Aihe: aloittelija
1 2
tourniquet
18.10.2004 11:38:22
eli tähän asti olen kaikki biisini tehnyt vain ja ainoastaan pianolla, mikä tässä vaiheessa uraa (..) alkaa vähän häiritsemään.

hankkisin enemmän kuin mielelläni synan tai keyboardin, joten kysymys kuuluukin _kumpi_? tietokoneohjelmien kanssa työskentelen koululla, kotikäyttöön siis jompikumpi näistä. hinataso sais olla suht alhanen..
Adawolf
18.10.2004 11:45:59
Tota..mitä eroa synalla ja keyboardilla on? Vai tarkotatko sitten tietokoneen näppistä? :P

Kai nykyään aika halvalla jo saa jotain korgeja....
kurmo
18.10.2004 18:37:35
Tota..mitä eroa synalla ja keyboardilla on? Vai tarkotatko sitten tietokoneen näppistä? :P

Oon huomannut että useesti keyboardilla tarkotetaan tämmöstä säestyskiippari-tyyppistä vehjettä tyyliin Solton, tai sitten näitä arranger-leikkikaluja, siinä missä syntetisaattorilla tarkoitetaan sitten kapinetta, jonka soundeissa on muokkausvaraa enempi. Ei siis sillä että tää mikään "virallinen jaottelu" olis, mut usein kuulee käytettävän noin.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Petronome
18.10.2004 20:48:45 (muokattu 18.10.2004 20:49:18)
OT:

Kiippari on mikä tahansa kosketinsoitin, yleisesti kiipparilla tarkoitetaan ns. kotikiippareita, eli niitä joista löytyy ne valmiit humppa-taustat. Tai sitten midi-kiippareita, joissa itsessään ei ole soundeja, vaan ne liitetään esim. tietokoneeseen, josta soundit sitten otetaan.

Syntikka on lyhyesti sanottuna vehje, jossa muokkausvaraa on enemmän, kuten tuossa todettiinkin.

Niin, noista voit sitten valita kumman lainen sopisi paremmin tarkoituksiisi.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
baron
18.10.2004 20:50:07 (muokattu 18.10.2004 20:51:23)

Oon huomannut että useesti keyboardilla tarkotetaan tämmöstä säestyskiippari-tyyppistä vehjettä tyyliin Solton, tai sitten näitä arranger-leikkikaluja, siinä missä syntetisaattorilla tarkoitetaan sitten kapinetta, jonka soundeissa on muokkausvaraa enempi. Ei siis sillä että tää mikään "virallinen jaottelu" olis, mut usein kuulee käytettävän noin.

Eiks keyboard ole sellainen, jossa on sisäänrakennetut soundit ja syna sellainen, jossa on lisäksi itsemuokkkausmahdollisuus??????

Edit: Siis näköjään mä 1.5 minuuttia kirjoitin ylläolevaa, että Petronome ehti ensin
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
kurmo
18.10.2004 21:20:25
Eiks keyboard ole sellainen, jossa on sisäänrakennetut soundit ja syna sellainen, jossa on lisäksi itsemuokkkausmahdollisuus??????

Edit: Siis näköjään mä 1.5 minuuttia kirjoitin ylläolevaa, että Petronome ehti ensin

Ja me kaikki kai tarkotettiin samaa asiaa.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Adawolf
18.10.2004 22:50:21
No eikö täsä ny kantsis vastata tuohon alkuperäiseen kysymykseen?
Pogosta
26.10.2004 16:14:33
No eikö täsä ny kantsis vastata tuohon alkuperäiseen kysymykseen?

Olen samaa mieltä.
Keskustelua kyllä syntyy, mutta ei siitä mistä pitäisi.

Kyllä minä sinun asemassasi hankkisin jonkun sequenserillä varustetun synan.
Aivan sama onko niissä bändiautomatiikkaa vai ei.
Itse tilasin juuri tänään Yamahan MOTIF_ES Seiskan.

P.S. Odottavan aika on pitkä.
oizo
26.10.2004 17:51:22

Onnittelut! Hieno valinta. :) Jos threadin aloittajalle ei ole pikkurahasta(tai vähä isommastaki) puutetta niin osta motif, niin ei tarvi ihan hetkeen vaihtaa. Mutta ehkä aloittelijalle sopisi kuitenki joku halvempi konekin....
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
baron
26.10.2004 18:20:55

Onnittelut! Hieno valinta. :) Jos threadin aloittajalle ei ole pikkurahasta(tai vähä isommastaki) puutetta niin osta motif, niin ei tarvi ihan hetkeen vaihtaa. Mutta ehkä aloittelijalle sopisi kuitenki joku halvempi konekin....

Mut Motif seiskahan on aloittelijan pikku lelu, sit kun oppii soittamaan, kaikki vaihtaa kasiin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Adawolf
26.10.2004 20:07:07
Ennemmin osta rolandin fanttomi.
Fuzzy Boner
26.10.2004 21:14:11

P.S. Odottavan aika on pitkä.

Mulla on se. Et tule pettymään; takaan sen.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
baron
26.10.2004 21:18:47

Mulla on se. Et tule pettymään; takaan sen.

Ruma kuin mikä!
Fuzzy Boner
26.10.2004 21:19:36
Ruma kuin mikä!

baron on kännissä: älkää kuunnelko sitä. Kyllä seki vielä motivoituu ajan kanssa.
Adawolf
26.10.2004 21:32:12
Motiffihan on aina ja ikuisesti ruma ku käpy.
Fuzzy Boner
26.10.2004 22:19:25

moni kakku päältä kaunis.
Apathos
03.11.2004 15:21:12
baron on kännissä: älkää kuunnelko sitä. Kyllä seki vielä motivoituu ajan kanssa.

Motifoituu...
Snowblind
03.11.2004 15:34:46

Kävyt on söpöjä eli tuo on vähän huono vertaus.
Groove lähtee sormista ja tarttuu kiinni otelautaan josta se pitää aina kieltenvaihdon yhteydessä putsata.
Adawolf
03.11.2004 21:59:05
No käviskö kahvipannu? :P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)