inflames 22.10.2004 18:56:07 | |
---|
Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus |
zepeteus 22.10.2004 19:39:18 | |
---|
Bossilla taisi olla joku Feedback/Sustainer-pedaali. Mutta jos pedaaleista täytyy kerran katsoa, niin mikä tahansa josta saa tarpeeksi gainia lienee sopiva tuohon touhuun. Se on sitten makuasia, minkä pedaalin tuottamasta yliohjauksesta pitää. Joko selkeästi säröpedaalia, tai sitten vaikkapa kompura tai EQ puhtaaseen buustaukseen ja sopivien taajuuksien valikointiin. Jos vahvistimessa riittää gainiä, sekin sopii tietenkin. Keskialuetta sopivasti ylös, oikea sijoittautuminen kajareihin/monitoreihin...samat säännöt pätevät kuin feedbackiä poistettaessa, mutta toisinpäin. Pedaalien kanssa tai yleensäkin gainillä/volumella pelatessa feedback on sitä luonnollista, "perinteistä". Haittana voi olla tarvittava liian suuri volume/gain-taso, kyykkiminen kaiuttimien edessä yms. Feedback/sustainer-mikit puolestaan "soittavat" itse kitaran kieliä, jolloin mitään erikoisedellytyksiä ei vaadita. Siihen ei mikään ulkoinen pedaali pysty. Jos taas haet lähinnä sitä korkealle menevää ujeltavaa/kirkuvaa soundia, ei sinällään sustainia joka kääntyy feedbackiksi, kenties joku Whammy-pedaali voisi toimia? |
kivi 22.10.2004 19:48:38 | |
---|
Bossilla taisi olla joku Feedback/Sustainer-pedaali. Mutta jos pedaaleista täytyy kerran katsoa, niin mikä tahansa josta saa tarpeeksi gainia lienee sopiva tuohon touhuun. Se on sitten makuasia, minkä pedaalin tuottamasta yliohjauksesta pitää. Siinä sustain-pedaalissa tais olla hold-kytkin, jolla kierron sai ikäänkuin pysäytettyä, vähän kuin teippais urkujen koskettimet alas. Mulla ei itsellä oo sitä, joten tarkkaan en muista. Semmoinen yhden asian leluhan se oli. Mä olen saanut hienoa E-bow / Sustainor -soittoa aikaan myös lyömällä kitaran lavan kiinni kaappiin, ja kontrolloimalla kiertoa sillä tavalla. Comboissa käy yleensä kuori resonaattoriksi, 4x12"-kaappiin laitoin sisään palkin etu- ja takaseinän väliin juuri tuota varten. |
Mä olen saanut hienoa E-bow / Sustainor -soittoa aikaan myös lyömällä kitaran lavan kiinni kaappiin, ja kontrolloimalla kiertoa sillä tavalla. Comboissa käy yleensä kuori resonaattoriksi, 4x12"-kaappiin laitoin sisään palkin etu- ja takaseinän väliin juuri tuota varten. Jeps, tuota jippoa olen käyttänyt itsekin, etenkin jos tarvitsee soittaa hiljaisemmilla voluumeilla. Lapa kiinni kaappiin ja lähtee yllättävänkin nätisti kiertämään. Wah-pedaalilla voi myös onkia kiertäviä taajuuksia, kun hetken harjoittelee. Nykyään löydän joillekin sävelille kahdet eri korkuiset feedbackit, joiden kesken voi vaihdella pedaalin asentoa muuttamalla. |
Da Make 22.10.2004 23:50:15 (muokattu 22.10.2004 23:51:28) | |
---|
Tänään vedin sitten soolon keskelle puoltoistaminuuttisen sävelen... Eikä volumekaan nyt hirveän kova ollut. Lespauli "kielet stop-barin yli" modauksella ja aivan julmettu sustaini. Löysin sellaisen "sweet spotin", pystyi vaihtamaan liuttamalla säveltä ilman että sustaini katoaisi! edit: seisoin useiden metrien päässä kaapista! ps. Feedback purkista on mielestäni iso-vitsi... kuten mullatut perunat. |
Stain 23.10.2004 01:39:21 | |
---|
Jos "hallitun" feedbackin haluat niin en tiedä, mutta ihan julmetun soundin saat kun ostat bossin ds-1:sen, väännät volumet kaakkoon pedaalista ja vahvistimesta. Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan. |
maza 24.10.2004 08:41:55 | |
---|
Mulla on tuo Bossin feedback/distortion. Se särö on mun mielestä ihan ok, mutta se feedback on aika läppä. Evt sitte josko toimis kitaran kanssa paremmin. Jos halajat, niin saat tuon vaikka 20 egellä tms., kokeile ensin. Pistä pikaviestiä. |
inflames 24.10.2004 15:53:18 | |
---|
Lespauli "kielet stop-barin yli" modauksella ja aivan julmettu sustaini. Mikäs se tämmöinen modaus on? Voisin totakin huvikseni koittaa jos ymmärtäisin mitä se on... Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus |
Miikathebest 24.10.2004 16:10:54 (muokattu 24.10.2004 16:11:40) | |
---|
Mikäs se tämmöinen modaus on? Voisin totakin huvikseni koittaa jos ymmärtäisin mitä se on... Varmaankin kielet pujotetaan väärin päin "stop bar"in läpi ja siitä käännetään aivan normaalisti tallan yli ja virittimiin... |
inflames 24.10.2004 16:20:29 | |
---|
Ahaa, no tietty. Siis niin että ne tekee semmosen U-käännöksen. Ja tämän pitäisi vaikuttaa sustainiin? Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus |