![]() 25.10.2004 07:48:36 (muokattu 25.10.2004 07:49:06) | |
---|---|
Eräältä keikalta palatessaan Peltonen yhtäkkiä ilmoitti lähtevänsä bändistä ja Juicen piti äkkiä löytää.... Nyt Slam-tietäjille visainen kysymys: minne Kari Peltonen katosi ja missä hän nyt on ? - Minne hoppu, poju? | |
![]() 25.10.2004 08:05:58 | |
Jaahas, ihmiset näköjään ei tykänneet tuosta Tervaharjun kasinsoittoa koskeneesta lausunnosta, joten joudun sitä vähän tarkentamaan. Siis se joka sen sanoi, sanoi sen kun keskustelumme sivusi sen suoran kompin soittamisen hienoutta ja sitä, että se ei toden totta ole yksi lysti miten sitä soitetaan. Siihen samaan tämä herra totesi, että esim. juuri Tervaharju, joka on suvereeni soittaja, ei soita sitä kasia kuten sen homman mestarit, vaikka on muissa asioissa mestari. Voi olla että tuo kaveri oli väärässä, mutta vaikkei olisi ollutkaan niin eihän siinä mitään. Uskon teitä jotka asian oikean laidan tiedätte. Tulin vaan itse tuon asian hiukan hölmöllä tavalla muotoilleeksi. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 25.10.2004 09:05:43 | |
Kelläs M-Nettiläisellä se olikaan se Leskinen-coverbändi? Slam Slam kokoonpanossa, joka siis Juicen Covereita esittää, soittaa M:net "tuttuja" allekirjoittaneen lisäksi, Fortune ja Yerma + pari aktiisvista lukijaa. Eipä täss itsekkään ole kovin aktiivisesti tullut kirjoiteltua muiden kiireiden takia. Samasta syystä Slam Slam on "tauolla". Bändin keikkahistoria on kyllä hurja. 2 keikkaa. www.slamslam.tk | |
![]() 25.10.2004 10:04:01 | |
Ja vanhukset, oletteko nähneet livenä? Juu. Itselleni kolahtavat parhaiten ne viisut, joissa Leskinen ei laula itse. Suosikki on "Outoon valoon". Jostain 80-luvun puolivälin jälkeen on mun mielestä ne levyt olleet aika turhanpäiväisiä. Suomen Hiihtoliiton luvalla. | |
![]() 25.10.2004 10:34:22 (muokattu 26.10.2004 08:40:04) | |
Itselleni kolahtavat parhaiten ne viisut, joissa Leskinen ei laula itse. Suosikki on "Outoon valoon". Jostain 80-luvun puolivälin jälkeen on mun mielestä ne levyt olleet aika turhanpäiväisiä. Näin. Nuo muitten laulamat biisit elävöittivät settiä kummasti, puhumattakaan Juicen omasta verbaaliakrobatiasta biisien välillä. Harvalta keikalta muistaa välispiikkejä 20 vuoden jälkeen. :) Ekat live-havainnot Slamista on "Tuulia jolla"-kesältä, jolloin Yliaho oli vielä mukana ja Sytelä jo rummuissa. Guildin bassoa väänsi Ila Loueranta, joten en tuosta Terviksestä sen enempää kommentoi Juicen yhteydessä, mutta hyvä basisti mies on. Enemmän tätä Jaco Pastorius-koulukuntaa. Joskus näin miehen Ippe Kätkän parina rumpu-klinikalla. Acousticin kamat ja nauhaton Jazz-basso... Yliaholla oli Slamin jälkeen tämä Siberia, josta tykkäsin kovasti. Bändi sai jopa hitin v. -85 "Valkoinen vankila"-levyllään, mutta sitten Yliaho sai hommasta tarpeekseen ja palasi Grand Slamin kitaristiksi. Lieneekö noita Pokolle ja Polarvoxille tehtyjä levyjä cd-muodossa. Pitäis vinyylit laittaa kuunteluun... Edit: Se taisi olla kuitenkin Juuso Nordlund sillä rumpuklinikalla Ippe Kätkän parina, mutta olihan sekin Juicen basisti "Keskitysleirin ruokavalion" aikoihin... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) | |
![]() 25.10.2004 11:31:17 | |
Ja vanhukset, oletteko nähneet livenä? Kerran näin, varmaan 90-luvun alussa, koska Taivaan kappaleita oli juuri ilmestynyt/ilmestymässä. Yllättävän pirteä oli pääjehu silloin. Pellonpääkin heilui vielä mukana näennäisbasistina ja yleishörhönä. Juicen luovuus hiipui mielestäni siinä 80-luvun puolivälissä (kuten jo taittiin mainitakin). Yölento on vielä ihan kelpo levy -tosin turhaan siitä on tupla tehty- mutta sen jälkeiset tuotokset eivät ole meiksiin yhtään kolahtaneet. Jos levyt Boogieteorian alkeet, Pyromaani palaa rikospaikalle ja Yölento yhdistettäisiin, niin niistä saisi yhden hirvittävän hienon älppärin. | |
![]() 25.10.2004 12:02:20 | |
Nyt Slam-tietäjille visainen kysymys: minne Kari Peltonen katosi ja missä hän nyt on ? Jostain muistelen lukeneneeni, että Ruotsiin olisi lähtenyt. Kuuntelin muuten eilen tuon Ajan Henki-levyn läpi siivoillessani ja pitää todeta, että ainakaan Kape Peltosen rumpalintaitoihin bändi ei olisi kaatunut. Toimii. ** TUosta Juicen luovuuden vähenemisestä en olisi ihan samaa mieltä. Yölento on kiistämättömän hyvä levy, mutta niin on mielestäni todella hyvä myös Taivaan Kappaleita. Siitä jos pari kevyempää raitaa tiputtaisi pois, niin paranisi entisestään. Hienoja kappaleita mahtuu myös Minä- ja Sinä- levyille (vuosilta -87 ja -89 muistaakseni), joskin niissä purkautuu jonkinmoinen henk.koht katkeruus. Jos tätä puolta asiasta ei tiedä, biiseistä voinee nauttia enemmän. Ihan näihin viimeisimpiin kuten Vaiti, aivan hiljaa-levyyn en ole saanut oikein tuntumaa. K100 #7 | |
![]() 25.10.2004 18:08:46 | |
Kuuntelin muuten eilen tuon Ajan Henki-levyn läpi siivoillessani ja pitää todeta, että ainakaan Kape Peltosen rumpalintaitoihin bändi ei olisi kaatunut. Toimii. Juu, kyllä Peltonen mielestäni täytti hyvin Takalan jättämän paikan. Mika Kaurismäen "Valehtelija" -elokuvassa kun bändi soittaa "Mies, joka rakastaa itseään biisin", niin Peltonen heittää komppia menemään oikein hyvään tahtiin. Ja bändi näyttää muutenkin joltain räkäiseltä kapakkabändiltä. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. | |
![]() 26.10.2004 08:43:12 | |
Mika Kaurismäen "Valehtelija" -elokuvassa kun bändi soittaa "Mies, joka rakastaa itseään biisin", niin Peltonen heittää komppia menemään oikein hyvään tahtiin. Ja bändi näyttää muutenkin joltain räkäiseltä kapakkabändiltä. Tuon "Valehtelijan" näkeminen palautti mieleen sen, kuinka tiukka kokonaisuus Juice & Slam oli. Siis intensiteetti oli sitä luokkaa, että Juicen voimien hiipuminen tuossa tappotahdissa ei ollut ihme. Muu miehistö sentään vaihtui... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) | |
![]() 26.10.2004 09:10:50 | |
Juu. Itselleni kolahtavat parhaiten ne viisut, joissa Leskinen ei laula itse. Suosikki on "Outoon valoon". Jostain 80-luvun puolivälin jälkeen on mun mielestä ne levyt olleet aika turhanpäiväisiä. Ja eikö Pyromaani palaa rikospaikalle-albumilla ole Sakari Kuosmanen solisitina biisissä Mimosan hipiä? Hieno biisi, ja tulkinnasta ei uskoisi että kyseessä on "kuinkapaljonmahtuupieneensydämeen"-kaveri. K100 #7 | |
![]() 26.10.2004 09:22:13 | |
Ja eikö Pyromaani palaa rikospaikalle-albumilla ole Sakari Kuosmanen solisitina biisissä Mimosan hipiä? Hieno biisi, ja tulkinnasta ei uskoisi että kyseessä on "kuinkapaljonmahtuupieneensydämeen"-kaveri. Ettei olisi ollut Loueranta kun lauloi Mimosan hipiän? Kuosmanen lauloi jonkun muun (Moni sekoaa muotiin?). Pätkii, pätkii. | |
![]() 26.10.2004 09:41:03 (muokattu 26.10.2004 13:18:46) | |
Ja vanhukset, oletteko nähneet livenä? Joo. Mä olen aina ajatellut Juicea lähinnä erityisen taitavana sanoittajana, ja siinä lajissahaan mies ei ole mikään yhden tempun ihme: lyriikkastaan löytyy tuotantoa vakavasta humoristisempaan. Näin, vaikkei musiikissaan mitään vikaa ole, päinvastoin. Mutta Juicen jutuissa nimenomaan sanat ovat saaneet mut joskus eniten innostumaan. Edittiä: tarkemmin ilmeisesti Grand Slam on ollut varhaisin Juicen kokoonpano jonka olen nähnyt livenä. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! | |
![]() 26.10.2004 11:15:40 | |
Ja eikö Pyromaani palaa rikospaikalle-albumilla ole Sakari Kuosmanen solisitina biisissä Mimosan hipiä? Hieno biisi, ja tulkinnasta ei uskoisi että kyseessä on "kuinkapaljonmahtuupieneensydämeen"-kaveri. Kuosmanen onkin mielettömän kova laulaja. | |
![]() 26.10.2004 12:16:50 (muokattu 26.10.2004 12:20:02) | |
Ettei olisi ollut Loueranta kun lauloi Mimosan hipiän? Kuosmanen lauloi jonkun muun (Moni sekoaa muotiin?). Pätkii, pätkii. Hmm. Pitää tsekata illalla kotona levynkansista, josko tämä valkenisi. *** Mä en koskaan ole Juicea livenä "kulta-aikanaan" nähnyt, viime talvena olin Turussa katsomassa kun Juice veti duona jonkun kitaristin kanssa. Hauskat välispiikit ja ihan kunnialla mies klaarasi ne vähät biisinsä. Rauhallisia ja hiukan tuntemattomampia kappaleita mies veti, mutta setti ei tosiaan tuntia pidempään kestänyt. TOki herätti hiukan ajatuksia, kun istuttiin viereisessä pöydässä ennen keikkaa ja katsottiin että Juice ottaa 6 pitkää ja topan norttia ennen esitystä, ja sama tahti jatkui esityksen jälkeenkin. K100 #7 | |
![]() 26.10.2004 12:56:23 | |
Mä en koskaan ole Juicea livenä "kulta-aikanaan" nähnyt, viime talvena olin Turussa katsomassa kun Juice veti duona jonkun kitaristin kanssa. Hauskat välispiikit ja ihan kunnialla mies klaarasi ne vähät biisinsä. Rauhallisia ja hiukan tuntemattomampia kappaleita mies veti, mutta setti ei tosiaan tuntia pidempään kestänyt. TOki herätti hiukan ajatuksia, kun istuttiin viereisessä pöydässä ennen keikkaa ja katsottiin että Juice ottaa 6 pitkää ja topan norttia ennen esitystä, ja sama tahti jatkui esityksen jälkeenkin. No se oli vuonna '82. Juice Leskinen & ~Slam keikalla Vilppulassa. Mutta olisko ollut Slam vai Grand Slam? Soittajista muistan Tikanmäen, Sytelän, Tervaharjun...mutta olisiko ollut Puntti kitarassa ja Loueranta toisissa keyboardeissa... En itse kovin tarkasti em. bändiä tarkastellut, kön piti omaan settiin keskittyä ja setin jälkeisestä ajasta vain hämäriä muistikuvia. - Minne hoppu, poju? | |
![]() 26.10.2004 13:03:38 | |
No se oli vuonna '82. Juice Leskinen & ~Slam keikalla Vilppulassa. Mutta olisko ollut Slam vai Grand Slam? Vuonna -82 se oli sitten jo se Grand Slam. Puntti Valtonen oli kitarassa ja bassossa Tammilehdon Antti (Sorsakosken Topin veli). Koskettimissa tosiaan Tikanmäki ja Loueranta. "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) | |
![]() 26.10.2004 13:24:35 | |
Ja vanhukset, oletteko nähneet livenä? Ennenvanhaan tuntui että joka ikisis kemuus oli EppuPopedaJuice, niitä kuuli aiva kyllästymiseen asti. Nyt antaas vaikka vasemman kiveksensä kun pääsis taas kuulemaan Grand Slamia tai Eppuja... Nuoreen mieheen silloin uppos Juicen välispiikit, mm.Ortodoksis-tyyppinen "jumalanpalvelus" laulaen jaffapullon etiketistä lisä-ainekoostumuksia. Silloin Grand Slamin aikoihin olivatten paikallisella nuortentalolla keikalla ja tietysti ennen keikkaa ottamassa pohjia samassa kuppilassa kun mekin (oltiin siis jo 18, viikset ja kaikki) Tuli nähtyä sellainenkin ihme että äijille tarjottiin pöydänalle! Sehän oli kova juttu siihenaikaan kun ei saanut edes omia paukkujaan siirtää pöydästä toiseen... että meitä poikia nauratti! Mutta keikan vetivät mallikkaasti, mitä nyt huojumiseltani muistan. (siihen aikaan oli tapana juoda vain IV-olutta ja sehän napsahti niin perkeleesti) | |
![]() 26.10.2004 13:29:28 | |
Eipä olekaan muuten vielä tullut puheeksi. Juicestahan julkaistaan ihan lähiaikoina dvd, jota odotan ihan kieli pitkällä: http://provisual.fi/juice/ K100 #7 | |
![]() 26.10.2004 14:12:17 | |
Nuoreen mieheen silloin uppos Juicen välispiikit, mm.Ortodoksis-tyyppinen "jumalanpalvelus" laulaen jaffapullon etiketistä lisä-ainekoostumuksia. "Soita Juice Marilyn!" Juice: Me soitettiin se juuri, missä sä oot ollu? "Kusella" Juice: Jumalauta, me soitetaan täällä hienoja biisejä ja poika menee kuselle... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) | |
![]() 26.10.2004 14:25:31 | |
Kyllähän Ajan henki on aivan mahtava levy. Miksei Tauko II & 1. Varsinkin Ajan hengen biisit: Myrkytyksen oireet, Ajan henki, sekä Kuuma tuhkaa. Harmittavaa etten vain ole löytänyt mistään alkuperäistä "Kuusessa ollaan levyä". Kaikki muut Juicet kun hyllystä löytyy. Nämä puheet Juicen hiipumisesta 80-luvun puolivälin jälkeen on aika suorasti yhteydessä Juicen retkahtamiseen viinaan. Ja sitten nämä Minä, Sinä -levyt aika katkeraa tilitystä. Mutta paskankin joukkoon mahtuu paljon helmiä! Niin se on ja niin sen tulee olla! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)