Aihe: Otelaudan puhdistus
1
Safaweb
28.10.2004 20:53:17 (muokattu 28.10.2004 20:55:20)
Luulisin, että otelautasi on ruusupuuta (ruskeaa). Sitruunaöljy on ihan hyvä litku ruusupuun puhdistamiseen. Käytä myöskin hakua, otelaudan puhdistamisesta on ollut ihan hiljattain juttua.
"miestä ei satu vaikka hakattaisiin kuinka, mutta kun nainen puhdistaa hänen haavojaan, hän irvistelee tuskasta" -elokuvatotuuksia
PasiB
28.10.2004 23:38:07
Mulla on Gibson Luthitier´s Choice Fretboard Conditioner (voihan v..... mikä sanahirviö) nimistä ainetta jolla oman basson wenge otelauta tuli uuden veroiseksi.
En muista mistä tuon purkin olen joskus aikaa sitten hankkinut, mutta riittoisaa tavaraa tuntuu olevan ja otelauta pysyy puhtaana ja uuden veroisena.
V***uako tässä enempää selittelemään.
rattledad
28.10.2004 23:54:23

"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
Locrian
29.10.2004 13:27:44
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore
Lord of the strings
29.10.2004 16:07:32
Tiikkiöljyä olen käyttänyt öljyämiseen ja hyvin toimii.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
Mimi
29.10.2004 19:59:36
Luulisin, että otelautasi on ruusupuuta (ruskeaa). Sitruunaöljy on ihan hyvä litku ruusupuun puhdistamiseen. Käytä myöskin hakua, otelaudan puhdistamisesta on ollut ihan hiljattain juttua.

Ekä edes maksa mitenkään hirvittävästi. Kysymällähän siitä aina selviää. Asiantuntevassa liikkeessa osaavat varmasti neuvoa minkälainen otelauta sulla siinä kepakossa on.
"Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II)
Jumina5/6
30.10.2004 19:06:53
Kitara on epiphonen sg(se punanen) ja aattelin sen otelautaa puhdistaa/öljytä. Eli nyt pitäs tietää millä aineilla sitä jynssäis.

Hyvä tuttuni Ameeba(tm) likaisen otelaudan vierellä: 'Helvetti näitä navettakitaroita'..

Mutta jos kyselet soitinliikkeistä, yleensä löytyy hyvä valikoima tuohon tarkoitukseen, ja niissä lukee että mihin puuhun saa/ei saa käyttää. Ja hammasharja on helvetin hyvä väline puhdistamiseen, ei naarmuta otelautaa (se kakka kuitenkin on yleensä aika lujassa). Ja öljyjä löytyy kyllä liikkeistä, kannattaa laittaa, ei alkaa sormet kitkaamaan. Ja näyttääkin helvetin hyvältä sen jälkeen(ainakin tummassa puussa).
käsi
05.11.2004 12:50:25

on olemassa sellaisia öljyjä ja puhdistus aineita joilla otelaudan saa putsattua hyvin. ja samalla ne antaa suojan otelaudalle. kerran kun sellaisilla kunon tököteillä sen jynssää hyvin niin ei lika tartu enää kovin nopeeta ja ne myös tekee otelaudasta hieman liukkaamman.
kohta ne ottaa avaimet pois
villeh
05.11.2004 16:14:26

AMEEBA RULES!
saha
09.11.2004 11:22:08
Laita äreää suolahappoa johonkin pyyhkeeseen ja jynssää kunnolla.
Ota poika ohvia. Ostan wahin, tarjoa omaasi.
waukku
09.11.2004 20:28:47
Laita äreää suolahappoa johonkin pyyhkeeseen ja jynssää kunnolla.

JEEE!!!1 HoHO!!!!1 Vidu Mite HAuskaa!!!!1
Uuuh, you touch my tralalaa...Mmm, my ding ding dong...
riff
09.11.2004 22:32:10
Morjens, Vaukku! Unohda noi ylihinnoitellut kitaranpuhdistusaineet! Jos sulla on paksusti smägmää otelaudassa, raaputa se jollain pois. Sitten ota puhdas rätti ja pullo Johnson Plediä, tuota vanhaa kunnon ainetta. Sitä kehiin ja jynssäät. Samalla aineella voi putsata koko kepin. Ei tule liikaa kosteutta sähköosiin ja lika lähtee ja otelautaan tulee pieni suojakerros. Eikä varmana pilaa kitaraa! Itse olen käyttänyt tuota jo 10 vuotta.
Kiva, kiva, oukki doukki!
Robert
10.11.2004 12:04:38
Itse olen jynssännyt otelautaa ruokaöljyllä... Ja hyvin pelittää.
On tämä html kyllä ihmeellinen asia!
weelie
10.11.2004 12:33:31
Juu tästä aiheesta tulee aina yhtä järjettömiä keskusteluja. Kun mitään oikeata vastausta ei tunnu löytyvän, kaikilla on oma mielipide. Tuohon yllä linkattuun threadiin laitoin muutaman virallisen ammattilaisen mielipiteen, ja nekin on eri mieltä.

Mun stratoni on vuodelta 1998 ja mitään en ole siihen käyttänyt, paitsi mitä kerran kokeillut jotain rypsiöljyä.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
warvick
17.11.2004 13:13:31
Ghs myy sellaista loistavaa ainetta nimeltä Fast Fret.Sillä tulee puhdistettua otelauta ja nauhat samalla kertaa,myös puhdistaa kieliä ja tekee ne liukkaammiksi.
drlecter
25.11.2004 14:54:43

Santelipuuöljyllä hinkkailen otelautaa.
Ihminen on viisas mies. FretboardFromHell Directions
Henko
28.11.2004 15:48:06

Ghs myy sellaista loistavaa ainetta nimeltä Fast Fret.Sillä tulee puhdistettua otelauta ja nauhat samalla kertaa,myös puhdistaa kieliä ja tekee ne liukkaammiksi.

Siinä myös lukee että let's you play faster!
Jimi puhdisti kaatamalla bensaa päälle ja heittämällä tulta perään.
If it's too loud, you're too old.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)