RedBeret 21.10.2004 16:05:25 | |
---|
Eli ongelmana on se kun olen soittanut jonkun aikaa esim trill harjoituksia niin vasen käsi tuntuu väsyvän enkä enää jaksa soitella. Mitä teen väärin? |
Ben_D 21.10.2004 16:07:59 | |
---|
Todennäkösesti soittaminen tuo esiin lihaksia, joita et edes tiennyt olevan. Näitä lihaksia kun ei ole treenattu aikasemmin niin ne väsyvät helposti (=voima loppuu). Sama ilmiö kun aloitat salitreenaamisen tai jonkin uuden urheilulajin. |
RedBeret 21.10.2004 16:24:53 | |
---|
Todennäkösesti soittaminen tuo esiin lihaksia, joita et edes tiennyt olevan. Näitä lihaksia kun ei ole treenattu aikasemmin niin ne väsyvät helposti (=voima loppuu). Sama ilmiö kun aloitat salitreenaamisen tai jonkin uuden urheilulajin. Eli kun vaan soittaa niin nämä lihakset vahvistuvat ja väsyvät pitemmän ajan kuluttua? |
taikakameli 21.10.2004 17:00:16 | |
---|
Eli kun vaan soittaa niin nämä lihakset vahvistuvat ja väsyvät pitemmän ajan kuluttua? Kyllä niin on että näin on paskaa. Pastilli? |
Mrezzye 22.10.2004 10:13:58 | |
---|
Oikein. Pidä aina pieni tauko välillä. Hieroskele kämmenen lihaksia kevyesti ja venyttele sormia vähän. Sitten voit vaikka treenata plektrakäden tekniikkaa, jotta vasuri ehtii levätä. Jatka sitten kun tuntuu siltä, että jaksaa taas. Kyllä se kestävyys tulee ajan kanssa. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
ei myöskään olisi haittaa jos treenaisit pienillä painoilla käsilihaksia. muistaakseni silvennoinen jossain ohjelmassa kertoi kitaristien lihasvammoista ja selkävammoista. soittaminen kun useasti tuuppaa olemaan epäergonomista. käsi lihasten hoitamiseen(venyttely, lämmittely, treenaaminen) tulisi kiinnittää huomiota. kohta ne ottaa avaimet pois |
ravensoul 22.10.2004 17:03:46 | |
---|
Kyllä se kestävyys kehittyy. Ja sivuhuomautuksena, että pidä ranteista huolta. Itse olen soitellut noin kolmisen kuukautta ja kävi tässä vähän aikaa sitten niin, että kun soittelin jotenkin heikossa asennossa niin iski yhtäkkiä aivan s**t*nallinen kipu vasempaan ranteeseen. Säikähdin jo tosissani, että nytkö on sit peli selvä ja iski jännetuppitulehdus tai joku. No, pari päivää meni ettei pystyny edes ovenkahvaa kääntämään. Sen jälkeen hankin sellaset hikinauhat ranteisiin. Pitää lämpimänä ja tukeekin hiukkasen haittaamatta kuitenkaan liikkuvuutta. Ja sellasen pallon, jota puristella, et saa sormiin sitä kestävyyttä. On muuten todella hyötyä. Minulle v**tuillaAN! |
overthewall 27.10.2004 21:18:59 | |
---|
ei myöskään olisi haittaa jos treenaisit pienillä painoilla käsilihaksia. muistaakseni silvennoinen jossain ohjelmassa kertoi kitaristien lihasvammoista ja selkävammoista. soittaminen kun useasti tuuppaa olemaan epäergonomista. käsi lihasten hoitamiseen(venyttely, lämmittely, treenaaminen) tulisi kiinnittää huomiota. Ihan huippu urheilua tää soittaminen jo. Pitää kohta jo hommata henkilö kohtainen hieroja. Tai sitten valmentaja joka katsoo sivusta mitä pitää parantaa. |
Hohhoijaa 28.10.2004 16:19:56 | |
---|
Entäs kun olen jonkun aikaa nopeasti riffitellyt niin oikea käsi menee ihan lukkoon? |
Johannes_t 28.10.2004 17:15:57 | |
---|
Tai sitten valmentaja joka katsoo sivusta mitä pitää parantaa. Soitonopettaja? ;D |
Dutteri 28.10.2004 18:28:48 | |
---|
Mulla oli myös kun alottelin niin vasen käsi väsy helposti. Ajan jansa vahvistuu... Lopulta aika nopeaa. Sormia on muuten hyvä vahvistaa niillä puristimilla mitkä on justiinsa siihen tarkotettu. Tai laittaa kuminauhaa sormiin ja niistä saa hyvin ns. painoa ja vastusta. Siinä sitten liikutellaan. Toimii. Mitä Mark-Ken sanoo ku tulee paskalta? "käynnistämpä koneen uudestaan" IMIK #13 Pastilli? |
Sir Härö 31.10.2004 19:48:21 | |
---|
Ihan huippu urheilua tää soittaminen jo. Pitää kohta jo hommata henkilö kohtainen hieroja. Tai sitten valmentaja joka katsoo sivusta mitä pitää parantaa. Juu ja kun silmäs välttää niin tää valmentaja lykkää jotain V*n hemohessiä sun puuroos=) "Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, niin sutennööri se Pastilli?t välittää..." |