Aihe: Laskeeko kitara arvo paljon käytettynä ?
1 2
Parantava_Suru
22.10.2004 23:44:01

Niin , kysyn tällästä , etteivät pääse musaliikkessä kusemaan linssin . Ite oon pistämässä pois Jacksonin Warrior XT:tä , johon oon vaihtanu EMG:n aktiivimikit. (81/85,maksoivat n.200 €) . Kitara makso uutena 780 € , olisko mahollista saadaa 600 € ? Entäs 500 € (Sen alle en kyllä myy) ?

Jos oot käytetyn myyny , niin alkup.hinta , hinta minkä sait ja mikä kitara ja missä kunnossa oli ?

Kysyn täs samalla sivussa , että paljonko tommonen 30-40 vuotta tuo kitaraan hintaa ? Itellä on tommonen 60-lukunen Les Paul kopio .
No mitäs sä sitten odotit ?
Super-Jari
22.10.2004 23:54:24
Niin , kysyn tällästä , etteivät pääse musaliikkessä kusemaan linssin . Ite oon pistämässä pois Jacksonin Warrior XT:tä , johon oon vaihtanu EMG:n aktiivimikit. (81/85,maksoivat n.200 ?) . Kitara makso uutena 780 ? , olisko mahollista saadaa 600 ? ? Entäs 500 ? (Sen alle en kyllä myy) ?

Joku 450-500e vois joku yksityinen maksaa. Liikkeessä ei varmaan sitäkään.
Da Make
22.10.2004 23:59:13
Laita vaihdossa toiseen kitaraan niin saat paremman vastineen rahallesi.
Meikä gryotaa aika kumpäl. Katso omat plussasi täältä! [Can you feel what you've done to me?]
Jake24-25
23.10.2004 00:07:08
Laita vaihdossa toiseen kitaraan niin saat paremman vastineen rahallesi.

Olen pitkälti samaa mieltä. Ainakin joskus takavuosina soitinliikkeet eivät mielellään suoraan ostaneet kitaroita ja muita tarvikkeita esim. pedaaleita vaan ottivat niitä vastaan mielummin vaihdossa, jonkä yhteydessä hyvittivät useimmiten ihan hyvin. Käsittääkseni linja on aika pitkälle sama nykyisinkin.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
gator
23.10.2004 00:09:09
Musaliikkeeseen kitaraa antaessa mikit ei vaikuta hintaan. Kandee laittaa vanhat tilalle.
Noin mulle on sanottu vaikka kuinka monessa liikkeessä.
Ben_D
23.10.2004 00:12:09

Itsellä kun oli Jackson RR-3 EMG-81 satsilla niin sain siitä yksityisillä markkinoilla 700€ eli otin jotaikuinkin reilut 100€ takkiini. Noh, mielestäni hyvä hinnan sain jokatapauksessa.
Parantava_Suru
23.10.2004 00:21:31

Oho , mun moka . Siis kyllä mä sen vaihtaisin toiseen kitaraan . Semmoseen , joka maksaa 665 € .
No mitäs sä sitten odotit ?
kivi
23.10.2004 09:56:52 (muokattu 23.10.2004 09:57:51)
Musaliikkeeseen kitaraa antaessa mikit ei vaikuta hintaan. Kandee laittaa vanhat tilalle.
Noin mulle on sanottu vaikka kuinka monessa liikkeessä.

Noin juuri. Eli olit vaihtanut vaikka mitä kalliita osia, ne ei vaikuta hintaan. Eli kannattaa laittaa ne alkuperäiset mikit takaisin kun myy.

Paras hinta minkä voit (järkevästi) saada on noin 60% ostohinnasta. Eli reilut 450 euroa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Boltsa
23.10.2004 10:20:49
Jotkin liikkeet ainakin tapaavat maksaa vain 50% tai vähemmän alkuperäisen hinnasta, mutta sitten korottavat hintaa kun alkavat kitaraa myydä. Toisinsanoen ehkä parempi vaihtoehto on myydä kitara suoraan jollekkin henkilölle.
Ja tosiaan alkuperäisten mikkien vaihto on hyvä vaihtoehto.
Ei se nyt toimi!
Ben_D
23.10.2004 11:04:22

Älä vie liikkeeseen, vaan myy yksityisillä markkinoilla. Kts. meikäläisen esimerkki ylempänä.
Kassu
23.10.2004 11:07:30
Älä vie liikkeeseen, vaan myy yksityisillä markkinoilla. Kts. meikäläisen esimerkki ylempänä.

Ei liikkeeseen joo kannata myydä. Maksavat pilkkahintaa, sanovat "Ei tästä romusta kukaan maksa enempää, myy nyt tai otamme kalsarisikin" sitten laittavat sen hyllyyn, hintalapussa heti 100-150 vähintään lisää.
juici
23.10.2004 12:17:51

Huuto.netin kautta saa yleensä parhaimman hyvityksen kamoista. Liikkeisiin eivät yleensä halua ottaa mitään ellei vaihda johonkin.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
käsi
23.10.2004 12:45:19

joillakin kitaroilla hinta nousee, mutta tälläisillä perus kitaroilla ( eli kopio, halpis ja normaali kitarat joista tehdään suuria valmistus eriä) hinnat tuskin nousee. joitain pieni valmistus eräisiä kitaroita on joiden arvo nousee ajan myötä.
kohta ne ottaa avaimet pois
kivi
23.10.2004 12:47:01 (muokattu 23.10.2004 12:49:11)
Jotkin liikkeet ainakin tapaavat maksaa vain 50% tai vähemmän alkuperäisen hinnasta, mutta sitten korottavat hintaa kun alkavat kitaraa myydä. Toisinsanoen ehkä parempi vaihtoehto on myydä kitara suoraan jollekkin henkilölle.

