Aihe: tarviiko les paulissa humbuckerit
1 2
Kassu
21.10.2004 21:06:21
No ei tartte. Jotkut tykkää vaikka saippuapalojen soundista.
vale
21.10.2004 22:48:06
aattelin ostaa thomanilta vaan lespaulin jossa ei oo humppareita

Miksi thomanilta. Suomen hinnat ovat loppupelissä melki samat, kun tinkii. Lisäksi voit valkata itsellesi sopivan yksilön, sen sijaan että saat hyllystä summassa otetun kappaleen...

Ei lespaulissa tarvitse olla humppareita. P90:sillä varustettu LP on yhtä orginaali ja rock, kuin humppareilla.

Soundi noissa P90 mikeissä on humbuckerin ja yksikelaisen välistä.
Rock n' Roll is the only way to DIE
trih
21.10.2004 22:57:33
Lisäksi voit valkata itsellesi sopivan yksilön, sen sijaan että saat hyllystä summassa otetun kappaleen...

Kyllä se on täälläkin ihan samalla tavalla intoluthmanin varastomies sieltä hyllystä repässy sattumanvaraisesti sen kappaleen joka siellä paikallisessa soitinliikkeessä sattuu olemaan.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
vale
21.10.2004 23:02:46
Kyllä se on täälläkin ihan samalla tavalla intoluthmanin varastomies sieltä hyllystä repässy sattumanvaraisesti sen kappaleen joka siellä paikallisessa soitinliikkeessä sattuu olemaan.

joo, mutta sä voit tarkastella niitä mahdollisia häikkiä siellä kaupassa ja ostaa tai jättää ostamatta.

Kyllä mun puolesta voi thomanilta tilata, mutta itse en kitaraa tilaisi. vahvarin ehkä just ja just.
Rock n' Roll is the only way to DIE
goose
21.10.2004 23:25:34
p90:set on ihan ehdottomat mm. VOXin kanssa. Toimii niin perkuleen hyvin. Kitara jossa P90 toimii hyvin on ehdoton seuraava hankintani.
U2 - "How to Dismantle an Atomic Bomb" come out 23.11.04
Kimmo72
21.10.2004 23:29:02
Olishan se lespa aika karun näkönen strato tyyliin mikitettynä kolmella sinkulla :D:D:D
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Joees
22.10.2004 00:35:41
Olishan se lespa aika karun näkönen strato tyyliin mikitettynä kolmella sinkulla :D:D:D

Ruokankaallahan on se yksi Duke jossa on kolme sinkkua. Muistaakseni Halosen Timon custom teettämä. Siitä on kuvia Ruokankaan custom-galleriassa.
Groooove is in heart!
atimoc
22.10.2004 00:38:00

Deanin EVO-malleissa saa mukavasti puolitettua humpparit yksikelaisiksi potikasta nykäisemällä. Ei ole vielä tullut eteen mahdollisuutta testailla.
"I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands." - Kingston Wall
Joees
22.10.2004 00:43:25
Deanin EVO-malleissa saa mukavasti puolitettua humpparit yksikelaisiksi potikasta nykäisemällä. Ei ole vielä tullut eteen mahdollisuutta testailla.

Tämähän on aika yleistä monissa kitaroissa. Ja Les Pauliinkin helppo teetättää tuollainen jos vain mikeistä lähtee neljä? johtoa. Yhden potikan vaihtaa nostopotikaksi ja laittaa siihen sen puolituksen.
Groooove is in heart!
alphamale
22.10.2004 08:43:38

Itselläni on puolitus tuossa ja saa ajettua siis sitten (kolmiasentoisella mikkikytkimellä) melkoisen monta eri yhdistelmää, kun sopii valita kumpi kela jää toimintaan - vaikuttaa siis molempiin mikkeihin.

Eli siinä on kolmiasentoinen kytkin jolla säädetään joko ylempi kela, molemmat, alempi kela. Soundi ei tietysi varsinkaan mahonkibodyssä ihan mikään stratoykskelasoundi ole mutta cleaneissa esim. tietysti hirveen kiva.

LP tyyppisessä varmaan fiksuin olisi just mielestäni toi push-pull volat tai tonet millä sais sitten esim. kaulamikin puolitettua niin tarvittaessa voisi sillä rimpautella heleästi ja kuitenkin ripeästi vaihtaa takaisin sinne runttausosastolle.

Noniin no meni vähän sekavaksi. Syytän aamua.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
Juzzu
22.10.2004 09:12:35
Mun mielestä LP:n mikkien puolitus on turhaa. Se kuulostaa vain LP:lta jossa on mikit puolitettu.

Stratot ja telet hommataan sitten erikseen :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
fox
22.10.2004 11:48:18

Mun mielestä LP:n mikkien puolitus on turhaa. Se kuulostaa vain LP:lta jossa on mikit puolitettu.

Ainakin itse vakaasti harkitsisin mieluummin sarjaan-rinnankytkentää humppareille, tai humpparille. Jos kokee tarvitsevansa semmosta tonaalista vaihtelua.
Joees
22.10.2004 13:47:39

Tuon takia mulla ei olekaan LP:ssä mitään ylimääräisiä kytkentöjä. LP on ihan LP mulla ja muut on sitten muita hommia varten.

Mulla on puolitus mun customin tallamikissä ja siihen se sopii vallan kauniisti.

Tulipa tässä mieleeni, että minusta ihan toimiva yhdistelmä on P90-tyylinen mikki kaulassa ja normaali kaksikelainen tallassa. Nykyäänhän on P90-mikkejä humbucker mitoissa ja humpuukeja P90 mitoissa. Eli ei välttämättä tarvitse tehdä edes mitään muutostöitä lankkuun.

Mun customissani on tuon tallamikin puolituksen lisäksi juurikin P90-tyylinen mikki kaulassa ja toimii tosi kauniisti tuossa.
Groooove is in heart!
Kassu
22.10.2004 18:53:03 (muokattu 22.10.2004 18:53:13)

Ei sen singlecoilin täydy olla sinkun näköinen. Et välttämättä huomaisi eroa kokeilematta ollenkaan.

E: Tai siis kokoinen.
66.7
22.10.2004 20:50:17

Mutta mitäs jos ei haluakkaan telesoundia vaan tummaa yksikelaisen soundia?

Aika outo ajatus minusta tuollainen että monipuolisuus olisi jotenkin pahasta.
Hohhoijaa
22.10.2004 21:13:59
Minkä lespaulin ajattelit ostaa?
Kimmo72
23.10.2004 02:09:05
Ei sen singlecoilin täydy olla sinkun näköinen. Et välttämättä huomaisi eroa kokeilematta ollenkaan.

E: Tai siis kokoinen.

Puhuinkin ulkonäöstä. En soundista.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Kassu
23.10.2004 11:01:35
Puhuinkin ulkonäöstä. En soundista.

Niin minäkin.
käsi
23.10.2004 17:29:05

aattelin ostaa thomanilta vaan lespaulin jossa ei oo humppareita

minkä merkkinen lespa on kyseessä?
kohta ne ottaa avaimet pois
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)