Aihe: JAK-kitarat?
1
kattilakettu
19.10.2004 21:01:48

Millasia kokemuksia on Ala-Kuhan soittimista?
Lähinnä SG-kiinnostaa.
"Vähemmän ääniä-mutta onpahan edes oikeita"
magnetman 004
19.10.2004 22:40:38

Lähinnä SG-kiinnostaa.

Hyviä, itselläni on neljä; Kolme kitaraa ja yksi basso. Palvelu ja huolto pelaa, aina saa ystävällistä opastusta puhelimessa.
Jucciz
19.10.2004 22:44:23
Pistin noin 1½ vuotta sitten torille ostoilmoituksen, jossa hain hyvää 335-keppiä, mielellään Gibsonia. Aika paljon myöhemmin sain sähköpostiini tarjouksen JAK:ista ja yhden puhelinkeskustelun lopuksi sovittiin menettelyistä: otin kitaran testiin viikoksi ja jos se miellyttäisi, maksaisin sen tai lähettäisin takaisin. Soitin ei pelkästään vastannut odotuksia vaan ylitti ne kirkkaasti ja se irtosi lopulta erittäin asialliseen hintaan. Olen kitaran kolmas omistaja ja alkuperäinen tyyppi, joka tuon teetti tarkasti 60-luvun speksien mukaan, kuulemma maksoi siitä 13500 Suomen markkaa, eli jos tuossa mitään perää on, katson tehneeni aika hyvät kaupat. Varsinaista kauppasummaa en kerro, mutta ainakin tuosta saisin milloin tahansa omani pois jos joskus menettäisin järkeni ja myisin sen.

Kyseistä kitaraa kerettiin arvioimaan myös Kitarapajalla Helsingissä ja siellä sanoivat soittimen arvoksi saman tien "ainakin 1500 e" todeten myyjälle (jolta siis itse tämän kitaran pelastin), että jos tuossa lavassa lukisi Gibson, voitaisiin heti pistää ainakin tonni lisää, mutta koska merkki on vähemmän kansainvälisesti tunnettu, niin minkäs teet. Laatu ei kuulemma häpeäisi yhtään Gibsonin rinnalla.

Oli miten oli, sain mainion työkalun sopivaan hintaan. Olen tyytyväinen. Voin suositella Ala-Kuhan palveluita. Huolellista ja hyvälaatuista työtä ja soitin eliniäksi. :)

Oma aarteeni:
http://jucciz.com/?section=guitars&page=jak335
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
vale
20.10.2004 10:16:11
Lähinnä SG-kiinnostaa.

Olen jutustellut puhelimessa herran kanssa ja palvelu oli todella hyvää. Suunnittelin silloin itselleni kitaraa ja kysyin Ala-Kuhalta. Hänellä tuntui aikaa olevan puhumisee vaikka millä mitoin. Harmittaa sinänsä että kun viime keväänä Gibsonin ostin en muitanut Ala-Kuhaa ollenkaan. :(
Rock n' Roll is the only way to DIE
tonicaster
21.10.2004 22:23:50
ite tilasin huhtikuun alussa ja tuli tuossa joku aika takasin..kannattaa ite erittäin tyytyväinen. Ja jos SG:tä meinaat, niin ehdottomasti tilaa siltä!! Jussi on ite vähän sellanen SG fanaatikko..;) Mun JAK tuossa oma kuvassa.
moottorisaha
21.10.2004 22:36:12

Varsinaista kauppasummaa en kerro,

Mikset?
Mrezzye
22.10.2004 09:14:05

Mikset?

No miksi pitäisi?
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
moottorisaha
22.10.2004 13:29:45

No miksi pitäisi?

Sen takia koska se hinta kiinnostaa, enkä näe mitään syytä sen kertomatta jättämiselle.
Jucciz
22.10.2004 13:33:42
Sen takia koska se hinta kiinnostaa, enkä näe mitään syytä sen kertomatta jättämiselle.

Kauppasummalla ei kuitenkaan liity siihen, mitä Ala-Kuha itse pyytää tekemistään soittimista, joten tämä seikka voidaan sivuuttaa keskustelun kannalta merkityksettömänä, mutta kaupan osapuolien välisenä asiana. Hyvä soitin on harvoin oikeasti kallis. Käyttöarvo määrää lopullisen "hinnan". Jokainen pitkään palvellut soitin on taatusti hintansa väärti.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Fortune
22.10.2004 13:34:41

No jos haluaa myydä, niin saa paremman hinnan, kun ei paljasta omaa hirmuhyvää diiliään.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusia kuvatuksia!
Mrezzye
22.10.2004 13:37:32

Minä ostin joskus taannoin eräältä ammattilaiselta kitaranrakentajalta hyvän Lessun 2300 markalla (tuohon hintaan hän vielä vaihtoi siihen mikit) ja möin sitten muutaman vuoden päästä 1000€:lla. Tein aika hyvät kaupat, mutta ostajaa olisi varmaan harmittanut, jos olisi tiennyt millä hintaa minä kyseisen soittimen sain. Siksi noita kauppahintoja ei kannattane aina mainostaa.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
wizard86
22.10.2004 13:48:47
Eikös Ala-kuhalla ole kotisivut?? Jos joku viitsii kertoa.....
Albert järvinen on jumala...8}
Fortune
22.10.2004 13:50:59

http://koti.japo.fi/~jsoittim/

Google on ystävä, sinunkin.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusia kuvatuksia!
monotone
22.10.2004 13:52:55 (muokattu 22.10.2004 13:53:39)

Googlettamalla 30 sekunnissa: http://koti.japo.fi/~jsoittim/

Vähän vaivannäköä, pliiis!

edit: Joo, just. Olis pitänyt olla vieläkin nopeampi...
"Patriotism is the last refuge to which a scoundrel clings."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)