Aihe: t.bone dc1500-rumpumikkisarja
1
triplis
26.10.2004 00:09:36

Onko kellään kokemusta kyseisestä mikkisarjasta?

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … c1500_drummikrofonset_prodinfo.html

Ois nimittäin aika halpa ja kaikenkattava. Äänitykseen mikit ensisijaisesti tulisivat, mutta keikkakäyttöönkin niiden tulisi soveltua.

Jos jollain on parempia ideoita, niin niitä saa tietenkin kertoa. Rahaa ei ole hirveästi joten kaikki sennheiser ja shure läpät voi unohtaa samantien.
hgr
26.10.2004 05:23:24
En kyllä hankkis tollasta. Ei oo mikään pakko mikittää jokaista rumpua erikseen, eikä todellakaan edes kannata tollasilla halpiksilla. Mieluummin yks hyvä overheadi, ja snarelle ja basarille myös kunnon mikit.
MattiAuer
26.10.2004 16:35:08

Tässä ketjussa siis t.bone -rumpusaundia:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=16&t=74446&o=0&co=0

Ei minusta mitenkään paska demoiluun / omakustannemeininkeihin.

Minä saattaisin t.bonea hankkiakin. Tai vuokrata / lainata vaikka joltakin muusikoiden.nettiläiseltä. Noitahan on kai jonkin verran Suomessa jo käytössä. Lähinnä bassarimikki t.bonena kiinnostaa edullisuutensa vuoksi. Eivät ne ehkä huippuja ole, mutta jos on hyvä soitto ja lähtösaundi (+ äänitystila) ja äänittäjä / miksaaja osaa hommansa, niillä tekee kelvollista perusjälkeä. Eli ei niissä tietääkseni ole mitään perustavanlaatuista vikaakaan.

Jos taas nuo muut tekijät eivät ole kunnossa, lieneekin aivan sama minkälaista rødea ne mikit on.

Se on kyllä varmasti ihan totta, että vähemmilläkin mikeillä saa jo hyvän (ja helpommin hallittavan) perustaltioinnin, itse demotusmielessä lähtisin bassari / virveli / hyvät overit -linjalle.

Vaihtoehtona t-kaupalle ainakin Audiodivari Helsingissä. www.audiodivari.com -siellä on ajoittain todella näppäriä tarjouksia mikeistä ja paljon muustakin.
"toimii jo käyttäjillä joiden jäsennumero on alle 17"
muusikoiden.net

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
Mikael
27.10.2004 17:05:33 (muokattu 27.10.2004 17:09:38)

Se on kyllä varmasti ihan totta, että vähemmilläkin mikeillä saa jo hyvän (ja helpommin hallittavan) perustaltioinnin, itse demotusmielessä lähtisin bassari / virveli / hyvät overit -linjalle.

Samaa mieltä. Mielummin ostaisin jotain vähemman ja sen verran laadukasta, että sillä tekee jatkossakin jotain. Vaikkapa joku edullinen stereopari overeiksi ja bassarimikki (tai ehkä bassari, virveli, mono-overi). Todennäköisesti paremman rumpusoundin saa muutamalla hyvällä kuin usealla huonommalla mikillä.

Esim:
2x Beyerdynamic Opus53 http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=e19abb3696d8b4d41a81c3bf478a69a4
1x Sennheiser e602 http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=e19abb3696d8b4d41a81c3bf478a69a4
yhteensä n. 250€
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
AoA
27.10.2004 19:03:17 (muokattu 28.10.2004 17:49:34)
Onko kellään kokemusta kyseisestä mikkisarjasta?

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … c1500_drummikrofonset_prodinfo.html

Ois nimittäin aika halpa ja kaikenkattava. Äänitykseen mikit ensisijaisesti tulisivat, mutta keikkakäyttöönkin niiden tulisi soveltua.

