Aihe: Taurhautuminen
1 2 3 4
Jooba
28.10.2004 19:00:38
mä mikään lippa lakki mies ole. tarkoitin vain et se on ihan muiden musa mausta kiinni tykkääks ne kuunnella sua. jos mä soitan jotain älytöntä heviä niin ei se ole hienoa ku se on vaan nollaa ja ykköstä melkein koko kappale. Mut sit joku rhcp ja californication niin porukkaa kertyy kuuntelemaan, ja kaikki ei edes mahdu kuuntelemaan.

Teistä ei kyl kukaan ymmärrä mun ajatusa maailmaa mut ei tarvitsekkaan. Mähän olen basisti (joka ei käytä lippistä koskaan) =)... joo..

Tää meni nyt ihan läskiksi. öitä.
sirdickyj
28.10.2004 20:01:28
mä mikään lippa lakki mies ole. tarkoitin vain et se on ihan muiden musa mausta kiinni tykkääks ne kuunnella sua. jos mä soitan jotain älytöntä heviä niin ei se ole hienoa ku se on vaan nollaa ja ykköstä melkein koko kappale. Mut sit joku rhcp ja californication niin porukkaa kertyy kuuntelemaan, ja kaikki ei edes mahdu kuuntelemaan.

What can I possibly say? "Nollaa ja ykköstä"?
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
pardy
28.10.2004 20:22:47

Elä muuta virka... Parempi ehkä ehkä olla provosoimatta pojua enempiin kommentteihin. (Olen tosin poju vielä itsekin, mutta en silti haluaisi nähdä itseäni ihan samassa valossa kuitenkaan kuin häntä... Vai mitä meinaatte?)
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Zarmo
28.10.2004 20:26:50

se on digitaalista se...

Kyllähän kaikki soittajat ymmärtää, että basso on tärkeä. Ei se vaan auta, välillä iskee (ainakin miulla) turhautuminen. Tänään taas reeneissä lähinnä vitutti koko touhu..
Vilhelmus: "Sie oot Zarmo hämärä."
KMT: "Taidanpas lähtee nyt muualle kun ei minua suvaita tällä hetkellä."
Ostakaa miun kiipparikonpo torilta
chief
28.10.2004 20:54:16
se on digitaalista se...

Kyllähän kaikki soittajat ymmärtää, että basso on tärkeä. Ei se vaan auta, välillä iskee (ainakin miulla) turhautuminen. Tänään taas reeneissä lähinnä vitutti koko touhu..

Ootkos jo plokannu sen Robbie Williamsin biisin? Ainakin minua tuo mainio biisi innosti soittamaan ja reenaamaan lisää. Ei sillä ettenkö muutenkin reenaisi paljon ja koko ajan, kröhöm...

Koitappa vaikka sitä?
Häh?
jkinnun2
28.10.2004 22:13:44
heh mä olen varmaan just semmonen lippalakkkimies...Mulla on varmaan ainakin satalippistä, on vaikka minkä värisiä on turkoosia, vihreää, mustaa punaista, ja monen mallisia, on jenkeistä tuotuja on espanjasta ja milloin mistäkin ostettuja.Viime kesä meni kyllä aika heikosti... unohtu pitää lippiksiä melkeinpä tyystin jäi...Olen nyt sitten syksyllä yrittänyt pitää enempi.

Jokunen vuosi sitten panin kyllä itsekin merkille että aika monilla basisteilla sattui olemaan lippiksiä keikoilla,ja se kyllä harmitti jos esim tv:ssä sattui jollain mulla basistilla olemaan jotenkin helvetin hyvän ja erikoisen värinen lippis päässä niin olin heti aika kade : )

Mutta mun todellinen hinku käyttää lippiksiä ylipäätään on perin naurettava ja oikeastaan aika inhimillinen, kun on nuo hiukset vuosien saatossa ruvenneet harventumaan niin ei jaksa geeliä alvariinsa survoa päähän tai muuten rakennella jotain epätoivoista muutamasta hiustupsusta, niin lippiksellä pääsee helpommalla... tietty ajoittain olen tyytynyt semmoseen about kaljulookkiin, sekin on aika helppo hoitonen... säälittävää.....
pardy
28.10.2004 22:21:00

Heh, eipä oo ennen menny offtopiciksi lippiksistä...:)
sirdickyj
28.10.2004 22:47:35

Niin, kyllähän basson kanssa on saatava se fiilis ihan pikkujutuista, tai siis ei ne oo pikkujuttuja mutta semmosia huomaamattomia (toimiessaan, jos ei toimi, niin ne muuttuu ISOIKS jutuiks).

Sullahan voi olla väärä ryhmä kanssas soittamassa, tai mitä jos sulla vaan on huono rumpali kaverinas, tai liian pienet kamat? Siis oikeesti, jos on köykäset kamat, niin basso ei voi täyttää sille asetettua majesteetillista tehtävää, ei edes treeneissä.
pardy
28.10.2004 22:59:19

Niin, kyllähän basson kanssa on saatava se fiilis ihan pikkujutuista, tai siis ei ne oo pikkujuttuja mutta semmosia huomaamattomia (toimiessaan, jos ei toimi, niin ne muuttuu ISOIKS jutuiks).

Sullahan voi olla väärä ryhmä kanssas soittamassa, tai mitä jos sulla vaan on huono rumpali kaverinas, tai liian pienet kamat? Siis oikeesti, jos on köykäset kamat, niin basso ei voi täyttää sille asetettua majesteetillista tehtävää, ei edes treeneissä.

Itseäni rupeaa joskus soundit vituttamaan oikeen toden teolla, vaikka jonain toisena päivänä ne onkin erinomaiset. Se vähän aina latistaa mun soittointoa ku en koskaa onnistu ettimää sellasta soundia mistä tykkään. Joskus se ei taas häiritse yhtään ja vedän vaan sillee ku sattuu olemaan. Kellään muulla tällästä ongelmaa?
sirdickyj
28.10.2004 23:07:28
Joskus se ei taas häiritse yhtään ja vedän vaan sillee ku sattuu olemaan.

Siinä ongelman ydin, pitää opetella tyytymään olosuhteisiin. Tee itsellesi sellainen soundi, että se on mahdollisimman vähän riippuvainen muuttjista. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta sitä tuolla toisessa aihetta käsitelleessä keskustelussakin toitotettiin, aiheestakin.
pardy
28.10.2004 23:09:16

Siinä ongelman ydin, pitää opetella tyytymään olosuhteisiin. Tee itsellesi sellainen soundi, että se on mahdollisimman vähän riippuvainen muuttjista. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta sitä tuolla toisessa aihetta käsitelleessä keskustelussakin toitotettiin, aiheestakin.

Arvaa oonko yrittäny? Ku ei ni ei. En vaan tajuu mikä siinä mättää.
N_Bates
28.10.2004 23:10:02

noi soundijutut on ihan henkimaailman hommia. Vaikka kuinka ois joka ainoa potikka samassa paikassa kaikilla bändin soittajilla, niin silti yhtenä päivänä on maailman parhaat soundit ja seuraavana ihan kauheat.
Stein und Brötchen!
rattledad
28.10.2004 23:15:33

Just tota tarkotin... Aina vaan löytyy joku sellanen tekijä joka sitä soundia jollain tavalla muuttaa eikä sitä yhtää tiiä mistä se johtuu...

Veikkaisinpa, että huono tila ja/tai kitarassa/koskettimissa liikaa alapäätä. Soita siinä bassoa sitten.
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
N_Bates
28.10.2004 23:17:26

kyllä se juttu on korvien välissä. Sen verran fiilishommaa toi soittaminen kuitenkin on.
Stein und Brötchen!
Teijo K.
28.10.2004 23:19:05

kyllä se juttu on korvien välissä. Sen verran fiilishommaa toi soittaminen kuitenkin on.

Niijja ilman kosteusprosetti vaikuttaa aivan olennaisesti äänien liikkumiseen.
pardy
28.10.2004 23:20:56

Veikkaisinpa, että huono tila ja/tai kitarassa/koskettimissa liikaa alapäätä. Soita siinä bassoa sitten.

Tilan suhteen veikkaat ihan oikein, osittain kitarankin. Mutta kun se ei ole tilastakaan ollut kiinni, vaan sama ongelma on ollut vaikka on kuulokkeilla vetänyt suoraan vahvarin kautta.
rattledad
28.10.2004 23:25:27

noi soundijutut on ihan henkimaailman hommia.

Jotkut tekee niitä työkseen. Hatun nosto heille.
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
jkinnun2
28.10.2004 23:26:08
Itseäni rupeaa joskus soundit vituttamaan oikeen toden teolla, vaikka jonain toisena päivänä ne onkin erinomaiset. Se vähän aina latistaa mun soittointoa ku en koskaa onnistu ettimää sellasta soundia mistä tykkään. Joskus se ei taas häiritse yhtään ja vedän vaan sillee ku sattuu olemaan. Kellään muulla tällästä ongelmaa?

Joo se on ihme juttu välillä ei saa sitten millään aikaiseksi soundia joka miellyttäis, kuulostaa vaan koko ajan aivan P:askalta. Mulla se on aika pitkälti yhteydessä siihen perusvireeseen mikä sinä päivänä sattuu olemaan, jotkut päivät vaan tuntuu olevan sellaisia että mikään ei mene läpi, ja mielenkiintoista siinä on myös se että jonain toisena parempana päivänä ihan sama soundi kuulostaa hyvältä ja on oikein tyytyväinen.
Johannes_t
28.10.2004 23:32:31

Soundiongelmasta pääsee yli zenmaisen raukealla asenteella. Toteaa tilanteen, vääntää namikat nolliin ja hakee ns. viiden minuutin säädöt. Ei sitä kannata stressaamaan jäädä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)