pristo 26.10.2004 16:48:58 | |
---|
Mitä klikkiä käytätte / suosittelette kokemuksesta? Seuraavia käytettävyysvatimuksia voisi tähän liittää: - Kuulokeliitäntä - Ainakin pari eri klikkisoudia - Riittävän kova volume (ettei hyydy livesoitossa) - Sitten jos saisi muistiin eri biisejä ettei tarvitse aina käynnistää 'nollilta' ja muistella tempoa - Jonkunlainen nopea valinta ja käynnistys olisi varmaan aika kiva pitemmän päälle. |
jussiohman 26.10.2004 17:00:29 | |
---|
Mitä klikkiä käytätte / suosittelette kokemuksesta? Merkkiä en muista. Tämmnen perus 50-60e maksava klikki. Todella hyvin on minua palvellut. Vic Firthin kuulokkeilla käytän. Lihava sinkku hakee kontaktia |
J. Cool 26.10.2004 21:22:56 | |
---|
mulla on joku ihan perus-digitaalinen malli. yks naksuääni, kohtuu hyvin tulee luurien läpi. ei mitää muisteja tai ohjelmointihässäköitä. tai tahtilajeja. tollaset digihärvelit tahtoo syödä muuten hyvinki pattereita. eikö noissa oo melkeen aina se perus 3,5mm kuulokeliitäntä.. don't touch my bumtsibum |
kampela 27.10.2004 11:59:40 | |
---|
Metrophones merkkiset, ainakin hesan musafasulta saa. Maksaa n.150 euroo ja on todella hyvät. Saundeja vaan yksi(riittää ainakin itelle ihan mainiosti). Metronomi on luureihin sisäänrakennettu ja luureissa semmonen vesikuppivaimennus, säilyy rumpusaundit hyvinä. Löytyy myös piuhapaikka. Tempoa sää säädettyä portaattomasti. Oon soittanu livenä, toimii vallan hyvin. Awesome lefthand break. |
Mikael 27.10.2004 12:14:20 | |
---|
Mulla on MPC2000 jolla hoituu kaikki kuviteltavissa olevat klikkitarpeet. Toisaalta pelkkään klikkeilyyn toi on vähän turhan järeä ostos... mut fudaa. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Henga 27.10.2004 12:15:48 | |
---|
No aika turhaan mä tähän postaan, kun mulla tulee klikki tosta setissä olevasta HPD-15 - perkussiopadista. Mieluummin laittaa sequun jonkun lehmänkellon iskemään. Threadin aloittajalle suosittelen jotain halpis-rumpukonetta. Zoomilta taitaa saada 80-150e haarukalla ihan käypän treenikaverin, varsinkin jos meinaa tylsyys tai mielikuvituksen puute iskeä niin sieltä vaan värkkäämään jotain odd-timeä ja soittamaan mukana.. |
pristo 27.10.2004 13:33:07 | |
---|
Kiitoksia vinkeistä. Täytyy hommata tällainen kapine niin välttyy tulevaisuudeessa ikäviltä yllätyksiltä äänityssesioissa. |
eleeton 27.10.2004 15:43:01 | |
---|
|
Mikael 27.10.2004 17:16:25 | |
---|
Eikös noita käytettyjä rumpukoneita pyöri nykyään käytettynä vähän siellä sun täällä. Tohon käyttöön luulis löytyvät helpolla joku edullinen käytetty... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Mitä klikkiä käytätte / suosittelette kokemuksesta? Tama RW100 on kyllä haukkunut monesti hintansa, mutta tosiaankin rumpukoneet tms. värkit on huomattavasti monipuolisempia jos sellaista haluaa.. Vaikka just nuo Zoomin koneet on kyllä hinta/laatusuhteeltaan tosi hyviä.. Mutta tollanen Tama on mulla yleensä aina mukana ja sitten vaihtoehtoisesti on Rolandin td8- aivo minne voi väkästellä kaikenmoosta=) Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
Bacchus 28.10.2004 20:44:01 (muokattu 28.10.2004 20:46:48) | |
---|
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) |
Tietäjä 28.10.2004 20:51:28 | |
---|
