Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vielä kerran; Peavey Classic 30
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jami87
24.10.2004 19:24:31 (muokattu 24.10.2004 19:25:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon pitkän aikaa harkinnu kyseisen vahvarin hommaamista. Mitä nyt itse on tullut kokeiltua, se taipuu kyllä omiin musatyyleihin hyvin. Tykkään vahvarin soundimaailmasta. Oon kuullu vahvarista paljon hyvää, mutta myös paljon huonoa, esim. hajoilevat helpolla, yms.
 
Kysymys kuuluu: Kannattaako mun ostaa vahvari, jos saan hyvässä kunnossa olevan käytetyn 300-450 eurolla? Pärjäisin kyllä tällä hetkellä tolla Behringerilläkin, mutta..
 
Ei muuta kuin "KYLLÄ" ja "EI" vastauksia. Älä ehdota mitään muuta vahvistinta tilalle.
 
I'm Rock, but I don't Roll...
Härski
24.10.2004 19:26:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nosiis jos ei saa ehdottaa mitään muuta vahvistinta, niin aika tönkkö kysely. Ostatko vai etkö. Iteppä vastasit kysymykseesi, jos kerran se taipuu sun tarpeisiin. Hinta näyttäisi olevan ihan ok, jos siitä sen 300 € maksat. Ei kai tuossa ole sen kummempaa.
 
Ze Kink
24.10.2004 20:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin vähän aikaa sitten. Hyvin pelaa. Tarvitsisi tosin jotain särö(j)ä kaveriksi. Ja ehkä kaiun/delayn. Ja choruksen.
 
Onko shinulla hunajaa?
"vidu mie oon kändss'ä" -Zarmo
killbill
24.10.2004 22:43:04 (muokattu 24.10.2004 22:49:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseinen peli löytyy itseni lisäksi parilta kaveriltakin. Kaikilla ollut jo useamman vuoden, eikä kukaan ole valittanut, että hajoaisi helpolla. Päinvastoin, hyvin on pelittäny monilla keikoillakin (isommilla mikittäen), ja tehoakin on riittämiin treeneissä. Uuden hinta on näköjään melko monessa paikassa noussut. Esim. DLX:ssä hinta tätä nykyä 660 e. Niin, se vastaus on: Kyllä
 
kulmahiomakone
25.10.2004 09:39:21 (muokattu 25.10.2004 09:49:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kerran pärjäät Behkulla niin älä osta, vaan säästä. Saat sitten säästettyäsi "oikean" putkivahvistimen. Mä näkisin, ettei c30:stä kuitenkaan ole pidempiaikaiseksi vahvistimeksi, vaan se on sellainen köyhän kompromissi. Sitten kun sulla on kunnollinen vahvistin(kombo), niin ei tarvitse miettiä saisiko saundiin eloa elementin vaihdolla tai vastaavalla...
 
Provoprovoprovo.
 
dit. Ja selvennetään lopuksi, että mun mielestä c30 on saundinsa puolesta keppanen ja samoin se näyttää rakennetulta. En toki voi sanoa, ettei se kestäisi, sillä voi kestääkin ja epäilemättä on joillain kestänyt. Mulla on kahden markan DVD-soitin, joka näytää samanlaiselta viritelmältä kuin c30 ja soitin on kestänyt tolkuttomasti aikaa ja käyttöä. Toisaalta monista muista kahden markan vehkeistä on paljon huonompia kokemuksia...
 
Se on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta ostaessaan halvan ei maksa ylimääräisiä brändistä (ehkä). Toisaalta ostaessaan halvan ostaa halvan joka on mahdollisesti tehty halvalla.
 
Peavey on kuitenkin brändi ja laite halpa, joten se ei lähtökohtaisesti kuulosta hyvältä yhdistelmältä. Ja monet kehuvat, mutta monilla, jotka kehuvat, ei ehkä hirveästi ole putkivahvistimista kokemusta. Kyllä minäkin Peaveytä ehkä kehuisin, jos olisin soittanut jollain halppistrankulla koko ikäni. C30 on entrylevel putkivehje eikä muuksi muutu.
 
Ja lopuksi sanottakoon, että osoittaa harvinaisen hyvää itsetuntoa, harkintakykyä ja luottamusta omaan päätöksentekokykyyn pitää jotain vitun kyllä-ei galluppia siitä, ostaako tietyn vahvistimen vaiko ei.
 
