käyttäjä 28.10.2004 19:17:27 | |
---|
eli jos basso pitää saada esim E tai D vireeseen niin mitens se tehdää ku mul ei oo viritys mittarissa mitään säätöä sille..? |
pardy 28.10.2004 21:13:13 | |
---|
Sis hä? Tarkotatko nyt sitä toimintoa siinä mittarissa, että siihen saa säädettyä sen yhden sävelaskeleen eron jolloinka se mittari näyttää E:tä vaikka vire onkin D? En tajuu. Mutta hyvä tapa virittää nopeesti dropattuun D:hen on se, että ottaa huiluäänen ensin A-kielen 12. nauhalta, ja sen jälkeen E-kielen 7. nauhalta. Sitten ei tarvi kuin virittää E:tä niin paljon alaspäin että ei enää "huoju", ts. on vireessä. Kätevä keikalla, ettei tarvi biisien välissä polkea mittaria ja pelata sen kanssa niin kauan että löytyy oikee vire. Huiluäänien kanssa virittämisen hoitaa parhaimmillan noin 2-3 sekunnissa kun on tottunut. Vox citharae non altarum vocum pulchra est. |
SaBer 28.10.2004 22:56:08 | |
---|
Vireen pysymisen kannalta kannattaa aina virittää ylöspäin. Eli, jos lasket vireen E:sta D:hen, niin lasket ensin virettä vähän alle D:n ja sitten nostat sen D:hen. Näin kannattaa tehdä muillakin kielillä, jos menee vire vahingossa liian ylös. "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
Vireen pysymisen kannalta kannattaa aina virittää ylöspäin. Eli, jos lasket vireen E:sta D:hen, niin lasket ensin virettä vähän alle D:n ja sitten nostat sen D:hen. Näin kannattaa tehdä muillakin kielillä, jos menee vire vahingossa liian ylös. Nii'i, mutta ku ei tiiä että mitä kummaa tuo kirjoittaja oikeen nyt yrittää kysyä tässä. Juuri tuotako? Vox citharae non altarum vocum pulchra est. |
SaBer 28.10.2004 23:30:47 | |
---|
Nii'i, mutta ku ei tiiä että mitä kummaa tuo kirjoittaja oikeen nyt yrittää kysyä tässä. Juuri tuotako? Oli tarkoitus lähinnä täydentää sun vastausta. "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
rattledad 28.10.2004 23:33:45 | |
---|
Onko kukaan löytänyt freeware-viritysmittaria tai edes sivua, jolta löytyisi tarvittavat äänet basson ja kitaran virittämistä varten? Pakkohan edes ne on löytyä. "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Jesus Muerte 29.10.2004 00:29:09 | |
---|
|
Teijo K. 29.10.2004 00:50:10 | |
---|
|
käyttäjä 31.10.2004 11:23:08 | |
---|
Niin mä tarkoitin tos sitä kun bassossa virittää viritysmittarilla E A D G kielet, niin miten mä saan basson d-vireeseen?vähän on taas huonosti selitetty mut... |
Zarmo 31.10.2004 11:25:27 | |
---|
Niin mä tarkoitin tos sitä kun bassossa virittää viritysmittarilla E A D G kielet, niin miten mä saan basson d-vireeseen?vähän on taas huonosti selitetty mut... paina joka kieltä kakkosvälistä ja viritä silleen vaikka... Vilhelmus: "Sie oot Zarmo hämärä."
Jooba "se johtuu siitä et sä et osaa soittaa mitään hyvää..."
Ostakaa miun kiipparikonpo torilta |
rattledad 31.10.2004 11:55:05 | |
---|
paina joka kieltä kakkosvälistä ja viritä silleen vaikka... Ei tarvi painaa mistään jos virittää e:n d-kielen mukaan ja jatkaa siitä tavalliseen tapaan. (Paremmin kuulee kyllä jos ottaa e-kieleltä oktaavin huiluäänen.) "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Herra A 01.11.2004 15:47:30 | |
---|
eli jos basso pitää saada esim E tai D vireeseen niin mitens se tehdää ku mul ei oo viritys mittarissa mitään säätöä sille..? sanoisin että jos et tiedä miten se tehdään, niin sinun ei tod. näk. pidä tehdä sitä... Mist ripples round your thin white neck
And draws me a line
Cold fingers mark this dying wreck
This moment is mine |
SaBer 02.11.2004 09:43:57 | |
---|
Niin mä tarkoitin tos sitä kun bassossa virittää viritysmittarilla E A D G kielet, niin miten mä saan basson d-vireeseen?vähän on taas huonosti selitetty mut... Tarkoitatko nyt D A D G vai D G C F virettä? "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
chief 02.11.2004 15:50:16 | |
---|
eli jos basso pitää saada esim E tai D vireeseen niin mitens se tehdää ku mul ei oo viritys mittarissa mitään säätöä sille..? Missäspäin maailmaa sä majailet? Jos oot stadista niin mä voin vaikka tulla käymään ja näyttämään miten viritys hoituu. Ei tää näin taida onnistua. Häh? |