Burana2 23.10.2004 17:01:50 | |
---|
Tällä hetkellä levyhyllystä löytyy Axis:Bold as Love, Electric Ladyland, Are you experienced sekä Band of Gypsys. Mitäs muita levyjä kannattaisi hommata? Erinäköistä liveä, kokoelmaa ym. tuntuu löytyvän, ja seassa on varmasti huonoakin matskua. Joten mitä levyjä seuravaavaksi ettei tule summamutikassa ostettu pelkkää roskaa. |
minä ehdottaisin The Ultimate Experience 1. All Along The Watchtower 2. Purple Haze 3. Hey Joe 4. The Wind Cries Mary 5. Angel 6. Voodoo Child (Slight Return) 7. Foxy Lady 8. Burning Of The Midnight Lamp 9. Highway Chile 10. Crosstown Traffic 11. Castles Made Of Sand 12. Long Hot Summer Night 13. Red House 14. Manic Depression 15. Gypsy Eyes 16. Little Wing 17. Fire 18. Wait Until Tomorrow 19. The Star Spangled Banner (Live) 20. Wild Thing (Live) Blow me up Mr.Spock! |
zepeteus 23.10.2004 17:15:57 | |
---|
|
sub zero 23.10.2004 17:56:08 | |
---|
minä ehdottaisin The Ultimate Experience Käsittämättömän huono ehdotus. Tuollahan tyypillähän on jo melkein noi kaikki biisit tuosta. Tällä hetkellä levyhyllystä löytyy Axis:Bold as Love, Electric Ladyland, Are you experienced sekä Band of Gypsys. Mitäs muita levyjä kannattaisi hommata? Erinäköistä liveä, kokoelmaa ym. tuntuu löytyvän, ja seassa on varmasti huonoakin matskua. Joten mitä levyjä seuravaavaksi ettei tule summamutikassa ostettu pelkkää roskaa. Seuraava Hendrix -albumi mikä sinun pitää hankkia on "First Rays of the New Rising Sun", jossa on ne biisit, jotka piti tulla kesken jääneelle tupla-LP:lle jota Hendrix valmisteli kuolemansa aikoihin. Musta tuntuu jopa usein että First Rays on parempi kuin noi mitä sulla jo on mutta se on makuasia. First Raysin hankittuasi sinulla on keskeiset Hendrix -levyt ja sen jälkeen voit hankkia lähinnä live-levyjä ja ylijäämä materiaalia sisältäviä levyjä. Ikävää mutta totta on, että se teki vain viisi albumia (joista tosin kaksi tupla LP:tä). Mitään kokoelmia et tietenkään hanki kun sinulla on jo niiden sisältämät biisit ennestään. Ylijäämälevyistä "South Saturn Delta" on mielenkiintoisin. Siinä on jotain mielenkiintoisia raitoja. Mutta toisaalta se on niin rikkonainen kokonaisuus että myin oman kappaleeni pois. Ehkäpä se kannattaa lainata kirjastosta. Sama koskee levyä nimeltä "Blues" joka sisältää jammailua ja keskeneräisiä ottoja + muutaman hyvän biisin. Se, että mitkä live-levyt on hyviä, on aika pitkälle makuasia. Mä en ole löytänyt (Band of Gypsysin) lisäksi itse oikeastaan mitään live-levyjä johon olisin hirveen tyytyväinen. Woodstock -levyn lopussa on kuitenkin ihan ehdoton instrumentaali-raita "Villanova Junction", joka on pitää kuulla. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Hohhoijaa 23.10.2004 17:59:37 (muokattu 23.10.2004 17:59:53) | |
---|
Mulla on vaan useita kokoelmia ja yksi livelevy. Olenko täysin epätr00? |
Feggy 23.10.2004 18:03:09 (muokattu 23.10.2004 18:03:44) | |
---|
Are You experienced? ja Electric Ladyland sekä Jimi plays Monterey. Ehkä vielä Concerts ja BBC-sessions. Kokoelmista Smash Hits. Less is more. |
M1kk0 23.10.2004 18:23:19 | |
---|
Käsittämättömän huono ehdotus. Tuollahan tyypillähän on jo melkein noi kaikki biisit tuosta. itq. mä niin yritin... Blow me up Mr.Spock! |
willie 23.10.2004 18:55:41 | |
---|
Tsekkaa vaikka : - Jimi Hendrix in West livekamaa. mm. Johnny B. Goode - Eternal Fire of Jimi Hendrix Jimi ja Curtis Knight, 1965 - Band of Gypsys 2 sisältää eri biisejä mitä varsinaisella Band of Gypsysillä on Basisti, melkein 50v. |
blastoff 23.10.2004 19:11:42 | |
---|
Osta joku DVD. Esim. Monterey tai Woodstock -live. Reporter: "What do you think of Western civilization?"
