Aihe: Mikä orkka siellä soitti ja mitä pidit?
1 2 3 4
Ami
24.10.2004 17:56:19
Olen usein ihmetellyt sitä, miksi eivät orkesterit nykyään enään ilmoita nimeään soittajien eteen asetetulla kyltillä kuten ennen oli tapana. Emme me tanssijat aina paina mieleemme sitä, vaikka orkesteri olisikin esitellyt itsensä alussa. Etenkin silloin jää harmittamaan, jos haluaa kehua: Siellä oli sitten hyvä ja monipuolinen orkesteri, mutta en nyt satu muistamaan nimeä."
baron
24.10.2004 19:00:34

Olen usein ihmetellyt sitä, miksi eivät orkesterit nykyään enään ilmoita nimeään soittajien eteen asetetulla kyltillä kuten ennen oli tapana. Emme me tanssijat aina paina mieleemme sitä, vaikka orkesteri olisikin esitellyt itsensä alussa. Etenkin silloin jää harmittamaan, jos haluaa kehua: Siellä oli sitten hyvä ja monipuolinen orkesteri, mutta en nyt satu muistamaan nimeä."

Ei paha idea, pistän heti designosastomme duuniin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
poppamies
24.10.2004 20:40:18

Ei paha idea, pistän heti designosastomme duuniin.

Joo laita sellaiset pömpeliit ala Glenn Miller.

http://www.wpsweb.com/performingarts/BrownBagJazz/bigbandpics.htm
"G-strings are for strippers"
mack the knife
24.10.2004 23:19:49
Olen usein ihmetellyt sitä, miksi eivät orkesterit nykyään enään ilmoita nimeään soittajien eteen asetetulla kyltillä kuten ennen oli tapana.

Joo. Mulla on sellainen käsitys, että tänä päivänä soittajat ei halua, että siellä olis mitään kylttiä. Kaikilla omat syynsä siihen. Naurattaa, kun Lehmäesa kauppaa niitä Ruusulinnassa bändeille. 120 euroa hinnasta pois, niin se tekee kyltin. Valollisia nuottitelineitäkin olis kuulemma tarjolla. Se se vasta huvittavan näköistä on kun naksauttaa setille mennessä helevetin isoon nuottitelineeseen vielä valot päälle.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
baron
24.10.2004 23:28:51

Joo. Mulla on sellainen käsitys, että tänä päivänä soittajat ei halua, että siellä olis mitään kylttiä. Kaikilla omat syynsä siihen. Naurattaa, kun Lehmäesa kauppaa niitä Ruusulinnassa bändeille. 120 euroa hinnasta pois, niin se tekee kyltin. Valollisia nuottitelineitäkin olis kuulemma tarjolla. Se se vasta huvittavan näköistä on kun naksauttaa setille mennessä helevetin isoon nuottitelineeseen vielä valot päälle.

Mä teen pääasiassa privaattikeikkaa ja itse markkinoin eli ei se kyllä olisi mitenkään vaarallista, että bändin nimi jäisi jengin mieleen siltä varalta ne itse menevät naimisiin, täyttävät 50 vuotta etc tai oma lafka järjestää henkilökuntajuhlia.

Viime keikalla tuli mieleen, että jos alkaisi markkinoida itseään erobändinä, kai nyt jonkunlaiset pippalot voisi avioeronkin kunniaksi järjestää.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Riksteri
25.10.2004 03:17:03
Olen usein ihmetellyt sitä, miksi eivät orkesterit nykyään enään ilmoita nimeään soittajien eteen asetetulla kyltillä kuten ennen oli tapana.

Joskus vielä näkee orkesterin nimen taiteillun rumpusettiin ja siitähän sen mahdolllisesti ulkomaankielisen nimen oikeinkirjoituksenkin voi muistinsa tukemiseksi tarkastaa. Varsinkin kakkosbändi jää liian usein nimeltään unholaan, jollei nimeä ole missään muodossa esillä.
Jäärä
25.10.2004 09:26:23 (muokattu 25.10.2004 09:27:30)
Viime keikalla tuli mieleen, että jos alkaisi markkinoida itseään erobändinä, kai nyt jonkunlaiset pippalot voisi avioeronkin kunniaksi järjestää.

Voisi olla tommoset bileet aika tuskaa. Juhlaväki söisi sitruunoita ja bändi soittaisi "Ihmisen ikävä toisen luo" katkeamattomana repeatina.

Edit: Voisi sitten olla siinä lavan reunalla tyrkyllä nenäliinoja, joihin olisi printattu bändin yhteystiedot.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
Neljä Ruuvia
25.10.2004 09:29:03 (muokattu 25.10.2004 09:31:05)
Voisi olla tommoset bileet aika tuskaa. Juhlaväki söisi sitruunoita ja bändi soittaisi "Ihmisen ikävä toisen luo" katkeamattomana repeatina.

Edit: Voisi sitten olla siinä lavan reunalla tyrkyllä nenäliinoja, joihin olisi printattu bändin yhteystiedot.

Ja tanssilattia vois olla tommosta lasimurskaa ja palavia hiiliä.
Sitten tietenki vihkipappi olis paikalla vastailemassa kysymyksiin ja selittelis kuinka juuri sinä aamuna jo oli satanut synkästi eikä meinannu auto lähteä käyntiin...
aantila
25.10.2004 09:43:38

No pariksi vois varmaan pyhkäistä "Pettäjän tien"

-AA-
vanhami
25.10.2004 11:24:50
Juu, meillä on hankintalistalla ( tai ainakin kovasti yritän ajaa läpi ) sellainen 30-40 cm levee ja 3-4m pitkä pressukankainen tms. tulostelakana, jossa on bändin logo ja nimi. Se asetetaan abaut lattian tasoon soittajien eteen, siten, että se

A) mainostaa bändiä
B) peittää soittajien tennissukat, kuraiset kengät, lattiapedaalit ja mahdolliset lattianmonnit, sekä lavalla ristiin rastiin menevän piuhaviidakon
C) mahdollisesti tekee "sen pienen eron" tanssilattian ja esiintymislavan välille sellaisisssa paikoissa, missä stagea ei ole. Silloin, sen voisi laittaa myös hieman maasta irti, että yläreuna olis 50-60 cm korkeudella.

Miltä kuullostaa?

Mika
vanhami
25.10.2004 11:28:05
Joo. Mulla on sellainen käsitys, että tänä päivänä soittajat ei halua, että siellä olis mitään kylttiä. Kaikilla omat syynsä siihen.

Mikä on oma syysi siihen. Näyttääkö se naurettavalta vai???

Mielestäni sivistynyt oman itsensä esille tuominen ei ole koskaan liioittelua. Sivistynyt tarkoitata tässä tapauksessa kaikkea muuta, kuin omaa itseään täynnä olemista, jota ilmenee monesti ns isoilla staroilla, mutta myös ihan tavallisillakin turakaisilla.

Mika
baron
25.10.2004 11:42:53

Juu, meillä on hankintalistalla ( tai ainakin kovasti yritän ajaa läpi ) sellainen 30-40 cm levee ja 3-4m pitkä pressukankainen tms. tulostelakana, jossa on bändin logo ja nimi. Se asetetaan abaut lattian tasoon soittajien eteen, siten, että se

A) mainostaa bändiä
B) peittää soittajien tennissukat, kuraiset kengät, lattiapedaalit ja mahdolliset lattianmonnit, sekä lavalla ristiin rastiin menevän piuhaviidakon
C) mahdollisesti tekee "sen pienen eron" tanssilattian ja esiintymislavan välille sellaisisssa paikoissa, missä stagea ei ole. Silloin, sen voisi laittaa myös hieman maasta irti, että yläreuna olis 50-60 cm korkeudella.

Miltä kuullostaa?

Mika

Kun saat valmiiksi, pistä teko-ohjeet jakoon.
isojussi
25.10.2004 11:57:23
Sit kun orkka kuulostaa tarpeeks tyylikkältä ja pukeutuu vimosen päälle ja soittaa vaan oikeita akustisia soittimia (ei esim. synia tai mitään muutakaan, mikä lakkaa toimimasta, kun napataan töpseli seinästä.), niin niillä on sellaiset tyylikkäät pulpetit joissa on bändin logo.

Nouttivalo voi toki silloin tuntua kummalliselta, jos ei tunne nuotteja. Idioottimaista mennä keikalle nuottitelineen kanssa ilman nuottivaloa - tai ainakin amatöörimäistä.

