Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Interpol -Antics
1 2 3 4 5
Jubi
25.10.2004 11:55:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh! Kävin tuon bändin kakkoslevyn mennä viikolla ostamassa ja on kyllä aikamoisen kova paketti! Mielellään ei vertaile aina kahta eri bändiä, mutta jos johonkin pyydetään yhdistelemään, niin melko helposti tulee mieleen ainakin Joy division, eikä vähiten solistin äänen takia.
 
Interpol ei kuitenkaan mielestäni ui ihan yhtä syvissä vesissä kuin Joy division, vaan onnistuu kuulostamaan samaan aikaan sekä raikkaalta että myöskin melankoliselta. Vaikea on fiilistä kuvata. Käykää kuulemassa itse.
 
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
FlatOutFucked
25.10.2004 13:09:41 (muokattu 25.10.2004 13:10:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä tuo vertailu Joy Divisioniin on repäisty? Itse olen kuullut suurimman osan ekalta levyä ja en millään huomannut yhtymäkohtia Joy Divisionin kanssa, vaikka lähes jokaisessa arvostelussa niistä kerrotaan.
 
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
Jubi
25.10.2004 14:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No molemmat JD:n levyt omaavana sanoisin, että ensinnä tosiaan se laulajan ääni on paikoittain samankaltainen. Esimerkiksi tuon uuden levyn avaava "Next exit" kuulostaa hyvinkin Ian Curtisilta ja Joy divisionilta ensi säkeineen.
 
Toisekseen soundimaailma on komppeineen ja yksinkertaisine kitarariffeineen hyvinkin JD:n kuuloista monissa kappaleissa.
 
Toisaalta, esimerkiksi "Not even jail":ia ei saa mun mielestä yhdistettyä Joy divisioniin mitenkään.
 
Ei missään nimessä mitään plagiointia tuo Interpol kuitenkaan. Otin vaan esiin tuon vertailun, koska yleensä ihmiset kyselee, minkälaisesta musiikista on kyse, ja onhan se vähän yksinkertaista vaan mainita bändin nimi ja touhottaa, kuinka itse on innostunut siitä.
 
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
Bredius
25.10.2004 18:05:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne Joy Division -viittaukset liittyvät lähinnä laulaja Paul Banksin ääneen, joka muistutti ainakin debyytillä usein vahvasti Ian Curtisia.
 
Tämä uusi levy on kyllä todella hieno. En odottanut sen yltävän debyytin tasolle, mutta kyllä se vähintään samantasoinen levy on, ehkä parempikin. Hiukan biisit ehkä toistavat välillä itseään, mutta hyvin tunnistettava ja hiottu oma tyyli bändille on muodostunut. Kokonaisuutena levy on paljon toimivampi kuin debyytti. Ei yhtään heikkoa biisiä koko levyllä. Suosikkibiisejä ovat tällä hetkellä Evil, NARC, C'mere ja Not Even Jail. Ja Banksista on myös kehittynyt persoonallisempi tai ehkä miehen todellinen, oma ääni pääsee paremmin esille tällä levyllä, joten eiköhän ne JD-viittaukset voida jo unohtaa. Kyseessä on kuitenkin yksi tämän hetken hienoimmista yhtyeistä ja yksi vuoden parhaista levyistä.
 
"Rumors of my demise have been greatly exaggerated."
Chrissie
20.12.2004 17:08:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Interpol on minulle täysin uusi tuttavuus, mutta olen radiossa ja tv:ssä pyörinyt Evil-kappale on ainakin kolahtanut todella mahtavasti. Ehdottomasti hyvällä maulla tehty päähän soimaan jäävä kokonaisuus. Pidän lyriikoista myös erityisesti, ja mukana pystyy laulamaan hyvin kunhan ensin hieman opettelee pysymään nopeassa lausunnassa mukana.
 
Btw, tuo alun hiljainen kohta "Rosemary, Heaven restores you in life" on aikas upeankuuloinen.
 
En silti uskalla lähteä hankkimaan levyä noin vain, täytyy tehdä ensin enemmän taustatutkimusta.
 
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
Jubi
21.12.2004 10:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kuukautta nyt levyn omistaneena täytyy sanoa, että alun innostuksen laannuttua..... Yllätysyllätys, levy on edelleen hyvä. Kymmenestä biisistä kaksi-kolme on mulle vähän mitään sanomattomia, mutta loput akselilla hyvä-erinomainen. Henkilökohtaisiksi suosikeiksi on muodostunut "Take you on a cruise" ja viimoinen eli "A Time to be so small".
 
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
Huevos
21.12.2004 10:46:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eiks interpol oo ihan kevytmielistä poppia "muka" synkillä aiheilla?
 
taas joy division on oikeesti aika synkkää.
 
sepeli
21.12.2004 11:56:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on kyllä mukava levy. Itse pidin tosin aiemmasta hieman enemmän.
 
Söin vain loskaa, lumeen ei ollut varaa. | IMIK #22
carlos
31.08.2005 21:22:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitänee nostella, vaikka vanha aihe onkin. Itsehän löysin tämänkin bändin vasta tuossa kesän aikana. Antics on erittäin mainio levy, debyyttiä en oo pahemmin ehtinyt kuuntelemaan.
 
Oli muuten noita Anticsejä myynnissä Anttilan 2CD 15 € -tarjouksessa.
 
Sano negatiivinen asia jokaisesta bändikaveristasi keskuskeittiö: Kitaristi soittaa aina omiaan toinen kitaristi ei osaa mitää et siinä on hyvä bändi __
Mr_Brightside
31.08.2005 21:44:06 (muokattu 31.08.2005 21:46:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella loistavia levyjä molemmat. Suosittelen tutustumaan myös Editorsiin. Varmasti nouseva nimi. Paljon samaa kuin Interpolissa, ja ensi kuulemalta saattaa kuulostaa jopa liian samankaltaiselta, mutta kun sitä kuuntelee hetken, tajuaa että kyseessä on kuitenkin ihan eri juttu. Tsekatkaa biisi nimeltä Bullets jos on mahdollisuus, loisto kappale. Molemmat bändit on loistavia. No, ehkä Interpol vie kuitenkin korkeamman pallin.
 
Bjerre
31.08.2005 22:33:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luultavasti ehkä yksi tärkeimmistä bändeistä mulle.
 
Prome
31.08.2005 22:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anticsin ensikuuntelu antoi hyvän vaikutelman, mutta näin pidemmän päälle alkaa muutamaa biisiä lukuunottamatta puuduttaa. Debyytti on moninkertaisesti parempi.
 
Bredius
31.08.2005 23:40:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Interpolista on tullut viimeisen vuoden aikana yksi minulle tärkeimmistä bändeistä. En löydä oikeastaan mitään moitittavaa bändistä. Antics on upea levy, mutta ehkä se debyytti on kuitenkin vielä piirun verran parempi. Molempia levyjä kuitenkin rakastan.
 
Ostin juuri tuon Editorsien Back Roomin viime viikolla, samassa paketissa myös toisella cd:llä levyn sinkkujen b-puolet. Hyvä bändi sekin. Kannattaa tutustua.
 
"Rumors of my demise have been greatly exaggerated."
riimu
01.09.2005 01:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Upea levy kyllä tuo Antics on. Evil etenkin potkii ja lujaa. saa nähdä jos tuosta vielä seuraavalla kiekolla parantavat.
 
Let us go in; The fog is rising.
Feggy
01.09.2005 02:16:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikamme klassikko.
ydinaukio
01.09.2005 08:09:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta onhan se eka levy kuitenkin puolet parempi.
 
Nita Nitro
01.09.2005 11:59:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se hiano yhtye. Molemmat levyt pyörii soittimessa säännöllisesti. Antics ehkä hitusen useammin, mutta debyytti saa aikaan niin hienon fiiliksen että sitä pitää vähän yrittää säästellä... Ettei vaan kulu loppuun. :)
 
Heavy Metal Machine
01.09.2005 16:06:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin hyvää musaa että taju lähtee! Tulisivat joskus suomeen. Vittu.
 
halki vainion viljan, valojen luo, liljan luo
adrenaline
02.09.2005 21:48:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä näihin kehuihin ole paljoa lisättävää...hienon hieno levy.
 
tigrushka
02.09.2005 22:12:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Interpol on uusimpia ihastuksiani. Kaunista ja kuulasta, melankolista musiikkia.
 
I got stripes ^..^
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «