Mandariini 26.10.2004 19:19:20 | |
---|
Kitarakaappihan kuulostaa aivan erillaiselta aivan edestä, verrattuna vähänkin sivummalta kuunneltuna. Tämä aiheuttaa ongelmaa bändisoitossa koska äänen kovuus ei ole sama kenellekkään soittajalle. Jotkut ratkaisevat ongelman suuntaamalla kaapin omaan korvaan, silloin kuitenkin pitää taasen ratkaista säätääkö vahvarin muiden kuuloalueen mukaan vai oman kuuloalueen mukaan. Kysymys kuuluu - oli miten oli - mihin suuntaat kaappisi? Ihmiskunnan loppu voi tulla huomenna! |
Feggy 26.10.2004 19:21:03 | |
---|
Omiin yksityisiin osiini. Less is more. |
Torniojaws 26.10.2004 19:25:00 (muokattu 26.10.2004 20:20:20) | |
---|
Rumpalin lärviä kohden. Itse kuulen hyvin, rumpali haluaa lisää volumea :) Edit: Niin ja itse seison vahvistimen takasivussa. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Dr. Muff 26.10.2004 19:34:31 | |
---|
Rumpalin päähän, n.5metrin päähän rumpalista. Itse olen siitä linjalta hiukan sivussa. I Smell Urine |
Heavymies 26.10.2004 20:04:08 | |
---|
Rumpalia kohtihan tuo osoittaa. Itse olen hieman sivussa siitä. Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
kivi 26.10.2004 20:20:23 (muokattu 26.10.2004 20:21:54) | |
---|
Kysymys kuuluu - oli miten oli - mihin suuntaat kaappisi? Meillä on kamat treenikämpillä täsmälleen samoilla paikoilla kuin lavalla, joten mun kaapit on rumpalin lattiatomin puolella, yleisöstä katsoen vasemmalla. Toisella, haitsun puolella rumpuja on bassotorni, ja sen vieressä toisen kitaristin torni. Rintamalinja on kohtisuoraan eteenpäin. Soitan treeneissä noin kolmen metrin päässä suoraan tuplastäkkini edessä, kasvot siihen päin, keikoilla stäkki osoittaa mun takaraivoni ja oikean korvani välille, eli rintamalinja kaartuu hiukan sisäänpäin, toisaalta volyymikin on selvästi alempi. |
kusve 26.10.2004 22:28:12 | |
---|
meillä taas on tehty silleen että kaikki kamat on suunnattu 'keskelle'... eli siis voitais piirtää ympyrä jonka keskipisteenä on reenitilan keskikohta ja kaikki porukka on sitte hajaantunu siihen ympärille aika tasasesti... myös PA on suunnattu tuohon keskelle... sitte ite soittajat on siellä jossain välimaastossa, mihin ikinä ovatkaan eksyneet... :p ...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...! |
kulmahiomakone 27.10.2004 08:29:48 | |
---|
Vittumaisen naapurin seinään - eli omaani, mutta myös minun naapureistani ikävimmän. Ja toisaalta kohti mikrofonia, tai paremminkin suuntaan mikrofonin jossain mystisessä asennossa kohti kartiota. |
Sintti 27.10.2004 08:39:12 | |
---|
Oma kaappi on suunnattu suoraan rumpalia kohti. Itse seison kaapin edessä hieman oikealla, että rumpalikin kuulee kaiken. And the priest sank to his knees in prayer... |
skebajaba 27.10.2004 08:44:02 | |
---|
straight to the HELL!!! HARHAR... ei sentään, en oikein tiedä minne milloinkin sattuu osottamaan. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
jogo3000 27.10.2004 08:44:54 | |
---|
Tällä hetkellä kompo on hyllyllä ja osoittaa suoraan korvaan. Rumpalille matkaa n. 4 metriä. "I am the war machine marching on your soul/command and conquer, I shall take control" -Jeff Waters |
Rämppy 27.10.2004 09:25:11 (muokattu 27.10.2004 09:27:03) | |
---|
Keikalla (useimmiten vetelemme ihan backlinella) meillä on vakiintunut lavajärjestys, josta poiketaan vain jos on erityistä syytä -nopeuttaa roudausta kun yleensä on hirmukiire. Mää seison rumpalista katsottuna etuvasemmalla. Kitarakaappi on siinä suunnilleen meikäläisen takana ja mielellään suunnattuna 30-40 astetta rumpalin suuntaan -eli ei missään tapauksessa suoraan eteenpäin. Näin kitara soi pehmeämmin salin puolelle ja kuuluvuus lavalla paranee. Kompon alla on lisäkaappi, joten kaiuttimia on sekä lattiatasossa että ylempänä. Treeniksellä olemme asettautuneet rinkiin - rumpali ja hägärit seinustoilla ja me muut siinä keskellä. Soundillisesti ei ehkä viisasta, mutta fiiliksellisesti kylläkin. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Jabe 27.10.2004 09:32:58 | |
---|
|
MrGuitarist 27.10.2004 10:40:01 | |
---|
Treeneissä kaappi on lattialla seinää vasten kallistettuna takanani. Keikoilla yleensä lavan reunassa vähän korkeammalle nostettuna. Jotenkin tuota kaappia pitäisi saada treeneissäkin nostettua korkeammalle, niin saisi paremmin selvää. Meinaa jäädä tehokkaampien vehkeiden jalkoihin :) |
Jabe 27.10.2004 11:56:22 | |
---|
Omiin yksityisiin osiini. No tostahan on aina hyvä lähteä liikkeelle. Soitto on, niinku, erogeenisesti toimivaa. |
Combo yleensä jollain korokkeella rumpujen vieressä, ite seison vähän siitä ohi että kuuluu muille myös eteenpäin, tai riippuu tilanteesta mutta yleensä en seiso suoraan sen edessä vaan vähän sivulla. |
Jäärä 27.10.2004 14:04:09 | |
---|
Keikalla ne on siellä lavan sivulla, rumpupallilta katsoen oikealla puolella siten, että se puhkuu sinne lavan vastapäiselle sivustalle. Lisäksi se kaappi on kenossa ylöspäin. Monitorina itselleni lähinnä. Muut kuulevat sen enempi omista monitorisysteemeistään. Suomen Hiihtoliiton luvalla. |
Tony Narrows 31.10.2004 13:57:39 | |
---|
Yleensä vahvistin on suunnattuna kohti rumpalia,jotta kuulis kitaran. Itse seison vahvistimen kartiosta katsottuna oikealla puolen,noin 2 metrin päässä. Tosin mikitän vahvarin reeneissäkin niin saan kitaran kuulumaan vielä PA-laitteista niin,että kaikki kuulevat sen hyvin ja KUULEVAT sen. Keikoilla suuntaan vahvarin jos mahdollista suoraan lavan sivusta kohti lavaa,jotta ei kirskuis yleisön silmiin. Alias Tonza |
Super-Jari 31.10.2004 14:09:53 | |
---|
Molemmat kitarakamat osottaa viistosti rumpaliin takaa. Ite seison aina rumpujen edessä niin että oon siinä kitaroiden ristitulessa. |