Aihe: Suhinasta eroon
1
Latee
21.10.2004 01:15:28
Minulta löytyy tällehetkellä Akg D770 mikrofoni ja on kytketty intergroituun ac97 äänikorttiin ja suhina on aivan älytön. Mitä laitteita minun pitäisi hommata että saisin aikaan ihan suhinamatonta ja kirkasta saundia.
MJ
21.10.2004 02:55:38
Uusi äänikortti(jossa on etuaste, tai sitten ostat erikseen etuasteen) tai kohinaportti(joka ei ole se kaikkein järkevin ratkaisu..
Latee
21.10.2004 04:55:01
Pitkään netissä pyörittyäni tulin tälläiseen tulokseen.

Behringer UB802 mikseri.
Tietokoneeseen Emu 0404 kortti.
Ja vielä on tulossa Samson C01 mikki.

Teen rummut koneella ja kitarat soitan v-ampin kautta. Laulut sitten Samsonilla.

Eiköhän tälläisellä kokoonpanolla voisi jo iha ok laatua saada aikaan?
kivi
21.10.2004 09:49:39
Minulta löytyy tällehetkellä Akg D770 mikrofoni ja on kytketty intergroituun ac97 äänikorttiin ja suhina on aivan älytön. Mitä laitteita minun pitäisi hommata että saisin aikaan ihan suhinamatonta ja kirkasta saundia.

Tuossa AC97:ssä on sellainenkin trabeli, että raidat eivät mene synkkaan keskenään, olipa ajuri asio tai mme. Soundillisestihan sen linjatulo on ihan ok, joten jos jaksat renkata raitojen synkkauksen kanssa, tuo joku Behringer Mic100 tai vaikka vanha kasettidekki etuvahvistimena ratkaisun pulmaasi. Hinta-arvio 5 - 40 euroa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Latee
21.10.2004 14:25:47
Tuossa AC97:ssä on sellainenkin trabeli, että raidat eivät mene synkkaan keskenään, olipa ajuri asio tai mme. Soundillisestihan sen linjatulo on ihan ok, joten jos jaksat renkata raitojen synkkauksen kanssa, tuo joku Behringer Mic100 tai vaikka vanha kasettidekki etuvahvistimena ratkaisun pulmaasi. Hinta-arvio 5 - 40 euroa.

Jep. Mutta eikös tuo Behringer UB802 aja saman asian? Enemmän vaan inputteja ja EQ.
kivi
21.10.2004 14:32:04 (muokattu 21.10.2004 14:33:00)
Jep. Mutta eikös tuo Behringer UB802 aja saman asian? Enemmän vaan inputteja ja EQ.

Joo, ja hintaa;-)

Jos alkaa satsata mikseriin, kannattaa saman tien siirtyä monikanava-äänikorttiin ja miettiä kuvio muutenkin uusiksi joka vaiheeltaan, kuten ilmeisesti olet ajatellutkin tehdä. Itse varmaan sun asemassasi yrittäisin vielä vähän aikaa harjoitella "nollabudjetilla", kunnes mulla olis aivan tarkka mielikuva, mitä olen tekemässä, ja miten jo olemassaolevat laitteet toimii. Mutta totta kai toimiva on parempi...

Niin, ja jos midiä tekee (esim haluaa soittaa ne rummut keyboardilla koneelle - suosittelen), pitää kortti vaihtaa joka tapauksessa. Käsittääkseni AC97 ei ota sitä vastaan, lähettää vain.

:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Latee
21.10.2004 14:47:12
Joo, ja hintaa;-)

Jos alkaa satsata mikseriin, kannattaa saman tien siirtyä monikanava-äänikorttiin ja miettiä kuvio muutenkin uusiksi joka vaiheeltaan, kuten ilmeisesti olet ajatellutkin tehdä. Itse varmaan sun asemassasi yrittäisin vielä vähän aikaa harjoitella "nollabudjetilla", kunnes mulla olis aivan tarkka mielikuva, mitä olen tekemässä, ja miten jo olemassaolevat laitteet toimii. Mutta totta kai toimiva on parempi...

Niin, ja jos midiä tekee (esim haluaa soittaa ne rummut keyboardilla koneelle - suosittelen), pitää kortti vaihtaa joka tapauksessa. Käsittääkseni AC97 ei ota sitä vastaan, lähettää vain.

:-)

Monikanava-äänikortit ovat aika hinnakkaita. Tää Behku ja Samson C01 120e. Jos alkuun lähtis näillä.
Latee
21.10.2004 19:09:31 (muokattu 21.10.2004 20:34:20)
Hmm rupesin tässä miettimään.

