Aihe: Mistä edullisesti kitara mahonki rungolla ja kaulalla??
1 2
wizard86
22.10.2004 09:28:42
Niin ja tietysti olisi kiva tietää että minkä merkkistä on tarjolla. Eikös yamahalla ole melkoisen edullisia mahongista valmistettuja skeboja? Lespan ja sg:n muodot olisi päällimmäisenä hakusessa("pieniä" eroja voi olla kuten espin viperissa ja giban sg:ssä). Hinta haitari: 0,10-600€..
Albert järvinen on jumala...8}
PIM
22.10.2004 09:35:31
Suosittelisin tsekkaamaan Deanin EVO:t, mutta niitä ei oikein taida Suomesta löytyä tällä hetkellä tuota yhtä DLX musiikin sivuilla näkyvää EVO 60:stä lukuunottamatta. Paitsi tietysti jos P90 soundi kiinnostaa niin tuosta on paha pistää paremmaksi ainakaan tuossa hintaluokassa..
E=Fb, Einstein's theory of music
charvette
22.10.2004 09:35:48 (muokattu 22.10.2004 09:38:03)
Dean Evo XM 199.- jossa tosin on vaahterakaula.

Niin ja tietysti olisi kiva tietää että minkä merkkistä on tarjolla. Eikös yamahalla ole melkoisen edullisia mahongista valmistettuja skeboja? Lespan ja sg:n muodot olisi päällimmäisenä hakusessa("pieniä" eroja voi olla kuten espin viperissa ja giban sg:ssä). Hinta haitari: 0,10-600€..
JuSu
22.10.2004 09:51:44
Niin ja tietysti olisi kiva tietää että minkä merkkistä on tarjolla.

Mites tämä Dean? Mahonkirunko ja -kaula, liimaliitos... 229,- + kuljetuskulut.

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!06082002&quelle=volltext

http://www.deanguitars.com/evo_tevo.htm

Taitaa olla halvimmasta päästä tuo... Myös Fenixin lespaul -kopsuja kantsii kytätä, ovat kuulemma hyvejä. Tuurilla voisi sattua joku myös joku Ibanez Artist kohdalle kuudella sataa...?

JuSu
Minä olen myyrä.
fox
22.10.2004 10:56:03

Tuurilla voisi sattua joku myös joku Ibanez Artist kohdalle kuudella sataa...?

JuSu

Ovat vaan vaahterakaulalla ne. Mahonkikaulasia voi vähemmän olla, jotain nato-kaulasia kyllä saattaa olla edullisesti saatavana..
JuSu
22.10.2004 10:59:12
Ovat vaan vaahterakaulalla ne. Mahonkikaulasia voi vähemmän olla, jotain nato-kaulasia kyllä saattaa olla edullisesti saatavana..

Ai jaa. Sorry, en tiennyt.

Eipä mennyt tääkään päivä ihan hukkaan, opin jotain uutta.

JuSu
Minä olen myyrä.
wizard86
22.10.2004 11:32:29

Tuo Nato mietityttää.. Onko se sitten mahongin kaltaista puuta vai ei?! Esim. tokailla on nato kaulainen/runkoinen sg.
Albert järvinen on jumala...8}
fox
22.10.2004 11:34:31

Ai jaa. Sorry, en tiennyt.

Eipä mennyt tääkään päivä ihan hukkaan, opin jotain uutta.

JuSu

Eipä mitn, ei..Tosiaan en itsekään ole ihan satavarma mitä nuo "uudet" Artistit on aineeltaan, esimerkiks uuden AR2000:n, sen Japanissa tehdyn, speksit on vaan "AR neck" mutta ne vanhat on kyllä vaahteraa, kolmesta palasta...
fox
22.10.2004 11:43:26

Tuo Nato mietityttää.. Onko se sitten mahongin kaltaista puuta vai ei?! Esim. tokailla on nato kaulainen/runkoinen sg.

Ihan virallista tietoa natosta: (siis siitä puusta..:) )
NATO - Used as a substitute for MAHOGANY on
necks and sometimes
bodies of less
expensive guitars. It is less stable
than MAHOGANY.
Family: Leguminosa
Other Common Names: Nato, Nato rojo (Colombia), Mora de Guyana (Venezuela), Marobukea, Mora (Guyana), Mora Moraboekea (Surinam), Pracuuba (Brazil).
Mudhoney
22.10.2004 11:44:09
Mää ostin tällasen Washburnin aikoinaan MS Music Shopin loppuunmyynnistä ja oon ollu kyllä tyytyväinen.

http://www.shop-sotw.com/Merchant2/ … tegory_Code=&Store_Code=STRINGS

Näitä oon nähny nettikaupoissa halvimmillaan johonkin 400 - 500 euron hintaan. Sen hintaseksi ominaisuudet on kyllä kohdallaan.
Pekkatapio
22.10.2004 12:04:16
Ööh, saikos niitä uusia Hagströmejä jo jostain? Ainakin tuossa jostain kaukaiselta 70-luvulta peräisin olevassa Swedessä ompi mahonkia sekä runko että kaula. Sievä peli ja soikin erinomaisesti. Siks mulla on semmoinen.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Mrezzye
22.10.2004 12:07:34

Harmi ettei niitä vähän parempia malleja DEAN ML -kitaroista ole DLX:ssä. Aika namuja ovat!
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
alphamale
22.10.2004 12:09:28

Maahantuojan eli Into-luthmanin luettelossa ei ainakaan noita kalliimpia Deaneja näyttäisi oikeen olevan listoilla, ameriikan kaupoista kattelin niin kyllähän niistä saa jo sitten saa pulittaakin huomattavasti pidemmän pennin.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
trih
22.10.2004 12:30:41
Jos Deania haluaa niin suosittelisin katsomaan musik-produktiv.de koska hinnat ovat ns oikealla tasolla ja valikoima laaja. Intokatalookissahan nuo hinnat ovat sellaiset että halpismallit pistetään hintatasoltaan keskitason kepeiksi.

Hagströmiä ei ole vielä näkynyt nettikaupoissa mutta mielenkiinnolla odottelen mihin hintaluokkaan malleja pistetään. Swede olisi hauskanoloinen peli.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
inflames
22.10.2004 12:35:10
Olin hetki sitten vielä ihan samanlaisessa tilanteessa.
Eli lespa tyylinen kitara oli haussa, muttei aitoon varaa.
Ja sama budjettikin oli suunnilleen.
Lopulta pädyin nostamaan budjettia hieman n. 700 egeen,
kun ei sopivaa kitaraa meinannut käytettynä tulla vastaan,
enkä kokeilematta uskaltanut ostaa esim. saksasta.

Alunperin ehdokkaita oli mulla laaja joukko, mitä olin netistä
kattonut: Jim Reed, Dean Evo, ESP-LTD EC400, PRS Tremonti SE...
Valitettavasti noita ei oikeen päässyt missään pk-seudulla
kokeilemaan, lukuun ottamatta ESP:tä, vaikka DLX:ssä pitäis
nettisivujen mukaan olla esim. just jotain Evoja ja Tremontia.

Itseasiassa DLX:ssä olikin yks tosi halpa Evo, mutta vaikuttikin kyllä ihan
lelulta. Ja sitten oli toinen vähän kalliimpi evo, jota en
vaivautunut ees testaamaan (yli 1000 egee...)
Kävin jopa koittamassa Iban SZ520, joka näytti netissä tosi
hyvältä, mutta olikin oikeesti vähän ritsa.

Päädyin lopulta ostamaan Tokain ls70:n ja maksamaan
vähän enemmän, koska sen kohdalla fiilis oli vaan niin
vahva, että 'tässä on hyvä kitara'. Myös toi ESP_LTD EC400
oli mun mielestä fiilikseltään tosi hyvä. Siitä on myös toinen
versio joka on musamaailmassa 666egee

En kyllä muista oliko noissa kitaroissa mahonkikaulaa, mutta
ainakin mahonkirunko.

En tiedä, oliko tästä mitään apua, mutta olin vastaavassa
tilanteessa tosiaan, että ajattelin jakaa kokemuksia...
Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus
PIM
22.10.2004 12:59:16

Itseasiassa DLX:ssä olikin yks tosi halpa Evo, mutta vaikuttikin kyllä ihan
lelulta.

Et kai nyt tarkoita tuota vaaleansinistä joka DLX:n sivuilla näkyy tälläkin hetkellä?
trih
22.10.2004 13:00:13
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … =33038&item=3753731735&rd=1

Tuossa on hintalaatu kohdillaan ja kaulakin mahonkia. Mikit on valmistaja jo vaihtanut valmiiksi duncanin jb & '59. Lisäksi ostohaluja ei varmaankaan vähennä earvanan kompensoitu satula vakiona. On siis lespa kaarevalla kannella, rungon ja otelaudan listoilla jne. Ja hinta tosiaan sen alle 700€.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
inflames
22.10.2004 14:01:14
Et kai nyt tarkoita tuota vaaleansinistä joka DLX:n sivuilla näkyy tälläkin hetkellä?

En, huh, tuossa näyttäisi olevan aika reipas alennus.
Valitettavasti en myymälässä tuollaista nähnyt.
Se halpis oli semmoinen puunvärinen.
Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus
PIM
22.10.2004 15:35:08
Tästä nätti Dean EVO ja edullisesti.

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=11784128
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)