Planetist 22.10.2004 00:20:26 | |
---|
Joo tämmöisen menin joskus aikoinaan väsäämään jostain kumman syystä, älä ota sitä liian vakavasti: Ei ollut ruokaa kaapissa Ei rahaa lompakossa Lähdin leipää pyytämään Vaan jouduin pettymään Toimistossa mulle sitten lappu annettiin sanoivat täytä tästä niin tulee särvintä. Kaavake-blues Sulle juttu uus Mutta mulle…vanha tuttavuus Kotona täytin kaavakkeen Leivättä jäädä aio en Vaan kuinkas sitten kävikään Kun palautin lappusen Uutta mulle annettiin Ei yksi lappu riitä Lisäksi vielä sanottiin ”Jos ruokaa tahdot, täytä siitä”. Kaavake-blues Sulle juttu uus Mutta mulle…vanha tuttavuus Lappuun tiedot täydensin Ja loppuun allekirjoitin Tuumin että jos nyt ei ruokaa saa En enää palaa hakemaan. Toimistossa sanottiin ”Oot väärän lapun täyttänyt” Uutta käteen työnnetiin ”Mene, täytä, nyt”. Kaavake-blues Sulle juttu uus Mutta mulle…vanha tuttavuus Kuolin sitten nälkääni Kun leipää saanut en Siivet sain mä selkääni Lensin taivaaseen. Luona taivaan porttien Pyhän pietarin mä kohtasin Hän antoi käteen kaavakkeen Pitää täyttää muuten pääse en. Kaavake-blues Sulle juttu uus Mutta mulle…vanha tuttavuus En enää jaksa kaavakkeita täytellä Sanoin sen pietarille joka kaski häipyä Tilasin hissin helvettiin ja vielä moikkasin Jos taivaassa on kaavakkeet on alakerta parempi Kaavake-blues Sulle juttu uus Mutta mulle…vanha tuttavuus --------------
Tämä lause on valhetta.
Pastilli ei. |
tyhjä 22.10.2004 00:49:58 (muokattu 22.10.2004 00:52:35) | |
---|
Kaavake-blues Sulle juttu uus Mutta mulle...vanha tuttavuus Hyvä kokonaisuus, mutta erityisesti lämmitti tuo kertosäe... "säälittävän kaunista", sanoo päässäni asuva kriitikko :) |
Hyvä kokonaisuus, mutta erityisesti lämmitti tuo kertosäe... "säälittävän kaunista", sanoo päässäni asuva kriitikko :) Otan tuon kohteliaisuutena eli kiitoksia, idea perustuu vanhaan sarjakuvaani ja kertosäe syntyi kun humalatilassa ollessamme improvisoitiin bluesia. Kaveri soitti kitaraa ja minä vedin nuo tekstit hatusta. Silloin se tosin oli krapula-blues... :) --------------
Tämä lause on valhetta.
Pastilli ei. |
miän vain 27.10.2004 00:40:44 | |
---|
Kertosäe miellytti erittäin paljon. Muutamia hyviä säkeitä joukossa, mutta huonoja myös. Osa riimeistä oli omaperäisiä ja oivaltavia, osa väkisin tehtyjä ja ontuvia. Kävi niin, että hyvät palat tekivät huonoista vielä huonompia. Kehittämisen arvoinen pätkä kyllä. Kirjoita ajatuksella uusiksi, niin tulee hyvä. |
versus 28.10.2004 03:05:30 | |
---|
Aivan loistava. Tulee mieleeni opiskelu ajat ja käynnit Kelan toimistossa... |