Aihe: Unelmien työpaikka
1 2 3
Ukko
21.10.2004 21:31:29

Mutta varmaan ihan kiva homma. Mitä kaikkea joudut pääosin tekemään?

Myymään Antti Tuiskun uusinta tuotetta.
Rämppy
22.10.2004 12:23:27
Mä taas voisin inhota kaikenlaista asiakaspalveluun liittyvää, paitsi ehkä soitinmyyjän hommaa

Heh, monet soitinmyyjät tuntuvat inhoavan kaikkea asiakaspalveluun liittyvää.
Ovat nääs pohjimmiltaan poptähtiä.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
makoskela
22.10.2004 13:16:07
Pääsin siis levykauppaan töihin

Onnittelut! Mistäs mun kannattaa tulla ostamaan levyjä jatkossa?
Kaikki on annettu - mitään ei saatu.
Fortune
22.10.2004 13:49:14
Heh, monet soitinmyyjät tuntuvat inhoavan kaikkea asiakaspalveluun liittyvää.
Ovat nääs pohjimmiltaan poptähtiä.

Minä en ymmärrä tuota kaveri- ja nepotismipohjalta tapahtuvaa rekrytointia joissakin musiikkikaupoissa. Muuten kyllä, mutta kun se sakki, joka siellä on, ei millään muotoa osaa myydä mitään, neuvoa ketään tai sanoa edes "ole hyvä" tai "kiitos".

Säälittäviä suojatyöpaikkoja niistä on tullut, luulisi kauppiastakin kiinnostavan se tosiasia, että hyvä ja asiastaan kiinnostunut/tietävä myyjä tuo euroja liikkeelle pikkuisen eri tahtiin kuin kavereiden kanssa paskanjauhamiseen keskittynyt liimatukkainen misantrooppi.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusia kuvatuksia!
Kapina
22.10.2004 13:55:03
Se on se klassinen rock -toimittaja... Vähän kaunisteltu kuva, mutta kiertäisin joka helvetin keikalla ja kirjoittelisin piikikkäitä tai hurmoksellisia juttuja niistä.
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
Fortune
22.10.2004 14:08:45
Se on se klassinen rock -toimittaja... Vähän kaunisteltu kuva, mutta kiertäisin joka helvetin keikalla ja kirjoittelisin piikikkäitä tai hurmoksellisia juttuja niistä.

Ja puhuisit kerran tapaamistasi artisteista tuttavallisia lempinimiä käyttäen ja olisit taivaissa, kun edes keskitason poppari muistaa nimesi :)
Uusia kuvatuksia!
Kapina
22.10.2004 14:09:41
Ja puhuisit kerran tapaamistasi artisteista tuttavallisia lempinimiä käyttäen ja olisit taivaissa, kun edes keskitason poppari muistaa nimesi :)

Jjep. Ja tavalliset musiikinkuuntelijat inhoaisivat minua.
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
Fortune
22.10.2004 14:15:42
Jjep. Ja tavalliset musiikinkuuntelijat inhoaisivat minua.

Ja sinä vihaisit heitä. Taviksia. Jotka kuuntelevat musiikkia, josta pitävät. Moukat.
Uusia kuvatuksia!
Feggy
22.10.2004 14:24:56

Menikös vähän aiheen ohi...olettekos te tavannut oikeata rocktoimittajaa koskaan?
Less is more.
Fortune
22.10.2004 14:26:45
Menikös vähän aiheen ohi...olettekos te tavannut oikeata rocktoimittajaa koskaan?

Oletkos sinä kuullut sarkasmista tai lukenut "Sinä olet tähti" -kirjaa?

Suosittelen, jollei muuten niin Melasniemen hienon kuvituksen takia. Hauska kirja.
Uusia kuvatuksia!
Feggy
22.10.2004 14:30:58

Oletkos sinä kuullut sarkasmista tai lukenut "Sinä olet tähti" -kirjaa?

Suosittelen, jollei muuten niin Melasniemen hienon kuvituksen takia. Hauska kirja.

Olen ... mutta tuo ei kuulostanut sarkasmilta. Täytyypäs vilkaista.
Less is more.
Kapina
22.10.2004 14:31:14

Ooh... Ihan Oikea Rocktoimittaja... (Päivän sana on edelleen sarkasmi.)
Feggy
22.10.2004 14:32:11

Ooh... Ihan Oikea Rocktoimittaja... (Päivän sana on edelleen sarkasmi.)

Kukas niin väitti? Tunnen muutaman sarkastisen toimittajan kyllä.
Less is more.
Kapina
22.10.2004 14:34:39
Kukas niin väitti? Tunnen muutaman sarkastisen toimittajan kyllä.