Jos jollain on parempia ideoita, niin niitä saa tietenkin kertoa. Rahaa ei ole hirveästi joten kaikki sennheiser ja shure läpät voi unohtaa samantien.

edit:
Mutta onko yhdelläkään teistä oikeasti kokemusta kyseisistä mikeistä? Ajattelin vaan, että särähtääkö tuo t.luu niin pahasi korvan...

Joo oon mä sitä käyttänykin, kyllä sillä basarisoundit saa ihan ok tai siihen asti sai kun sain tuon shuren beta 52 käyttöön. Ero siihen oli varsin kuultavissa, mutta tietty ihan oko mikki ja sillä äänitys onnistuu.
-Anssi, Stiff Flavor
hgr
27.10.2004 21:15:20
Jos ei ole rahaa, kannattaa tosiaan ostaa mieluummin vähän hyviä mikkejä kuin paljon huonoja. Basarimikillä ja yhdellä overilla voi saada jo kelpo jälkeä. Snarelle on tietysti vielä hyvä olla mikki.
Mikael
28.10.2004 10:56:25

Pienkialvoisen konkkaparin ostaminen on siinä mielessä järkevää, että sitä voi rumpumikityksessä käyttää joko stereo-overheadina tai sitten toisen mikin voi hyvin laittaa virvelille ja toisen mono-overiksi mikäli balanssi ei muuten tahdo löytyä. Lisäksi noita pienikalvoisia konkkia voi käyttää hyvin melkeen minkä vaan äänittämiseen.
fmcruelty
29.10.2004 12:19:10 (muokattu 29.10.2004 12:20:04)

En nyt allekirjoittasi t.bonen absoluuttista huonoutta. Ite ostin kotipajan ensimikeiksi t.bonen rumpumikkisarjan. En oikeestaan muuta huomattavaa heikkoutta oo löytäny, ku kuvio, joka on todella vuotoherkkä. Jos meinaa yksilöidä joka raidan, nii gate saa savuta aika kivasti. Toki mikin sijoituksellakin saa aika hyvin aikaan.

Jos päätarkotuksena on äänittää vaan setti nopeesti, nii osta pari shurea. Mikäli taas treenata yksittäisten raitojen käsittelyä, niin osta toi setti. Palvelee oikeen hyvin siihen hommaan.

Tää on siis KOKEMUKSEN tuomaa juttua, eikä niinkään kirjoitettua totuutta!
Nii... mä aattelin, jos lähtisit seuraksi, nii voitas pistää taksikulut puokkiin. Nii ja voisit pistää baaris mulle yhen viskin. Nii ja hommaisit sit kuskin huomiseksi. -Elämä-
triplis
31.10.2004 15:49:49

fmcruelty: ootko testannu mikkejä livekäytössä? Ovatko kuinka kiertoherkkiä? Ei sulla sattuis olemaan jotain samplea mikkien soundeista?
jhatunen
31.10.2004 17:48:51
Mulla on käytössä dc-1000 ja ainakaan niillä ei ole kierto muodostunut ongelmaksi livenä..

http://www.mikseri.net/artistit/?id=27481 nuissa on käytetty tuota settiä ja lisäksi Roden nt-1 overina..
fmcruelty
31.10.2004 18:13:02

ootko testannu mikkejä livekäytössä? Ovatko kuinka kiertoherkkiä? Ei sulla sattuis olemaan jotain samplea mikkien soundeista?

En oo testannu livekäytössä, enkä iteasiassa tuon sarjan mikkejä ollenkaan. Itellä on se edullisempi versio. Kuten aiemmin oon todennu, nii ainoa mainittava huono puoli on vuodot, joita ilmenee tuhottomasti.
Nii... mä aattelin, jos lähtisit seuraksi, nii voitas pistää taksikulut puokkiin. Nii ja voisit pistää baaris mulle yhen viskin. Nii ja hommaisit sit kuskin huomiseksi. -Elämä-
Mikael
01.11.2004 10:35:42 (muokattu 01.11.2004 10:37:13)

Kuten aiemmin oon todennu, nii ainoa mainittava huono puoli on vuodot, joita ilmenee tuhottomasti.

Mä kyllä näkisin ton aikamoisena ongelmana rumpumikeissä. Varsinkin kun yleensä halvoissa mikeissä nimenomaan se vuodon surkea soundi on isoin ongelma. Suoraan edestä yksinään moni mikki kuulostaa ihan hyvältä, mutta sitten kun vuotosoundi on ihan mitä sattuu ja suuntakuvio kaikkea muuta kuin tiukka, niin ollaan usean mikin kanssa syvällä suossa... Tämän takia monesti on helpompaa saada hyvä soundi vähemmillä mikeillä.
fmcruelty
01.11.2004 18:02:17 (muokattu 01.11.2004 18:02:38)

Se on oikeestaan ongelma, jos sijoitukseen ei kiinnitä huomiota, mutta jos hiemaan viittii testailla eri paikkoja, niin voi jo saada vuodot suhteellisen siedettävästi kuriin.

Palatakseni alkuun, niin setin saa nopeesti narulle parillakin kunnon mikillä. Ite en toki tästä modesta perusta ku o kuitenki aina pakko saada "säätää"!
hgr
03.11.2004 20:59:45
Palatakseni alkuun, niin setin saa nopeesti narulle parillakin kunnon mikillä. Ite en toki tästä modesta perusta ku o kuitenki aina pakko saada "säätää"!

Ei "nopeesti" vaan parhaalla mahdollisella laadulla.

1 hyvä overi > 100 halpismikkiä
waxivore
04.11.2004 12:06:26

Ihan kelpo pelit ovat jos raha ei parempaan riitä ja tarkoitus on äänittää demoja. Mielestäni mikkejä ennen rumpujen äänityksessä tulevat kuitenkin Hyvä rumpali isolla h:lla, akustisesti hyvä tila ja rumpujen vire, joka on lähestulkoon aina vähän mitä sattuu, etenkin omakustanteissa/demoissa.

Ilman triggeröintiä tuolla setillä saa tosiaankin sellaista perushyvää demojälkeä aikaan.

Livekäytössä tuo setti voi jo olla vähän ongelmallisempi. Rahalla/merkillä kun aina saa myös sitä parempaa laadunvalvontaa niin kalliimpiin voi siten luottaa enemmän kovassakin kulutuksessa.
Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole
Mikael
04.11.2004 12:56:36 (muokattu 04.11.2004 12:56:50)

ku o kuitenki aina pakko saada "säätää"!

jep! ymmärrän. useimmitenhan tämä vaan tapahtuu jäljen kustannuksella.
triplis
05.11.2004 01:15:50

Mites kun löysin tollasen samsonin mikkisarjan:

http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1677

Oiskos kellään tietoa tästä. Suuntakuviota kehutaan sivuilla jopa hyväksi livekäyttöön (joku kardiodi), vähentää kuulemma kiertoherkkyyttä. Oiskos tällasista mihinkään?
varakeef
06.11.2004 16:19:50
Minulla on T-bone-settiin kuuluva basarimikki (80 euroa). Se on oikein hyvä siihen, mihin se on tarkoitettukin.

Muuten en käytä lähimikitystä rummuissa juuri lainkaan, virvelille saatan tosin 57:aa tai 58:a näyttää, joskaan en miksauksessa juuri käyttää... övereistä se soundi pääosin irtoaa, jos on irrotakseen.

Osta rumpumikkisetin sijasta joku hyväksi havaittu konkka (tai pari jos budjetti kestää) ja edellä mainittu basarimikki. T-bone-osastolta kokemusta on SC450 laajakalvokonkasta, pelittää hienosti rumpuhommissa. Satkulla lähtee.

Pääset alkuun samalla rahalla, saat aikaan paremmat soundit helpommalla ja jos todella kaipaat lisämausteeksi lähimikitettyjä tomeja tms lainaat tai hankit tarpeellisissa määrin Shuren 57:ia. Niillä on muutakin käyttöä. Sama koskee tietysti konkkamikkejäkin.
"Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo" - Rick Rubin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)