Heguli
25.10.2004 15:40:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kerran pärjäät Behkulla niin älä osta, vaan säästä. Saat sitten säästettyäsi "oikean" putkivahvistimen. Mä näkisin, ettei c30:stä kuitenkaan ole pidempiaikaiseksi vahvistimeksi, vaan se on sellainen köyhän kompromissi. Sitten kun sulla on kunnollinen vahvistin(kombo), niin ei tarvitse miettiä saisiko saundiin eloa elementin vaihdolla tai vastaavalla...
 
Provoprovoprovo.
 
dit. Ja selvennetään lopuksi, että mun mielestä c30 on saundinsa puolesta keppanen ja samoin se näyttää rakennetulta. En toki voi sanoa, ettei se kestäisi, sillä voi kestääkin ja epäilemättä on joillain kestänyt. Mulla on kahden markan DVD-soitin, joka näytää samanlaiselta viritelmältä kuin c30 ja soitin on kestänyt tolkuttomasti aikaa ja käyttöä. Toisaalta monista muista kahden markan vehkeistä on paljon huonompia kokemuksia...
 
Se on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta ostaessaan halvan ei maksa ylimääräisiä brändistä (ehkä). Toisaalta ostaessaan halvan ostaa halvan joka on mahdollisesti tehty halvalla.
 
Peavey on kuitenkin brändi ja laite halpa, joten se ei lähtökohtaisesti kuulosta hyvältä yhdistelmältä. Ja monet kehuvat, mutta monilla, jotka kehuvat, ei ehkä hirveästi ole putkivahvistimista kokemusta. Kyllä minäkin Peaveytä ehkä kehuisin, jos olisin soittanut jollain halppistrankulla koko ikäni. C30 on entrylevel putkivehje eikä muuksi muutu.
 
Ja lopuksi sanottakoon, että osoittaa harvinaisen hyvää itsetuntoa, harkintakykyä ja luottamusta omaan päätöksentekokykyyn pitää jotain vitun kyllä-ei galluppia siitä, ostaako tietyn vahvistimen vaiko ei.

 
Todella hieno ja asiantunteva kommentti. Lisää tällaisia hienoja analyyseja. Kaikki brandit (Marshall, Mesa-Boogie, Fender, Peavey ym) ovat aika surkeita tekeleitä. Ostakaa vain "oikeita" putkivahvistimia... Huh. Okei, setä meni provoon...
 
Dr. Muff
25.10.2004 16:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella hieno ja asiantunteva kommentti. Lisää tällaisia hienoja analyyseja. Kaikki brandit (Marshall, Mesa-Boogie, Fender, Peavey ym) ovat aika surkeita tekeleitä. Ostakaa vain "oikeita" putkivahvistimia... Huh. Okei, setä meni provoon...
 
Eihän tossa aiemmin sanottu että ' kaikki brändit ovat surkeita tekeleitä'.
 
Jos vahvistin maksaa uutena veroineen, katteineen, kuljetuskuluineen jne 550euroa, niin kyllä jostain on tingitty. Tai melkein kaikesta on tingitty.
 
I Smell Urine
Mikko Kankaanpää
26.10.2004 09:06:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vahvistin maksaa uutena veroineen, katteineen, kuljetuskuluineen jne 550euroa, niin kyllä jostain on tingitty. Tai melkein kaikesta on tingitty.
 
Kyllä. Varmaa on että tuohon hintaan ei saa laadukkaita osia ja kestävää rakennetta. Mutta hintaisekseen ko vahvistin on ihan hyvä ja monethan tuosta soundista tykkää, joka lienee tärkeintä. Rakenteen kestävyys on samaa tasoa, näkemykseni mukaan, kuin muissa saman hintaluokan putkilaitteissa - eli aika kehnoa.
 
Kaiuttimen vaihdolla soundi paranee taatusti. Ostaa kerralla laadukkaan elementin, jota voi sitten hyödyntää tulevissakin vahvistimissa...
 
Mikko
 
http://www.uraltone.com
Ben_D
26.10.2004 10:23:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä. Varmaa on että tuohon hintaan ei saa laadukkaita osia ja kestävää rakennetta. Mutta hintaisekseen ko vahvistin on ihan hyvä ja monethan tuosta soundista tykkää, joka lienee tärkeintä. Rakenteen kestävyys on samaa tasoa, näkemykseni mukaan, kuin muissa saman hintaluokan putkilaitteissa - eli aika kehnoa.
 
