Aihe: Työntääkkö kitara hanuriin vai ei?
1 2
Pertsa86
19.01.2003 14:19:50
Ostin sähkökitaran tuossa 4 päivää sitten. Opettelin kaikki soinnut. Vaihtaminenkin onnistuu jotenkin. Harjoittelen noin 2h/päivä. Nyt kuitenkin motivaatio on hukassa. Kaverini, joka minut innosti soittamaan, sanoo että, kun huomaa kehittyvänsä, niin se motivoi (aijaa?). Alku kuulemma on aina takkuista, jonka jälkeen tuo motivoiva vaihe pitäisi tulla. Ilmeisesti olen nyt tuossa takkuisessa vaiheessa, ja tekisi mieli polttaa koko paska. Virhe ostoksia on tullut joskus tehtyä, toivottavasti tämä ei ole sellainen.?

Kuinka kauan tällainen vaihe kestää?

Kuinka nopeasti oppisitte soittamaan jotain helppoja biisejä edes jotenkin kunnolla?

Kivoja harjoituksia?
Esko Aho Diggaa Golffii Helteellä Etelässä
pitkätukka
19.01.2003 14:30:24
Pidätkö vaikka Nirvanasta? Niiltä löytyy nopeasti opittavia biisejä. Itsekin aloitin Nirvanasta.
Pertsa86
19.01.2003 14:36:51
No en osaa Nirvanalta yhtään biisiä nimetä. En kummemmin Metallicaa enkä Apulantaakaan kuuntele. Mutta kai se sitten soittaessa menee. Mitä biisejä suosittelette?
kivi
19.01.2003 14:37:14
Ostin sähkökitaran tuossa 4 päivää sitten. Opettelin kaikki soinnut.

No, pidä rauhassa hetki taukoa. Neljässä päivässä jos opettelee muutamankin soinnun, on lepohetken ansainnut.

Mulla meni muistaakseni pitkälle toista vuotta (monta tuntia joka päivä) edes tavallisimpien duurien, mollien ja seiskojen opettelemiseen. Kaikkia sointuja en osaa vielä, enkä koskaan opikaan, vaikka on 25 vuotta soittoa takana.

Älä kiirehdi. Opettele vaikka joku yksinkertainen kappale - opettele soittamaan Ukko-Nooa ja sitten opettelet komppaamaan sen soinnuilla vuorotellen, ja vuorotellen soittamaan melodian.

Vihje: komppaa Ukko-Nooa vaikka:

C

0
1
0
2
3
x

Dm/F

1
3
2
3
x
x

G

3
0
0
0
2
3

C

0
1
0
2
3
x
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Kitaranraiskaaja
19.01.2003 14:39:47 (muokattu 19.01.2003 14:41:43)

No en osaa Nirvanalta yhtään biisiä nimetä. En kummemmin Metallicaa enkä Apulantaakaan kuuntele. Mutta kai se sitten soittaessa menee. Mitä biisejä suosittelette?

Kerropa, mitä kuuntelet?

Niin, Apulannan 'Anna mulle piiskaa' on ihan hyvä aloittelubiisi, intro ei ole mikään maailman helpoin kuitenkaan noin niinkuin aloittelijoille, ja olet varmaan kappaleen kuullut ja tiedät miten se menee, niin on helpompi opetellakin. Ja tabulatuurit löytyy Apulannan sivuilta www.apulanta.fi
"Me suhtaudumme kaikkeen niin kuin meitä on neuvottu suhtautumaan" - Tommi Liimatta
Pertsa86
19.01.2003 14:43:52 (muokattu 19.01.2003 14:44:16)

Kerropa, mitä kuuntelet?

Nightwish, Children OF Bodom, silloin tällöin In Flamesiä ja Sentenced
Kitaranraiskaaja
19.01.2003 14:47:50

Nightwish, Children OF Bodom, silloin tällöin In Flamesiä ja Sentenced

Sentencedin noosea voisit harjoitella, se on aika helppo.
"Me suhtaudumme kaikkeen niin kuin meitä on neuvottu suhtautumaan" - Tommi Liimatta
Antti1
19.01.2003 17:02:37
Nightwishillakin on ihan helppoja biisejä, jos ei niitä kaikkia sooloja yms. halua soitella. Ainakin Wishmasterilla on helppoja melkeen kaikki. Joku Crownless nyt saattaakin olla (ainakin alkuun) hiukan vaikeampi soittaa.
R&B
19.01.2003 17:40:45
Ostin sähkökitaran tuossa 4 päivää sitten. Opettelin kaikki soinnut. Vaihtaminenkin onnistuu jotenkin. Harjoittelen noin 2h/päivä. Nyt kuitenkin motivaatio on hukassa. Kaverini, joka minut innosti soittamaan, sanoo että, kun huomaa kehittyvänsä, niin se motivoi (aijaa?). Alku kuulemma on aina takkuista, jonka jälkeen tuo motivoiva vaihe pitäisi tulla. Ilmeisesti olen nyt tuossa takkuisessa vaiheessa, ja tekisi mieli polttaa koko paska. Virhe ostoksia on tullut joskus tehtyä, toivottavasti tämä ei ole sellainen.?

