Aihe: Lab Series
1
Penasol
28.10.2004 15:24:34

Entisellä bändikämpällä oli Lab Series- kitaravahvistin. Se oli ilmeisesti rikki, ainakin soundi oli niin tummaa mölinää, ettei se voi olla ominaisuus. Mitähän sillekin tapahtui... Olisin tahtonut sen omaksi, mutta en viitsinyt, vaikka luultavasti se ei ollut kenenkään ja taisi mennä bändikämpän myötä vasaran alle.
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
saikkpe
28.10.2004 17:18:32

Eli osaako joku kertoa tarkemmin tuosta vahvistin valmistajasta? Ilmeisesti lopettanut jo joskus 80-luvulla. Itselläni on basso kamoina ilmeisesti Lab Series L2, ja kiinnostaisi tietää enemmän kyseisestä merkistä.

Heh. Näitä löytyy siis vielä muiltakin.

Ostin joskus 80-luvun alussa Huttuselta moisen ja siihen sovitetun 1x15" kaapin. Trankkupeli, tehoa ilmoitettiin olevan 100 W. Lab Series oli USAlaisen Norlinin tuotemerkki. Norlinin muita tuotemerkkejä tuohon aikaan olivat mm. Gibson ja Moog. Tämä tuotiin tietysti näyttävästi esille Labin markkinoinnissa.

L2 oli aikoinaan hyvin moderni bassosetti, painoltaan kevyt, ainakin kun vertasi putkivahvareihin ja 4x12" kaappeihin. Yksikanavaisessa vahvarissa parametrinen keskialueEQ, säädettävä kompressori ja efektilenkki. Kaappi oli myös näppärästi suunniteltu, pyörät kyljessä roudausta helpottamassa. Puutteena voi todeta ainakin sen, että mitään jalkakytkimiä efektilenkille tai kompuralle ei ollut.

Soundi on nykyisin arvioituna tyypillinen kasarimainen melko alkeellinen trankkusoundi, kompura tekee hyvää släpille. Mulla oli muinoin L2-setti käytössä backlinenä mm. Vanhalla ja kyllä se silloin paikkansa lunasti. Tosin saliin basso muistaakseni ajettiin PAn kautta, pelkässä Labissa ei potku siihen riittänyt.

Hillosin 15 vuotta sitten Labit muovin sisään kellariin, josta kaivoin ne esiin viime kesänä. Hyvin toimi vieläkin. Itse olen jo päivittänyt setin tuhdimpaan, mutta kitaristimme (!) käyttää Labeja treenikämpällä ja kaivaa niistä erinäisten stompboxien avulla aika tiukkaa kasariskittasoundia.
saikkpe
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)