Eikös tämmösessä kaupanteossa suullinen sopimus ole käytännössä sitova. "Two witches watch watches, which witch watch which watch?" |
Fortune 22.10.2004 11:10:25 | |
---|
Eikös tämmösessä kaupanteossa suullinen sopimus ole käytännössä sitova. Juu, mutta milläpäs todistat. Sanahelinää. |
makoskela 22.10.2004 12:59:03 | |
---|
Makoskela. Mikä oli tyypin nimimerkki? Taisi olla 'fa9et'. Mulle jäi kaveri nimi, puhelinnumero ja sähköposti. Tuo nimimerkki melkein jo unohtui. Kaikki on annettu - mitään ei saatu. |
Invader 22.10.2004 13:34:21 | |
---|
Taisi olla sama soitin. RG550? Olin ensimmäinen soittaja, joten mulle se oli sen jo kaupannut. Eli mä taisin viedä sen sinulta. Tämä myyjä taisi muuten tyhjentää oman sivunsa sisältönsä eilen illalla. Pelkuri pakeni. Numeron 050-4111313 kanssa ei siis kannata tehdä kauppoja. Juu, sama kitara. Tosin otin yhteyttä tuossa joskus viiden maissa iltapäivästä, ja ottaen huomioon kitaran hinnan, oletinkin sen kyllä jo menneen. Itsellä ei siis valittamista, kun ilmoitettiin edes että sori, meni jo. Mutta tuollainen toiminta jota sä jouduit kohtaamaan ei kyllä ole hyvän kauppatavan mukaista, ei sitten ollenkaan... Niin, ja sama kitara oli eilen vähän aikaa huuto.netissäkin kaupan, suljettiin tunnin sisällä kohteen aukeamisesta. Siitä joku sai pilkkahintaan todella härskin näköisen laatuvehkeen. "I love listening to jazz, but would I want to play it? Fuck no! You just get a guitar the size of a Chevy on your chest and play the same solo for an hour..." - Dave Mustaine |
Invader 22.10.2004 13:36:38 | |
---|
"I love listening to jazz, but would I want to play it? Fuck no! You just get a guitar the size of a Chevy on your chest and play the same solo for an hour..." - Dave Mustaine |
Owen Meany 22.10.2004 13:55:08 | |
---|
...Saman puhelun aikana kävi ilmi että joku toinenkin oli TARJONNUT ko. combosta alle myyntihinnan. Myyjä sanoi suoraan että jos maksat enemmän ni saat vehkeen...Kiitos ja hei! Eikös tarjouksia voi ottaa vastaan niin paljon kuin haluaa? Eri asia on jos myyjä on jo luvannut myydä tavaran jollekin. |
alphamale 22.10.2004 14:00:33 (muokattu 22.10.2004 14:01:13) | |
---|
Eikös tarjouksia voi ottaa vastaan niin paljon kuin haluaa? Eri asia on jos myyjä on jo luvannut myydä tavaran jollekin. Niin juuri. Reiluahan se vaan on sanoa että tästä on jo tarjottu x rahaa, tarjoa x+y niin myyn sulle enkä sille toiselle. Oikein reilu kaveri soittaisi sitten sille ensimmäiselle tyypille ja sanois että mulle tarjottiin nyt tän verran, tarjoo x+y+z niin... ;) |
Owen Meany 22.10.2004 14:05:15 | |
---|
Kaupanteon kultainen sääntö: "kohtele ostajaa niin kuin itse haluaisit tulla ostetuksi! Keksin ihan itse! |
makoskela 22.10.2004 14:19:23 | |
---|
Eikös tarjouksia voi ottaa vastaan niin paljon kuin haluaa? Eri asia on jos myyjä on jo luvannut myydä tavaran jollekin. Kysymys onkin juuri siitä, että kauppa oli jo sovittu. Ei siinä jäänyt mikään epäselväksi. Opettavainen tarina, toivottavasti ei pääse toistumaan. Kaikki on annettu - mitään ei saatu. |
lxi 22.10.2004 14:33:31 (muokattu 22.10.2004 14:33:37) | |
---|
Kaupanteon kultainen sääntö: "kohtele ostajaa niin kuin itse haluaisit tulla ostetuksi! Keksin ihan itse! Mutta en minä halua tulla ostetuksi! The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |
trih 22.10.2004 14:46:57 | |
---|
Taisi olla 'fa9et'. Mulle jäi kaveri nimi, puhelinnumero ja sähköposti. Tuo nimimerkki melkein jo unohtui. Eikö tuollainen nicki käy yhtään epäilyttämään? g4y "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
depe 22.10.2004 17:34:40 | |
---|
Mulla ei ole käynyt muuta kuin, että kerran oli jo sovittu näytöstä, mutta sitten n. tuntia ennen tätä näyttöä kaveri ilmoitti ettei hänelle nyt sovikaan, tuli klassisesti sanoen "muuta menoa". No mistään kaupoista ei tosiaan oltu vielä sovittu, joten eipä tuolla nyt mitään väliä ollut. Sinänsä harmi, että kyseessä olisi saattanut olla hyvä kitara. Nimim. myykää joku mulle hyvä akustinen Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
doraemon 22.10.2004 18:49:26 (muokattu 22.10.2004 18:50:48) | |
---|
Niin siinä taas kävi, että raha teki ihmisestä ahneen. Ostin tuossa aiemmin tänään torilta erään kitaran. Kitara oli hinnaltaan verrattain halpa, joten tartuin syöttiin. Soitin myyjälle ja sovimme kaupat. Lähetin yhteystiedot.Sovittu kauppa on sovittu kauppa, vai? Näyttää siltä, että kirjallisesti pitäs kaikki allekirjottaa ennen kuin voi olla varma mistään...Ja sitäkin varmaan joku väittäis väärennökseksi ; ) Oli kyseessä sitten yksityinen ihminen tai kauppias. |
Jani The Rock 22.10.2004 19:35:43 | |
---|
Hmm. Jos myyjä tekee oharit tai yrittää "kiristää" ostajaa sanomalla että joku toinenkin on laitetta ostamassa, hän on epärehellinen nilkki. Mutta jos myyjä pyytääkin laitteesta tolkutonta ylihintaa ja joku tuon hinnan maksaa, hän osoittaa vain oivaa liikemiestaitoa. No joo... The road never ends for me, kid. |
juici 23.10.2004 12:43:09 | |
---|
Bussikuskeilla on tapana suorastaan heitellä niitä tavaroita kärryyn. Pitää jonkin aikaa miettiä että uskaltaako matkahuollon kanssa enää tehdä yhteistyötä.. Pitää lähetellä niitä Ampegin rantasaunoja niin eivät niin vain jaksa viskellä. :P Okei, tuo oli huono. Itsellä ainakin on Matkahuollon kautta menneet tavarta perille ehjänä ja ostamani tuote myös tuli ehjänä tänne. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
doraemon 23.10.2004 18:20:59 | |
---|
Hmm. Jos myyjä tekee oharit tai yrittää "kiristää" ostajaa sanomalla että joku toinenkin on laitetta ostamassa, hän on epärehellinen nilkki. Mutta jos myyjä pyytääkin laitteesta tolkutonta ylihintaa ja joku tuon hinnan maksaa, hän osoittaa vain oivaa liikemiestaitoa. No joo... Onhan se vähän niin, että saahan sitä pyytää mitä haluaa, mutta sanansa pitäis pysyä pitämään, jos on vähänkään rehellinen. Näyttää vaan olevan kovin yleistä tuo jonkin sortin kusetus tavalla jos toisella. Tarkkana saa olla. Liiankin tarkkana :) |