Aihe: EMG HZ H-4 mikki
1 2 3
Spanker
27.10.2004 14:39:14
Onko kyseinen kitaramikki aktiivi vai ei?
JuSu
27.10.2004 14:44:18 (muokattu 27.10.2004 14:46:23)
Onko kyseinen kitaramikki aktiivi vai ei?

Ei ole.

http://www.emgpickups.com/displaypr … amp;categoryid=17&catalogid=164

JuSu
Minä olen myyrä.
Sir Härö
27.10.2004 17:56:05
Eli jos se ei ole aktiivi, niin se ei tartte mitään paristoja.
"Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, niin sutennööri se Pastilli?t välittää..."
Jucciz
27.10.2004 18:13:32
Eli jos se ei ole aktiivi, niin se ei tartte mitään paristoja.

En tiedä, oliko tämä kysymys, mutta juuri näin on asia. Vain aktiivimikit tarvitsevat pariston toimiakseen.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
tommiot
27.10.2004 18:16:07 (muokattu 27.10.2004 18:18:57)
HZ H-4 pitäisi kuulemani mukaan vastata aika paljon EMG-81 mikkiä. EDIT: Ulostuloteho on kyllä varmaan pienempi?
Pastilli?
Da Make
27.10.2004 21:24:42
HZ H-4 pitäisi kuulemani mukaan vastata aika paljon EMG-81 mikkiä. EDIT: Ulostuloteho on kyllä varmaan pienempi?

"Vastaa", ehkä rakenteelisesti taikka oskiloskoopilla tarkkailtaessa, mutta ei soundillisesti. Tiedän koska minulla on kummatkin eräissä kitaroissa. Itseäni ainakin viehättää EMG-aktiiveissa se hurinattomuus. HZ-pörisee kuin mikäkin, ei voi ollenkaan soittaa edes parinmetrinpäästä tietokoneesta.
Meikä gryotaa aika kumpäl. Katso omat plussasi täältä! [Can you feel what you've done to me?]
Deranged
28.10.2004 11:24:16 (muokattu 28.10.2004 11:26:06)
"Vastaa", ehkä rakenteelisesti taikka oskiloskoopilla tarkkailtaessa, mutta ei soundillisesti. Tiedän koska minulla on kummatkin eräissä kitaroissa. Itseäni ainakin viehättää EMG-aktiiveissa se hurinattomuus. HZ-pörisee kuin mikäkin, ei voi ollenkaan soittaa edes parinmetrinpäästä tietokoneesta.

?????

Ei mulla tommosta ongelmaa ole ollu tietokoneeseen soitellessa. Oli sitten V-amp2 tai pedaaliketju kitaran ja tietsikan välissä niin ei mulla mitään hurinoita kuulu.

Tarkistuta kitarasi kytkennät, oisko maadotuspiuha irti tai jotain.

HZ H-4 vastaa melko lailla 81:n soundia minun korvillani kuunneltuna, ja taitaapa EMG:n nettisivutkin samansuuntaista väittää
Juunsku
28.10.2004 11:33:36

Nykyisessä ykkös kepissä on nuo EMG HZ-4 mikit eikä ne eroa mun mielestä muuta kuin nimellisesti.. Koitin osto vaiheessa kepistä myös sitä mallia jossa oli aktiivit, mutta kun huomasin ettei eroa oikeen ole niin päädyin halvempaan keppiin.

Nuo on loistavat mikit.. mitenhän sitä jotenki kaveri joka ymmärtää paljon näistä sanoikaa.. öö.. no kehu kuitenkin helvetisti.. näitä mikkejä käyttää myös aleksi laiho ja Kirk Hammet eräissä kepukoissaan..
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
Walrus
28.10.2004 11:42:33 (muokattu 28.10.2004 11:43:14)
Nykyisessä ykkös kepissä on nuo EMG HZ-4 mikit eikä ne eroa mun mielestä muuta kuin nimellisesti.. Koitin osto vaiheessa kepistä myös sitä mallia jossa oli aktiivit, mutta kun huomasin ettei eroa oikeen ole niin päädyin halvempaan keppiin.

Nuo on loistavat mikit.. mitenhän sitä jotenki kaveri joka ymmärtää paljon näistä sanoikaa.. öö.. no kehu kuitenkin helvetisti.. näitä mikkejä käyttää myös aleksi laiho ja Kirk Hammet eräissä kepukoissaan..

Laiho käyttää kyllä vaan just sitä aktiivi 81:stä ja Kirkillä on eessä 85 ja takana 81. Kirkin ja Laihon ESP-halpiksissa (joilla herrat ei oikeesti ite soita) on noi HZ:tat.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Juunsku
28.10.2004 11:52:18

Sehän selvä on et niissä halpis malleissa on ne mikit, koska ne on halvemmat.. Mutta jostain tuli vastaan ihminen joka väitti henkeen ja vereen et niilä on myös ne mikit käytössä. enkä kyl ihmetteliskään vaikka käyttäisivät.. mut kuulopuheitahan ne, uskoo ken tykkää :)
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
Kakemakeväke
28.10.2004 11:54:58
Mutta jostain tuli vastaan ihminen joka väitti henkeen ja vereen et niilä on myös ne mikit käytössä.

Kuulostaa tyypiltä, joka yritti kaupata sulle niitä mikkejä.
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
Sir Härö
28.10.2004 12:30:31
No emg:n nettisivujen mukaan HZ vastaa soundillisesti 81:stä. Ainakin noisen ja muun surinan pitäis olla olematon.
Ja saattaahan laihot ja muut väittää soittavansa vaikka hohnerin entwistle-setillä, rahaahan ne siitä mainostamisesta saa:)
"Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, niin sutennööri se Pastilli?t välittää..."
Sintti
28.10.2004 13:14:27 (muokattu 28.10.2004 13:15:20)
Laiho käyttää kyllä vaan just sitä aktiivi 81:stä ja Kirkillä on eessä 85 ja takana 81. Kirkin ja Laihon ESP-halpiksissa (joilla herrat ei oikeesti ite soita) on noi HZ:tat.

Laiho käyttää kyllä just sitä HZ-H4 mikkiä, eli sitä passiivista.
And the priest sank to his knees in prayer...
overtake
28.10.2004 13:31:29
Laiho käyttää kyllä just sitä HZ-H4 mikkiä, eli sitä passiivista.

niin näyttäis

http://www.musamaailma.fi/bandikama … /tuotteet/155/160/alexi_laiho.phtml
It's such a fine line between stupid, and clever.
Spez
28.10.2004 17:37:48 (muokattu 28.10.2004 17:38:44)
HZ-pörisee kuin mikäkin, ei voi ollenkaan soittaa edes parinmetrinpäästä tietokoneesta.

Aijaa. Mulla on tässä kone ja soittelutuolillani kaksi konetta (kummatkin aina päällä) alle metrin päästä minusta ja kitarasta kun soitan, eikä kyllä mitään häiriöitä esiinny. HZ4 kanssa siis, eikä kyllä 81:kään kanssa. Soundillisesti hyvinkin pitkälti identtiset. Tosin toinen kitara soi vähän tukevammin (akustisesti siis) alapään osalta, se jossa 81 siis, mutta ero ei kyllä kuulu vahvistimen läpi sitten. Ulostulotehosta on paha sanoa mitään, mutta samalla tavalla ne tuntuvat vahvaria 'ajavan'. Kertoisin kyllä mielelläni soundieroista, mutta kerrottava on aika vähissä. :)
Jason Becker.
Da Make
28.10.2004 20:09:52
HZ-pörisee kuin mikäkin, ei voi ollenkaan soittaa edes parinmetrinpäästä tietokoneesta.

Inspiraatiota täältä hakeneena perun puheeni. Viisitoistavuotias Volume-potikka oli ilmeisesti kontakti pinnaltaan niin kulunut, että se aiheutti jotain vuotoa. Tutkin kaikki juotokset ja huomasin tämän. Nyt toimii ilman pörinää. Kohinaa kylläkin tulee vahvistimen hi-gain kanavalla soitettaessa.
Meikä gryotaa aika kumpäl. Katso omat plussasi täältä! [Can you feel what you've done to me?]
Mokoma
28.10.2004 23:43:33
Vertaappa mikkejen sustainia, niin tiedät mikä ero on 81:llä ja HZ-H4:llä. Lisäksi aktiivi on huomattavasti hiljaisempi, vaikka eipä H4:kään häiriöksi asti surise.
Jii
28.10.2004 23:54:48

HZ:lla varustettua kitaraa en ole soittanut, mun tän hetken eniten käyttämässä kitarassa on EMG 81/85-setti. Tietokoneen lähellä surisee aivan samoin kuin passiivimikitkin.
Birth, copulation, and death. Is this your life?
Spez
29.10.2004 07:31:01
Vertaappa mikkejen sustainia, niin tiedät mikä ero on 81:llä ja HZ-H4:llä. Lisäksi aktiivi on huomattavasti hiljaisempi, vaikka eipä H4:kään häiriöksi asti surise.

Hmm, ei se passiivi kyllä kielten sointia tapa, kunhan ei erehdy säätämään niitä liian lähelle. Ja ei mitään ylimääräisiä surinoita esiinny kun pitää kielet hiljaisina, sitä tavallista higain hurinaa, kummallakin mikillä aikalailla samoissa määrin. Taitanee sekin tulla vahvarista.
Jason Becker.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)