Aihe: Korg Triton Extreme, Roland Fantom x7 vai Kurzweil k2500s
1 2 3
mr.muzak
25.10.2004 23:04:35
Kaikki täyspitkät painavat kuin saatana.

Noh..kyllä keikkapianot on yleensä huomattavasti kevyempiä, X8 kuitenkin n 30kg ja siihen kunnon case niin ollaan siellä viidessäkymmenessä helposti...Onneksi pyörät on keksitty, roudareihin kun ei oo varaa.
teroyk
27.10.2004 10:44:35 (muokattu 27.10.2004 10:55:01)
Joku noista ihanista synista päätyy ennen joulua kämppääni! Mutta mikä!? Mielipiteitä, tietoa, kokemuksia ja perusteluita kaivataan!

Osta multa käytetty Kurtzweil K2000 laajennuksin, vastaa soundeiltaan ja toiminnoiltaan lähes täysin K2500s:ää, sillä meikäläinen haluais rahaa Alesis Andromedan ostoon. Säästyneillä rahoilla voit jäädä odottelemaan Korgilta tai Rolandilta seuraavia malleja.

Tähän mennessä 50 euroa on ollut korkein tarjous tosta K2000:sta, joten aika helppoa tarjota enempi...lue tori-alueelta
ilmoitus.

Niin joo tais tulla selväksi, että mun mielestä huippu
syna ei ole mikään noista vaan Alesis Andromeda.
Juho L
27.10.2004 11:53:50
Tähän mennessä 50 euroa on ollut korkein tarjous tosta K2000:sta

Hoho. Tämä tauti vaivaa siis muitakin laitteita kuin pelkkiä Nord Modulareita.
Torilla Creamware Pulsarin raato ja Clavia Nord Modular
Pastilli?
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
teroyk
29.10.2004 16:02:17
Voisi melkein muuten ton VL-kortin ostaa, aika jännä vois olla moinen synteesimuoto...
Nojaa. Eipä noi samplet ikinä mitään superhienoja voi olla.

hmm tarjoa jotain, mä voisin VL-kortin ehkä myydäkkin CS6x:stä,
kun mulla on EX5r:ssä VL-piiri vakiona, niin mitä mä kahdella...
teroyk
29.10.2004 16:11:59
Hoho. Tämä tauti vaivaa siis muitakin laitteita kuin pelkkiä Nord Modulareita.

Niin mut sulla onkin räkkimalli...koskettimistollisesta mä
voisinkin maksaa jotain...miksen tostakin 100 ekee, niin
et pysty kilpailemaan mulle tulleen huonon tarjouksen kanssa :-)
teroyk
29.10.2004 16:14:46 (muokattu 29.10.2004 16:20:03)
Mä vähän luulen, että tämä tauti tulee vaivaamaan kaikenmaailman digi- ja mallinnusvehkeitä maailman tappiin - tai ainakin niin kauan kun se entistäkin autenttisempi saapuu hetken kuluttua markkinoille.

Mut jotenkin on loppunut ymmärrys, että sillä uudella ja muka hienolla ei välttämättä saa niitä vanhojen soundeja...emmä ainakaan vaihtais päiksensä K2000:sta Tritoniin tai Fantomiin...enkä muuten Motif:iinkaan.
Petronome
29.10.2004 19:26:14
Kyllä Motif ES:ssä on parhaat soundit. Fantomissa on hyvä pianosoundi ja jouset, mutta siihen se jääkin.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
JPQ
30.10.2004 00:17:55

Tosiaan uudesta ei saa vanhan saundeja aina kuten jostain syystä Alesis Qs6.1 monin paikoin paremman kuuloinen sanoisin kuin Yamaha S30. Eniten yamahassa ärsyttää piano miten piano tehdas voi tuollaisen piano saundin pistää synaansa?
Jabbe
30.10.2004 13:00:26
Kyllä Motif ES:ssä on parhaat soundit. Fantomissa on hyvä pianosoundi ja jouset, mutta siihen se jääkin.

Näin on.
teroyk
30.10.2004 13:24:20 (muokattu 30.10.2004 13:26:19)
Tosiaan uudesta ei saa vanhan saundeja aina kuten jostain syystä Alesis Qs6.1 monin paikoin paremman kuuloinen sanoisin kuin Yamaha S30. Eniten yamahassa ärsyttää piano miten piano tehdas voi tuollaisen piano saundin pistää synaansa?

Niimpä Yamahoihin pitää ostaa aina lisäkortti, että saa kunnon
pianosoundin(jos sittenkään). Eipä silti, QS:äänkin on tarjolla piano-kortti, mutta laitteessa vakiona olevankin on parempi, kuin vanhempi S30:een saatavilla ollut pianokortti.

Kai Yamaha haluu myydä, niitä oikeitakin pianoja...
Alesis ilmeisesti lopetti QS-sarjan. Harmi, kun siihen olleet lisäkortit on aika mainioita...btw..olis mulla QuadraSynth:kin myytävänä, tosin ei se ole täysin QS6.1-veroinen, paitsi, että siinä on jopa digiulostulo ja 6 1/4-oktaavin koskettimisto...mut mulla onkin nykyään käytössä QSR :-)
Jabbe
30.10.2004 13:27:53
Niimpä Yamahoihin pitää ostaa aina lisäkortti, että saa kunnon
pianosoundin(jos sittenkään).

Ööh? Ei kyl valittamista Motif ES:n pianosoundiin. Ja P-sarjan sekä Clavinovien pianosoundit ja -tatsi ovat kyllä parhaasta päästä.

Mut jos Yammun pianosoundeissa jotain valittamista, niin toi uus PLG-AP -kortti vois kyl olla melkoisen kova hankinta.
teroyk
30.10.2004 13:31:00

En minä kyllä uskaltais noin selvästi sanoa parhaimmaksi...
...Minä jopa sanoisin, että Motif ES ja kaikki otsikossa olevat
kannattaa testata...meinaan makuasioista/käyttötavasta
on kiinni..
teroyk
30.10.2004 13:37:41 (muokattu 30.10.2004 13:40:23)
Mut jos Yammun pianosoundeissa jotain valittamista, niin toi uus PLG-AP -kortti vois kyl olla melkoisen kova hankinta.

Täytyy myöntää, että olen testannut Clavinova mallin (olisko ollut CLP-150 tai jotain), jossa pitäis olla sama soundi, kuin PLG-AP:ssa ja oli eka kerta, kun totesin, että hemmetti ei ole mitään valittamista soundissa (tosin ostin kurzin vasta parin viikon päästä tuosta)...mut pelkään pahoin, että ei kuulosta samalta, jos laitan PLG-AP:n mun CS6x:ään...tosin eipä siinä ole vapaata paikkaa, ennen kuin joku ostaa PLG-VL:n tai PLG-DX:n pois...ja toisaalta emmä nyt etsikkään piano-soundeja vaan aitoa analogiaa Andromedan tyyliin...
Jabbe
30.10.2004 15:52:47 (muokattu 30.10.2004 15:54:20)
Täytyy myöntää, että olen testannut Clavinova mallin (olisko ollut CLP-150 tai jotain), jossa pitäis olla sama soundi, kuin PLG-AP:ssa ja oli eka kerta, kun totesin, että hemmetti ei ole mitään valittamista soundissa (tosin ostin kurzin vasta parin viikon päästä tuosta)...mut pelkään pahoin, että ei kuulosta samalta, jos laitan PLG-AP:n mun CS6x:ään...tosin eipä siinä ole vapaata paikkaa, ennen kuin joku ostaa PLG-VL:n tai PLG-DX:n pois...ja toisaalta emmä nyt etsikkään piano-soundeja vaan aitoa analogiaa Andromedan tyyliin...

Ei muuten ole sama soundi. PLG-AP:n soundi on täysin uusi. Clavinovissa on eri soundi. Koululla on CVP309, ja siinä on kyllä todella hyvä pianosoundi ja paras pianotatsi mitä olen nähnyt. Myös Motif ES:ään on tehty täysin oma pianosamplensa. ES:n mukanahan saa myös muistaakseni S90:n pianosamplen, en ole vielä itse sitä kokeillut mutta valinnanvaraahan siis on. Ja PLG-PF on myös pianopainotteinen kortti, joskin mukana tulee myös rhodesia jne. Jos pianoa haluaa, niin esim. S90 ja PLG-AP voisi olla melko kova setti, tai vielä paremmin Motif ES8 ja PLG-AP.

