Swing 22.10.2004 17:05:14 | |
---|
Minun makuuni B on särmätön, mauton ja (liian) siisti. Luulin että hänellä olisi laajemminkin juuri tällainen "studiokitaristimaine", ja olin hiukka yllättynyt kun näin vuolaasti häntä täällä kehuttiin. Mutta jälleen kerran: hyvää soitantaa on melkein yhtä vaikea määritellä kuin hyvää ruokaa ;-) |
WanhaWetäjä 23.10.2004 01:57:34 (muokattu 23.10.2004 01:58:20) | |
---|
Minun makuuni B on särmätön, mauton ja (liian) siisti. Luulin että hänellä olisi laajemminkin juuri tällainen "studiokitaristimaine", ja olin hiukka yllättynyt kun näin vuolaasti häntä täällä kehuttiin. Mutta jälleen kerran: hyvää soitantaa on melkein yhtä vaikea määritellä kuin hyvää ruokaa ;-) Toi on alue mitä en ole koskaan ymmärtänyt,mitä fuckin särmää pitäs joka jutussa olla...sitä että on rupiset saundit,kitara vähän epävireessä ja soittokin on siinä ja siinä ?Sellasta mitä jotkut "Soundi"-lehden toimittajat aikoinaan ihannoivat,on niin rupista,ihan kun peiliin katsois... Kattelin tossa just yhen leffan TV:sta,amerikkalaista lällyä,mutta jossain vaiheessa rupesin kuunteleen sitä musaa,hienoa,melodista,tyylikästä akustisen kitaran soittoo,jotenkin kuulosti tutulta?No,sieltähän tuli sitten pätkä tätä Pat Methenyn "Coming home"-teemaa,elikä"paska"viihde/jazz-kitaristi oli tehnyt musan tohon elokuvaan,hienoja harmonioita/teemanpätkiä ja hienoo soittoo,kyllä mulle kelpas,ei ollut ruven rupee soitossa,enkä sitä totisesti edes kaivannut,mutta näähän on makuasioita,kuten sanotaan;-) |
Tohtori Mustajärvi 23.10.2004 10:00:12 | |
---|
PEEPEE!!!!! Kuuntele Kirkan tuotantoa Surun pyyhit silmistäni-levystä aina Pyydä vain-levyyn asti. Kaikki levyt tuolla aika välillä on Flamingo Recordsin tuottamia (Halonen,Salmi,Jernström). Ja täynnä hyviä sooloja ala J.Björninen!! En tiedä miten paljon noilla levyillä kuuluu Kassu Halosen kädenjälki. Herra kun on lajissaan edelleenkin melkoinen Welho! |
Swing 23.10.2004 11:59:44 | |
---|
Toi on alue mitä en ole koskaan ymmärtänyt,mitä fuckin särmää pitäs joka jutussa olla...sitä että on rupiset saundit,kitara vähän epävireessä ja soittokin on siinä ja siinä ?Sellasta mitä jotkut "Soundi"-lehden toimittajat aikoinaan ihannoivat,on niin rupista,ihan kun peiliin katsois... Totta: luulen että herkässä ikävaiheessa 80-luvulla lukemani Soundit ovat osasyyllisiä tähän (ennakko-) asenteeseeni. Tälläisten termien kuin "särmä" ("muna" jne) määrittely on erinomaisen vaikeaa. Joka tapauksessa en sanoisi särmikkyyden olevan epävireisyyttä ja paskoja soundeja ja -tekniikkaa. Stevie Ray Vaughan on mielestäni oiva esimerkki särmikkäästä kitaroinnista, mutta miten sen olennaisen eron SRV:n ja JB:n välillä nyt sanoisi? |
peepee 23.10.2004 18:28:46 (muokattu 23.10.2004 18:30:02) | |
---|
PEEPEE!!!!! Kuuntele Kirkan tuotantoa Surun pyyhit silmistäni-levystä aina Pyydä vain-levyyn asti. Kaikki levyt tuolla aika välillä on Flamingo Recordsin tuottamia (Halonen,Salmi,Jernström). Ja täynnä hyviä sooloja ala J.Björninen!!
Kiitti vinkistä. Mun hierojalla on kaikki Kirkan tuotanto = Big Fan, Täytyy seuraavilla kerroille kuunnella noi. |
Swing 23.10.2004 22:28:41 | |
---|
Stevie Ray Vaughan on mielestäni oiva esimerkki särmikkäästä kitaroinnista, mutta miten sen olennaisen eron SRV:n ja JB:n välillä nyt sanoisi? Äh, kaduttaa että vielä näin aikuisiällä ryhdyin tällaiseen "kuka-on-paras-kitaristi-ja-miksi" -vatkaamiseen. *yrittää kasvaa henkisesti* |
riff 25.10.2004 13:44:36 | |
---|
miten sen olennaisen eron SRV:n ja JB:n välillä nyt sanoisi? Hyvin helposti! Björninen osaa soittaa. SRV osasi vain bluesasteikon. Ei sillä ettenkö pitäisi SRV:stä, Mutta on aina ollut "legendoja" jotka ei kyllä OIKEASTI osaa soittaa. Niin tässä maassa kuin maailmallakin. Onhan se tietty ikuisuuskysymys pitääkö olla hyvä monessa tyylissä vai guru vain yhdessä. Kannattaa tutustua Jarmo Hynnisen soololevyyn! |
mack the knife 25.10.2004 18:43:55 | |
---|
SRV osasi vain bluesasteikon. Tuo on totta. Claptonin unplugged-Layla on kanssa hyvä esimerkki. Ihan turhan pitkä nailonkielisoolo, jossa ei mitään tapahdu ja yleisö huutaa muka asiantuntevana jees-huutoja. Silti se on monen mielestä loistava kitaristi. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
M.i.k.key 25.10.2004 18:51:02 | |
---|
Jahas, kitaristit puhuu... SRV ja kläpä on kyllä mun mielestä aika kovia! My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
Zed 25.10.2004 18:55:12 | |
---|
SRV osasi vain bluesasteikon. Se nyt sattui olemaan hänen tyylinsä, jumalauta. Tarvitseeko sen tarkoittaa sitä, ettei hän muuta osannut? Pääsi ainakin urallaan pidemmälle kuin Björninen kaikkine muine asteikkoineen. "Mulukku hyppäsi" -Zed nelivuotiaana tullessaan kotiin ensimmäisen päiväkotikäynnin jälkeen. |
Se nyt sattui olemaan hänen tyylinsä, jumalauta. Tarvitseeko sen tarkoittaa sitä, ettei hän muuta osannut? Tarvitsee. Sitä soittaa mitä osaa. Pohjosen Kimmo soittaa haitarilla mitä haluaa, Ahvenainen lupaa harjoitella jatsin ensi viikoksi ja soittaa vain sitä mitä osaa. Ei se jatsi sieltä tule vielä ensi viikollakaan. SRV on pirun hyvä siinä mitä soittaa ja sillä selvä. Björninen on paljon useammassa pirun hyvä. Clapton on kova kun niin on sovittu soittajapiireissä, mutta millä tavalla? En keksi nyt kyllä mitään, kertokaa. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
WanhaWetäjä 26.10.2004 01:23:34 | |
---|
SRV on pirun hyvä siinä mitä soittaa ja sillä selvä. Björninen on paljon useammassa pirun hyvä. Clapton on kova kun niin on sovittu soittajapiireissä, mutta millä tavalla? En keksi nyt kyllä mitään, kertokaa. Juu,jos tykkää...BB. King ja Santalan Kaarlo soittavat ne samat riffit vuosikymmenestä toiseen,samoin Clapton ja moni muu...mutta Eerikki laulaa kyllä hyvin,miehekäs,pehmee saundi;-) Kyllä mä mieluummin sitä "Björreä"kuuntelen,sen soitosta voi ainakin jotain oppia,ja lisäksi se kuulostaa niin hyvältä... tuli mieleen yks A.Aallon biisi.."Saattue Muurmanskiin"??ehkä ...no enivei siinä tuleekin yhtäkkiä aivan eri maailmasta oleva skittasoolo,hyvä saundi,maukasta vääntöä..."ei keles,onko Maijala oppinut vääntään??",aattelin kun eka kerran kuulin,muuuuutta ei,"Björre"siellä kaiversi ja hyvältä kuulosti!
|
Tohtori Mustajärvi 26.10.2004 19:58:52 | |
---|
Olen viime aikoina perehtynyt Stevie Ray Vaughanin musiikkiin niin intensiivisesti, että naapuri ei enää tänä aamuna sanonu huomenta... Onko vika naapurissa vai Stevien soittotaidoissa?! Mun mielestä mies vaan osaa soittaa pirun hyvin! Kaikki, paitsi yykaakoo, on turhaa! -lisää potkua ja volyymiä |
baron 26.10.2004 21:21:08 | |
---|
Olen viime aikoina perehtynyt Stevie Ray Vaughanin musiikkiin niin intensiivisesti, että naapuri ei enää tänä aamuna sanonu huomenta... Onko vika naapurissa vai Stevien soittotaidoissa?! Mun mielestä mies vaan osaa soittaa pirun hyvin! De gustibus non est disputandum! Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
M.i.k.key 26.10.2004 21:22:39 | |
---|
De gustibus non est disputandum! Makuasioista ei voi kiistellä? My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
Fuzzy Boner 26.10.2004 21:24:08 | |
---|
De gustibus non est disputandum! Parhaat dokaa? |
baron 26.10.2004 21:26:38 | |
---|
Makuasioista ei voi kiistellä? Kyllähän mä tiedän että sinä olet klassisen filologian harrastaja. Mä tarkoitin oikeesti vain sitä, että jokainen saa ihan millä perusteella tahansa tykätä tai olla tykkäämättä kenenkin/kenenkään soitosta ilman sen kummempia perusteita: joko tykkää tai sitten ei. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
M.i.k.key 26.10.2004 21:27:53 (muokattu 26.10.2004 21:28:08) | |
---|
klassisen filologian. Tuonpa hyvinkin... parhaat dokaa! Onnea vaan! My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
Fuzzy Boner 26.10.2004 21:29:12 | |
---|
Kyllähän mä tiedän että sinä olet klassisen filologian harrastaja. Mä tarkoitin oikeesti vain sitä, että jokainen saa ihan millä perusteella tahansa tykätä tai olla tykkäämättä kenenkin/kenenkään soitosta ilman sen kummempia perusteita: joko tykkää tai sitten ei. Olin oikeessa; parhaat dokaa!! Mutta aiheeseen: Björninen on kova. .) |
Tankoprinssi 26.10.2004 22:57:49 (muokattu 26.10.2004 22:58:16) | |
---|
Björnistä tyylikkäämpää kitaristia ei tässä maassa ole koskaan ollut allekirjoittaneen mielestä. soundit, tyylitaju, kaikki niin pirun hyviä juttuja AINA! Tso tso! On vain yksi ALBERT!!!!!!! Korjaan oli. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |