Aihe: Yamaha Motif ES7/8?
1 2 3 4
azhrak
27.10.2004 11:03:08
Tuota tuli vielä mieleen, että onko Thomannilta tilatuissa vehkeissä (esim. tämä Motif) mukana suomenkielinen manuaali?
We were dead since the day we let god outside of our heads
teroyk
27.10.2004 11:15:25
Tuota tuli vielä mieleen, että onko Thomannilta tilatuissa vehkeissä (esim. tämä Motif) mukana suomenkielinen manuaali?

Jos ei tehtaan pakkauksessa ole, niin ei tule..
Ja Yamaha:lla yleensä tehtaan pakkauksissa tulee
EN/FR/SP tai EN/FR/GE-kieliset ja viekkaampa jälkimmäistä
Thomannin tapauksessa. Eli jos suomesta hankkii, niin
maahantuoja laittaa matkaan suomenkielisen, mutta
tyypillisesti pro-vehkeissä ei aina tule aina suomenkielisiä,
kannattaa kysyä.

Ja vinkki: tinkaappa suomesta se motif samaan hintaa, huomio kuitenkin se thomannin postimaksu tinkauksessa. Parhaimmillaan, muuten jossain vehkeissä suomen OVH on ollut vähemmän kuin Thomannilla ja voi sitä iloa, kun sitten lähtee tinkaamaan :-)...nimimerkillä kokemusta.
samulijp
28.10.2004 17:34:11

Ei Fasultakaan tullut suomalaista. Ei varmaan kannata alkaa kääntämään...
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
Pogosta
28.10.2004 18:33:42
Olen hyvin pahoillani, mutta minä en todellakaan ymmärrä tuota Motif vouhotusta! Se tuntuu olevan uskonto täällä joillekin. Oon kyseistä värkkiä testannut, mutta en vaan ymmärrä mikä siitä tekee niin ylivoimaisen laitteen?! Omia näppejä tuo tatsi ei miellyttänyt. Olen varmaankin poikkeuksellinen tapaus...

Minun mielestä jammuissa on aina ollut hyvä tatsi, jos tarkoitat tatsilla koskettimistoa. Ehdottomasti yksi parhaista.
En tiedä vouhotuksesta mittään, mutta Motif_es on vaan soivapeli.
Ei pahaa sanaa Korgista, mutta sen soundin tunnistaa joka äänitteestä, oli kyseessä leffa tai piisi tai ihan mikä tahansa äänite.
Siinä illuusio katoaa.
V Aalto
28.10.2004 19:14:27
Se tuntuu olevan uskonto täällä joillekin.

...Tai sisäpiirijuttu. Mutta tuskin kovin moni voi kieltää etteikö Motif (ES) olisi todella tasokas työasema ihan noin yleismaailmallisesti. Tuskin se kaikkia miellyttää mutta hyvin se tehtävänsä silti hoitaa riippumatta siitä ovatko muut vastaavat laitteet parempia vai huonompia.
Pylkkänen
28.10.2004 21:00:43
Juu enhän mä sitä kielläkään, etteikö se olisi ihan soiva peli. Tottakai katsomme asiaa hieman eri näkövinkkelistä, kun itse en työasemaa tartte, vaan ihan keikkapiano-linjalla mennään. En tarvi täyspitkästä muuta, kuin pianosoundin sekä muutamia layer touhuja. Olenkin kiintynyt erittäin kovasti tuohon Rolandin RD-700, enkä siitä luopuis, vaikka kirveellä lyötäs...
"Music Is The Best" -FZ
Pogosta
28.10.2004 23:57:29
Ei Fasultakaan tullut suomalaista. Ei varmaan kannata alkaa kääntämään...

Eikös se ole ihan kuluttaja-asiamiehen suulla varmennettu, että ohjeet ja manuaalit on oltava selvällä suomenkielellä?
Esim. Fasun on ne toimitettava tavalla tai toisella.

Itse odottelen omaa Motiiviani. Saas nähdä mitä manuaaleja laatikosta löytyy?
No, englantikin käy.
Mutta silti.
M.i.k.key
29.10.2004 00:09:04
Ei noita koko nivaskoita "ammattipeleistä" yleensä käännetä. Eri asia on noi koticasiot, mä oon itseasiassa joskus pari semmoista kääntänyt :)

Korkeintaan jotain Quik-start tyylisiä suomenkielisiä ohjeita tekevät. Kielitaito on rautaa!
My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Eddy
29.10.2004 01:40:13 (muokattu 29.10.2004 01:51:08)
Eikös se ole ihan kuluttaja-asiamiehen suulla varmennettu, että ohjeet ja manuaalit on oltava selvällä suomenkielellä?
Esim. Fasun on ne toimitettava tavalla tai toisella.

Oli kyseessä sitten soitin tai jokin muu "kodin elektroniikka",on suomenkieliset manuaalit kiitettävän hyvin riisuttuja versioita alkuperäisestä.Monesti 50-100 sivuinen lontoon kielellä tehty manuaali käännetään sujuvasti yhdelle sivulle suomeksi.Ei pitäisi olla kovin suuri kustannuskysymys toi manuaalien kääntäminen suomeksi,mutta jostain syystä niihin hyviin suomenkielisiin manuaaleihin törmää todella harvoin.Oma kielitaito on rapistunut siihen pisteeseen,että olisi todella hienoa,kun pystyisi lukemaan manuaalia ilman tulkkia.
Koskettelen soittimia...
Pogosta
29.10.2004 10:15:04 (muokattu 29.10.2004 10:17:05)
En todellakaan tiedä mikä on tilanne tänään, mutta silloin kun Fazer oli Yamaha-soittimien virallinen maahantuoja niin manuaalit kyllä olivat täydellisiä suomennoksia.

