Aihe: Orange: AD30TC vs. RV50
1 2
Jucciz
27.10.2004 17:29:37
Itselläni ei ole kokemuksia kuin ensiksi mainitusta, mutta voin kertoa sen kyllä olevan ehdottomasti paras vahvistin, mitä olen tähän mennessä omistanut tai päässyt koittamaan.

Parempi kai kun heitän vaikka noita äänipätkiä, joita olen huvikseni nauhoitellut. Päättele siitä, tykkäätkö itse.

http://mp3.jucciz.com/ad30tc/

RockerVerb-pätkät kiinnostaisivat kyllä minua kovasti.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
hjukke
27.10.2004 22:44:19

Itselläni ei ole kokemuksia kuin ensiksi mainitusta, mutta voin kertoa sen kyllä olevan ehdottomasti paras vahvistin, mitä olen tähän mennessä omistanut tai päässyt koittamaan.

Parempi kai kun heitän vaikka noita äänipätkiä, joita olen huvikseni nauhoitellut. Päättele siitä, tykkäätkö itse.

Kiitos selvästä mielipiteestä. Nuo ääninäytteet on kuunneltu jo moneen kertaan ja tykkään kuin hullu puurosta ;) Myöskin Askomikon pätkät on jo kuunneltu. Luinkin että äijä oli ruuvaillut rocker-nuppia, odotellaan josko pomppaisi hehkuttamaan :)
Maailman parhaat (3) Rock-levyt on tehty vuosina 1987 ja 1991 ;)
askomiko
28.10.2004 01:01:08
Pastilli? Osta hienoja kitaroita.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Fide
28.10.2004 09:46:18

Kertokaapa, kun tuo Musamaailman, josko valmistajan kotisivujenkin, esittely jää vähän puolitiehen...

Mitä liitäntöjä tuo Orange pitää takaseinässään? line-out, phones? pedaalia??? onko kajarit plugin takana, eli irroitettavat... etc...
:-)>+
askomiko
28.10.2004 09:52:42
Kajari 8,8,16ohm ja kanavanvaihtopedaali. Ei ylimääräisiä viritelmiä. Orangen filosofia on olla simppeli sisältä, suunnittelijaheppu sanoi että Rockerverbistä tuli melkein liian monimutkainen ollakseen Orange, vaikka ei minusta prototyypissä liian pahan näköinen sisuskalusto vielä ollut.
Fide
28.10.2004 09:57:18

Eli jos äänentoistoon viet, viet aina ulkoisen mikin kautta?
Jucciz
28.10.2004 10:04:09 (muokattu 28.10.2004 10:05:56)
Eli jos äänentoistoon viet, viet aina ulkoisen mikin kautta?

Juuri näin. Muutenkin, mitä varten vahvistimessa edes käytettäisiin laadukkaita kaiuttimia (Vintage 30), jos soundi otettaisiin ulos linjaulostulosta? Kaiutinelementit ovat laatuvahvistimissa keskeinen osa soundia, joten mikki eteen ja menoksi. Ainakin keikkasoitossa ihan peruslähtökohta on se, että kitarastyrkkari mikitetään. Edes vaihtoehtoa linjaan vetämiselle en ole kuullut tarjottavan aikoihin, vaikka se varmasti teknisesti olisikin mahdollista.

AD30TC:ssä on tosiaankin liitännät kitaralle, kaiuttimille ja kanavanvaihdolle. Ei efektilooppia, linjaulostuloa tai muuta multimediaa. Combon kaiutin on irrotettavissa, joten väliin saa tarvittaessa vaikkapa keinokuorman. Tämä ilmeisesti mahdollistaa myös kaiuttimien käytön vaikkapa toisen nupin kanssa. Korjatkaa joku, jos olen väärässä. Eli, voihan combon päälle tarvittaessa istuttaa nupin ja käyttää comboa pelkkänä kaappina, jos olen oikein ymmärtänyt. Toki se vahvistin, missä ei kaiutinta ole kytkettynä, täytyy pitää pois päältä ellei halua käräyttää komponentteja.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Fide
28.10.2004 10:47:04

Ainakin keikkasoitossa ihan peruslähtökohta on se, että kitarastyrkkari mikitetään. Edes vaihtoehtoa linjaan vetämiselle en ole kuullut tarjottavan aikoihin, vaikka se varmasti teknisesti olisikin mahdollista.

