fmcruelty 23.10.2004 20:44:56 | |
---|
En ookkaan viä koskaan laittanu tänne mitään klippiä arvon veljien ja siskojen arvosteltavaksi joten nytpä sen teen. Siinä o sample, joka on äänitetty joskus muutama kk. sit ja oikeestaan ensimmäisiä "oikeita" äänityksiä. Äänitykses/miksaukses on käytetty: * Cubasen karvalakkimallia ja kitarois jonku verta Gsuitea. * Studiomaster -mikseriä etuasteena * Äänikorttina M-Audio Delta 1010LT * Pääasias T.Bone -mikkejä. * H*****tin matala tilaa (tilan korkeus n. 2,2m) * Soittajia ja soittimia :) Sample: http://www.lastnightmare.net/download/sample2.mp3 Rakentava palaute on erittäin tervetullutta! Nii... mä aattelin, jos lähtisit seuraksi, nii voitas pistää taksikulut puokkiin. Nii ja voisit pistää baaris mulle yhen viskin. Nii ja hommaisit sit kuskin huomiseksi. -Elämä- |
zmb 23.10.2004 21:57:55 | |
---|
Ihan ok (tiukat) saundit. Mitä t-luu mikkejä käytit tossa ja miten ne on vedetty mikseriin / äänikorttiin. Mikä mikseri tuo oikein on? Onko siinä jokaisessa kanavassa outit? Setti:
kannut: Tama Granstar (6 tomilla)
pellit: Meinl, Amun ja Byzance, New Sound krässi, Zild. Oriental trash kiina |
Timo JM 24.10.2004 10:01:16 | |
---|
...ja mistäs ne rumpusamplet on otettu? ...siis mun mielestä. |
drlecter 24.10.2004 12:35:23 | |
---|
vähän meinaa olla tunkkaiset soundit, soittimien balanssi tuntuisi olevan kohdallaan. http://www.fretboardfromhell.tk/ |
meekz 24.10.2004 13:08:39 (muokattu 24.10.2004 13:12:24) | |
---|
eka juttu mika mulla hyppaa silmille on toi basarin paikka ja soundi. toimii hieman paremmin sit ku bandi alkaa heittaa kokonaan poppimetallia ilman kliineja saundeja. (0:43) mutta jos kyselit sen takia etta haluat miksata uudestaan, niin aloittaisin basarista.. mut naa on aina maku-asioita ja mielipiteita ---- jos tan livena heititte kokonaan ni ihan kivan kuulonen bandikamppa nauhotus. fixatkaa vaa toi basari seuraavaa kertaa varten:) in
Gold
Oil
Drugs
i dont trust |
fmcruelty 24.10.2004 13:25:16 (muokattu 24.10.2004 13:25:52) | |
---|
Nonnii!!! Ensinnäki rumpusamplet on suoraa rummuista ja piste! Yhtäkään samplea ei oo käytetty. Ja jokainen isku on lyöty itte! Öö... Periaattees koko paketti on äänitetty sillä T.Luu halpis rumpumikki setillä. On meinaa kitarakki äänitetty sen setin basarin mikillä. G-suite saa vaan ihmeitä aikaan. Toki seki tuli mukaan vasta miksaus vaihees. Mikseri on perus britti eläkeläinen, jossa outit joka kanavalle. Tunkkaiset soundit? Missä mielessä? Tarkoitatko erottuvuutta vai yleisestä tummuutta soundissa? Basarin paikka on käsitykseni mukaan aiva keskellä. Jos ei se stereoleventimen mukana oo sit siirtyny tai jotain. Potku varmaanki sais olla taajuuskaistaa tsiikaten hieman alempana. Mä en oo nii tarkka-aistinen noiden kans. Lisää ajatuksia... ??? Nii... mä aattelin, jos lähtisit seuraksi, nii voitas pistää taksikulut puokkiin. Nii ja voisit pistää baaris mulle yhen viskin. Nii ja hommaisit sit kuskin huomiseksi. -Elämä- |
Nonnii!!! Basarin paikka on käsitykseni mukaan aiva keskellä. Jos ei se stereoleventimen mukana oo sit siirtyny tai jotain. Potku varmaanki sais olla taajuuskaistaa tsiikaten hieman alempana. Mä en oo nii tarkka-aistinen noiden kans.