Gandhi: "I think it would be a good idea" |
Desmond Jones 23.10.2004 19:14:39 | |
---|
Seuraava Hendrix -albumi mikä sinun pitää hankkia on "First Rays of the New Rising Sun", jossa on ne biisit, jotka piti tulla kesken jääneelle tupla-LP:lle jota Hendrix valmisteli kuolemansa aikoihin. Mitäs eroa tolla First Raysillä on Cry of Loveen. Luin jostain, että toi Cry of Love olis tehty ekana Hendrixin kuoleman jälkeen ja siinä olis ollu Mitchell duunaamassa sitä. Mitchel tais sanoa vielä, että Jimi tuli sen uniin kertomaan sille mitä sen pitää tehdä sille albumille =) En oo ite kuullu kumpaakaan levyä... Älä tosiaan mitään kokoelmaa ala ostamaan jos sulla on jo kaikki perus levyt. Baby I was born to lose... |
sub zero 23.10.2004 19:26:19 (muokattu 23.10.2004 19:26:39) | |
---|
Mitäs eroa tolla First Raysillä on Cry of Loveen. Luin jostain, että toi Cry of Love olis tehty ekana Hendrixin kuoleman jälkeen ja siinä olis ollu Mitchell duunaamassa sitä. Mitchel tais sanoa vielä, että Jimi tuli sen uniin kertomaan sille mitä sen pitää tehdä sille albumille =) First Raysissa on samat biisit plus vielä lisää. Se on myös tietty remasteroitu. Mikään ei viittaa siihen että Cry of Love olisi mitenkään autenttisempi. Sanotaan että First Rays perustuu osittain (siis siinä rajoissa missä materiaalia on) johonkin myöhemmin löydettyyn Jimin tekemään listaukseen kesken jääneen albumin biisilistasta. On siinä kyllä mukana pari raitaa, jotka eivät varmasti olisi tulleet mukaan (My Friend ainakin, ehkä Beginnings) ja kaksi selvästi keskeneräistä raitaa (Hey Baby ja Belly Button Window, joista jälkimmäinen on itse asiassa demo-nauha) En oo ite kuullu kumpaakaan levyä... Kannattais kuulla What's there to live for? Who needs the peace corps? |
omarklah 23.10.2004 20:32:13 | |
---|
Kannattais kuulla Nii kannattaiskii !!! Mun mielestä Cry of love on Jimin paras studiolevy. Ehdottomasti. Piste. Tää sit sanois tälleen... |
taikakameli 23.10.2004 21:02:10 (muokattu 23.10.2004 21:02:36) | |
---|
Mulla on tukholmasta ostettu kolmen cd:n boksi parhaita biisejä livenä Eli ruotsinlaivalle mars edit: ytpo "Laita se kynttilä pois päältä sit ku lopetat syömisen" -äitini |
Robert 23.10.2004 21:40:02 | |
---|
Itse ostin kerran yhdeltä huoltoasemalta jonkun hendrixin tuplakokoelman kun maksoi vain 5 egeä. Tosin missään kohtaa ei mainittu, että se oli live at siivouskomero, nahoitettu kohinapaska mankalla... Taas tyhmää kusetettiin... Kitaristi Lahdesta tahtoo soittamaan... Pastilli? |
Joees 27.10.2004 14:22:32 | |
---|
First Rays if the New Rising Sun vai miten se nyt menikään. No kuitenkin, se on ehdottomasti hommaamisen arvoinen levy. Itse tykkään siitä melkein eniten. Harmi vain että ollut jo vuoden kaverilla lainassa. Siinä on tosi legendaarisia biisejä ja tosi "hitti"kamaa. Groooove is in heart! |
