makoskela 21.10.2004 20:05:29 | |
---|
Niin siinä taas kävi, että raha teki ihmisestä ahneen. Ostin tuossa aiemmin tänään torilta erään kitaran. Kitara oli hinnaltaan verrattain halpa, joten tartuin syöttiin. Soitin myyjälle ja sovimme kaupat. Lähetin yhteystiedot. Myöhemmin saan viestin, jossa myyjä kertoo myyneensä soittimen toiselle ostajalle. Tarjous oli ollut ilmeisesti suurempi. Tämähän toimisi huutokaupassa, muttei mielestäni täällä. Ei kovin sööriä. Sovittu kauppa on sovittu kauppa, vai? Kaikki on annettu - mitään ei saatu. |
Härski 21.10.2004 20:08:13 | |
---|
Kyllähän se olis sulle pitänyt se myydä, tai ainakin antaa katsastaa se. |
Super-Jari 21.10.2004 20:11:00 | |
---|
Samaa hommaa on sattunut mnetissä mullekkin. Nimimerkki Terok otti tarjouksia vastaan vielä sovitun kaupan jälkeen. Harmitti. |
makoskela 21.10.2004 20:13:50 | |
---|
Soittelin perään. Kaveri sanoi, ettei se ollut mikään kauppa, vaikka oli 'lupaillut lähetellä sitä'. Paskat! Pahoitteli mukamas kovasti. Oli myynyt 100 euroa kalliimmalle jollekin toiselle. Kaikki on annettu - mitään ei saatu. |
Super-Jari 21.10.2004 20:14:36 | |
---|
Soittelin perään. Kaveri sanoi, ettei se ollut mikään kauppa, vaikka oli 'lupaillut lähetellä sitä'. Paskat! Pahoitteli mukamas kovasti. Oli myynyt 100 euroa kalliimmalle jollekin toiselle. Kerro nyt kuka on kyseessä niin ei tarvitse toisten kärsiä samasta. |
JuSu 21.10.2004 20:20:44 | |
---|
Sovittu kauppa on sovittu kauppa, vai? Niin, täydellisessä maailmassa. Toissaviikko taisi olla kansallinen "enpäs myykään JuSulle" -viikko... Ekaksikin talvirenkaat kiesiin. Perjantaina sovittiin, että haen sunnuntaina, osoite otettiin ylös ja kaikkea. Lauantai-iltana tuli tekstiviesti, että "renkaat meni jo". Vähän aiemmin olin kitaravahvistimesta kaupat sopinut, kapine luvattiin postittaa 'huomenna'. Vaan seuraavana päivänä tulikin viesti, että vahvistin olikin myyty. Vahvistimen kauppaajalla tosin oli ihan hyvä syy, laite oli myyntitilissä liikkeessä, ja sieltä juuri mennyt... Samoin otti eilen pattiin, kun kaksi sekuntia ennen huutokaupan päättymistä (eBay) joku snaipperi vei vehkeen. Saakeli. Sellaista se vaan on. Kasvattaa luonnetta tuollainen... =) JuSu Minä olen myyrä. |
Ben_D 21.10.2004 20:26:26 | |
---|
Samoin otti eilen pattiin, kun kaksi sekuntia ennen huutokaupan päättymistä (eBay) joku snaipperi vei vehkeen. Saakeli. Siellä pitää olla hereillä ja pelata talon säännöillä. |
outo_O 21.10.2004 20:30:10 | |
---|
Niin, täydellisessä maailmassa... Samoin otti eilen pattiin, kun kaksi sekuntia ennen huutokaupan päättymistä (eBay) joku snaipperi vei vehkeen. Saakeli. Sellaista se vaan on. Kasvattaa luonnetta tuollainen... =) JuSu Ebayssahan ei huudeta sillon kun itselle sopii, (siis jos todella haluat voittaa kaupan) vaan silloin kun kauppaa on jäljellä ne 12 viimistä sekuntia, jolloin automaattinen korotus pitää huolen voitosta, ellei joku ole valmis tarjoamaan enemmän. Noh, mulle ei edes ilmoteltu että tavara myytiin muualle, eikä edes kyselyideni jälkeen perkele, että haistakaa vaan paska siellä heinolassa fenixienne kanssa.. Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?"