sori ma olin varmaan vahan epaselva mita ma tarkotin tolla "paikalla" ... paitsi etta ma tarkotin enemmankin sen "paikkaa" ns. kolmiuloitteisessamaailmassa.. eli en puhunut pelkasta panaroimisesta vaan siita missa se esiintyy Y- ("pystysuorakorkeus") ja Z- viivoilla (kuinka lahella kuulijaa se ilmenee, "etaisyys") mulla on paskat kajarit tassa mutta musta -se ei riittanyt tarpeeksi "alhaalle" asti -ja se oli suoraan kuuntelijan "edessa" ja muut instrumentit sen takana in
Gold
Oil
Drugs
i dont trust |
drlecter 24.10.2004 15:13:18 | |
---|
Tunkkaiset soundit? Missä mielessä? Tarkoitatko erottuvuutta vai yleisestä tummuutta soundissa? Kokeiles käyttää jotai referenssibiisiä minkä mukaan miksaat. Makuasioita mutta cymbaalit saisi olla heleämmät, ei kuitenkaan tasoa nostamalla. Virvelissä sama juttu, Basari taasen voisi olla jytkympi cleankohdassa. Säroskittaa ei varmaan ole tuplattu? Soundia paksummaksi jotenkin.. http://www.fretboardfromhell.tk/ |
askomiko 24.10.2004 15:35:34 (muokattu 24.10.2004 16:05:13) | |
---|
Kitarasoundia vähemmän honottavaksi, ja kitaran tuplaus. Mättökohdassa rummut toimii todella hyvin, mutta kliinikohta jää valjummaksi. Tai oikeastaan kaikki toimii mättökohdassa paljon paremmin. Soundit ja soitto. ...ja 0:21, 0:34 särökitara saisi soittaa puoli sävelaskelta ylemmän soinnun, nyt meni freeprogeksi. Äänestän siis biisin muuttamista. :) Edit: Tykkäsin tuosta virvelin lätinänstä, niin olin pahis ja kokeilin mitä tapahtuu jos leikkaa alapäätä ja lisää yläpäätä, ja ruttaa kaiken särölle. Meni aika överiksi mutta... http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/Sekalaiset/sample2c.mp3 |
fmcruelty 24.10.2004 16:13:05 (muokattu 24.10.2004 16:20:53) | |
---|
Aivan helevetin mielenkiintosia näkökulmia. KIITÄN! Lähinnä sen takia tän tänne postasinki, et saa joskus vähän globaalimpaa mielipidettä jutuista eikä ainostaan luota omiin korviin ja kavereihin, jotka o kurkkua myöten täynnä meikän soundia. Tietyt asiat, jotka teidän mielestä "kusee", pistän oman tyylin piikkiin, mutta tietyissä nöyrryn täysin tarkastelemaan soundia uudestaan. Helppo lähtee tekeen seuraavia äänityksiä, kun tietää ettei taas kompastu niihin kaikista pienimpiin kiviin, vaan lentään rehdisti turvalleen ja lyö päänsä kallioon. :) Nii... mä aattelin, jos lähtisit seuraksi, nii voitas pistää taksikulut puokkiin. Nii ja voisit pistää baaris mulle yhen viskin. Nii ja hommaisit sit kuskin huomiseksi. -Elämä- |
Timo JM 24.10.2004 18:36:23 | |
---|
Ensinnäki rumpusamplet on suoraa rummuista ja piste! Yhtäkään samplea ei oo käytetty. Ja jokainen isku on lyöty itte! Siinä tapauksessa nostan hattua! Jos haluaa oikein nipottaa niin bassarin napsu menee snadisti överiksi ja on pikkasen liian pinnassa. Virveli/tomi akseli taas kaipaisi hitusen lisää kirkkautta. Soundeissa ei sinänsä ole mitään vikaa. Kyse on enemmänkin makuasioista. ...siis mun mielestä. |
samic 24.10.2004 21:16:00 (muokattu 24.10.2004 21:18:19) | |
---|
Edit: Tykkäsin tuosta virvelin lätinänstä, niin olin pahis ja kokeilin mitä tapahtuu jos leikkaa alapäätä ja lisää yläpäätä, ja ruttaa kaiken särölle. Meni aika överiksi mutta... jeh..kokeiles askomiko tehä tälle klipille sama: www.koti.mbnet.fi/samic76/fire.mp3 tosin tässä on jo rummuissa käytetty säröä aikapaljonkin.... www.morian.tk |
askomiko 24.10.2004 23:58:46 (muokattu 24.10.2004 23:59:06) | |
---|
Häh, en kyllä lähde tuon kuuloisia teoksia sotkemaan! :D |
fmcruelty 27.10.2004 09:43:14 | |
---|
jeh..kokeiles askomiko tehä tälle klipille sama: www.koti.mbnet.fi/samic76/fire.mp3 tosin tässä on jo rummuissa käytetty säröä aikapaljonkin.... Onks tää aiva kotipaja tuotantoa? Aiva seetanan tykin kuuloista! Nii... mä aattelin, jos lähtisit seuraksi, nii voitas pistää taksikulut puokkiin. Nii ja voisit pistää baaris mulle yhen viskin. Nii ja hommaisit sit kuskin huomiseksi. -Elämä- |
Dr.Rubber 27.10.2004 11:04:21 (muokattu 27.10.2004 11:05:51) | |
---|
Onks tää aiva kotipaja tuotantoa? Aiva seetanan tykin kuuloista! Tuon kaverin kotipaja alkaa kyllä olla laitteistoltaan varsin kattavaa... Oikeastaan ei tule enää mieleen muuta, kuin että korkeintaan huone voisi erottaa tämän projektin ihan kaupallisen tason stutiostan. EDIT: ah, no mikkivalikoima sentään ei ole mikään ziljoonan euron kasa. Kyttä on poliisi! |
Timo JM 28.10.2004 08:44:23 | |
---|
Sample: http://www.lastnightmare.net/download/sample2.mp3 Rakentava palaute on erittäin tervetullutta! Musta tässä on sen verran hyvän kuuloisia rumpuihin liittyviä juttuja, että haluaisin esittää muutaman kysymyksen: - Onko käytetty geittejä niin, ettei esim. tomit vuoda virveliin? - Millä tuollainen napsu on saatu bassariin? - Mitä ja minkälaisia kaikuja ja muita efektejä on käytetty eri rummuissa? (Jos vaikka oppisi jotain uutta.) ...siis mun mielestä. |
fmcruelty 28.10.2004 14:27:26 | |
---|
Musta tässä on sen verran hyvän kuuloisia rumpuihin liittyviä juttuja, että haluaisin esittää muutaman kysymyksen: - Onko käytetty geittejä niin, ettei esim. tomit vuoda virveliin? - Millä tuollainen napsu on saatu bassariin? - Mitä ja minkälaisia kaikuja ja muita efektejä on käytetty eri rummuissa? (Jos vaikka oppisi jotain uutta.) Cheers. Nice to hear! 1. Öö suurimat vuodot sai kuriin mikkien sijoituksella, mutta miksauksessa on käytetty aika tiukkaa gatea. Pelkkä virveli raita ei kuulosta kuin pieneltä pamaukselta. Varsinainen soundi tulee OH:iden kautta. Sama tomeilla. Eli siit gate on varsin nopeasti syttyvä ja sammuva. Sen verta auki et aiva vähä helähtää. 2. Napsu on aina jotenki nii vaikee saada toimivaksi. Täs basaris on perus soundin lisäksi kaks piikkiä. En ny muista taajuuksia, mutta toinen on keskialueella tuomas vähä elävyyttä ja toinen sitten korkeemmalla tuomas erottuvuutta. Vaikee selittää ku jokainen äänitys tuo aina erilaisen sisäänmeno soundin ja siks niitä joutuu eri lailla viilata. 3. Hmm... Nyt ei kyl tarkalleen muista tarkkoja arvoja. Yleensä käytän samaa aika lyhyttä kaikua, keskikokoisella roomilla. Mä tarkennan juttuja kuhan muistan! Nii... mä aattelin, jos lähtisit seuraksi, nii voitas pistää taksikulut puokkiin. Nii ja voisit pistää baaris mulle yhen viskin. Nii ja hommaisit sit kuskin huomiseksi. -Elämä- |
SamPpaa 06.11.2004 22:14:56 | |
---|
|