Ratkaisu 1.

Behringer UB802 -> Ac97 integroituun korttin
Samson CO1 Lauluun ja kitaraan ( tai V-amppi mikseriin kiinni.

Ratkaisu 2.
Monikanavainen äänikortti josta löytyy Phantom. Kun Samson sitä tarvii.

Kumpiko näistä olisi fiksumpi ratkaisu? Ac97:han ei kovin laadukas kortti ole ja eikös se kortti vaikuta aika paljos millasta saundia nauhalle saa?

Tai jos ottaisi Ratkaisu ykköisen ja vaihtaisi ac97:n tilalle Emu 0404. Tai vastaavaan jotain 100e luokkaa. Behkustahan sitten löytyy phanton.
kivi
21.10.2004 21:19:24
Behringer UB802 -> Ac97 integroituun korttin
Samson CO1 Lauluun ja kitaraan ( tai V-amppi mikseriin kiinni.

Moniraitaohjelmien käyttäminen yhtä tuskaa, koska raidat eivät synkronoidu keskenään AC97:n kanssa. Eikä ajurinvaihto auta.

Ratkaisu 2.
Monikanavainen äänikortti josta löytyy Phantom. Kun Samson sitä tarvii.

Äänikortti jossa on phantom? Never heard.

Tai jos ottaisi Ratkaisu ykköisen ja vaihtaisi ac97:n tilalle Emu 0404. Tai vastaavaan jotain 100e luokkaa. Behkustahan sitten löytyy phanton.

Tässä on jo järkeä.

Mahdollisesti mikserin tilalle laittaisin erillisen etusen, jossa phantom, se kun on aina parempisoundinen ratkaisu kuin mikseri. Mikserin etuna taas on se, että voi vetää monta kanavaa kerralla sisään.

Muuten, onko teidänkin AC97:ssä s/pdif optiset tulot ja lähdöt niiden 5.1 -lähtöjen lisäksi? Ovat aika kovaa kamaa tuollaisessa karvalakkikortissa. Mulla on nimittäin itselläni integroitu AC97, ja sitten varsinaisena äänikorttina RME 9652.
(Handsome Dick Manitoba)    
Latee
21.10.2004 21:37:30
Äänikortti jossa on phantom? Never heard.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _digital_audio_system_prodinfo.html

Two premiumTFPro mic preamps with Mic/Line/Hi-Z inputs with 40db ofgain/attenuation and 48V phantom power.

Eikös tää tarkoita sitä? Vai olenko väärässä.

Mahdollisesti mikserin tilalle laittaisin erillisen etusen, jossa phantom, se kun on aina parempisoundinen ratkaisu kuin mikseri. Mikserin etuna taas on se, että voi vetää monta kanavaa kerralla sisään.

Jepjep. Pitää tutkia etusten hintoja.

Muuten, onko teidänkin AC97:ssä s/pdif optiset tulot ja lähdöt niiden 5.1 -lähtöjen lisäksi? Ovat aika kovaa kamaa tuollaisessa karvalakkikortissa. Mulla on nimittäin itselläni integroitu AC97, ja sitten varsinaisena äänikorttina RME 9652.

Ei ole
Daunt
22.10.2004 09:24:03
...ja sitten sen kaverina myytävä TF-Pron kaksikanavainen etunen.

Etuset ovat sisäänrakennettuna äänikorttiin kuuluvassa boksissa.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
Pyöveli
22.10.2004 11:57:29
Etuset ovat sisäänrakennettuna äänikorttiin kuuluvassa boksissa.

Näin myös St-Audion/Hoontechin dsp-2000 kortissa, josta siis löytyy myös phantom. Etusia on tosin vaan kaksi, mutta alkuun pääsee kuitenkin.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=9f30bd9fbcb96aa2bc1e69e20164fcc5
Latee
23.10.2004 12:43:23
Kävin nyt ostamassa Behringerin ja Samsonin. Parani saundi kyllä hurjasti kun mikserin kautta V-ampilla nauhoittaa. Mitähän se uusi äänikortti auttaisi? Jos vielä sellaisen hommaisin.
SirElwood
23.10.2004 15:31:37

Mulla on integroidussa AC97:ssa s/pdif ulos päin, mutta koaksaalinen. (Näppärä digitaalimonitorien kanssa!) Emolankku on muistaakseni MSI kt6v... En oo tosin koskaan kunnolla kokeillut miten pelaa, kun MiaMidissä on myös s/pdif in/out...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)