skebajaba 23.10.2004 14:34:25 | |
---|
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Solex 23.10.2004 15:13:32 (muokattu 23.10.2004 15:15:54) | |
---|
Yamahan APX 7 oli kyllä tuntumaltaan helkkarin hyvä kitara. Vaikutti kalliimman hintaluokan soittimelta mitä oikeasti on. Muita en ole testannut. Hmm, tuossahan on elektroakustisia ja akustisia sekaisin. Kumpaa etsiskelet ensisijaisesti? On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä! |
skebajaba 23.10.2004 15:22:43 | |
---|
Yamahan APX 7 oli kyllä tuntumaltaan helkkarin hyvä kitara. Vaikutti kalliimman hintaluokan soittimelta mitä oikeasti on. Muita en ole testannut. Hmm, tuossahan on elektroakustisia ja akustisia sekaisin. Kumpaa etsiskelet ensisijaisesti? ei oikeastaan väliä sinänsä...en akustisista pahemmin tiedä joten mikä on suurin ero elektroakustisella ja akustisella? -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Joees 23.10.2004 15:58:23 | |
---|
Oletko testannut näitä uusia Landoloita? Ne on ihan hyvää kamaa ja kohtuu hyvillä hinnoillakin. Groooove is in heart! |
skebajaba 23.10.2004 16:00:57 | |
---|
Oletko testannut näitä uusia Landoloita? Ne on ihan hyvää kamaa ja kohtuu hyvillä hinnoillakin. en itseasiassa ole...ainut mitä oon lähi aikoina kokeillut oli larriveen joku akustinen ja ei ollut sekään huonompi kapistus. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
toxic 23.10.2004 16:11:04 (muokattu 23.10.2004 16:15:29) | |
---|
Mitäs mieltä muuten ootte sellasesta kitara merkistä kuin alvarez? Oon nimittäin ajatellut tämän http://www.alvarezgtr.com/ ostamista, mut se on niin halpa ja hyvä soittonen et siinä on pakostakin jotain huonoja puolia :) Kertokaa, minulla on aikaa. Edit: linkki ei oikein toimi, mut malli on MD80-12 (12 kielinen) |
depe 23.10.2004 18:12:29 | |
---|
Noita Ovationeja moni käyttää, mutta mutta... Itse en tykkää, jos niissä on se sellainen muovinen "takakansi". Kyllä akustisen pitää olla puuta. Ja kannattaa miettiä sitä, että haluaako kunnon isokoppaisen kitaran. Itse ainakin etsiskelen sellaista tällä hetkellä, siis käytettyä ja hyvää, onhan noita uusia kaupat täynnä. Tuo yksi Martini ei hintansa puolesta(?) ole varmaan isokoppainen kitara. Martinit on kyllä hyviä kitaroita. Niitä kannattaa kuitenkin kokeilla ostaa ihan Suomesta: http://www.kitarapaja.com/ (tuolla on ihan kilpailukykyiset hinnat). Ja yleensäkin kitaraa pitäisi päästä kokeilemaan ennen ostoa. Alle tonnin Martinit on (yleensä) niitä pienempiä. Martineissa on se hyvä puoli, että niissä saattaa hintakin säilyä aika hyvin käytettynä. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
skebajaba 23.10.2004 18:27:40 | |
---|
joo, tuolta vaan löyty noita kuvia ja about hintoja joten linkitin sinne, tottakai testailen ennen päätöstäni ihan kunnolla. martinit kyllä houkuttelee joten pitää vääntäytyä tuonne pajalle jossain vaiheessa, saakos ovationeita suomesta mistään päin? -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
myrtonen 23.10.2004 18:56:58 | |
---|
ei oikeastaan väliä sinänsä...en akustisista pahemmin tiedä joten mikä on suurin ero elektroakustisella ja akustisella? No elektroakustiseen saat sen piuhan suoraan perseeseen, pelkästään mikitetty akustinen kuulostaa kamalalta... Apx-7:a suosittelisin noista, tai tuota martinia... Yamaha on ehdottomasti laadukkaampi kuin mitä hinta antaa ymmärtää. Ostetaan Marshallin 2x12 -kaappi... Pastilli? The Fuel |
skebajaba 23.10.2004 18:58:53 | |
---|
No elektroakustiseen saat sen piuhan suoraan perseeseen, pelkästään mikitetty akustinen kuulostaa kamalalta... Apx-7:a suosittelisin noista, tai tuota martinia... Yamaha on ehdottomasti laadukkaampi kuin mitä hinta antaa ymmärtää. isäukolla on yksi vanha yamaha ja se on ainakin pirun hyvä. joku vanha jaappanialainen yammu faijalla on, en tiedä tarkemmin mikä mutta onhan noi jammut muutenkin aikas hyviä skittoja hintaisikseen. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
depe 23.10.2004 20:24:58 | |
---|
Ovationeita löytyy muistaakseni DLX Musicista Malmilta. Ehkä aluksi kannattaa ostaa joku halvempi kitara eli vaikkapa Yamaha. Sitten kun on paremmin asioista perillä ja tietää, mitä haluaa, niin voi ostaa sen Martinin tms. kalliimman kitaran. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
skebajaba 23.10.2004 21:55:37 | |
---|
Ovationeita löytyy muistaakseni DLX Musicista Malmilta. Ehkä aluksi kannattaa ostaa joku halvempi kitara eli vaikkapa Yamaha. Sitten kun on paremmin asioista perillä ja tietää, mitä haluaa, niin voi ostaa sen Martinin tms. kalliimman kitaran. oon sähkösiä pyöritellyt käsissäni aika paljon, akustisia hiukan vähemmän, aattelin tietenkin kattoa sen mikä tuntuu käteen parhaimmalta, mutta kuitenkin jos on jotain hoirveitä fiaskoja tiedosa niin välttää ne. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
rattledad 23.10.2004 22:44:44 | |
---|
Käypä katsomassa mitä tykkäisit Taylorin Big Babysta. Budjettikitara, taylorin matkakitaran formaatilla tehty täyskokoinen, mutta yllättävän hyvä ääni. Kaulakin hyvin käyttäjäystävällinen jos vain säädot on kohdallaan. Mikin tosin joudut hankkimaan erikseen jos sellaista tarvitset. "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
skebajaba 24.10.2004 01:25:52 | |
---|
Käypä katsomassa mitä tykkäisit Taylorin Big Babysta. Budjettikitara, taylorin matkakitaran formaatilla tehty täyskokoinen, mutta yllättävän hyvä ääni. Kaulakin hyvin käyttäjäystävällinen jos vain säädot on kohdallaan. Mikin tosin joudut hankkimaan erikseen jos sellaista tarvitset. mistäs noita löytyy hyllystä? -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Katso tuolta lopusta mun mietteet soundin valintaperusteista http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=68240&o=20 Mutta sitten Ovationiin tarkemmin, kun sellaisella olen sen kymmenen vuotta soitellut ja keikkaillut. koko "muovikitara" juttuhan on nimenomaan tehty akustisen soundin viemiseksi lavalle ilman kierto-ongelmia. Koppa ei resonoi ja pyöreydellään suuntaa äänen optimoidusti mikkiin. Ovationia ei käytännössä saa live-tilanteessa kiertämään oikeestaan mitenkään... Vastapainona on sitten akustisesti varsin "pyykkilautamainen" soundi varsinkin niissä ohuemilla kaikukopilla varustetuissa yksilöissä. Tosin kopan materiaalista johtuen soundi on soittajalle päin huonompi, kuin yleisölle, joka kuulee äänen kuitenkin puukannen läpi... Monitorointi kunniaan siis ;-) Ainakin Celebrity-mallissa kansi on "kevyt rimotettu", vai miten tuon nyt kääntäisi... eli kannen tukirimoja on normaalia vähemmän ja harvemmassa, jotta kansi voisi värähdellä vapaammin ja näin saada aikaan edes hieman paremman akustisen soundin. tämä yhdistettynä kanteen liimattuun tallaan, niin kansihan tietysti vääntyy ajan kanssa. Otetaan sellainen normaali 25 asteen kuiva pakkasilma ja NAPS... sulla on kannen lakkauksessa halkeama tai pari. Itsellä meni muistaakseni 7 vuotta ennen kuin lakkaus laukesi ensimmäisen kerran. Uudenvuoden aattona 30 asteen pakkasissa... että sinänsä ongelma on vain, jos et varo noita paukkupakkasia... Silloiset kolme halkeamaa, joita en ole vaivautunu korjaamaan, eivät vaikuta muuhun kuin ulkonäköön (ja jälleenmyyntiarvoon) koska kansi sinänsä on ehjä. Ovationin kaula on mielestäni aika haasteellinen. Kielet on jo valmiiksi kohtuu matalalla ja ainakin minulle tuoti vaikeuksia saada aikaan puhtaita särisemättömiä sointuja kaikilla kielillä... ongelma poistui täysin kun kitaraan vaihdettiin jumbo-nauhat. Samalla akustinen soundi muuttui selvästi kirkaammaksi. Varsin hyvä customointi siis. Siinä Ovationista. Oiva ja vaivaton keikkakaveri, joka ei koppansa tähden säihkädä ulkokeikkojakaan. Se kannen lakkauksen halkeileminen nyt vain on "tyyppivika", mutta ei pitäisi tulla eteen ensimmäisen viiden vuoden aikana. ...ja voihan olla, että tuotekehitys on hoitanut tuonkin ongelman jo näissä uusissa yksilöissä? Mutta jos haet kitaraa akustisten ominaisuuksien mukaan, niin noista alun vaihtoehdoista Martin kuulosti parhaalta... :-)>+ |
skebajaba 24.10.2004 11:24:59 | |
---|
kiitos fide...juuri tuollaista kaipailinkin=) kyllä tuo ovation kuulostaa hyvältä peliltä, pitänee päästä kokeilemaan. + -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
gator 24.10.2004 12:11:52 | |
---|
Ovationit mitä oon itte kokeillu kuulostaa kyllä jotenkin muovisilta. En sellaista ostais varsinkaan jos kotona lähinnä tulisi soiteltua. Martin tai Yamaha olis mun valinta todennäköisesti. |
rattledad 24.10.2004 13:09:30 | |
---|
mistäs noita löytyy hyllystä? Ainakin dlx myy tayloreita. Uusi Big Baby näytti sivuilla maksavan alle sen mitä kokeilemastani käytetystä pyydettiin, joten ilmeisesti säilyttää arvonsa hyvin ;-) "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Fide 24.10.2004 14:28:51 | |
---|
Ovationit mitä oon itte kokeillu kuulostaa kyllä jotenkin muovisilta. En sellaista ostais varsinkaan jos kotona lähinnä tulisi soiteltua. Martin tai Yamaha olis mun valinta todennäköisesti. Olisin kyllä samaa mieltä... mullakin käy aina välillä hinku kohti kokonaan puusta valmistettuja kitaroita... Tuon Ovationin keikkakäytettävyys on vain niin viimesen päälle... :-)>+ |