Kaiuttimen vaihdolla soundi paranee taatusti. Ostaa kerralla laadukkaan elementin, jota voi sitten hyödyntää tulevissakin vahvistimissa...
 
Mikko

 
Eiksä näissä Classiceissa ole ollut vikoja? Näin muistelisin kun olen Classic 30/50 ketjuja lueskellut..
 
HPK
ReBeat
26.10.2004 10:55:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää ei ole mikään ehdotus, vaan pieni harmiton vertailu:
http://www.musik-service.de/ProduX/ … en/Verstaerker/Framus_Red_Rogue.htm
 
Framus Red Rogue 50 W Vollröhrencombo
· Made in Germany
· 5 ECC83- und 2 EL34-Röhren
· 2 Kanäle (Clean und Lead)
· Clean-Kanal: Volume-, Bass- und Treble-Regler
zusätzlicher Clean Bright Schalter zum Anheben von Höhen
· Lead-Kanal: Gain-, Bass-, Middle-, Treble-, Presence- und Volume-Regler
zusätzlicher Lead Boost Schalter zum Anheben der Eingangsempfindlichkeit
· Beide Kanäle:
o Lead Schalter zum Umschalten der Kanäle
o Deep Schalter zum Anheben von Bässen in der Endstufe
o Reverb-Regler zum Zumischen des integrierten Federhalls
o Master1- und Master2-Regler zum Einstellen von 2 unterschiedlichen Gesamtlautstärken
o Master2 Schalter zum Umschalten zwischen Master1 und 2
· Effect Send und Return Buchsen zum Einschleifen von Effektgeräten
· Effect Mix-Regler
· Speaker Out-Buchsen zum Anschluss von max. 2 externen Lautsprechern
· 2 Footswitches-Buchsen zum
o Umschalten zwischen den Kanälen
o Ein- und Ausschalten von Lead Boost
o Umschalten zwischen Master1 und 2
o Ein- und Ausschalten von Reverb
· Abmessungen: (BxHxT): 485x495x275 (mm)
· Gewicht: 17,5 kg
 
Tohon perään vielä maininta, että esim. efektilenkki on putkella bufferoitu. Jos tuo maksoi viimeisillään saman kuin Classic30, niin speksien perusteella aika kiintoisa kilpailija samassa hintaluokassa... mutta ehkä markkinointi ei tehonnut ja valmistus ei sitten kannattanut.
 
Kertosäkeet ovat hidasoppisia varten
Jani The Rock
26.10.2004 11:07:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikissa halvoissa putkivehkeissä on vikoja. Ei se ole mikään Peavey Classicien yksinoikeus.
 
Ja trankkuvehkeissä. Ja kalliissa putkilaitteissa. Jopa niissä point-to-point-hand-wired-boutique-10000dollariailmanveroja-vahvistimissa. Pomminvarmaa konetta ei ole vielä keksittykään. Jos niin vitusti vikoja pelkää, niin kannattaa varmaan soitella vaan akustisella.
 
The road never ends for me, kid.
Kassu
26.10.2004 11:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikissa halvoissa putkivehkeissä on vikoja. Ei se ole mikään Peavey Classicien yksinoikeus.
 
Ja trankkuvehkeissä. Ja kalliissa putkilaitteissa. Jopa niissä point-to-point-hand-wired-boutique-10000dollariailmanveroja-vahvistimissa. Pomminvarmaa konetta ei ole vielä keksittykään. Jos niin vitusti vikoja pelkää, niin kannattaa varmaan soitella vaan akustisella.