Väitti mitä?
arancia
22.10.2004 21:29:22
Onnea kovasti uuden työpaikan johdosta!

Ja vähän aiheen vierestä mutta kyllä varmaankin jossain vaiheessa alkaa myyjillä keittämään yli, kun poikkeuksetta Helsingin asematunnelissa Europe Housen läheisyydessä soi Uniklubin musiikkia. Ei siis minään vittuiluna kyseiselle pändille vaan ylipäätään musiikin "vaihtelevuudelle".
miän vain
22.10.2004 22:37:56

kavereiden kanssa paskanjauhamiseen keskittynyt liimatukkainen misantrooppi.

Kuulostaa ihan peilikuvaltani. Sarkasmi edelleen päivän sana - mulla mitään kavereita oo.

Huono taustamusa muuten hämää. Ei osaa keskittyä muuhun kuin siihen huonouteen. Että synkkä ei vaatekauppamusiikille.
Trogdor the Burninator! Monochromatic on bändini. Osta levy, hyvä ja halpa. rummunteko-ohjeita sivun alareunassa
Paperilyhty
22.10.2004 23:15:45
Voisi melkein tehdä topicin aiheesta mitä levyjä olet ostanut levykauppasoiton perusteella, mutta kysytään nyt tässä.

En mitään, mutta viimeksi jäin levykauppaan kuuntelemaan Call Of Ktulun kokonaan, vaikka olin ollut siellä jo ties kuinka kauan. Kuulosti vaan niin hyvältä pitkästä aikaa.
Close your eyes And forget your name Step outside yourself And let your throughts drain As you go insane...insane
armadillo
22.10.2004 23:30:11 (muokattu 22.10.2004 23:30:55)
Tämä ei nyt suoranaisesti liity mihinkään... Olin kerran levykaupassa ja valitsin erään levyn, jonka kotelon kanssa menin kassalle. Myyjä sitten aikansa etsiskeli kyseistä äänitettä, kunnes minun oli jo pakko huomauttaa, että se taitaa olla siellä soittimessa. Itse hän oli sen soimaan laittanut muutamaa minuuttia aiemmin, mutta eipä vain silti huomannut.
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
mr_b
23.10.2004 02:50:58 (muokattu 23.10.2004 02:52:16)

Onnea. Levykaupassa on kiva olla töissä. Itse olin 4 vuotta ilta-apulaisena Itäkeskuksen Stockmannin levy-osastolla.

Hyvää ammatissa:
1) voi katsella, kosketella, haistella yms. levyjä koko ajan ja jatkuvasti
2) voi kuunnella kunnolla läpi kaikki uudet levyt ja tehdä yllättäviä löytöjä
3) saa hienon käsityksen myyvästä musiikista
4) voi joskus saada jopa jotain kivaa levy-yhtiöiden myyntiedustajilta, jos se systeemi vielä pyörii. Ilmaisia lippuja yms. Mutta ei niitä paljon tule.
5) voi tilata obskuureja haluamiaan levyjä, laittaa ne hyllyyn ja odottaa kun sitten myymättöminä menevät aleen. Toimii oikeissa paikoissa. :-)
6) Alen helmet löytää muutenkin helposti
7) levykaupan asiakkaat ovat yleensä mukavia
8) pääsee pätemään rocktietoudellaan asiakaspalvelussa. "Tiedätkö mikä näistä on paras levy?" "Mikä se sellainen biisi on jossa...?"
9) oppi kaikkea uutta, varsinkin jos kaupassa on klassisen musiikin puoli. Se kaunis usein kysytty pianomusiikki on sitten Erik Satieta. Ja Carmina Burana on Carl Orffin teos (2 yleisintä klassisen puolen kysymystä).

Huonoa
1) joutuu myymään aivan helvetisti paskaa
2) joutuu olemaan selvillä paskasta ja siitä mitä paskaa nyt on liikkeellä. Tai sitten olemaan huono EVVK-myyjä. MTV auki aina välillä.
3) käsittämättömät asiakkaat, jotka vaativat että tunnistat jonkin biisin epävireisen hyräilyn perusteella
4) hullut asiakkaat, jotka vaativat että tunnistat jonkin biisin ja laulavat sitä sinulle täysiä puhelimessa
5) varastelevat teinit
6) levyihin kyllästyy. Minulla ei ole vieläkään muutamia kovastikin diggalemiani levyjä, koska kuuntelin ne täysin puhki duunissa
7) palkka
Ddddo the Metropolitan Glide!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)