Kuinka monessa mestassa on lopunperin niin valosaa, että näkeen laput kunnolla ilman valoa ja ilman että sit tarvii olla nenä kii papereissa.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
manjaana
25.10.2004 12:07:19
No pariksi vois varmaan pyhkäistä "Pettäjän tien"

-AA-

Miten olis, Kymmenen vuotta tuhlasin suotta....

Ns. kakkosbändi pesee usein sen ykkösen, silloin olis kiva muistaa orkan nimi, sais kehua tuolla tanssinetis...
maanantai ei mittään, tiistai ei mittään, keskiviikko, torstai ei mittään.....
mack the knife
25.10.2004 12:15:43
Nouttivalo voi toki silloin tuntua kummalliselta, jos ei tunne nuotteja. Idioottimaista mennä keikalle nuottitelineen kanssa ilman nuottivaloa - tai ainakin amatöörimäistä.

Kuinka monessa mestassa on lopunperin niin valosaa, että näkeen laput kunnolla ilman valoa ja ilman että sit tarvii olla nenä kii papereissa.

Minustako se Jussin maalitaulu tuli. Okei.

Tuo sun nouttivalo on tarpeeton. Ne biisit opetellaan ulkoa. Idioottimaista on se, että toljottaa "nouttivalotelinettä" ja siinä olevaa paperia missä on noutteja peräkkäin. Yleisölle soittaessa pitää tehdä jotain ihan muuta. Heitellä verkkoja veteen ja muuta semmosta. Mulla on ollu myös pilliryhmä, joka ei noutteja tarvinnu sen jälkeen kun oli biisit opeteltu.

Eikös bändillä ole stagevalot sitä varten, että ei ole pimeää. Kyllä muuten noutit näkyy jos joku tarvii.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
riff
25.10.2004 13:34:48
Ne biisit opetellaan ulkoa. Idioottimaista on se, että toljottaa "nouttivalotelinettä" ja siinä olevaa paperia missä on noutteja peräkkäin.
Mack puhuu asiaa! Eihän toki nuotteja pidä kieltää ja joskus niitä tarvii väkisin mutta en ymmärrä sitä kun soitetaan 150 keikkaa vuodessa ja silti ei osata ulkoa biisejä! Eihän tuolla määrällä niitä tarvii edes opetella. Pitäs jäädä jo vuodessa päähän! Ei vaan tunnu joillain jäävän...
riff
25.10.2004 13:48:52
sais kehua tuolla tanssinetis...

Kyllä siellä kehutaan ja haukutaan usein aika arvelluttavin ja epäolennaisin perustein. Eivät ole älynneet esim. sitä, että EI JOKAINEN keikka voi olla samanlainen ja yhtä hyvä.
clave
25.10.2004 18:32:35

Olen riffin kanssa vähän samoilla linjoilla, että jos on vakkaribändi ja tuttu ohjelmisto -illasta toiseen sama - ne biisit pitää jäädä kaaliin. Ymmärrän toki kuponkisoiton tuuraustilanteessa mutta muuten on hassun näköistä jos tanssibändi tuijottaa kuponkia kuin kamariorkesteri konsanaan.
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
Mike Stand
25.10.2004 20:49:17
Joo... nuotit on hyvä keksintö, varsinkin uusia kappaleita opetellessa, tuurauskeikalla tai valmiita sovituksia tahkottaessa, mutta on totta, että oma vakio-ohjelmisto pitäisi saada lähtemään mahdollisimman pitkälti ilman kuponkeihin tuijottamista.

Asiaa voisi verrata hieman vaikkapa teatteritoimintaan. Miltä näyttäisi, jos 150 samaa esitystä vuodessa esittävät näyttelijät lukisivat vuorosanansa lunttilapuista ilta toisensa jälkeen? Tai, vaikkapa (jo edesmennyt) lausuja Veikko Sinisalo olisi lausunut runonsa kirjasta lukien? Kyllä siinä asian vakuuttavuudesta putoaa jo vähintään puolet pois, yleisökontaktista puhumattakaan.

Ja miten sitä silmäpeliä kauniiden neitosten kanssa voi ylipäätään soiton lomassa harrastaa, jos täytyy niitä halvatun lappuja jatkuvasti tuijottaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)