Niin, ja voisin olla tosta PLG-VL:stä kiinnostunut.

Andromedan tyylistä analogiaa etsivälle vois olla Alesis ION aika kova setti. Keyboard-lehden arvostelussa sanottiin jotenkin "virtuaalianalogi niille, jotka vihaavat virtuaalianalogeja"... kaikki ovat tuon analogista soundia hehkuttaneet. Itse ainakin ajattelin, että jos joskus on ylimääräistä rahaa VA-synaan niin ION olisi kovaa settiä.

Tai sitten PLG-AN -laajennus. Analogimallinnus, käsittääkseni AN1x:n pohjalta tehty. Motifeissa ja muissa on tietty se ongelma, notta nappeja voisi olla paljon enemmän analogitouhuihin.
assassin
31.10.2004 15:35:20
Tai sitten PLG-AN -laajennus. Analogimallinnus, käsittääkseni AN1x:n pohjalta tehty. Motifeissa ja muissa on tietty se ongelma, notta nappeja voisi olla paljon enemmän analogitouhuihin.

Omistettu on ja olin pettynyt. Tuli myytyä pikaisesti pois.
Let's go lehmät, navetta palaa.
teroyk
01.11.2004 15:06:26
Ei muuten ole sama soundi. PLG-AP:n soundi on täysin uusi. Clavinovissa on eri soundi. Koululla on CVP309, ja siinä on kyllä todella hyvä pianosoundi ja paras pianotatsi mitä olen nähnyt.

Niin no Clavinovissa vaihtuu soundit mallityypeittäin, mutta jossakin jo pari vuotta vanhassa mallissa oli 29Mt kolmen-velocityn juttu ja käsittääkseni se pitäisi olla sama...en tosiaan mallia varmaksi muista.

Niin, ja voisin olla tosta PLG-VL:stä kiinnostunut.

Vastaappa edelliseen emailiini, niin neuvotellaan...

Andromedan tyylistä analogiaa etsivälle vois olla Alesis ION
aika kova setti. Keyboard-lehden arvostelussa sanottiin jotenkin "virtuaalianalogi niille, jotka vihaavat
virtuaalianalogeja"... kaikki ovat tuon analogista soundia
hehkuttaneet.

Niin paitsi ION ei ole aito analoginen, vaikkakin ilmeisesti aika
hyvä mallinnus...Toi Andromeda taas on aito ja vieläpä
parhaasta päästä sellaisia, ainut vaan, että olisivat
voineet jättää digi-efektit pois, ne saa pois päältä,
mutta jotenkin pilaa sen imagoa. Sentään kun analogisen särön tajusivat laittaa, kun olisivat tajunneet laittaa vielä analogisen delayn, niin sehän olis täydellinen.

Tai sitten PLG-AN -laajennus. Analogimallinnus, käsittääkseni
AN1x:n pohjalta tehty. Motifeissa ja muissa on tietty se ongelma, notta nappeja voisi olla paljon enemmän analogitouhuihin.

Käsittääkseni PLG-AN on puolitetulla polyfonialla oleva AN1x-piiri. EX5r:ästäni saa AN-ääniä monofonisena ja tykkään sen soundista, sillä saa sellaisia "sirkkeli"-leadeja, joita en esim. MS2000:sta ole saanut. Jos Yamaha julkaisis AN2x:än, jossa olis älyttömästi nuppeja ja digitaali-output, niin mä olisin varmaan ekana ostamassa. AN1x:ää en koskaan ostanut sen kökön käyttöliittymän ja hinnan takia...hmm..olisko niitä nyt halvalla missään?
teroyk
01.11.2004 15:08:46
Omistettu on ja olin pettynyt. Tuli myytyä pikaisesti pois.

Oliko sulla se PLG-AN missä vehkeessä kiinni ?
assassin
01.11.2004 15:47:26
Oliko sulla se PLG-AN missä vehkeessä kiinni ?

Tuossa CS6x:ssähän se.
Let's go lehmät, navetta palaa.
teroyk
01.11.2004 15:52:24
Tuossa CS6x:ssähän se.

Onko muuten, niin että niihin AN-säätöihin ei pääse etupaneelin kautta, kuin muutamaan hassuun...meinaan ite oon CS6x:n kanssa manannut sitä muiden korttien kanssa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)