Tietysti.

Jos kaupan pitää saada kitara kaupaksi noin 60%:lla siitä, mitä se on uutena maksanut, ja siitä hinnasta lisäksi noin 35% katetta, ei jää paljon.

Jos satasen kitara pitää myydä kuuteenkymppiin, pystyy kauppa maksamaan siitä sulle vain 39 euroa, koska kauppa tarvii kannattaakseen sen 21 euroa eli 35%.

Kysyn täs samalla sivussa , että paljonko tommonen 30-40 vuotta tuo kitaraan hintaa ? Itellä on tommonen 60-lukunen Les Paul kopio

Minkä valmistajan, ja liima- vai pulttikaulainen? Ikä itsessään ei tee kitarasta arvokasta, mutta jotkut ns. lawsuit-kopiot ovat varsin hyviä, ja ihan vaikkapa Tokain tms. "laatukopion" hinnoissa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
PeLu
23.10.2004 14:55:35 (muokattu 23.10.2004 15:03:10)
Vielä kun otetaan verot mukaan laskelmaan niin kaupan "huonot" hyvityshinnat käytetyistä näyttävät vähän toiselta.

Verottaja nappaa kaupan hinnoista aina 22 % arvonlisäveroa päältä pois, jolloin uudesta 200 euron squierista jääkin kauppiaalle enää 156 euroa. Jos kate on tuo 35 %, kauppias on itse maksanut maahantuojalle n. 100 euroa uudesta kitarasta.

Kun tätä samaa kitaraa tarjotaan myöhemmin vaihdossa, niin pitäisikö kauppiaan maksaa tästä käytetystä enemmän kuin sama kitara on maksanut hänelle uutena? Kauppiaan kannalta järkevä hyvityshinta olisi 50-70 euroa, ei enempää.
erkko
23.10.2004 15:15:32 (muokattu 23.10.2004 17:18:32)
-->PeLu
Ei homma nyt ihan noin mene:
kauppias kyllä maksaa 200 eurosta 22% alvin, mutta saa tietysti vähentää ostohinnan alvin, eikä alviakaan ihan noin lasketa
(esim. myyntihinta 200e, veroton hinta on 163,92 ja vero, joka on 22% verottomasta hinnasta on 36,08. Jos kauppiaan kate on vaikka 35%, se maksaa kitarasta 106,55e + alvin, joka on 23,44 euroa. Ja kauppias maksaa veroa vain 36,08e-23,44=12,64e, siis kauppiaan todellinen hinta kitaralle on 106,55e+12,64e=119,19.)
Ja mun käsittääkseni käytetyistä tavaroista ei kait makseta alvia? Joku korjaa jos olen väärässä.

Mutta kumminkin, kaupat yleensä hyvittää tosi nihkeästi käytetyistä soittimista, kannattaa melkein joka tilanteessa kyllä kaupata soitin itse ja mennä käteisen kanssa kauppaan, silloin yleensä saa vielä käteisalennuksen.
MKK
23.10.2004 15:33:11
tämä on erittäin hyvä aihe, mikä on laitteen arvo käytettynä? Hinta on tietysti aina ostajan ja myyjän välinen seikka, mutta arvosta voisi karkeasti sanoa, että käytetyn tuotteen nykyhetken "uuden hinnasta" tiputetetaan n. 25-45€ riippuen merkin brandista ja tietysti ikä ja kunto antavat tälle skenelle lisävivahteita

Vahvistimista; mesaboogie voisi sanoa että menettää vuoden aikana arvoa ehkä tuon 25%, mutta vuoden vanha peavey jo lähempänä -45%. Kamalaa mutta totta. Joten voisi sanoa, että merkkituotteisiin rahan laittaminen on jossain mielessä sijoittamista?
Kadonneen soundin jäljillä.... kyllä se vielä löytyy!
trih
23.10.2004 15:39:46
silloin yleensä saa vielä käteisalennuksen.

Onko nykyään oikeasti käteisalennus? Eikö se pelkästään hankaloita liiketoimintaa? Joutuu kauppias viemään käteisiä pankkiin. Luulisi että olisi korttialennus. Rahat vaihtavat omistajaa sähköisesti ja verottajakin on onnellinen kun on kauppasumma suoraan todistettuna. Tietenkin käteiskaupassa voi hyödyntää "verottomuutta" kauppasumman osasta jos siltä tuntuu ;)
kivi
23.10.2004 16:08:05
Onko nykyään oikeasti käteisalennus? Eikö se pelkästään hankaloita liiketoimintaa? Joutuu kauppias viemään käteisiä pankkiin. Luulisi että olisi korttialennus.

Varsinkin luottokortilla maksaminen tulee kauppiaalle reippaasti kalliimmaksi kuin käteinen. Kortillamaksamismahdollisuuden järjestäminen ja ylläpitäminen ei ole halpaa, ja lisäksi joka korttiyritykseltä menevät omat maksut ja prosentit.
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)