Aihe: Laskeeko kitara arvo paljon käytettynä ?
1 2
trih
23.10.2004 16:21:34
Varsinkin luottokortilla maksaminen tulee kauppiaalle reippaasti kalliimmaksi kuin käteinen. Kortillamaksamismahdollisuuden järjestäminen ja ylläpitäminen ei ole halpaa, ja lisäksi joka korttiyritykseltä menevät omat maksut ja prosentit.

Jaahas. Pitihän se arvata että korttifirmat rahastavat kaikkia mahdollisia osapuolia.

Jos vielä topikkiakin. aikalailla riippuu tuotteen hintatasosta ja muodikkuudesta (ESP nykyhevimaailmassa) mitä ihmiset maksavat. Halvat tarpeelliset/muodikkaat kamat (0-200€) menevät uusille omistajille aika hyvin 25% halvemmalla kuin uudet maksavat. Gibson LP Custom maksaa yli 3 tonttua ja käytettynä niitä vanhempia saa jopa alle 2 tonttua eli tuollaisen 6kk vanhan Customin myyminen voisi olla aika tuskaista...
Tuon esimerkki Jacksonin myyminen on mielestäni erittäin vaikeaa. Itsellä vaihtuu kamat niin usein että on vältettävä "epämuodikkaitten" kamojen hankkimista.
Parantava_Suru
23.10.2004 22:48:25

Minkä valmistajan, ja liima- vai pulttikaulainen? Ikä itsessään ei tee kitarasta arvokasta, mutta jotkut ns. lawsuit-kopiot ovat varsin hyviä, ja ihan vaikkapa Tokain tms. "laatukopion" hinnoissa.

Pulttikaulanen se on . Plektrasuojassa on teksti ''buxom'' .
Ei oo tullu vastaan ainakaan gibsonin/epiphonen/tokain sivuilla .
Lavassa on vaan tuollanen logo (En tunnista , minkä valmistajan ) , siinä ei lue mitään .

Ikä on tommonen arvio . Isä sano ,et se sai sen yheltä tutulta joskus 60-70 luvun vaihees.
No mitäs sä sitten odotit ?
Jäsen X
24.10.2004 00:05:12
Ei liikkeeseen joo kannata myydä. Maksavat pilkkahintaa, sanovat "Ei tästä romusta kukaan maksa enempää, myy nyt tai otamme kalsarisikin" sitten laittavat sen hyllyyn, hintalapussa heti 100-150 vähintään lisää.

Mielestäni aika normaalia toimintaa liike-elämässä.
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
kivi
24.10.2004 00:49:50
Pulttikaulanen se on . Plektrasuojassa on teksti ''buxom''

Sen on varmaan joku itse siihen letrannut. Tarkoittaa tukevaa tai tanakkaa tyttöä.

Lavassa on vaan tuollanen logo (En tunnista , minkä valmistajan ) , siinä ei lue mitään .

Nyt ei kyllä näy... millainen? :-) Arian kitaroissa oli muistaakseni aikoinaan sellainen tyylitelty kielo tms. kiehkura. Olikos Vantageissa sellainen V-kirjaimen mallinen harppu? Tai sitten tuo voi olla vaikka jonkun omatekoinen.

Ikä on tommonen arvio . Isä sano ,et se sai sen yheltä tutulta joskus 60-70 luvun vaihees.

Onko isäsi samaa mieltä sun kanssas, että myyntiin vain? Mä en olis tuota myymässä, kun hyötysuhde on varmasti parempi kuin tuosta saatava hinta.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Parantava_Suru
24.10.2004 22:33:02

Nyt ei kyllä näy... millainen? :-) Arian kitaroissa oli muistaakseni aikoinaan sellainen tyylitelty kielo tms. kiehkura. Olikos Vantageissa sellainen V-kirjaimen mallinen harppu? Tai sitten tuo voi olla vaikka jonkun omatekoinen.

