Aihe: Trubaduurit, duot, triot HUOM!!
1 2
WanhaWetäjä
25.10.2004 14:11:46

Jaa - mulle tuli kyllä ajallaan....;o)

Viitaten vaan siihen, mitä täällä yleensä ohjelmatoimistoista puhutaan.

(ei liity topicin toimistoon,josta mulla ei ole kokemuksia)

Sehän menee yleensä niin että jos olet vakkarina jossain toimistossa,liksat tulee ajallaan,isoimmilla toimistoilla on jopa ihan oikeat ja viralliset palkanmaksupäivätkin,palkkakuitit/todistukset tulee ajallaan(yleensä)...tietty riippuu myös bändin liidaajasta,onko matkalasku lähetetty eli pystyykö palkkoja laskemaan...mutta jos teet keikkoja sinne tänne,eri toimistoissa,saattaa se yks keikka helposti "unohtua"ja joutuu joskus kyseleen liksan perään...

Eli varmaankin pienet toimistot joutuvat toimimaan "kädestä suuhun"- tilanteessa( joskus),eli bändi saa liksansa vasta kun tilaaja on maksanut toimistolle?

Just äsken kyselin tälläsen yksittäisen keikan perään,rahat on huomenna tilillä ja palkkatod./kuitti tulee postissa,eli homma on ok...mutta kyllähän tollaset yksittäiset vedot vois hoitaa hetimiten pois,lähes 4 viikkoo on pitkä aika odottaa sitä 110€...ja niin jotkut toimistot tekeekin,eli siitä virallisesta palkkapäivästä ei aina pidetä kiinni;-)
vanhami
25.10.2004 14:35:08 (muokattu 25.10.2004 15:53:20)
Heitä mika vaan kaikkiin laskuihin mitä lähettelet ympäriinsä 7pv netto niin saat rahat nopeammin. Sehän ei ole esiintyjän asia, milloin asiakas maksaa toimistolle rahulit.

No eipä se niin tarkkaa ole. Tuolla esiintyvällä taiteella, kun ei ole sellaista varastoarvoa, kuin kiinteällä kauppatavaralla.

Ei tässä nälkään kuole vaikkka rahaa ei justiinsa olekkaan.

Meillä tulee pieni lisäviive sitten muille jätkille, ennen kuin taas kerkeen maksaa niille... Siellä hännänhuippu huttuartisti alkaa jo kyselemään, että milloinka sitä meetwurstia saa ostaa taas. ;o)

Niin ja vielä korjaus aikaisempaan. Tuossa, kun rivien välistä aikaisemmin saattoi joku ymmärtää, että liksa kesti niin kerrottakoon nyt julkisesti, että ei tule epäselvyyksiä.

Muistelin hieman tarkemmin sen viimekeväisen keikan. Liksa tuli ajallaan laskun lähettämisestä. Meikäläinen jauto laskun lähettämistä vaan toista viikkoo, kun ei muistanut sitä pistää lähölle. siten meni ihan sallitut ajat, ennen kuin liksat tuli.

Päällimmäisenä oli milessä milikuva jossa muistan jätkien hiillostaneen mua, missä rahulit viipyy.

Mika
clave
25.10.2004 18:28:32

(rahat on huomenna tilillä ja palkkatod./kuitti tulee postissa,eli homma on ok...mutta kyllähän tollaset yksittäiset vedot vois hoitaa hetimiten pois,lähes 4 viikkoo on pitkä aika odottaa sitä 110€...ja niin jotkut toimistot tekeekin,eli siitä virallisesta palkkapäivästä ei aina pidetä kiinni;-)

Extra-viive Tammbereella on erityisen hidas. Sitten kautta linjan noi palkkatodistusten perään soittelut...voi vo/tu, sanon minä. Miten se on niin vaikeaa kirjoittaa palkkatodistus?
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)