta löytänyt. Minä kun en sinänsä nauhoittelulaitteista tiedä juurikaan mitään, mutta kuitenkin olisi tarvetta saada kitaravahvistin mikitettyä ja soundi talteen tietokoneelle.

Tarkoitus on siis hommata äänityskalustoa halvalla. Mikiksi tulee se vakio Shure SM57, mutta muun laitteiston osalta homma on vielä auki. Rahaa on sijoitettavissa koko roskaan n. 300€ maksimissaan. Mikkiin kun menee jo melkein satanen, niin ei hirveästi jää muihin romppeisiin.

Nyt olisikin siis tarkoitus tiedustella, mikä olisi paras ratkaisu kelvollisen/hyvän (ei nyt mitään ammattilaistasoista laatua kuitenkaan tarvitse tässä vaiheessa) nauhoituksen aikaansaamiseksi? Toisin sanoen minua mietityttää, että pitäisikö minun hommata ulkoinen etuaste mikin kaveriksi vaiko parempi äänikortti jonka mikkietusta voisi käyttää?

Tällä hetkellä koneessa on Soundblaster Live Value joka on varmasti hyvin kaukana laadukkaasta kaikin puolin. Liikuteltavuudella ei ole mitään väliä, koska kone ja vahvistin nököttävät samassa huoneessa. En myöskään kaipaa mitään hienoja erikoisominaisuuksia. Helppokäyttöisyys on aina plussaa. Ainakin aluksi olisi tarkoitus käyttää ilmais/shareware-ohjelmia kuten Kristalia ym.
Juntunen
28.10.2004 22:15:00

Hmm, periaatteessa mikkietunen vois olla aika kätsä tuohon. Vaikka ihan semmonen pikkunen Art Tube, jos et esim pikkumikserin ominaisuuksia kaipaa. Nekään ei nimittäin kalliita ole. Itsellä Behringerin UB-sarjalainen hoitaa kuuntelun reitittämiset monitoreille ja luureille ja toimii samalla kitaran, basson ja mikin etuasteena. Hitaa oli muistaakseni joku 60 euroa ja ihan täältä Suomesta.
Dian - "Luotaantyöntävää"
LaXu
28.10.2004 22:46:46
Itsellä Behringerin UB-sarjalainen hoitaa kuuntelun reitittämiset monitoreille ja luureille ja toimii samalla kitaran, basson ja mikin etuasteena. Hitaa oli muistaakseni joku 60 euroa ja ihan täältä Suomesta.

Ei ollenkaan huono idea tuokaan. Tuo Behringerin UB-802 on näemmä St. Paul's Soundissa 59€ ja voisi olla juuri sopiva laite meikäläisen käyttöön.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)