James: "All since we started" |
Invader 21.10.2004 20:44:28 | |
---|
Itseltäkin meni just härskin värinen Ibanez RG sivu suun torilta. Hieman keljuttaa mutta ilmoittipahan kauppias ainakin että meni jo... "I love listening to jazz, but would I want to play it? Fuck no! You just get a guitar the size of a Chevy on your chest and play the same solo for an hour..." - Dave Mustaine |
Minun mielestäni jos kaupat sovitaan edes suullisesti, puhelimitse, tai sitten muulla tavalla, pitäisi myyjän olla sen verran rehti, että myy sen henkilölle, jos on jo sovittu kaupasta. Onhan se varmaan houkuttelevaa myydä, jos muualta saakin paremman tarjouksen. No tuskin tuollaisen myyjän kanssa tulee tehtyä kauppoja vastedes. |
JuSu 21.10.2004 21:32:14 | |
---|
Siellä pitää olla hereillä ja pelata talon säännöillä. Tottakai, en mä tuossa ketään syytäkään, paitsi itseäni. Sehän keljuttaa kaksin verroin, kun ei voi ees syyttää ketään muuta... =) JuSu Minä olen myyrä. |
Niskamies 21.10.2004 21:33:25 | |
---|
Tottakai, en mä tuossa ketään syytäkään, paitsi itseäni. Sehän keljuttaa kaksin verroin, kun ei voi ees syyttää ketään muuta... =) JuSu Mitäs meni sivu suun? Meitsi on meshissä. |
Crackis 21.10.2004 21:42:27 | |
---|
"sovitun kaupan" peruminen kyllä kieltämättä ottaa päähän ja pahasti. Viimetalvena olin ostamassa itelleni comboa treenikäyttöön ja sitten sattuki vastaan todellinen löytö! Puhelua myyjälle ja jo siinä vaiheessa ilmeni että oli vähän nihkeä lähettämään. Saman puhelun aikana kävi ilmi että joku toinenkin oli tarjonnut ko. combosta alle myyntihinnan. Myyjä sanoi suoraan että jos maksat enemmän ni saat vehkeen...Kiitos ja hei! Tässä esimerkki todella epäasiallisesta kaupankäynnistä. Toisaalta kesällä taas tuli erittäin posiitiivisia kokemuksia kaupoista yksityishenkilöiden kanssa. Tavarat oli luvatussa kunnossa ja kaikki toimi muutenkin ongelmitta. Tosin kitarakaappi tuli ilman minkäänlaista paketointia suomen halki. Ei nyt nimiä mainita, mutta onneksi tuli ehjänä perille! Bussikuskit ei ole mitään liian varovaisia noiden tavaroiden kanssa mitkä kulkee matkahuollon kautta. "Ei se siitä..." |
JuSu 21.10.2004 21:45:02 | |
---|
Mitäs meni sivu suun? Trace Elliot Supertramp Twin -kitaracombo. Kakkosbändin treenikiselle olisi ollut passeli, kolme kanavaa, putkietuaste, 2x12"... 156 euroa oli voittohuuto. Ei paha. JuSu Minä olen myyrä. |
Chemo 21.10.2004 21:59:33 | |
---|
Sopimuksista, myös suullisista, tulee pitää kiinni. Jos on sellaisessa tilanteessa, että haluaa odotella tarjouksia vähän aikaa, voi siitä vallan mainiosti ilmoittaa ostaja- tai myyjäkandidaateille. Ennemmin niin kuin että alkaa turhaan hosumaan. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Kimmo72 21.10.2004 22:46:35 | |
---|
Kerro nyt kuka on kyseessä niin ei tarvitse toisten kärsiä samasta. Just niin. Nimi julki ja bannia :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
Joees 22.10.2004 00:41:21 | |
---|
Bussikuskit ei ole mitään liian varovaisia noiden tavaroiden kanssa mitkä kulkee matkahuollon kautta. Matkahuollon ihmiset sentään yleensä on varovaisia noiden tavaroiden kanssa. Ainakin täällä. Groooove is in heart! |
wizard86 22.10.2004 08:11:27 | |
---|
Matkahuollon ihmiset sentään yleensä on varovaisia noiden tavaroiden kanssa. Ainakin täällä. Bussikuskeilla on tapana suorastaan heitellä niitä tavaroita kärryyn. Pitää jonkin aikaa miettiä että uskaltaako matkahuollon kanssa enää tehdä yhteistyötä.. Albert järvinen on jumala...8} |
makoskela 22.10.2004 08:50:33 | |
---|
Itseltäkin meni just härskin värinen Ibanez RG sivu suun torilta. Hieman keljuttaa mutta ilmoittipahan kauppias ainakin että meni jo... Taisi olla sama soitin. RG550? Olin ensimmäinen soittaja, joten mulle se oli sen jo kaupannut. Eli mä taisin viedä sen sinulta. Tämä myyjä taisi muuten tyhjentää oman sivunsa sisältönsä eilen illalla. Pelkuri pakeni. Numeron 050-4111313 kanssa ei siis kannata tehdä kauppoja. ps. tietysti pohjaa täällä pitää 'bad company', jota vastaan käyn vielä oikeustoimia. Kaveri on pakoillut mua jo elokuusta. Myi mulle 'uuden' kepin, josta oli itse rikkonut kaikki sähköt ja mikit. Joku sekopää... Kaikki on annettu - mitään ei saatu. |
Super-Jari 22.10.2004 10:38:08 | |
---|
Makoskela. Mikä oli tyypin nimimerkki? |