Kuinka kauan tällainen vaihe kestää?

Kuinka nopeasti oppisitte soittamaan jotain helppoja biisejä edes jotenkin kunnolla?

Kivoja harjoituksia?

Sun täytyy olla huippulahjakas jos opit soinnut(ja niitten vaihdot) neljässä päivässä. Kerropa millasta musaa diggaat kuunnella, niin voisin kertoa jotain helppoja biisejä.
R&B
19.01.2003 17:45:12

Sun täytyy olla huippulahjakas jos opit soinnut(ja niitten vaihdot) neljässä päivässä. Kerropa millasta musaa diggaat kuunnella, niin voisin kertoa jotain helppoja biisejä.

Aha, diggaat siis metallista. No niinkuin joku jo sanoikin, niin Sentencedin Noose on kyllä tosi helppo. Black Sabbathin Paranoid kantsis varmaan myös opetella.
Pertsa86
19.01.2003 19:06:15
En mä nyt niin hyvin niitä vaihtoja osaa....

En mä mitään ihmeemmin metallista pidä, mutta ei se niin kauheaakaan ole. Children Of Bodomilla on muutama hyvä kipale, samoin In Flamesilla. Sentenced on vähän tasapaksu, joten en sitäkään korvat auki kuuntele.
Nightwishiä kuuntelen aika paljon.

Olen aika avoin musiikin suhteen. Nuo nyt olivat ainoat bändit mitä pystyn sanomaan. Olisiko jotain ei metallia, vaikka jotain "trendibiisiä", kuten AAA:n Smooth Criminal joskus oli?
Mitä hä?
Pertsa86
19.01.2003 19:12:44 (muokattu 19.01.2003 19:15:14)
Vai että Black Sabathin Paranoid?

Hiukan hirvittää tuollasia tabuja katella... :)

Nyt tuli mieleen Offspring. Luulisi niiden olevan helppoja. Kokeilempa.
Mitä hä?
Noku
19.01.2003 23:25:39
No mulla juttu alko siitä että halusin heti aluks oppia hieman vaikeampia biisejä, alotin Stairwaystä ja Sweet Child O' Minestä. Molempien biisien introt opeteltuani kovalla harjoituksella huomasin että ehkä sitä vois jotain muuta eka vääntää ja sit oonki opetellu aika paljon sointuja ja skaaloja ja yms tekniikka harjotuksia vedelly. Aluksi soitin ainoastaan sormilla mut kuukaus sitte otin plekun käteen (3kk yhteensä kitaroinu...) ja nyt mene SCoMin intro plekullaki ihan oikean tempon mukaan.
Eli siis, ei ehkä aina kannata alottaa helpoilla biiseillä, kun ottaa jotain haastavaa ni pysyy oppimis motivaatio yllä.
R&B
20.01.2003 07:27:30
Vai että Black Sabathin Paranoid?

Hiukan hirvittää tuollasia tabuja katella... :)

Paranoidia helpompaa biisiä et löydä.

Et sä osaa nimetä mitään kuuluisaa vanhaa poppibiisiä? Koitas soittaa vaikka Beatlesiä.
Vimpo
20.01.2003 09:10:54

Pretty fly (for a white guy) on helppo ja kiva. Soitat vaikka ensin niitä pelkkiä bassosäveliä ja sitten normaalisti vitossoinnuilla. Tab löytynee vaikka olga.netistä.
Dexter
20.01.2003 09:47:47
Soita jotain (ihan sama mitä, kuitenkin suht helppoa) josta itse tykkäät. Mä aloin soittamaan kitaraa koska halusin oppia soittaamnaan Offspringin loistavia biisejä. Se jos mikä motivoi.
Pertsa86
20.01.2003 10:37:54 (muokattu 20.01.2003 10:55:15)

Paranoidia helpompaa biisiä et löydä.

Black Sabbat - Paranoidin tabut:
http://www.pesni.ru/songs/simple/1989.shtml

Mitä tuo / merkki tuossa tekee?
----/14----

Ja entä nämä ^ merkinnät?
----14^^^12----

Et sä osaa nimetä mitään kuuluisaa vanhaa poppibiisiä? Koitas soittaa vaikka Beatlesiä.

No kokeillaanpa Beatlesiä. Kiitosta vaan kaikille. Kai tämä tästä lähtee.
Mitä hä?
pitkätukka
21.01.2003 11:16:46 (muokattu 21.01.2003 11:17:22)

Käy ostamassa Nirvanan uusi kokoelma "Nirvana". Siellä riittää niitä kuuluisimpia biisejä eikä tabulatuurien etsiminen ole vaikeaa.
Pertsa86
21.01.2003 14:13:09

Käy ostamassa Nirvanan uusi kokoelma "Nirvana". Siellä riittää niitä kuuluisimpia biisejä eikä tabulatuurien etsiminen ole vaikeaa.

Harkinnassa.
Mitä hä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)