Aihe: Kuka soittaa kitaraa..
1 2 3 4 5 6 7 8
WanhaWetäjä
27.10.2004 00:18:17

Tso tso! On vain yksi ALBERT!!!!!!! Korjaan oli.

No onhan noita...prinssi Albert,Albert Lee,Albert King,Herb Albert etc...ketähän sä oikeen tarkoitat,jaa niin sitä riffikitaristiako?Siis mä olen varmaan jotenkin outo,mutta ei toi Alpertti J. ole mua koskaan hetkauttanut suuntaan eikä toiseen,tai koko Ganes...epävireistä,epätarkkaa soittoa ja laulua ja karua rummutusta,stana ;-)))
baron
27.10.2004 06:59:44

Kun mä nyt oon ottanut tän ulkolaisten nimien "oikeinkirjoituspoliisin" roolin niin:

Herb Alpert & The Tijuana Brass
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
mack the knife
27.10.2004 12:40:12
Kun mä nyt oon ottanut tän ulkolaisten nimien "oikeinkirjoituspoliisin" roolin niin:

Herb Alpert & The Tijuana Brass

Onko tuossa tosissaan kova p? Onpa mennyt ohi jos pitää paikkansa.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
baron
27.10.2004 12:49:04

Onko tuossa tosissaan kova p? Onpa mennyt ohi jos pitää paikkansa.

http://www.herbalpert.com/difhits/index.html
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
riff
27.10.2004 12:54:44
Tso tso! On vain yksi ALBERT!!!!!!! Korjaan oli.

Järvinen menee samaan osastoon kuin SRVkin. "Legendoihin". Henkka myös. Tosin täytyy muistaa että Henkka oli särörockkitaroinnin alkuunpanijoita. Ei ne legendat synny hyvistä soittajista vaan niistä joista tulee suosittuja syystä tai toisesta. Osaskohan kukaan edellämainituista esim. lappuja lukea? Oliko tsekattu laajempia sointuja käännöksineen. No, tärkeimmät asiat, soundi ja time, niissä oli munaa, ei voi kiistää!
clave
27.10.2004 20:08:33

Paljon on kyse myös kitarasankarin karismasta, jolle löytyy jonkinmoinen selittäjä jokaisen kuulijan alitajunnasta. Onhan Claptonilla aika kova karisma vaikken itse mitenkään erityisemmin hänen kitaransoittoaan diggaile, samoin Hendrixillä. ehkäpä myös biisien tulkinta luo jollain oudolla tavalla sitä karismaa joka tekee soittajasta kuolemattoman. Artistista luotuun mielikuvaan on vaikuttamassa myös hänen tiedossa olevat elämänkokemuksensa jne, eli kyse on kaiketi kuulijan muodstamasta kokonaiskuvan kokemasta. Olihan Tapsa Rautavaarallakin outoa karismaa vaikka ote kitarasta oli sama kuin keihäästä? Entä Gary Mooren tulkinnat? Mites basisteista Jack Bruce?
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
Jone the Bone
27.10.2004 21:01:42

Mutta kyllä näistä Mooren veljeksistä se Roger on vasta jotakin. Ainoa oikea jamespond... perk...
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
riff
27.10.2004 22:56:02 (muokattu 27.10.2004 22:56:42)
Mutta kyllä näistä Mooren veljeksistä se Roger on vasta jotakin. Ainoa oikea jamespond... perk...

Jaha? Suomen siisteimmän TS-808:n omistaja lähestyy asiaa elokuvanäkökulmasta?!!!
Pogosta
27.10.2004 23:46:46 (muokattu 27.10.2004 23:47:42)
No, laitan minäkin nimen kehiin. Hän on mielestäni maamme ykkösnimiä kitaroinnista puhuttaessa.
Ja hän on tietenkin Peter Lerche.
Joskus olen nähnyt kun Peter säesti yksinään Vesku Loiria ja hommasta jäi vaikutelma, kuin olisi ollut suurempikin bändi säestämässä.
Notefix
27.10.2004 23:53:44

Toi on alue mitä en ole koskaan ymmärtänyt,mitä fuckin särmää pitäs joka jutussa olla..

Mä oon tossa kyllä WW:n kanssa samaa mieltä. Toki särmä on hieno juttu, mutta kun sitä pitää joka helvatun juttuun vaatia. Hiottullekin musalle on paikkansa, ja sitä on aika helvetun vaikea tehdä hyvin.

teemaa,elikä"paska"viihde/jazz-kitaristi oli tehnyt musan tohon elokuvaan,hienoja harmonioita/teemanpätkiä ja hienoo soittoo

Jep, pirun hienoa musaa!
My name is Baron, Notefix Baron "
WanhaWetäjä
28.10.2004 01:19:57

No, laitan minäkin nimen kehiin. Hän on mielestäni maamme ykkösnimiä kitaroinnista puhuttaessa.
Ja hän on tietenkin Peter Lerche.
Joskus olen nähnyt kun Peter säesti yksinään Vesku Loiria ja hommasta jäi vaikutelma, kuin olisi ollut suurempikin bändi säestämässä.

Kyllä...kerran olen kuullut Veskua ja Lerchea,no olihan siinä toki bändikin,kiippareissa Ahvenlahti,bassossa tämä...tämä...ei jukravit,mä en saa sitä nimee nyt kaaliin,mutta rummuissa oli Sami Kuoppamäki,kyllä toimi!!!
On hiton tyylikäs rumpali...

Aika monessa biisissä oli pelkästään kitara ja Vesku alkuun ja kyllä se toimi komeesti myös,sen verran omintakeinen tyyli/sointu/saundimaailma Lerchella on...on tosiaan erittäin persoonallinen ja hyvä kitaristi :-)
mack the knife
28.10.2004 01:27:05
ei jukravit,mä en saa sitä nimee nyt kaaliin

Olisko ollu Bergholmin Kicke?
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
Fuzzy Boner
28.10.2004 01:29:10

Mahtava Kicke!
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
WanhaWetäjä
28.10.2004 01:30:11

No sepä se,tietenkin,ennenaikainen dementia aina välillä vaivaa...
Pogosta
28.10.2004 18:20:12
Jos on mahdollisuus kuunnella Perdos' Heavy Gentlemen CD:ä - Tango, jolla Pedro tulkitsee kurtulla suomalaisia tangoja, niin se upea ja hyvällä tyylitajulla soitettu kitara on Peter Lerche:ä
Riksteri
29.10.2004 09:16:21
Jos on mahdollisuus kuunnella Perdos' Heavy Gentlemen CD:ä - Tango, jolla Pedro tulkitsee kurtulla suomalaisia tangoja, niin se upea ja hyvällä tyylitajulla soitettu kitara on Peter Lerche:ä

Kukakohan soittaa kitaraa Turo's Hevi Geen biisissä "Missäs Mun" (What Have They Done To My Song - Ma)? Levy on Poptorin tuotantoa (20 vielä turompaa) ja kansilehdistä ei selviä. Tuo kappale menisi tangona, bluesina, foksina tai slovarina tanssittuna ihan sellaisenaan tanssilavoillekin, hyvää musisointia!
Pogosta
29.10.2004 14:16:46 (muokattu 29.10.2004 14:18:27)
Kukakohan soittaa kitaraa Turo's Hevi Geen biisissä "Missäs Mun" (What Have They Done To My Song - Ma)? Levy on Poptorin tuotantoa (20 vielä turompaa) ja kansilehdistä ei selviä. Tuo kappale menisi tangona, bluesina, foksina tai slovarina tanssittuna ihan sellaisenaan tanssilavoillekin, hyvää musisointia!

Samoin Poptorin tuontantoa oleva -Virtaa Rautalangoilla- julkaisu on asiallista kitarointia sisältävä äänite.
Olisi mukava tietää, että ketkä ko. levyllä musisoivat.

http://www.poptori.fi/tuotteet/cd-kotimaiset.shtml

Edit: Kyseessä on Olavi Virtaa rautalanka sovituksina.
pekkajau
22.12.2004 13:47:42
Björnisestä on muuten juttu uusimmassa Riffi-lehdessä! Nostan hattua Kotkan pojalle! On ollut niin monessa mukana että!
There`s no bisnes in showbisnes!
Tankero
22.12.2004 14:24:31
Björnistä tyylikkäämpää kitaristia ei tässä maassa ole koskaan ollut allekirjoittaneen mielestä. soundit, tyylitaju, kaikki niin pirun hyviä juttuja AINA!

No jos pitää sellaisia piipityssaundeja, mitkä sillä yleensä on, hyvinä, niin siinä tapauksessa tietysti. Ja Juhahan on tunnettu hyvästä meiningistään, mikä on myöskin tärkeää hyvälle kitaristille. Vai oliko se joku muu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)