Torniojaws 26.10.2004 12:17:19 (muokattu 26.10.2004 12:20:21) | |
---|
kodinkonekaupassa (pesukoneet jne.)käytän systeemiä, että käyn jossain isossa liikkeessä katsomassa mallit so. päätän merkin ja malllin. Soitan sitten kolmeen paikkaan, jotka tiedän hintakilpailukykyisiksi. Myyjä tietää, että hänellä on tasan se yksi tilaisuus tehdä kauppa - saa hyvät tarjoukset ;-) tuota voi soveltaa musiikkiostoksiinkin - so. puhelimessa kysyy, että kuinka paljolla kyseisessä liikkeessä myyvät. Jos hinta tuntuu korkealta vs. jokin tiedossa oleva edullisempi voi viitsiessään kysyä, että onko kyseessä lopullinen tarjous. Siinä voi myyjä miettiä, että tinkiikö katteesta vai eikö tee kauppaa lainkaan - kyllä puolessa minuutissa pitäisi vastauksen tulla. Ehdottomasti. Käytin vastaavaa sovellusta (tosin sähköpostitse) ja sain lopulta vahvistimeni silloisia hintoja käyttäen 255 euroa halvemmalla (!) Suomesta kuin Thomannilta. Edit: Ossaakeli. Katsoin juuri Thomannin hintaa tuolle ja hinta on noussut edelleen. Nyt hintaeroa on jo 424 euroa (2518 mk!) Suomen hyväksi. Kesällä sanoi Oulun Soitin ja Tarvikkeen myyjä, että Engl:llä on toimitusvaikeuksia koska myynti on niin kovaa. Näkyi puhuvan totta kun hinta on noussut noinkin paljon kesästä Thomannilla. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
hurme 26.10.2004 20:58:33 | |
---|
hiukan asian vierestä, mutta mites toomanilta tilattaessa ison kokoisia esim. kaappeja kuuluu menetellä. tai siis jos maksaa ennakkoon/tilaa muita siinä samalla ja maksaa sitten sen kaapin hinnan siinä samalla kuin muut romut tulee suomeen postiin. siis se kaappi tulee jälkilähetyksenä, mutta mihin. toimittaako posti muka jotain kuution kokoisia paketteja? Ni Reba Katabba. |
Torniojaws 26.10.2004 21:08:13 | |
---|
Luultavasti tulee erilliskäsiteltävänä liian suuren painon vuoksi. Kahdessa tai useammassa paketissa tulevasta lähetyksestä ei tule Thomannilta lisäpostikuluja. Maksat vain yhden postikulun hinnan (~25 e). "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Luultavasti tulee erilliskäsiteltävänä liian suuren painon vuoksi. Kahdessa tai useammassa paketissa tulevasta lähetyksestä ei tule Thomannilta lisäpostikuluja. Maksat vain yhden postikulun hinnan (~25 e). Aivan. maksoin koko summan, kun ekat rojut tuli. lupasivat viikon päästä jälkitoimituksena. mitään ei ole kuulunut, n. kuukausi mennyt. spostia olen laittanut jo pari kertaa. Ei olisi ensimmäinen kerta kun Thomanilta tulee myöhässä. Ni Reba Katabba. |
tyhjä 26.10.2004 23:03:49 | |
---|
Laitoin ensimmäisen tilaukseni thomanniin (ihan testimielessä) ja aika sekavat on tunteet saksalaisia kohtaan. 2 viikkoa ja tuli ilmoitus, että jotain romua ovat saaneet kerättyä nyt kasaan. Ja kaikki tavarat oli vihreitä (siis varastossa). No Visaan ei ole koskettu. Täytyykö soittaa Irene Smithille (Schmidt)? Mitäs se Räty taas sanoikaan Saksasta... :) |
käsi 27.10.2004 17:29:03 | |
---|
kun munyksi tilaus oli myöhässä, se myöhästy kokonaisuudessa about kuukauden, jonka jälkeen tuli perille. valitusten kera. kohta ne ottaa avaimet pois |
tervori 28.10.2004 00:31:27 | |
---|