Voin mä kyllä selittää , millanen se logo on. Siinä on keskellä salmiakkikuvio , jonka sivujen kohdalla on yläpuolella kaks hieman vinossa olevaa suorakulmaista kolmiota . ( Vasemalla ja oikella ) Sekä sama juttu päinvastoin alapuolella .
Eihän tuosta nyt ota selkoa erkkikään (tana ,kun ei oo webbikameraa tms. ) , mutta ei voi mitään .
En kyllä jaksa uskoa siihen , että tämä omatekoinen olis . Sen verran on laatupeli kumminkin . (Mutta eihän sitä koskaan tiedä . Eikä kyllä tiennyt isäkään ,sen puoleen . )

Onko isäsi samaa mieltä sun kanssas, että myyntiin vain? Mä en olis tuota myymässä, kun hyötysuhde on varmasti parempi kuin tuosta saatava hinta.

Niin enhän mä lespakopiota oo pois laittamassa , vaan sen jacksonin vaihtamassa yhteen toiseen hevikeppiin (siitä ei puhuta ;) )
kivi
24.10.2004 22:41:22
Voin mä kyllä selittää , millanen se logo on. Siinä on keskellä salmiakkikuvio , jonka sivujen kohdalla on yläpuolella kaks hieman vinossa olevaa suorakulmaista kolmiota . ( Vasemalla ja oikella ) Sekä sama juttu päinvastoin alapuolella .

Aha, joo, eli sama kuvio kuin monissa samanaikaisissa Gibsoneissakin. Ootko ihan varma, että lavassa ei oo esim maalin tai mustan tussin alla valmistajan logoa?

Tuon Buxomin, joka siis tarkoittaa uhkeahkoa naisimmeistä, on joku kitaran omistajista taatusti itse siihen letrannut siirtokirjaimin. Se ei ole kitaran merkki.

Niin enhän mä lespakopiota oo pois laittamassa , vaan sen jacksonin vaihtamassa yhteen toiseen hevikeppiin (siitä ei puhuta ;) )

Nyky-Jacksoneista viis, mutta tuosta kitarasta kannattaa ottaa ensin selvää. (Ja muuten, jos talossa on 80-luvun 15-20 000 markkaa maksaneita Jacksoneita, niitäkään ei kannata vielä viiteen tai kymmeneen vuoteen myydä, ennen kuin keräilymarkkinat niistä oikeasti kiinnostuu.)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Parantava_Suru
25.10.2004 21:39:24

Aha, joo, eli sama kuvio kuin monissa samanaikaisissa Gibsoneissakin. Ootko ihan varma, että lavassa ei oo esim maalin tai mustan tussin alla valmistajan logoa?

Ei näy valmistajan nimeä , vaikka kuinka tiirailen . Siis se logo ei siis ole tällainen , mikä http://www.gibson.com/products/gibson/sg/images/sgsupremeNUburst.jpg tuossa SG:ssä on .

Tuon Buxomin, joka siis tarkoittaa uhkeahkoa naisimmeistä, on joku kitaran omistajista taatusti itse siihen letrannut siirtokirjaimin. Se ei ole kitaran merkki.

En tiedä , on taa kyllä aika mysteerinen juttu . Samperin samperi , kun ei oo webbikameraa/digikameraa tms. Pitäis ehdottomasti ostaa joku webbikamera , että sais poijille kuvia näytille .

Nyky-Jacksoneista viis, mutta tuosta kitarasta kannattaa ottaa ensin selvää. (Ja muuten, jos talossa on 80-luvun 15-20 000 markkaa maksaneita Jacksoneita, niitäkään ei kannata vielä viiteen tai kymmeneen vuoteen myydä, ennen kuin keräilymarkkinat niistä oikeasti kiinnostuu.)

Höh , kun oliskin 80-luvun tsäksöni . Milleniumin vaihteessa tämä on ostettu , ja varmaan suurinpiirtein sitä ennen valmistettu , eli 90-luvulla pysytään...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)