orbik 25.10.2004 16:41:11 | |
---|
Olisiko kellään kokemusta magneettisista tai elektro-akustisista sustainereista? Ainakin Fernandes myy valmiita magneetti-sustainer-paketteja, ja Sustainiac -nimiseltä firmalta löytyy myös sähköakustinen malli. Itse lähinnä kiinnostuin sellaisesta lapaan kiinnitettävästä systeemistä. Saakohan Suomesta tämäntyyppisiä laitteita? www.sustainiac.com/model-b.htmMikä ihmeen allekirjoitus? |
Kassu 25.10.2004 19:21:17 | |
---|
On kyllä ruma ku helvetti. Ei kai kukaan tollaista keikalla käytä? |
zorro 25.10.2004 20:07:27 | |
---|
kyllä se fernandesi näyttää yksinkertasemmalta OSTETAAN: lace sensor Red MYYDÄÄN: WhammyII |
Bilharzia 25.10.2004 20:59:30 | |
---|
Vaikuttaa aika hankalalta manööveröidä. Että tulis skeban molemmista päistä letkua. Itte mieluimmin jättäisin tollaset höskät pois ja "kärsisin" perus-voimakkaasta sustainista. Tai lätkästä lapaan ruuvipuristimen. No tää oli offtopikkia. www.thefucksociety.com
tai
www.thefriendsociety.com |
ejhfi 25.10.2004 21:11:44 | |
---|
Kyllä ton täytyy olla jo vitsi. Eihän tuollaisia helvetinpelejä voi hankkia kitaraansa rumentamaan kukaan täyspäinen ... ellei kepukkana ole sitten joku #censored# jolloin se on vain kaunistus :) Mutta ihan tosissaan, kunnollisessa kitarassa sustain löytyy kyllä itsestään. Snadisti yliohjausta suhteessa feedbackiin, niin se on siinä sustain kauneimmillaan. Ja muutenkin irtoaa, jos vaan materiaalit & sormet on synkassa. Jos taas ei löydy, niin ei sen kepin soundi voi muutenkaan olla kovin kummoinen ... vai voiko muka? En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
orbik 25.10.2004 22:42:03 | |
---|
Mutta ihan tosissaan, kunnollisessa kitarassa sustain löytyy kyllä itsestään. Snadisti yliohjausta suhteessa feedbackiin, niin se on siinä sustain kauneimmillaan. Ja muutenkin irtoaa, jos vaan materiaalit & sormet on synkassa. Jos taas ei löydy, niin ei sen kepin soundi voi muutenkaan olla kovin kummoinen ... vai voiko muka? Ideanahan tuossa on saada tuntuva feedback-efekti pienilläkin volyymeillä, tai vaikka kuulokkeilla. Ulkonäöllä ei taas koti-"studio"-käytössä olisi niin väliä. Ja saahan siitä kauniin näköisen jos vaikka piilottaa johdot ja "äänenvälittäjän" kaulan ja virityspään sisään jo valmistusvaiheessa. Tällaista en vielä tosin ole nähnyt. Mikä ihmeen allekirjoitus? |
kivi 26.10.2004 05:51:52 | |
---|
Olisiko kellään kokemusta magneettisista tai elektro-akustisista sustainereista? Ainakin Fernandes myy valmiita magneetti-sustainer-paketteja, ja Sustainiac -nimiseltä firmalta löytyy myös sähköakustinen malli. Itse lähinnä kiinnostuin sellaisesta lapaan kiinnitettävästä systeemistä. Saakohan Suomesta tämäntyyppisiä laitteita? www.sustainiac.com/model-b.htm Itse innostuin sustainiacin siistimmästä vaihtoehdosta, joka näyttäis olevan ihan kohtuuhintainenkin: http://www.sustainiac.com/stealth.htm |
kusve 26.10.2004 08:30:53 | |
---|
tai jos ei kiinnosta alkaa rakentelemaan mitään uutta niin käyppä ostaan E-bow niin silläki pärjää - tosin voi mennä hetki että sillä oppii soittaan... http://www.ebow.com/...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...! |
Edward 26.10.2004 10:18:27 | |
---|
tai jos ei kiinnosta alkaa rakentelemaan mitään uutta niin käyppä ostaan E-bow niin silläki pärjää - tosin voi mennä hetki että sillä oppii soittaan... http://www.ebow.com/ Saako noita jostain halvalla? Suomessa hinta oli muistaakseni jotain 170eukkoa ja T-kaupassa 105. Aika suolaista. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus |
kusve 26.10.2004 13:40:19 | |
---|
Saako noita jostain halvalla? Suomessa hinta oli muistaakseni jotain 170eukkoa ja T-kaupassa 105. Aika suolaista. omani ostin paikallisesta soitinliikkeestä. hintalapussa muistaakseni lukee 129€, mutta en mä siitä niin paljo maksanu ku otin paljon muutaki niin sain könttäalen. :p ...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...! |
askomiko 26.10.2004 14:37:33 | |
---|
Kitarassa oleva sustainer on mielettömän hyvä studiohommiin. Tarkkaamossa istuessa ei ole mukavaa luukuttaa niin että saisi kauniin kitarasankarikierron, ja vahvarin edessä ole niin mukava soittaa yksinänsä. Jos joku tekisi halvalla koko setin niin ottaisin heti. Ongelmana on kaulamikin uhraus, en usko että stealth-mallin soundi on niin hyvä kuin Kinmanin. Toisaalta Kinman saattaisi toimia sustainiacin vieressäkin, humbuckerin näköisesti asennettuna. Rahaa vain niin olen koekaniini. Kaupassa on jo tullut testittyä, ja laite toimii hyvin. Ebow on täysin eri juttunsa. |
wilo 26.10.2004 14:49:00 (muokattu 26.10.2004 14:50:21) | |
---|
Ongelmana on kaulamikin uhraus, en usko että stealth-mallin soundi on niin hyvä kuin Kinmanin. Toisaalta Kinman saattaisi toimia sustainiacin vieressäkin, humbuckerin näköisesti asennettuna. Samaa olen ittekin miettinyt, enimmäkseen esteenä on just kaulamikkiprobleema; toisaalta pitäis hommata vielä yksi kitara. Stealthin viereen voi kuulemma laittaa vain humbuckerin, aiheuttaa kuulemma niin paljon häiriötä (en tiedä miksi), että yksikelainen ei toimi kunnolla. Kinman vois kaulamikkinä toimiakin, sehän on humbucker. Ja tallamikki on sustainiacin kanssa oltava humbuckeri, yksikelaisen kanssa ei kuulemma toimi. Ymmärsin vieläpä, että tallamikin on oltava kaksikelainen sarjaan kytketty humbucker - pitääköhän paikkansa? Edit: ja fernandesin sustainerista - kai oli tiedossa, että paketissa tulee tallamikki mukana? Pientä kytkykaupan makua havaittavissa... |
kivi 26.10.2004 15:00:10 | |
---|
Kitarassa oleva sustainer on mielettömän hyvä studiohommiin. Tarkkaamossa istuessa ei ole mukavaa luukuttaa niin että saisi kauniin kitarasankarikierron, ja vahvarin edessä ole niin mukava soittaa yksinänsä. Ootko kokeillut splitata kitaraa johonkin minipikkucomboon? Mä olen ihan hyvällä menestyksellä hakenut kiertoa tarkkaamossa 'täysillä' (ei kovin kovaa) huutavaa Marshall MicroStackia kitaran edessä pitäen, ja varsinainen soundi on sitten tullut toisessa huoneessa karjuvasta oikeasta stackista. Mutta joo, E-bow on ihan toinen juttu. Sillä ei niinkään emuloida kitaran kiertämistä, ennemmin vaikkapa sellolinjaa tai torvisektiota. |
Antroid 26.10.2004 16:15:42 | |
---|
Olen vähän miettinyt josko ostaisi sellaisen Fernandesin, missä Sustainer on yksinään, ikään kuin straton kaulamikkinä. Siitä sitten vaan repisi paketin, irti ja siirtäisi sen keskimikiksi johonkin tuplahumpparikitaraan. Sitten vaan vaihtaisi Fernandesiin uuden tallamikin ja pistäisi sen kiertoon. Hmm...sopisikohan sustainer mun vasuri-PRS Cu24 projektiin? Ajattelin teettää kyllä piezolla, joten saattaa tulla tilaongelmia kaikkien miljoonan kytkimen kanssa. |
wilo 26.10.2004 23:00:55 (muokattu 26.10.2004 23:01:34) | |
---|
Olen vähän miettinyt josko ostaisi sellaisen Fernandesin, missä Sustainer on yksinään... Miksi tekisit noin? Voihan fernandesilta ostaa erikseen pelkän sustainer-paketin. Fernandesin sustainer-kitaroiden perusmalleissa ei ole muuten kaikkia ominaisuuksia, mitä kalliimmissa. Ainakaan mun kokeilemassa ei ollut ollenkaan mix-modea eikä -potikkaa. Toisaalta olen kuullut, että sustainiac toimisi paremmin kuin fernandesin versio. Lisäksi sen saa toimimaan minkä tahansa tallahumbuckerin kanssa ja onpa kai halvempikin. Niin, ja keskimikin paikalle ei sustaineria voi laittaa - ei toimi. Pitää olla mahd. kaukana tallasta ja tallamikistä. Yhh, mikä myyntipuhe tulla putkahti. Ampukee. |
askomiko 27.10.2004 01:38:35 | |
---|
Nii, splittaus ja pikkuvahvari, vaikka Mesan Studio22 toimii kyllä kierron etsimisessä myös. Mutta, oishan se kiva.. Studio22 kiertää jännästi. Helposti ja vain oktaavin soivaa ääntä ylempää, sillai paksusti. Eikä korkealta ja kovaa. Se on hyvä vingutusvahvariksi siis. |
Antroid 28.10.2004 19:11:10 (muokattu 28.10.2004 19:11:57) | |
---|
Miksi tekisit noin? Voihan fernandesilta ostaa erikseen pelkän sustainer-paketin. Toki, mutta siinä taitaa olla humpparikuoreen ängettynä yksikelainen ja sustainer. Mutta jos tuo ei toimi keskimikkinä, niin sitten voin unohtaa tämän systeemin, kaulahumpparin kermaista nautintoa kun en ole valmis uhraamaan leikkiäkseni urkuria. |
Huevos 29.10.2004 15:57:23 | |
---|
Kyllä ton täytyy olla jo vitsi. Eihän tuollaisia helvetinpelejä voi hankkia kitaraansa rumentamaan kukaan täyspäinen ... ellei kepukkana ole sitten joku jolloin se on vain kaunistus :) Mutta ihan tosissaan, kunnollisessa kitarassa sustain löytyy kyllä itsestään. Snadisti yliohjausta suhteessa feedbackiin, niin se on siinä sustain kauneimmillaan. Ja muutenkin irtoaa, jos vaan materiaalit & sormet on synkassa. Jos taas ei löydy, niin ei sen kepin soundi voi muutenkaan olla kovin kummoinen ... vai voiko muka? luitko sä tota saittia lainkaan? ei ole ehkä ihan sama asia. |
orbik 07.11.2004 21:58:13 (muokattu 07.11.2004 21:59:14) | |
---|
|