Varokaa GUITAR24.DE:tä. Se ottaa asiakkailta ilmaista lainaa!!! Tilasin sieltä Line6-kamaa, ne kun lupasivat niin edullisesti. Hinta muuttui 'hovissa' ja eivät kä he pystyneet kuitenkaan toimittamaan... Piti maksaa etukäteen Ibas/Swift=bic-tunnuksia käyttäen, ja niin tein. Tavaran piti lähteä heti varastosta, mutta selvisikin etteivät he varastoi oikeastaan mitään vaan se on sellainen autotalli-yritys, ilmeisesti työn ohessa, koska vastaavat posteihinkin iltaisin. Nyt olen kolmatta viikkoa yritänyt saada jo maksamiani rahoja takaisin, kun he vain siirtelivät toimituspäivää, niin peruin ko tilauksen. Music-town.de on yhtä paska putiikki!!! Jos ostan ulkomailta niin joitain tavaroita Thomannilta.. |
Kimmo72 28.10.2004 01:46:35 | |
---|
Mun mielestä Thomann sais tehä Lidlit. Vois tulla vähä hintakilpailuu tänne suomeenki... Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
käsi 28.10.2004 08:04:28 | |
---|
Mun mielestä Thomann sais tehä Lidlit. Vois tulla vähä hintakilpailuu tänne suomeenki... ei helvetti sentään, tosin jo tuollaisena yrityksenä se alkaa laskemaan hintoja suomessa. ja jos se suomeen tulisi niin sielläkin nousis hinnat. suomessa yrityksen pyörittäminen on vaan vähän kalliimpaa kuin saksassa. kohta ne ottaa avaimet pois |
AoA 28.10.2004 10:01:55 | |
---|
Kaikkea mahdollista on tullut ostettua, pienempää ja suurempaa. Ei ikinä mitään ongelmia, on tullut mitä pitänytkin ja tavara toiminut moitteettomasti. Joillakin vaan käy huono tuuri, joillakin parempi. |
Tympee Huttunen 28.10.2004 10:17:52 | |
---|
Ei ole minulla Thomannin suhteen mitään moitittavaa. Aina tilatessa on tavarat ehjinä tulleet perille jne. Tässä kuitenkin isoveli tilasi Behkun vahvarin ja paskaksihan se meni. Takuuseen tietenkin, mutta germaanit lähettivät sen vanhaan osoitteeseen ja jostakin syystä paketti teki sitten suuremman kiertueen mitä Eppu Normaali aikanaan. Perille saavuttuaan vahvari oli taas rikki. Eri vika kylläkin. Pakettia oli kenties hieman matkalla kolhittu ja jonkinsortin kylmäjuotos oli vehkeeseen tullut. Ei siinä mitään, Thomann ymmärsi asian tietenkin ja uudestaan meni takuuseen. Asiakaspalvelu toimii ja nopeasti. |
iso j 28.10.2004 10:38:33 | |
---|
2 viikkoa ja tuli ilmoitus, että jotain romua ovat saaneet kerättyä nyt kasaan. Mulla ei oo ollu valittamista,, seuraavana päivänä on tullu ilmoitus että tavara lähtee varastosta,,,, jos sitä siellä on ollut. abaut 7 arkipäivää ja paketti on haettavissa lähipostista postiennakkona. Helppoa ps. älkää maksako etukäteen mitään. Postiennakko ei aiheuta lisäkustannuksia. Lähettäjällä ei välttämättä enää ole niin "kiire" lähettää tavaroita jos maksukin on jo saatu.?
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." |
Aapo 28.10.2004 13:00:18 | |
---|
ps. älkää maksako etukäteen mitään. Postiennakko ei aiheuta lisäkustannuksia. Lähettäjällä ei välttämättä enää ole niin "kiire" lähettää tavaroita jos maksukin on jo saatu.? Postiennakkomaksu oli mulla muistaakseni 6,40. Sitten kun kamat tuli yhdellä kertaa kolmessa laatikossa, tuo maksu oli 3x6,40. Tämä on tietysti kiinni Suomen Postista, ei Thomannista. Ei tuo reilun tonnin laskussa niin paljon ole, mutta rahastukselta tuntui silti. Thomann neuvoi tarkastamaan tilauksen ennen kuin kuittaa tilauksen vastaanotetuksi postissa, mutta posti taas ei anna tarkastaa tilausta ennen kuin olet maksanut ja kuitannut. Muuten kaikki meni oikein hyvin, tyytyväinen olin tuotteisiin joiden hinnat Suomessa ilmoitettiin tuplana. Ei kiinnostanut lähteä tinkimään, jos se hinta olisi puoleen pudonnutkin, niin sitä pahemminhan minua yritettiin linssiin viilata sillä ensimmäisellä tarjouksella.
|
Aukikco 28.10.2004 14:24:53 | |
---|
Hmm, tilasin Thomannilta joskus Laney R5-bassovahvistimen, joka meni sittemmin rikki. Pitäisi ilmeisesti lähettää saksanmaalle korjaukseen, mutta olen tästä threadista tulkinnut, että joku voisi suomenkin puolella tuon takuuhuollon hoitaa. Mites tämä nyt menee? Jos kuitenkin joudun lähettämään Thomannille, maksavatko he Thomannilla lähetyksen kirjaamisen? CHIN-GA! |
Pallisti 28.10.2004 14:30:23 | |
---|
Olemme bändin kanssa tilannut aika paljon kamaa, kaikki on toiminuta ja tullut ajallaan. Ens viikolla lähtee uus tilaus... |
Lonesome 28.10.2004 14:33:38 | |
---|
Postiennakkomaksu oli mulla muistaakseni 6,40. Sitten kun kamat tuli yhdellä kertaa kolmessa laatikossa, tuo maksu oli 3x6,40. Tämä on tietysti kiinni Suomen Postista, ei Thomannista. Ei tuo reilun tonnin laskussa niin paljon ole, mutta rahastukselta tuntui silti. Thomann neuvoi tarkastamaan tilauksen ennen kuin kuittaa tilauksen vastaanotetuksi postissa, mutta posti taas ei anna tarkastaa tilausta ennen kuin olet maksanut ja kuitannut. Kulut ovat postiennakollakin 20 euroa/tilaus, vaikka lähetettäisiin useammassa erässä. Posti ei ole enää 1.7.2003 alkaen saanut periä 6,70 euron lisämaksua ulkomaisista postiennakkolähetyksistä. Tuo tarkistaminen on kieltämättä hankalaa ennen kuittausta. Tietysti luulisi pahasti rikki kolhitun paketin kiinnostavan myös posti-virkailijaa, kun hän sen tiskille raahaa... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
Muovinen 28.10.2004 16:47:48 | |
---|
Tilasin ison kasan rumputavaraa kesällä. Settiä ei ollut varastossa joka oli itselläkin tiedossa, joten noin viikko piti odotella että saivat setin matkaan. Muut tavarat tulivat aiemmin. Taisivat tulla lopulta kolmessa erässä mutta ei vaikuttanut mitenkään toim. kuluihin (20€). Kaikki kamat kunnossa ja oikeanlaisia, ei valittamista. Odottelu on tottakai yhtä helvettiä! Nyt tilasin kalvoja ja lähtivät heti matkaan koska tekstiviestin ja mailia sain. Periaatteesta pitäis kyllä suosia suomalaista mutta kun noi mun rumpukamat tuli aika hurjan paljon halvemmaksi T-kaupan kautta. "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" |
flimtrick 28.10.2004 16:53:38 | |
---|
tilasin äänikortin thomanilta minkä mukana tuli t-bone mikrofoni. Ja se se mikrofoni oli rikki. Paska mikkihän se on muutenkin mutta.... |
atimoc 28.10.2004 23:27:01 | |
---|
Tilasin viime viikolla Musik-Produktiv.de:stä läjän erinäistä kitarasälää. Maanantai-iltana tilaus sisään, tiistaina lähti paketti postiin ja perjantaina olisi ollut ovella, jos olisin ollut kotona. Yhden stubby-plektran unohtivat :P Tai siis pakkaus oli, mutta tyhjä. Perhanan plektramenninkäiset. "I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands." - Kingston Wall |
fifehole 29.10.2004 09:01:39 | |
---|
Tuo tarkistaminen on kieltämättä hankalaa ennen kuittausta. Tietysti luulisi pahasti rikki kolhitun paketin kiinnostavan myös posti-virkailijaa, kun hän sen tiskille raahaa... Joo, tilasin savukoneen ja kun se saapui oli paketti saannut pahasti siipeensä. Postin virkailija ehdotti itse että tarkista nyt ettei mitään ole hajonnut. Plussaa myös postille(ainakin sille virkailijalle) tässä tapauksessa. On Suomessa paljon hyviä musaliikkeitä, mutta tilaaminen Thomannilta on sinänsä helpompaa kuin ajella ympäri Suomea etsimässä edullisinta vaihtoehtoa. Esim. St pauls soudia suosittelen koska ne myy kaiken halvemmalla kuin Thomann jos vain pystyvät, heiltä ei löydy kuitenkaan soittimia vaan lähinnä studio/PA-kamaa. Vika ei myöskään ole pelkästään liikkeiden vaan maahantuojien, kukaan ei kauaa myy tappiolla. Itse olen ainakin niin persaukinen että ostan ilman omantunnontuskia sieltä mistä halvimmalla saan, yleensä käytettynä. Head for an eye |