hemmo 20.01.2003 15:31:33 | |
---|
Hauskaa, että diggailet. (Tää siirtyi Hemmolle minulta.) Minulla on koko fuzz -osasto vähän hakusessa ... mutta ehkä sitten kun vanhenen ja opin soittamaan, niin opin arvostamaan näitä pörinäboxejakin :-) Joo, osta lisää niitä, kyllästy, ja myy sitten mulle sopivaan hintaan.;-) Eläkä osta sitä tyylitöntä Hiram Pullokkia, vaan joku classic Strato tai Tele. Sopii paremmin sen Marsun kera.
|
Dumb 20.01.2003 15:32:01 (muokattu 20.01.2003 15:34:09) | |
---|
Ibanezin fz-7 on halpa ja ihan OK fuzz, mutta jos laatua haluat kannatta kokeilla Roger Mayerin Classic Fuzz. Siinä on se aito fuzz saundi 60-luvulta. Mulla on tollanen Roger Mayerin Classic Fuzz ja niitä harvoja futsitarpeita se ajaa aika hyvin (PODin Fuzz Face -mallinnuksen kaverina). Ainut iso miinus tulee hiljaisesta volumetasosta. Minä kun en tykkää sellaisesta soundista, että puhdas ja särö on yhtä lujalla vaan että puhdas on aika selkeästi hiljaisemmalla kuin särö. Jännä juttu on kyllä, että Mesa/Boogien putkietuasteen kanssa ilmenee tuo "liian hiljainen volume" -ongelma, mutta Marsun Valvestatejen kanssa toi pedaali huutaa ihan älyttömän lujaa. LISÄYS: Sen verran vielä, että toi CF tuntuu olevan aika valikoiva vahvistimen suhteen, ei toimi kaikkien kanssa kovinkaan hyvin. |
jannu 20.01.2003 15:42:38 (muokattu 20.01.2003 16:07:05) | |
---|
Mun mielestä Big Muff Pi on taas hieman toisenlainen fuzz, jos vertaa FuzzFaceen Voipi olla... Mutta riippuu myös, onko "Muhvi" venäläinen vai jenkki... Jenkki on pehmeempisoundinen suristin, venukki hivenen monipuolisempi mutta rujomman kuuloinen. Ja venäläisiäkin on EH ja Sovtek. Itselläni EH... Onko kellään kokemusta Sovtekista?
enhän minä mitään soittimista ymmärrä... |
hemmo 20.01.2003 15:53:21 | |
---|
Mulla on tollanen Roger Mayerin Classic Fuzz ja niitä harvoja futsitarpeita se ajaa aika hyvin (PODin Fuzz Face -mallinnuksen kaverina). Ainut iso miinus tulee hiljaisesta volumetasosta. Minä kun en tykkää sellaisesta soundista, että puhdas ja särö on yhtä lujalla vaan että puhdas on aika selkeästi hiljaisemmalla kuin särö. Jännä juttu on kyllä, että Mesa/Boogien putkietuasteen kanssa ilmenee tuo "liian hiljainen volume" -ongelma, mutta Marsun Valvestatejen kanssa toi pedaali huutaa ihan älyttömän lujaa. Joo, olen huomannut saman varsinkin tuon Jaben vanhan JH Futsin kanssa. Ikäänkuin useimmat putkipelit menisivät jotenkin kyykkyyn tiettyjen säröjen kanssa. En tykkää. Mistä olenkin tullut siihen tulokseen, etten tarvitse mitään putkivahvareita, vaan saan parhaan saundin trankkuvehkeellä ja säröillä. Atakki on sillai nopeampi ja terävämpi, ei lepsun putkimainen.
|
Ossi 20.01.2003 16:01:56 (muokattu 20.01.2003 16:02:13) | |
---|
Atakki on sillai nopeampi ja terävämpi, ei lepsun putkimainen. Tässä on taas hyvä esimerkki, kuinka erilaisia ihmisten mieltymykset ovat. Itse tykkään taas hitaasti syttyvästä putkisoundista. Baila Mi Hermana |
Jabe 20.01.2003 16:09:17 | |
---|
Joo, osta lisää niitä, kyllästy, ja myy sitten mulle sopivaan hintaan.;-) Eläkä osta sitä tyylitöntä Hiram Pullokkia, vaan joku classic Strato tai Tele. Sopii paremmin sen Marsun kera. Liittyen molempiin kommentteihin: kotipajan koneen päivtys vie niin paljon rahaa, että en vähään aikaan osta mitään kitaraa ... mutta jotain nykyisistä kamoista voi joutua myymään :-)
|
vjvesa 20.01.2003 20:05:34 | |
---|
Muistakaa myös Fulltonen fuzzit, on ne vaan suomessa niin perkeleen kalliita, mutta ehkä vähän eksoottisempia. Myös Z.Vex Fuzz Factory vois olla kova, ainakin hinta näyttää yli 300euroa. Kamalista profiilista. |
Muistakaa myös Fulltonen fuzzit, on ne vaan suomessa niin perkeleen kalliita, mutta ehkä vähän eksoottisempia. Myös Z.Vex Fuzz Factory vois olla kova, ainakin hinta näyttää yli 300euroa. Totta hitossa markkinoilla on jos minkälaista boutique-futsia ja -säristintä, mutta käsi ylös kuinka monella on varaa tai halua ostaa yli 300 euron säröpedaalia. Sillä hinnallahan saa jo käytetyn Danelectro-skeban. Ei ainakaan mulle ole vaikea valita kumman hankin, vaikka säröjen ylin ystävä olenkin. Kamalistani ei mahdu tähän. |