Aihe: Fender Stratocaster?
1 2
samueld
21.01.2003 14:38:18

Jenkkifenkkujen ohjevähittäishinnat on vähän mitä sattuu. Niistä saa usein tingittyä aika reilusti. Itse maksoin syksyllä taivaansinisestä kaunokaisestani 1250 eemeliä laukun ja kaikenmaailman sälän kanssa.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't, country.
KMT
21.01.2003 17:07:31

Sanokaa nyt mikä siinä Stratossa kiehtoo?
Minä en ole koskaan tuntenut vetoa siihen,
Minusta plugin paikka on huono, pleksiä ei saa irti(siis saa mutta nuppelit on siinä kiinni) Idiootti vibrasysteemi.
Ei tonea takamikille, Mikinvalitsimesta ei saa kytkettyä takamikkiä ja etumikkiä samaan aikaan, eikä kaikkia mikkejä.
Bassopalsta puuttuu muuten OK
Fortune
21.01.2003 17:12:41

Minusta plugin paikka on huono

Minusta siitä ei ole mitään haittaa, persauksessa kiinni oleva jakki on hankalampi ja vaurioherkkä (paitsi kulmaplugilla). Ja se on visuaalisesti hieno, rikkoo pinnan kauniisti :)

pleksiä ei saa irti(siis saa mutta nuppelit on siinä kiinni)

"Nuppelit" saa irti nekin ja tähänkään päivään mennessä en ole joutunut soittaessani pleksiä irrottamaan. Huoltotoimet erikseen.

Idiootti vibrasysteemi.

Mikä siinä on idioottia? Toimii oikein säädettynä oivasti. Ja niitä straton vibrasysteemejäkin on moneen lähtöön.

Ei tonea takamikille, Mikinvalitsimesta ei saa kytkettyä takamikkiä ja etumikkiä samaan aikaan, eikä kaikkia mikkejä.

Höpö höpö, kaikki elektroniikka on muokattavissa. Eivät kaikki teletkään ole elektroniikoiltaan identtisiä.

Strato on monipuolinen ja hyväsoundinen kitara moneen lähtöön, varsinkin tallahumpparilla varustettuna. Se siinä viehättää.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Straton
21.01.2003 19:13:42
-97 tai -98 ostin oman japsi -68 Reissuen. Maksoi pienen 22W Fenderin trankkuvahvarin, kitarapussin ja -telineen kanssa 3000mk. Uutena siis, eli halvalla lähti. Hemmetin hyvä peli. Mikit ja nauhat kun vielä vaihtais niin olis ihan täydellinen. Väriä lukuunottamatta :D
Keppi
21.01.2003 19:18:16
Minä en ole koskaan tuntenut vetoa siihen,

Makuasioitahan nää on, mutt kun itse kuuntelen esim. Hendrixiä, Vauhgania, Gilmordia...öö vaikka Blackmorea. Huippukitaristeja joilla oleellinen osa soundia on/oli nimenomaan Strato! Se on niin tunnistettava ja hieno!

Idiootti vibrasysteemi.

Straton vibrahan oli aikoinaan uudistuksellinen...ja varmaan tänäpäivänä kaikkein kopioiduin. Monipuolinen se on ainakin säädöiltään.

Mikinvalitsimesta ei saa kytkettyä takamikkiä ja etumikkiä samaan aikaan, eikä kaikkia mikkejä.

Fenderillä on tietääkseni malli/malleja, jossa saa kytkettyä. Voi tehdä sen helposti myös itse. Tarvitaan kolvin ja tinan lisäksi 1 vipukytkin ja 2 pätkää johtoo.=)
Huikki
21.01.2003 19:33:57 (muokattu 21.01.2003 19:35:58)

Ehkei kannata hankkia Fenderiä hetken mielijohteesta,
mä oo edes ajatellu viä hankkivani Fenderiä.
Squierilta saa hyviä kitaroita, varsinkin affinity telen jossa kielet ei mene rungon läpi.
Kannattaa ehkä katsoa muitakin kitaramalleja kuin Stratoja,
vertailla...

Mä kyllä tykkään soittaa affinityillä...

Oon tässä sivussa katellut...Pakko kysyä: miksi sun mielestäs telessä ei sais kielet mennä rungon läpi? Kyllä sen bigsbyn saa asennettua siihen vaikka ne menisikin rungon läpi. Alkuperäisissä teleissä kielet todellakin menevät rungon läpi ja se on pelkästään hyvä juttu. Sustain pidentyy ja soundi paranee.
www.stellankoti.tk
KMT
21.01.2003 21:29:23

Oon tässä sivussa katellut...Pakko kysyä: miksi sun mielestäs telessä ei sais kielet mennä rungon läpi? Kyllä sen bigsbyn saa asennettua siihen vaikka ne menisikin rungon läpi. Alkuperäisissä teleissä kielet todellakin menevät rungon läpi ja se on pelkästään hyvä juttu. Sustain pidentyy ja soundi paranee.

Se näyttää hienommalta kun ei oo takapuolella mitään
reikiä(muut sanokoot jotain vastaan mutta mua hieman
ärsyttää semmonen mis menee)
Kyllä siinä vähän joutuu tekemään töitä enemmän Bigsbyn kans jos kielet menee rungon läpi.
Mulla vain on periaatteita...
KMT
21.01.2003 21:31:01

"Nuppelit" saa irti nekin ja tähänkään päivään mennessä en ole joutunut soittaessani pleksiä irrottamaan. Huoltotoimet erikseen.

Telessä katso saa pleksin ihan helpoimmin irti, nyt on mulla irti.
Fortune
21.01.2003 21:48:39
Telessä katso saa pleksin ihan helpoimmin irti, nyt on mulla irti.

Aika sivuseikkoja noin soitannollisesti silti.

Ja eiväthän ne reiät näy sieltä takaa kuin hampailla ja niskan takana soittaessa.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Ossi
22.01.2003 00:09:27

Soundi, joka ei oikein irtoa muilla soittimilla. Samasta syystä kiehtovat Tele, SG, LP, ES-335 jne. Työvälineitähän nuo lienevät loppujen lopuksi. Ainakin esim. asiassaan pidemmälle päässeiden soittajien lehtihaastattelujenkin perusteella: enemmän puhuvat musasta, vähemmän soittokamoistaan.
Baila Mi Hermana
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)