Riippuu keikasta =)

Totta tuo on, mutta esim entinen työkaluni, eli Tech 21 TM 60 lähetti signaalin ulos sen "SansAmp" simuloidun hässäkän läpi ja lopputulos oli kohtuu onnistunut. Samankaltaista "multimediaa" tarjoaa myös Koch StudioTonessa ja myös riisutusti Twintonessa... (puhumattakaan esim Kohcin LoadBoxista)

Itse kun siirtyilen sujuvasti kitaran varresta tiskin taakse, niin tavallaan näen edut kummassakin tavassa... linjaulostulon kautta miksaajan työ helpottuu aikalailla, kun tasot pysyvät kurissa, vaikka kitaristi vääntäisi lisää hönkää kaappiin.

Mikityksen kohdalla homman voi tietysti hanskata kompuralla, jos sellainen on varaa upottaa siihen PA järjestelmään kitaristin tarpeisiin...

Mutta joo... laiskan miehen juttu tuo linjaulosotto, eikä tosiaan tee oikeutta soundille... ei saa ampua mua ;-)
askomiko
28.10.2004 11:57:27
Linjaotto on epäilemättä erittäin kätevä livetilanteessa, mutta itse olen plärännyt enemmän äänitysjuttuja, ja kun parasta mahdolista soundia haetaan, niin mikki on ainoa vaihtoehto. (Guitarsuitea ei lasketa...) Linjakin voi joskus olla mukava lisä. Eli linjaotto niihin joihin se kuuluu, eli mallintaviin ja sen tyyppisiin, patarautavehkeet on sitten erikseen. Linjaottokin on aina lisää osia sekaan sotkettavaksi. Varsinkin jos soundiin pitää saada mitään järkeä, kun pitää väsätä kaiutinsimulaatiota rautaosilla. (Mikä sinällään on hiukan outoa, miksi matkia kajaria kun semmoinen keskiarvona kaikilla on.)

Eli linjasoundi voi olla hyvä, mutta tuskin aitoa parempi. Käyttöä helpottavat näkökulmat sitten erikseen.
PLO
28.10.2004 16:28:57
Kertokaapas Orangen omistajat, miten noi on rakennettu. Komponentit on tietysti piirilevyllä, mutta mites putket ja potikat? Lähinnä kiinnostaa, ettei putken kannat ja potikat ole suoraan juotettu piirilevyyn, vaan että olisivatten kunnolla kotelossa kiinni ja johdotettu.

Malleista eniten kiinnostaa AD15/12, että jos sellaisen joku olisi avannut, niin kertokaa havainnot.

Soittotuntumat on tosin otettu AD30TC:stä ja miellytti aika tavalla. Tosin pääsin tossa testaamaan -72 mallin AC30:stä ja tuntuu, et sen jälkeen ei taas kiinnosta mikään. Vehje oli tietysti jo (melkein)myyty. Onneksi ei ollut -62 malli. Sen jälkeen ei varmaan olisi ollut enää muuta vaihtoehtoa kuin sovittaa revolverin piippua ohimolle. Mikäli wanhoihin wiisaisiin on uskomista, että niihin verrattuna noi seitkytlukulaiset on aivan paskoja. Niin hienosti tuo -72 mallikin soi. No nyt meni jo ohi aiheesta.
askomiko
28.10.2004 16:55:28 (muokattu 28.10.2004 16:55:39)
Ei tullut kuvaa otettua, mutta siisti piirilevy, potikat on raudassa kiinni.
Bluesmies
28.10.2004 22:48:05
Malleista eniten kiinnostaa AD15/12

Se on hyvä peli, ainakin omasta mielestäni! Kuuntele ääninäytteeni, siinä olen sitä soitellut. Tosin kerrostalossa, joten en päässyt luukuttamaan (jolloin tuo on parhaimmillaan).
Uusi musiikkinäyte profiilissa.
Dr. Love
29.10.2004 03:20:40 (muokattu 29.10.2004 03:21:54)
itse päädyin rv50:seen. tosin jälkikäteen mietittynä ois varmaa kannattanu valita toi ad30tc. tilasin nimittäin ton rv50:sen 1,5kk sitten eikä ole vielä näkyillyt. :)
Jack Daniel's, it's what's for dinner.
PeeJii
29.10.2004 10:55:30 (muokattu 29.10.2004 11:10:05)
Kertokaapas Orangen omistajat, miten noi on rakennettu. Komponentit on tietysti piirilevyllä, mutta mites putket ja potikat? Lähinnä kiinnostaa, ettei putken kannat ja potikat ole suoraan juotettu piirilevyyn, vaan että olisivatten kunnolla kotelossa kiinni ja johdotettu.

En omista Orangea, mutta mulla on se käsitys että AD:ssä sentään pääteputket on kotelossa kiinni ja johdotettu, mutta rockerverbissä molemmat suoraan piirilevyssä. Yritin etsiä tästä löytämääni kriittistä palautetta Orangen keskustelupalstalta mutten enää löytänyt, olikohan sensuuri iskenyt.

Lisäys: onhan se voitu poistaa paikkansa pitämättömyyden perusteellakin...
PLO
29.10.2004 12:21:59
Hmm... tuolla elinikä keskustelun puolella oli kuva AD30TC:n sisuksista ja näytti vähän siltä, että putken kannat olisi juotettu piirilevyyn. Potikat oli kumminkin juotettuna omalle levylleen ja näyttivät ainakin "mini"mallisilta. No, ei tuo nyt pahimmasta päästä ole, mutta parempikin voisi olla. Yksinkertaisuudesta plussaa ja soi hyvin, mikä tietysti on se tärkein asia.
PeeJii
29.10.2004 12:29:21
Hmm... tuolla elinikä keskustelun puolella oli kuva AD30TC:n sisuksista ja näytti vähän siltä, että putken kannat olisi juotettu piirilevyyn.

Niinpäs onkin...hyvä että tuli heti oikaistuksi.
Tomtom
02.12.2004 11:17:08
Tietääkös kukaan missä pääsisi testaamaan Rockerverbiä? Musamaailmassa ei ainakaan ollut lauantaina. AD30TC jäi melkein jo käteen(kainaloon), mutta tuo efektiluupin puute on vähän hankala juttu. Sinänsä harmi, koska AD:n soundit olis just passelit.

Juttelin jo Mikko Kankaanpään kanssa luupin rakentamisesta, perusluuppi ilman buustausta ym. onnistuu helposti, mutta "kunnollinen" vaatii jo enemmän duunia, ja siksipä pitää varmaan ainakin kokeilla Rockerverbiä. Mutta Missä?
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
pjl
02.03.2005 17:02:24

Nostetaampas tämä.

Muistaako joku millä nimellä tuo elinikä-kekustelu oli? Kävin tänään testaamassa AD30TC:tä ja jopas oli vehje! Mielenkiintoista olisi nähdä mitä se sisältää.
Samuello
02.03.2005 17:26:48
Nostetaampas tämä.

Muistaako joku millä nimellä tuo elinikä-kekustelu oli? Kävin tänään testaamassa AD30TC:tä ja jopas oli vehje! Mielenkiintoista olisi nähdä mitä se sisältää.

Täältä löytyy ainakin jokin kuva sisuskaluista:
http://www.proguitar.de/ProGuitarPr … isliste/Amps/Orange/AD30TC2x12.html

Ihan siistiltä näyttää... Samaiselta sivustolta löytää muuten muutakin mielenkiintoista ;)
OSTAN: Hamer USA LP/strato/tele tai jonkun basson! Muitakin malleja voit tarjota!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)