Leikari 27.10.2004 14:51:39 | |
---|
Itse ostin kerran yhdeltä huoltoasemalta jonkun hendrixin tuplakokoelman kun maksoi vain 5 egeä. Tosin missään kohtaa ei mainittu, että se oli live at siivouskomero, nahoitettu kohinapaska mankalla... Taas tyhmää kusetettiin... minulla on "markan kasetti" jostain yli 20 vuoden takaa, jossa Jimi soittaa Little Richardin kanssa - en myy ;-) - enkä kyllä yllyttäisi ostamaankaan (vilkaisin tuossa, että semmoinen cd:kin on nykyään saatavilla - tietysti) mielestäni riittää kun hankit Hendrixin eläessään tekemät viralliset studiojulkaisut & jonkin kehutuimman liven. Siitä yli menee jo palvonnan puolelle (niitä palvojia pari tunnen ja edelleenkin tuntuu jotain puuttuvan) |
sub zero 27.10.2004 15:16:24 | |
---|
mielestäni riittää kun hankit Hendrixin eläessään tekemät viralliset studiojulkaisut & jonkin kehutuimman liven. Siitä yli menee jo palvonnan puolelle (niitä palvojia pari tunnen ja edelleenkin tuntuu jotain puuttuvan) No eläessä tehty Band of Gypsys kuuluu ehdottomasti kaanoniin vaikka se on äänitetty livenä (siinä ei ole samoja biisejä kuin noilla muilla levyillä) samoin kuin postuumisti julkaistu First Rays, jotka kummatkin on yhtä oleellisia kuin nuo J.H.Experience -nimen alla julkaistut albumit. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
sirdickyj 27.10.2004 15:19:08 | |
---|
mielestäni riittää kun hankit Hendrixin eläessään tekemät viralliset studiojulkaisut & jonkin kehutuimman liven. Niin, siis hänellähän on jo Hendrixin eläessään julkaisemat viralliset julkaisut. Paitsi Smash hits. Henkan "virallinen" discografiahan on kovin lyhyt, Areyou...?, Electric ladyland, Axis, Smash hits ja Band of gypsys. Näiden lisäksi lähinnä virallista lienee tosiaan toi Cry of love/ First rays of rising sun. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
willie 27.10.2004 18:16:57 | |
---|
Niin, siis hänellähän on jo Hendrixin eläessään julkaisemat viralliset julkaisut. Paitsi Smash hits. Henkan "virallinen" discografiahan on kovin lyhyt, Areyou...?, Electric ladyland, Axis, Smash hits ja Band of gypsys. Näiden lisäksi lähinnä virallista lienee tosiaan toi Cry of love/ First rays of rising sun. Itse pidän Hendrixin virallisina albumeina : Are You Experienced 1967 syyskuu Axis: Bold as Love 1968 tammikuu Electric Ladyland 1968 syyskuu Smash Hits 1969 kesäkuu Band Of Gypsys 1970 helmikuu (Hendrix kuoli 18.09.1970) The Cry of Love 1971 tammikuu Tämä vain minun mielipiteeni. Basisti, melkein 50v. |
sirdickyj 27.10.2004 19:08:18 | |
---|
Itse pidän Hendrixin virallisina albumeina :... Ihan kuin olisin tuossa vihjannut vähän samaan suuntaan? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |