jussiohman 22.10.2004 14:44:29 | |
---|
Tämmönen YUP - tyylinen biisi. Melodiat ja rytmitys ovat päässä, mutta teksti piti pistää ylös. Ihan HUONOHAN!1 tämä on, mutta antakaa jotain palautetta. Rivien pituus voi olla epälooginen, mutta biisissä onkin pientä poukkoilua (rytmissä, ei tahtilajissa.) 1. säk. Aamulla/ varjot pakenevat/ pieniin muotoihin/ esineiden viereen/ vaihtaen paikkaa päivän mittaan/ Keski-ikäinen/ mies kampaa korkean otsan piiloon/ miettien ei mitään/ ei tahdo mennä töihin tänään/ kertsi: Onko se tarpeeksi/ jos on saanut kaiken mitä tahtoo/ Käykö se tylsäksi/ kun saikin kaiken mitä tahtoo/ 2. säk. Illalla/ varjot pitenevät/ valot sammuvat/ näyteikkunoissa nuket/ meitä muistuttavat/ Aamulla/ mies kaltereiden taakse pannaan/ naisensa lattiasta siivotaan/ saiko hän kaiken/ saiko hän tarpeeksi? kertsi Lihava sinkku hakee kontaktia |
jussiohman 22.10.2004 14:45:27 | |
---|
Huono! Lihava sinkku hakee kontaktia |
leka 22.10.2004 14:52:10 | |
---|
en ymmärtänyt mitä tässä haettiin, ei koskettanut... Taukki |
en ymmärtänyt mitä tässä haettiin Jotain arjesta ja rutinoitumisesta yritin.. Lihava sinkku hakee kontaktia |
leka 22.10.2004 15:01:51 | |
---|
Jotain arjesta ja rutinoitumisesta yritin.. niinkai, mutta ei tässä oikein sanottu siitä mitään... Taukki |
steelin 22.10.2004 15:14:05 | |
---|
en ymmärtänyt mitä tässä haettiin, ei koskettanut... En minäkään. Keski-ikäisten miesten murhanhimoa? |
fifehole 22.10.2004 19:32:36 | |
---|
Huono! Hmm, miten niin? On tossa mun mielestä ainesta, ehkä pitäis kuulla biisinä. Head for an eye |
sikanaama 22.10.2004 21:25:26 (muokattu 22.10.2004 22:27:54) | |
---|
Toista tull mieleen Jukka Gustavson Aamulla/ varjot pakenevat/... ja Tommi Liimatta Keski-ikäinen/ mies kampaa korkean otsan piiloon/ , johtuen siitä että minä tunnen sinut, jotenkin. Tiedän mitä tarkoitat. PS. Veä Käteen pummi! T: Valdemar DRANKKEN SEILOORS! Köyhällä on kärpänen ystävänään |
jussiohman 24.10.2004 18:03:43 | |
---|
Toista tull mieleen Jukka Gustavson Joo, saatto jotain samaa kuin Luulosairaassa olla. ja Tommi Liimatta, johtuen siitä että minä tunnen sinut, jotenkin. Tiedän mitä tarkoitat. Joo, Liimatta - tyylistä havainnointia tuon pitikin olla. Mutta itte keksittyä, ei plagioitua. PS. T: Valdemar Haista paska. Vittuilit ku mun auto oli hajotettu. ;) Lihava sinkku hakee kontaktia |
Pelsi 24.10.2004 20:40:28 | |
---|
en ymmärtänyt mitä tässä haettiin, ei koskettanut... Sama täällä. Ihan hienoja kielikuvia kuitenkin. Rekkamies on pyöreä, rekkamies on soikea, rekkamies on ukko ihan oikea! |
miän vain 27.10.2004 00:34:36 | |
---|
Heh, lyriikanharrastaja ei ymmärrä, jos ei sanota ihan suoraan. Palstan tasoa pitäisi nostaa. Onneksi edes tämä oli täällä. En puutu rytmityksiin, vaikka onhan niissäkin sanomista. Aamulla/ mies kaltereiden taakse pannaan/ naisensa lattiasta siivotaan/ saiko hän kaiken/ saiko hän tarpeeksi? Tämä kohta hämää. Juuri tuo sana 'naisensa'. Selvää Martikaisen vaikutusta, ja sen pohjalta ymmärsinkin, mitä yrität sanoa. Nyt vain on niin, että tuon voi tulkita kahdella tavalla, ja ensimmäinen mieleen tullut on se väärä: mies siivottiin naisen lattiasta. Liimatta sanoi joskus, että jos on mahdollista laittaa moniselitteinen juttu, se laitetaan. Tämä säkeistö on kuitenkin koko biisin avain, ja sen pitää olla selkeä. Laita lisää. Tässä oli ainesta. |
jussiohman 27.10.2004 13:08:35 | |
---|
Heh, lyriikanharrastaja ei ymmärrä, jos ei sanota ihan suoraan. Palstan tasoa pitäisi nostaa. Onneksi edes tämä oli täällä. Ahh, joku luki kunnolla. Tämä kohta hämää. Juuri tuo sana 'naisensa'. Selvää Martikaisen vaikutusta, ja sen pohjalta ymmärsinkin, mitä yrität sanoa. Nyt vain on niin, että tuon voi tulkita kahdella tavalla, ja ensimmäinen mieleen tullut on se väärä: mies siivottiin naisen lattiasta.. Juuri Martikainen on vaikuttajana tässä tekstissä. Juu olellinen säe on, eli mies kaiken saavutettuaan ei ollutkaan tyytyväinen. Pisti naisensa hengiltä. Laita lisää. Tässä oli ainesta. Kiitos. Lihava sinkku hakee kontaktia |
aikavaikea 27.10.2004 14:07:12 | |
---|
Juuri tuo sana 'naisensa'. Selvää Martikaisen vaikutusta, ja sen pohjalta ymmärsinkin, mitä yrität sanoa. Nyt vain on niin, että tuon voi tulkita kahdella tavalla, ja ensimmäinen mieleen tullut on se väärä: mies siivottiin naisen lattiasta. Minulle tuli heti mieleen juuri se oikea tulkinta. Mitä voitin? Teksti oli mieleeni muutoinkin. Näin harrastelijasilmin luettuna ja amatööri(päänsisäisin)korvin kuultuna. Guess I'll have to break the news.
That I got no mind to lose. |
jussiohman 27.10.2004 16:27:21 | |
---|
Minulle tuli heti mieleen juuri se oikea tulkinta. Mitä voitin? Tästä vielä se, että jos mies olisi jouduttu lattiasta siivoamaan, olisiko häntä "kaltereiden taakse" pantu? Kuollutta miestä. "HÄNEN vaimonsa lattiasta.." olisi ollut ehkä kieliopillisesti oikeampi tapa sanoa, mutta näin tahdoin sen laittaa. Lihava sinkku hakee kontaktia |
tuomittu 27.10.2004 17:10:42 | |
---|
Minä nyt en osaa mitään rakentavaa (ikinä) sanoa (mistään), mutta sanonpa sen, että ihan hyvähän tämä oli. Älä ala mulle tai tulee napaan. |
ees 27.10.2004 19:24:42 | |
---|
Se teksti oli aivan loistavaa, mutta kokonaisuus huono. Tossa ehti vasta vähän lämmitellä. Sanat loppui ennen kuin ne alkoikaan... Loppu vähän odottamatta... Mutta sanat oli hyviä. Hae vain kokonaisuutta. (OLen pahoillani! Neuvon sinua, vaikka itse osaan vielä huonommin) *epäselvä tuhru* |
jussiohman 28.10.2004 11:51:16 | |
---|
Sanat loppui ennen kuin ne alkoikaan... Loppu vähän odottamatta... Hieman lyhyt minunkin mielestäni, mutta ei voi väkisin venyttää. Luomisvimma vei vain noin pitkälle. Mutta sanat oli hyviä. Hae vain kokonaisuutta. (OLen pahoillani! Neuvon sinua, vaikka itse osaan vielä huonommin) Kiitos. Ja saat anteeksi. Lihava sinkku hakee kontaktia |
ees 28.10.2004 20:09:25 | |
---|
Ja saat anteeksi. Onneksi. Kiitos. *epäselvä tuhru* |
Tom Bombadil 29.10.2004 22:52:29 | |
---|
No helvetti. Ensimmäinenkö tekstisi tosiaan? Tuohan oli vallan mainio. Joka ei tajunnut, ei lukenut ajatuksen kanssa. Synkkää, eli hyvää. Esikuvatkaan ei häiritsevällä tavalla läpi kuuluneet, älä siis myönnä! Satan built my Zetor |