P.S. Onkohan Yamahalla nykyään virallista maahantuojaa lainkaan?
Mielestäni tuo homma muuttui jotenkin siinä vaiheessa kun FazerRecords siirtyi Warnerin hoiviin?
Jabbe
29.10.2004 10:23:50
Tosta manuaalijutusta. Mulla on esim. Rollon D50 suomenkielinen manuaalikin (liekö just joku maahantuoja kääntäny, kirjotuskoneella tehty paperinivaska), mut täytyy sanoa että englanninkielisestä saa paremmin selkoa. Alan termejä on kuitenkin aika kökköä vääntää suomeksi, vituttaa miettiä että mikä joku kehämodulointi tai verhokäyrä nyt olikaan (ring modulation ja ADSR-envelope). Enkunkielinen manuaali kun löytyy niin riittää. Kehittääpä kielitaitoakin (kirjotin jsut enkusta L:n luultavasti musateknologiakirjallisuuden seuraamisen ansiosta..). :)

Käännöskukkasia Behringerin manuaalista kiinnostuneille:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=16&t=68911&o=0&co=120
(mm. Pan-potikka = panoramakäyttöelementti)
Jabbe
29.10.2004 10:27:24 (muokattu 29.10.2004 10:34:08)
Ja tosta Motifjutusta. Se vaan on paras. En tarkoita, että täydellinen, mutta monipuolisuudessa ja esim. keikkakäytössä kovempi kuin kilpailijansa. Eniten siinä diggaan sitä, ettei ole tungettu värinäyttöä ja muita turhuuksia, vaan panostettu mm. selkeinpiin kontrolleihin (hurraa 4 ohjelmoitavaa potikkaa + liukua) ja esim. ominaisuudet kuten Master-moodi ovat vailla vertaansa. Eli vaikka ei omat soundit (jotka monella alueella parhaita) riittäisikään, niin toimii erittäin hyvin kontrollerina muille vehkeille. Tässä mielessä Motifin käyttöikä on huomattavasti pidempi kuin Tritonin tai Fantomin, jotka korvautuvat heti seuraavalla mallilla soundien uusiutuessa. Myös esim. rhodessoundit, joille allekirjoittaneella on eniten käyttöä, ovat Motifissa parhaita mitä syntikassa olen kuullut, ja monet muutkin soundit miellyttävät korvaa pehmeydellään.

Sinänsä voisin pitää Kurzweilia hyvänä kilpailijana, mutta ovat turkasen kalliita (meikäläisen budjetilla Motifiinkin venyminen oli kyllä ihmesuoritus). Kurzweil K2600S n. 4000€ ja Motif ES7 2500€... vähän turhan iso hintaero. Motifin saa myös paremmin integroitua tietokoneeseen kuin Kurzin.

EDIT: Tulipa ehkä vähän vaikeaselkoista tekstiä. Selkeämmät lauserakenteet kunniaan.. :)
HK
02.11.2004 05:34:32
... Eli vaikka ei omat soundit (jotka monella alueella parhaita) riittäisikään, niin toimii erittäin hyvin kontrollerina muille vehkeille. Tässä mielessä Motifin käyttöikä on huomattavasti pidempi kuin Tritonin tai Fantomin, jotka korvautuvat heti seuraavalla mallilla soundien uusiutuessa. ...

Aika paksua.
Peltikorva puupäässä.
Jabbe
02.11.2004 13:33:19 (muokattu 02.11.2004 13:33:32)
Aika paksua.

Mut totta. Ei oo muissa lähellekään noin fiksusti toteutettu kontrolleriominaisuuksia.

Ja laitetaan se ;).
azhrak
08.11.2004 22:38:24
Kuten yllä mainittiin, olen itsekin kuullut, että myyjän on tarjottava suomenkieliset käyttöohjeet tuotteeseen. Muutoin esim. tilanteessa, jossa laite rikkoutuu (riittääkö mielikuvitus, miten saa synan rikki nappeja säätämällä?), voi ostaja vaatia uuden tilalle. En tiedä soittimista, mutta muussa elektroniikassa on ihan oikeusteitse saatu korvauksia juuri sen takia, että käyttöohje puuttui/oli puutteellinen (ja kaipa sitten väärän kielinenkin). Varmaa tietoa ei ole, mutta kuten sanoin, tällaista olen kuullut.

Ja kun alkuun pääsin... Päätin tuossa vähän aikaa sitten hommata Motif ES7:n, kun puntaroin ES6 ja Fantomin välillä. Fasulta saa ES7 nyt hintaan 2550€ eli ei paljon thomannia kalliimmalla (2490 + posti). Pitänee vielä kysyä jos sais tupla x -ständin kaupan päälle. Kaipa se tuntuma ratkaisi. On siinä hyvä koskettimisto.
We were dead since the day we let god outside of our heads
Tuukka2
23.11.2004 22:39:17
Itse sain oman Motif 8:ni Fasulta hintaan 1999€!Ja kyllä kannatti!
Rakastan sitä soitinta,nukun lattialla ja Hän nukkuu sängyllä.Valitettavasti en ole saanut vielä aikaiseksi muuta kuin soitella soundeilla.Olisiko jollain Motifgurulla lyhyttä ohjeistusta mitä puolta kannattaa tutkia enemmmän ja muita hyödyllisiä vinkkejä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)