 
Hoho! Hyvin sanottu. Taidan napsauttaa plussan.
 
hannlain
26.10.2004 13:23:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos saa sanoa vaan kyllä tai ei niin sanon kyllä. Ehkäpä hieman kommentoin muutenkin. Oletkin päässyt varmaan ko. laitetta testaamaan, kun mainitsit pitäväsi vahvistimen soundista. Lisäksi kannattaa miettiä minkälaista musiikkia aikoo vahvistimella soittaa. Classicilla pärjää hyvin, jos ei ole tarkoitus ihan hi-gain -soundeilla vedellä. Rockimeininkiin ja vähän ylikin Classic30 kyllä pystyy oivallisesti, mutta Metallicaan ja sitä rankemman tyyliseen musaan C30 kaipaa seurakseen säröpurkkia/vast. Jos musatyylin puolesta pärjää ilman lisärompetta, on C30 hinta-laatu-suhteeltaan kärkipäästä tuon kokoisista putkivahvistimista. Ja lisäksi niitä liikkuu melko paljon käytettynäkin, joten niitä saa suht edullisestikin. Jos taas kaipaa myös hi-gain soundeja, kannattaa ehkä katsella jotain muuta, ellei satu omistamaan jo valmiiksi säröspeduja. Itse soittelen H&K:n tubemanilla metallicat sun muut suoraan efektilenkin paluuseen. Nyt jälkikäteen ajateltuna olis itelläkin ollut ehkä kannattavampaa hankkia joku Engl screamer/thunder combo suoraan, mutta silloin ei raaskinut laittaa uuteen vehkeeseen reilusti yli tonnia kiinni, kun pääsi alle 500eurolla c30:n omistajaksi. Sittemmin on kyllä melkein 500 eurolla tullut hankittua muuta roinaa, joille ei ehkä olisi ollut tarvetta esim. screamerin kanssa.
 
Mulla on ollut kohta vuoden päivät käytettynä hankittu c30 eikä ole muuta ongelmaa, kuin kantokahvan löystyneet mutterit, jotka oli helppo kiristää. Jos paljon tarvitsee roudata, kannattaa vanhempiin c30:iin asentaa itse joku ritilä tjms putkien suojaksi. Putket ovat meinaan aika tyrkyllä kolhuille siellä vahvistimen takana. Uudemmissa malleissa tuo suoja on jo valmiiksi asennettuna.
 
Heguli
26.10.2004 16:17:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tossa aiemmin sanottu että ' kaikki brändit ovat surkeita tekeleitä'.
 
Jos vahvistin maksaa uutena veroineen, katteineen, kuljetuskuluineen jne 550euroa, niin kyllä jostain on tingitty. Tai melkein kaikesta on tingitty.

 
Ei niin. Minä sanoin. Oletko joku sarjatuotantoasiantuntija vai mihin perustat ns. tietosi. "On tigitty" siis tingitty suhteessa mihin? Classic 30 on hinta/laatusuhteeltaan hyvä vahvistin. Iso valmistaja saa komponentit halvalla ja pistää yksinkertaisen laitteen kasaan nopeasti. Miksi näihin vahvistimiin ja kitaroihin liitetään ihmeellistä mystiikkaa? Sarjatuotantolaitteita suurimaksi osaksi, niinkuin mikä tahansa miroaaltouuni tai kahvinkeitin.
 
Jake24-25
26.10.2004 16:39:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon pitkän aikaa harkinnu kyseisen vahvarin hommaamista. Mitä nyt itse on tullut kokeiltua, se taipuu kyllä omiin musatyyleihin hyvin. Tykkään vahvarin soundimaailmasta. Oon kuullu vahvarista paljon hyvää, mutta myös paljon huonoa, esim. hajoilevat helpolla, yms.
 
Kysymys kuuluu: Kannattaako mun ostaa vahvari, jos saan hyvässä kunnossa olevan käytetyn 300-450 eurolla? Pärjäisin kyllä tällä hetkellä tolla Behringerilläkin, mutta..
 
Ei muuta kuin "KYLLÄ" ja "EI" vastauksia. Älä ehdota mitään muuta vahvistinta tilalle.

