Angus 21.10.2004 13:30:30 | |
---|
Mikähän näiden suojausten optio silloin on? Onko tarkoituskin, että niitä voi kopioda, vai onko kyseessä vaan moka. Eikö niihin käytetyt miljoonat olisi kannattanut sijoittaa niihin omiin tuotteisiin niin, että niistä olisi tullut parempia. Nykyinen "bonusdvd levyn mukana"-meininki on musta aika hieno keino piratismin vastaisessa taistelussa. Kai ne luulevat, että tuo kopiosuojaus jotain auttaa. Tosiassa se ei auta oikeastaan yhtään mitään, ainoastaan levyt ovat paljon heikkolaatuisempia. Kopiosuojaus on helvetin paska juttu, toivottavasti tämä ei tule yleistymään yhtään enempää koska se ei tosiassa mitenkään rajoita tuota piratismiä. Mun puolesta saavat keksiä jonkun toimivan kopiosuojauksen joka ei heikennä levyn laatua yhtään, mutta silloin kun ruvetaan levyn laadusta ja toimivuudesta tinkimään eikä koko helvetin suojaus edes toimi, niin jotain on todellakin vialla. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Ain't no fun waiting round for the new AC/DC album! |
Notefix 21.10.2004 14:14:39 | |
---|
Jaa, nettipiratismiin tääkin taas käänty... Jotenkin mulla alkaa olla sellanen kutina, että pullon henki on ikäänkuin päästetty jo aikaa sitten ulos ja käynnissä on aikamoinen kaaos. Ainakaan mulla ei ole hajuakaan, millä tekijöiden oikeudet saataisiin oikeasti ja järkevästi turvattua. Levyteollisuus nyt muutenkin on sellainen auringonlaskun ala, jossa ei ole sellaista osaamista, jota tarvittaisiin siihen että kyettäisiin keksimään uusia innovaatioita...peli- ja vaikkapa kuvapuolella tapahtuu paljon enemmän. Mä olen nykyään myös kopiosuojauksia vastaan. Oikea keino taistella piratismia vastaan ei ole kuluttajien rankaiseminen. Myöskin kannattaisin ennemminkin juuri bonus-dvd:n yms. hyöndyntämistä. Tottakai P2P:t sun muut on varastamista, tulevaisuudessa myös toivottavasti lain silmissä, mutta ihmiset näköjään ovat valmiita varastamaan, jos kiinnijäämisen riski on lähes olematon. My name is Baron, Notefix Baron " |
Angus 21.10.2004 14:35:51 | |
---|
Mä olen nykyään myös kopiosuojauksia vastaan. Oikea keino taistella piratismia vastaan ei ole kuluttajien rankaiseminen. Myöskin kannattaisin ennemminkin juuri bonus-dvd:n yms. hyöndyntämistä. Aivan, olen täysin samaa mieltä. Mitä helvetin järkeä on yrittää vielä karkoittaa ne levynostajat? Tiedän tapauksia jossa on jäänyt levy ostamatta, koska se on kopiosuojattu ja näin ollen ei olisi esim. toiminut autostereoissa. Itseltä löytyy pari kopiosuojattua levyä ja ei mulla ole kyllä ollut niiden kanssa ongelmia, testasin myöskin biisien rippaamista koneella nähdäkseni vain toimiiko tuo kopiosuojaus ja eihän se helvetti vie auttanut mitään. Mä sanon, että siirrytään suoraan takaisin vinyyleihin, perkele. Tottakai P2P:t sun muut on varastamista, tulevaisuudessa myös toivottavasti lain silmissä Olen aivan samaa mieltä. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
barnabas 21.10.2004 14:58:36 | |
---|
Uskomatonta. Paljon järkevämpää mennä kodinkoneliikkeeseen ja pölliä telkkari ku maksaa siitä törkeää ylihintaa! Älkääkä sanoko että ihan eri asia koska kyseessä on täysin sama periaate. Varastaa sitä mihin ei ole varaa. Musiikin latauksen testikuuntelua varten hyväksyn kyllä ja teen sitä itsekkin. Mutta kyllä sitä yleensä aina levy käydään kaupasta ostamassa tai sitten jos se on paskaa niin mp3:set bittitaivaaseen vaan. Se ei tosiaankaan ole sama asia. Eihän siinä kukaan häviä jos lataa netistä semmoisen levyn, ohjelman taikka pelin jota ei ole meinannutkaan ostaa. Kukaan ei menetä rahojaan koskei sitä tulisi ostettua vaikkei nettiä olisikaan. Mutta se jos joku kopioi ja sitten myy niitä levyjä, niin se on jo varastamista. Ja sitä en missään nimessä hyväksy. Hyvin menee. |
Angus 21.10.2004 15:00:38 | |
---|
Se ei tosiaankaan ole sama asia. Eihän siinä kukaan häviä jos lataa netistä semmoisen levyn, ohjelman taikka pelin jota ei ole meinannutkaan ostaa. Kukaan ei menetä rahojaan koskei sitä tulisi ostettua vaikkei nettiä olisikaan. Väitätkö, että jos nettiä ei olisi niin et kuuntelisi lainkaan musaa? Jos ei sinulla olisi mahdollista ladata niin et muka ostaisi silti levyjä? Jos, tai kun, niin on että varmasti ostaisit levyjä jos ei sinulla olisi mahdollisuutta ladata, niin silloin todellakin häviää levyteollisuus, kauppiaat jne. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
sormunen 21.10.2004 15:39:45 | |
---|
Woc: Luulin, että nyt puhutaan netti"piratismistä", eikä oikeasta piratismistä, jossa liikkuu rahaakin. Sekö ei se tekijöiden tekijänoikeuskorvaus ole rahaa? Se tekijän oikeus tekijänoikeuteen siinä on mikä mua kiinnostaa. Oonkin aivan varma (ja johan se Napster vähän jo mallin näyttikin), että tekijänoikeuksien murentamisen takana ovat mediafirmat. Kopiosuojausta mä olen vastustanut alusta asti. Koko homma vaikuttaa lähinnä provokaatiolta, millä muutenkin huonosti kannattava homma saadaan hautaan. |
kingdom 21.10.2004 16:02:59 (muokattu 21.10.2004 16:03:21) | |
---|
Se ei tosiaankaan ole sama asia. Eihän siinä kukaan häviä jos lataa netistä semmoisen levyn, ohjelman taikka pelin jota ei ole meinannutkaan ostaa. Kukaan ei menetä rahojaan koskei sitä tulisi ostettua vaikkei nettiä olisikaan. Jos kuuntelet jotain levyä (tai pelaat jotain peliä tai käytät jotain ohjelmaa) säännöllisesti et voi puolustaa tekoasi sillä että et olisi sitä kummiskaan ostanut. Sillä silloin sinun olisi se pitänyt ostaa eli rahat pois levyntekijöiltä. And for the record, olen itsekin kopiosuojausta vastaan. Hey Bungalow Bill, what did you kill? |
Deep Shadow 21.10.2004 16:39:44 | |
---|
Musiikin latauksen testikuuntelua varten hyväksyn kyllä ja teen sitä itsekkin. Milläs sitten perustelet, että tämä on hyväksyttävää? Tämänhän voi ajatella niin, että kun tutustut levyyn p2p-ohjelman kautta, niin se vähentää sitten singlemyyntiä. Yhtälaillahan se testikuuntelukin on varastamista. Joskin teen sitä kyllä itsekin. Mutta kun sanot, että jos levy on huono, niin mp3:t vaan bittitaivaaseen. Mikä ratkaisu se on? Tuleeko siitä parempi olo sitten, kun on hävittänyt varastamansa tuotteen? ~Nyt sanat on sanottu,
laulut on laulettu,
aamun koittaessa
ilta jo hämärtää~ |
Notefix 21.10.2004 16:54:27 (muokattu 21.10.2004 16:55:11) | |
---|
tekijänoikeuksien murentamisen takana ovat mediafirmat. Toi onkin sitten iso juttu ja saas nähdä millanen soppa tuosta tulee. Siinä onkin ja isot ja kalliit lakimiehet ja lobbauskoneisto apuna. Sen huomaa jo täälläkin siitä, kuinka ihmiset suhtautuvat eri asioihin. Iltalehtien yms. erittäin puolueellisia lööppejä tunnutaan uskovan aika herkästi. Tää on juttu, joka on erittäin tärkeä ja josta jokaisen sisällöntuottajan (hirveä sana) pitäisi olla huolissaan. Asiastahan ei luonnollisesti paljon puhuta, varsinaan tekijän kannalta. My name is Baron, Notefix Baron " |
kingdom 21.10.2004 17:11:12 | |
---|
Milläs sitten perustelet, että tämä on hyväksyttävää? Tämänhän voi ajatella niin, että kun tutustut levyyn p2p-ohjelman kautta, niin se vähentää sitten singlemyyntiä. Yhtälaillahan se testikuuntelukin on varastamista. Joskin teen sitä kyllä itsekin. Mutta kun sanot, että jos levy on huono, niin mp3:t vaan bittitaivaaseen. Mikä ratkaisu se on? Tuleeko siitä parempi olo sitten, kun on hävittänyt varastamansa tuotteen? Tulee. Minusta on aivan sama lataanko kappaleita testikuuntelua varten, käynkö kirjastosta lainaamassa kyseisen levyn testikuuntelua varten vai käyn kuuntelemassa levyä levykaupassa. Perustelen toimeni sillä, että jos levy on hyvä, lopputulos on sama joka vaihtoehdossa eli käyn ostamassa levyn kaupasta. Hey Bungalow Bill, what did you kill? |
Woc 21.10.2004 17:46:11 | |
---|
Sekö ei se tekijöiden tekijänoikeuskorvaus ole rahaa? Sinä sen luultavasti tiedät paremmin. Itse en ainakaan ole koskaan saanut netistä lataamisesta mitään rahallista hyötyä. Ennemminkin toisin päin, kun niitä pakko-ostaa-levyjä ilmestyy sitä enemmän, mitä enemmän jaksaa erillaiseen musiikkiin tutustua. Se tekijän oikeus tekijänoikeuteen siinä on mikä mua kiinnostaa. Oonkin aivan varma (ja johan se Napster vähän jo mallin näyttikin), että tekijänoikeuksien murentamisen takana ovat mediafirmat. Mua ihmetyttää se, että varsinkin pienempien artistien suhtautuminen p2p-toimintaan tuntuis olevan useammin suotuisa, vaikka juuri heillä se yhden potentiaalisen ostajan menetys tuntuisi paljon enemmän kukkarossa, kuin megastaralla. Ja yleensäkkin kovin vastustus tulee juuri suurilta levy-yhtiöltä. Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
skebajaba 21.10.2004 19:39:02 | |
---|
ite oon ton netti-imuttelun kanssa vähän semmosta mieltä, jotta voin ladata levyjä sieltä koska jos se on hyvä niin ostan sen kaupasta. jos on huono niin poistan koneelta tilaa viemästä. eli vähän kuin kuuntelisi levykaupassa levyä, mutta saan kuunnella sitä sohvallani kenenkään vinkumatta: "mees nyt jannu siitä pois kun on mun vuoro!!!". -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
barnabas 21.10.2004 23:12:26 | |
---|
Väitätkö, että jos nettiä ei olisi niin et kuuntelisi lainkaan musaa? Jos ei sinulla olisi mahdollista ladata niin et muka ostaisi silti levyjä? Jos, tai kun, niin on että varmasti ostaisit levyjä jos ei sinulla olisi mahdollisuutta ladata, niin silloin todellakin häviää levyteollisuus, kauppiaat jne. Siis tietenkin minä myös ostan levyjä. Mutta on semmoisia artisteja joista ei tiedä mitään tai ei muuten vaan viittis ostaa, niin silloin imutan netistä. (totuushan on että useimissa levyissä on vain pari kuuntelemisen arvoista kappaletta). Ja joskus on käynyt niinkin että olen jonkun artistin löytänyt aluksi netistä imuroimalla ja sen jälkeen olen ostanut sen kaikki levyt. esim. suosikkibändini Foo Fightersin löysin tällä tavoin, ja on tullut ostettua kaikki levyt ja dvd:t. Mutta tämäkin bändin joitakin tuotoksia joutuu hakemaan netistä kun niitä ei vaan myydä missään. (kuten joitakin vanhempia singlejä). Hyvin menee. |
edutheman 22.10.2004 13:06:29 | |
---|
Tuli tossa muutama vuosi sitten huomattua Forssassa yhdessä musa liikkeessä käytettyjen cd:itten hyllyssä että HIM:in piratti oli kalliimpi kuin aito HIM:i, outoa, tooodella outoa :o -Jos joku lukee tämän, wieköön hän allekirjoittaneen hoitoon- |
Tuomas 22.10.2004 14:12:06 | |
---|
On pakko kertoa asiaan liittyvä juttu. Taannoin Tallinnanmatkalla törmäsin piraattiversioon Pirates of The Caribbean -dvd:stä. Sanoin, että "tämähän on piraattielokuva jo valmiiksi". Myyjä ei ymmärtänyt, väitti aidoksi. Oli vähän hassu tilanne. sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste |
Angus 22.10.2004 14:36:27 | |
---|
On pakko kertoa asiaan liittyvä juttu. Taannoin Tallinnanmatkalla törmäsin piraattiversioon Pirates of The Caribbean -dvd:stä. Sanoin, että "tämähän on piraattielokuva jo valmiiksi". Myyjä ei ymmärtänyt, väitti aidoksi. Oli vähän hassu tilanne. Hoho! "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
sienimies 22.10.2004 20:50:05 | |
---|
Eikös siitä saa jonkin palkkionkin kun ilmiantaa? No joo. Otin selvää: jos ilmiantaa jonkun myyjän niin palkkioks ne lähettää levyjä ja elokuvia. Että kaikki vaan joukolla ilmiantamaan niitä rosmoja! I cut down trees. I wear high heels,
Suspendies, and a bra.
I wish I'd been a girlie,
Just like my dear Papa... |
Vilhelmus 22.10.2004 20:59:59 | |
---|
Mä olen nykyään myös kopiosuojauksia vastaan. Oikea keino taistella piratismia vastaan ei ole kuluttajien rankaiseminen. Myöskin kannattaisin ennemminkin juuri bonus-dvd:n yms. hyöndyntämistä. Mun mielestä ihmisten asennetta pitäis muutta, ihan niinq esimerkiks tiedottamalla taviksille siitä kuin moni taho jää suoraan tai välillisesti ilman korvausta tekemästään työstä levyjen kopioinni tai mp3:ten tai muun vastaavan takia. "Mä en oo firma!"
- Bonham |
Phobophile 22.10.2004 21:01:30 | |
---|
No joo. Otin selvää: jos ilmiantaa jonkun myyjän niin palkkioks ne lähettää levyjä ja elokuvia. Että kaikki vaan joukolla ilmiantamaan niitä rosmoja! Oisko noin? Nyt alko kiinnostaa entistä enemmän. Descanting the insalubrious |
Mun mielestä ihmisten asennetta pitäis muutta, ihan niinq esimerkiks tiedottamalla taviksille siitä kuin moni taho jää suoraan tai välillisesti ilman korvausta tekemästään työstä levyjen kopioinni tai mp3:ten tai muun vastaavan takia. Sitä tässä on yritetty muuttaa jo jonkun aikaa. Mutta tähän koko hommaan on herätty liian myöhään ja liian kankeasti. Nykyisille teinitaviksille on jo vaikea perustella kokonaisen cd:n ostamista. Tulevaisuudessa se on jo hyvinkin haastavaa. On tärkeää tiedostaa että levy-yhtiöillä tai vaikkapa YLE:llä ei ole lehdistöä tukenaan, joka omien etujensa lähtökohdista ovat mielellään murtamassa nykyistä tekijänoikeuslainsäädäntöä. Tämä on aika mielenkiintoinen ja tärkeä vaihe koskien koko nykyisenlaista musiikkiteollisuutta. My name is Baron, Notefix Baron " |