Mulla on nykyään klikkinä Bossin dr-670 ja kuulokkeina on itse tehdyt vanhoista sonyn rämistä. Toimii kivasti mulla on melkein joka biisiin ohjelmoitu oma klikki. Biisilistassa lukee biisin perässä mikä klikki jne.. niin löytyy nopeasti! |
Bacchus 28.10.2004 20:56:56 | |
---|
Mulla on nykyään klikkinä Bossin dr-670 ja kuulokkeina on itse tehdyt vanhoista sonyn rämistä. Toimii kivasti mulla on melkein joka biisiin ohjelmoitu oma klikki. Biisilistassa lukee biisin perässä mikä klikki jne.. niin löytyy nopeasti! Aika kätevä. Täytyy tuo laitekin katsastaa... Ostitko muuten Suomesta, mistä noita löytäis? Alesiksia ja zoomeja en nimittäin Suomalaisten myymälöiden kotisivuilta ainakaan bongannut. pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) |
Jomsa 29.10.2004 11:47:16 | |
---|
Okei nyt tulee ehkä kaikkien aikojen noobein kysymys. Mitä tuo klikki siis tekee? Olen ymmärtnyt että se naksuu tai paukkuu ... tekee jotain. Mutta tekeekö se niin jonkun tietyn aikavälein esim kahesti sekunttiin tai jotain? Ajattelin että turhaanko sitä ostamaan moista vekutinta kun voisi itse rakentaa sen. :D Dier uber drum machine... (Yeah right) |
Bacchus 29.10.2004 12:30:43 | |
---|
Okei nyt tulee ehkä kaikkien aikojen noobein kysymys. Mitä tuo klikki siis tekee? Olen ymmärtnyt että se naksuu tai paukkuu ... tekee jotain. Mutta tekeekö se niin jonkun tietyn aikavälein esim kahesti sekunttiin tai jotain? Ajattelin että turhaanko sitä ostamaan moista vekutinta kun voisi itse rakentaa sen. :D Siis klikki=metronomi, varmaan mualiman vanhin muusikon apuväline. Tikittää tiettyä tempoa, jotta soittaja itse pysyisi temmossa. Ja temmonhan voi tietenkin itse säätää. Mun mielestä tää oli oikein hyvä kysymys, tuntuu että suomalaisilla monesti on sellainen periaate, että ei uskalleta kysyä ettei näytettäisi tyhmiltä. Tyhmä se on, joka kysymättä jättää. pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain) |
Pieni rumpalipoika 29.10.2004 13:59:46 | |
---|
Lisään vielä, kun tuli tuo aika-arvo puheeksi, että 60 bpm meinaa tempoltaan sekuntia. Eli bpm=iskua per minuutti. Ihan perusasia, mutta toisaalta niin perusasia, ettei sitä välttis tuu edes ajatelleeksi. Siinä mielessä hyödyllinen tieto, että ihan perus viisarikellon avulla on mahdollista hakea tempoja hyvinkin tarkasti. Käyttää apunaan vain jakolaskua. Laskupäätä vaatii, jos tarvii pieniin osiin vedellä, mutta parempi se on kuin vetää hatusta 100bpm, kuin kattoo että jaa...hmm...sekuntiviisari menee noin, jos ois tempo 120, pitäis iskun olla kaks kertaa sekassa...so? Satkun tempon saa silleen, et vetää roimemmalla kädellä hitaampaa ku 120. Joskus oon testaillut ihan huvikseni tempojen hakuja klikin ja kellon kanssa. Aika hyvin natsaa temmot, kun löytää "oman sisäisen taiminsa". Eihän tolla absolut tarkkaa tee välttis, mutta on se parempi lähtee vetään 100bpm:n biisiä 110bpm:lla, kuin 90:llä tai 150:llä ;D "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
Tietäjä 31.10.2004 22:01:14 | |
---|
Aika kätevä. Täytyy tuo laitekin katsastaa... Ostitko muuten Suomesta, mistä noita löytäis? Alesiksia ja zoomeja en nimittäin Suomalaisten myymälöiden kotisivuilta ainakaan bongannut. En ostanut suomesta vaan tilasin saksasta. En tiedä mikä liike stadissa myy bossia. |