 
Jos saat hyväkuntoisen Peavey Classicin tuohon mainitsemaasi hintaluokkaan, niin kannattaa kyllä ehdottomasti ostaa. Kyllä täytyy käydä yleensä tuuri, että löytää tuontasoisen putkilaitteen alle 400 €:n. Itselläni kävi tuuri kun löysin Orangen AD5:sen, jonka sain tuohon 300-450 € hintahaarukkaan sopivalla hinnalla. Kyseinen laite on toiminut minulla luotettavasti nyt vajaan vuoden ajan - erittäin kovassa käytössä - lukuunottamatta viime keväänä sattunutta merkkivalon loppuunpalamista. Tuohon 300-400 €:n hintaluokkaan voisit löytää muutaman muunkin pienen putkilaitteen, mutta tässähän ei kysytty vaihtoehtoja Peavey Classicille joten annettaan sen olla. On tietysti olemassa parempiakin vahvistimia kuin Peavey Classic, mutta tuohon hintaluokkaan voi olla niitä hankala löytää. Voit esim. hankkia Classicin ja pitää Behringerisi kakkosvahvarina tai jos soitat bändissä niin käyttää Classiciä bändisoitossa ja Behringeriä himasoitossa. Soitin-Huttusen nettisivujen mukaan heillä on myytävänä käytetty Peavey Classic 490 €:n hintaan, jonka mitä todennäköisimmin saa pudotettua ainakin 450 €:n mahdollisesti alemmaksikin.
 
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Dr. Muff
26.10.2004 16:59:09 (muokattu 26.10.2004 17:00:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei niin. Minä sanoin. Oletko joku sarjatuotantoasiantuntija vai mihin perustat ns. tietosi. "On tigitty" siis tingitty suhteessa mihin? Classic 30 on hinta/laatusuhteeltaan hyvä vahvistin. Iso valmistaja saa komponentit halvalla ja pistää yksinkertaisen laitteen kasaan nopeasti. Miksi näihin vahvistimiin ja kitaroihin liitetään ihmeellistä mystiikkaa? Sarjatuotantolaitteita suurimaksi osaksi, niinkuin mikä tahansa miroaaltouuni tai kahvinkeitin.
 
Oletko itse joku sarjatuotantoasiantuntija? Komponenttien ja rakenteen laadussa on tingitty, kuten Mikkokin totesi. Ei ole ihan sitä parasta mitä rahalla saa. Ei tarvitse mikään taloustieteen fittipaldi olla että syy-seurausuhteet pystyy hahmottamaan. Elementin uusimisen jälkeen (vaikka Celestion Vintage30) hintaa onkin jo kertynyt 700euroa. Vieläkö on edullinen? Kilpailijoitakin rupeaa löytymään tosta hintaluokasta. Vaikka Engliltä.
 
Itse lisäät mystiikkasi. En ottanut kantaa Classicin hinta/laatu-suhteeseen joten ei pitäisi olla mitään kommentoitavaa minun suuntaan asian tiimoilta. Mikrot ja leivänpaahtimet on tätä nykyään lyhytikäisiä kulutustuotteita ja samaa en toivo kitarakamoiltani, vaan hyvää soundia isältä pojalle.
 
I Smell Urine
Kassu
26.10.2004 17:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitseeko sitten kaiken saatana olla parasta mitä rahalla saa?
 
Lexus on paska auto, osta 600-sarjan mersu, se on parempi.
 
Nim. Ajan vielä isin kadetilla
 
Dr. Muff
26.10.2004 17:31:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitseeko sitten kaiken saatana olla parasta mitä rahalla saa?
 
Lexus on paska auto, osta 600-sarjan mersu, se on parempi.
 
Nim. Ajan vielä isin kadetilla

 
Aja nyt ensin se kevarikorttikin ja sitten vasta haaveilet autosta :)
 
Mutta vastaus on kyllä. Pitää olla parasta mitä käytettävissä olevalla rahalla saa.
 
Ihme pyhä lehmä nämä Classic-sarjan Peaveyt. Gibsonia voi haukku oikein olan takaa ja saa kaikkien kopiokitaroiden omistajien hurraa-huudot tuekseen. Mutta Classic on vastaus kaikkeen ja sitä ei saa kritisoida :)
 
I Smell Urine
Kassu
26.10.2004 17:32:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aja nyt ensin se kevarikorttikin ja sitten vasta haaveilet autosta :)
 
Ensinnäkin, varmaan tajusit että oli läppää. Toiseksi, mulla ei ole vielä edes mopokorttia. Kolmanneksi, mulla on jo auto :D
 
Mutta vastaus on kyllä. Pitää olla parasta mitä käytettävissä olevalla rahalla saa.
 
Tuskin reilulla 300 eurolla saa parempaa vahvaria.
 
Volle
26.10.2004 17:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuskin reilulla 300 eurolla saa parempaa vahvaria.
 
Makuasioita tietty, mutta mun mielestä saa, kun vähän aikaa haeskelee. Olen itsekin ostanut pari. :)
 
Nam.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «