J.P.K 21.10.2004 18:29:28 (muokattu 21.10.2004 19:17:44) | |
---|
EDIT: Vittu, piti lainata, niin vahingossa muokkasin. No, tossa on noi vaihtoehdot: Epiphone G400 Epiphone Tony Iommi SG Epiphone Goth SG Gibson SG Faded |
skebajaba 21.10.2004 19:11:48 | |
---|
tekeehän tokaikin SG:tä ja itse tykkäsin ainakin kun kokeilin, kaula oli jotenkin semmonen hmmm. hyvä ja ehkä "sulavan" tuntuinen. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
burning wee 21.10.2004 19:13:34 | |
---|
Osta vaan aito gibsoni on ainakin kunnon virittimet ja mikit ja jenkkityönä tehty,tosin yksi kaveri joka oli faded sg:tä kokeillut sano että oli surkee,mutta sehän on maku asia. Jokainen tykkää mistä haluaa,mutta luulisin että se epiphonet pesee. Only GIBSON is good enough! |
toxic 21.10.2004 20:12:27 | |
---|
mikä on muuten se helvetin paska kipsonin sg. jotain 800 euroa maksaa. Kaulassa on ne merkit ihan päin kikkeliä ja muutenkin on kaula ja muut päin persettä. |
otto_t 21.10.2004 20:26:08 | |
---|
Jos nuo ovat vaihtoehdot niin luulisi valinnan olevan aika selvä... |
Härski 21.10.2004 20:30:35 (muokattu 21.10.2004 20:31:02) | |
---|
Gibsonin Faded sarjan kitarat ovat Studioiden (ei niin selkeässä kaavassa) lisäksi just niitä kitaroita, joita ne "pakko saada Gibson"- spedet ostaa vain sen logon takia. Jopa noin alhainen hinta Gibsoniksi on likaa verrattuna niiden työn jälkiin. Yhtään sellaista faded kitaraa en ole testinyt, että siitä edes sen vertaa maksaisin. Paska ei maksa paljoa, mutta Gibsånin logo läjän päälle ja hinta nousee... hyi helvetti... Ja sitten kysymykseen. Noista neljästä Eparin SG käytettynä. Tokailla myös kohtuullisia, joskin melko hankalia löytää, ja nyt puhutaan niistä jaappanilaisista, ei niistä tusinatavaraamusamaailmanständistä- tikuista. |
overtake 21.10.2004 20:33:33 | |
---|
Entäs ESPin Viper? It's such a fine line between stupid, and clever. |
Entäs ESPin Viper? Viper 1000 Deluxe oli ainakin pikaisen testin perusteella hyvän oloinen keppi. Ei tosin kovinkaan "traditionaalinen" SG:n kopio, mutta itse ainakin tykkäsin. Kaulan ja lavan kimalle reunustukset ovat tosin pitkän miinuksen arvoiset. Moussaka on kamalaa. |
otto_t 21.10.2004 20:45:41 | |
---|
Tokailla myös kohtuullisia Tokain les paulit on pääsääntöisesti olleet ihan ok hintaansa nähden. Mutta mutta, paria Tokain SG:tä olen testannut ja jotenkin tuntuivat aika leluilta. |
alphamale 21.10.2004 20:46:51 | |
---|
Meitin toisella kitaraherralla on juurikin Gibbonsin SG Faded, se ruskea, ja kyllä se tuntuu ihan kivalta käteen. tosin kaulaa on hiottu ja nauhojen päät muistaakseni rullattu tai sitten ei ym. Mutta muuten kyllä ihan asiallinen peli - tosin niistä 490 mikeistä voidaan olla monta mieltä mutta aika tummaa tuhinaahan se on. |
kyuss 21.10.2004 20:47:34 | |
---|
Osta Gibson. Tokaita en oo kokeillu, mutta kuulemma ovat ihan kelpoja. Yhtä Epiphone SG:tä oon kokeillu (oisko G-400 tms) ja kaula oli kyllä aivan liian iso. |
mongoloidi 21.10.2004 22:13:53 | |
---|
Onhan nuo Gibsonit ylihinnoteltuja,mutta on se Gibsoni noista vaihtoehdoista paras. No one is safe - Essence of Violence |
trih 21.10.2004 22:39:10 | |
---|
mikä on muuten se helvetin paska kipsonin sg. jotain 800 euroa maksaa. Kaulassa on ne merkit ihan päin kikkeliä ja muutenkin on kaula ja muut päin persettä. Nyt näyttää Harley Benton saaneen varteenotettavan kilpailijan. Tai kyllä HB voittaa koska on 10 kertaa edullisempi. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
toxic 21.10.2004 22:40:31 (muokattu 21.10.2004 22:43:33) | |
---|
Viper 1000 Deluxe oli ainakin pikaisen testin perusteella hyvän oloinen keppi. Ei tosin kovinkaan "traditionaalinen" SG:n kopio, mutta itse ainakin tykkäsin. Kaulan ja lavan kimalle reunustukset ovat tosin pitkän miinuksen arvoiset. Nii-in, ja viper 400 on halvempi, hienompi ja yhtä hyvä soittonen. Mun mielestä. Edit: Itse en huomannut niissä juurikaan mitään eroa, paitsi ulkonäössä. |
trih 21.10.2004 22:49:23 (muokattu 21.10.2004 22:50:52) | |
---|
Mites SG Special Ebony? Näyttää olevan halvempi kuin "Faded". 799€ + pk. "Faded" 855€ + pk. Lisäys: Oho. Toisessa kaupassa "Faded" onkin 739€. Eli joo... "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Joees 22.10.2004 00:58:41 | |
---|
Tuli tässä mieleen että ei nuo Gibsonin Standard SG kitarat niin NIIN hirveän paljon kalliimpia ole kuin nuo faded-sarjan jäsenet. En väitä etteikö niissä olisi sitä hintaeroa, mutta on niissä hieman laadussakin eroa. Jos mä saisin päättää niin säästäisin vielä hieman lisää ja ostaisin stankun, jos välttämättä Gibsonin haluaa. Mutta kuten mainittua niin on niitä muitakin merkkejä olemassa... Groooove is in heart! |
alphamale 22.10.2004 08:38:20 | |
---|
joo kyllä standardista mielestäni helpost pulittaa sen 400 päälle. ei se loppujen lopuksi _niin_ paljon ole. |
overtake 22.10.2004 08:50:59 | |
---|
Viper 1000 Deluxe oli ainakin pikaisen testin perusteella hyvän oloinen keppi. Ei tosin kovinkaan "traditionaalinen" SG:n kopio, mutta itse ainakin tykkäsin. Kaulan ja lavan kimalle reunustukset ovat tosin pitkän miinuksen arvoiset. Ei 1:1 kopio Gibsonista, mutta monien mielestä jopa parempi soittaa kuin perinteinen SG. Niitä liikoja koristuksia ei ole edullisemmassa Viper 400:ssa joka on muuten käytännössä sama keppi. http://www.espguitars.com/ltd_viper.htm It's such a fine line between stupid, and clever. |
PIM 22.10.2004 08:56:00 | |
---|
Mites SG Special Ebony? Näyttää olevan halvempi kuin "Faded". 799€ + pk. "Faded" 855€ + pk.
Kyllä toi Special on paljon järkevämpi valinta, siinä on kuitenkin kunnollinen pintakäsittely Fadedin suoraan raakalankun pintaan sutaistun maalin sijasta. E=Fb, Einstein's theory of music |
LesPaul70 22.10.2004 09:42:51 | |
---|
Tässä tulee sitten kommentteja yhdeltä Gibson-spedeltä (Härskin termi). Eli minä kyllä tunnustaudun aitojen Gibsonien suosijaksi syynä on ollut omissa kokemuksissani materiaalien laatu ja työnjälki. Suodattakaa lukemanne sen läpi. Epiphone G400 Näistä neljästä tämä on se, josta minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia. Epiphone Tony Iommi SG Tästä olen kirjoittanut pidemmästikin, http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=15&t=73209&o=0&co=180Oletan, että jotain rankempaa musaa aiot soitella, jos näinkin synkän näköinen kitara kelpaa? Siinä tapauksessa tämä ainakin soundiltaan on ihan ok, vaikka omasta mielestäni Iommi-mikki ei ole kaulamikkinä kovin hyvä. No heviähän monet toisaalta rynkyttävät pelkällä tallamikillä, ja ovat ne mikit joka tapauksessa paljon Epiphonen omia "Designed by Gibson" -mikkejä paremmat. Huonoiksi puoliksi tässä kitaramallissa (ainakin käyttämässäni yksilössä) laskisin pikkuisen lelumaisen tuntuman (ei ollenkaan niin paha kuin useimmissa Epiphoneissa), huolimattoman työjäljen (erikorkuisia/huonosti kiinnitettyjä nauhoja jne.) ja materiaalin (jotain kovempaa puuta kuin Gibsonin käyttämä mahonki, vaikka Epiphone sen mahongiksi listaakin). Hyvänä puolena nyt ainakin ne kaksi ylimääräistä nauhaa ja Groverin virittimet. Parempi paperilla kuin luonnossa. Epiphone Goth SG IMO: Tämä on todella huono kitara. Siis ei pelkästään huono vaan todella *TODELLA* huono. Heikot mikit, erittäin lelumainen tuntuma - itse asiassa kun tällaista kokeilin epäilin vahvasti sen olevan johonkin Anttilaan tarkoitettu lelukitara. Vaikutelmaa ei paljon auttanut, että kitaran elektroniikka prakasi jo kaupassa. Tämän minä ottaisin kaikkein viimeisenä näistä neljästä ja sittenkin vain jos ilmaiseksi saisin - ihan vain sen takia, että muuntaisin sen rahaksi myymällä jollekin kersalle huuto.netissä. Gibson SG Faded Kuten yllä todettu, ei Gibsonin paras SG-malli, mutta erot standardiin eivät niin merkittäviä kuin esim. halvimmissa Les Pauleissa. Fadedia ei kannata ajatell ehkä ensisijaiseksi keikkakitaraksi, sillä sen pinta kuluu (hikoilevan) käden käänteessä, paitsi jos juuri tuollaista vaikutelmaa tavoittelee. Fadedin ja Specialin tallamikki (490T, pikkuisen kirkkaampi mutta muuten HYVIN samanlainen kuin se älyttömän kallis Iommi-mikki) ei ehkä sellaisenaan kelpaa rankimmille hevitukkamiehille. Plussaa annan materiaaleista, etenkin ebenholts-otelauta tuntuu todella miellyttävältä. Työnjälkikin on omien havaintojeni mukaan ollut parempi kuin Epeissä, esim. kaulalta ei kuolleita kohtia tai erikorkuisia nauhoja löydy. (Jotkut ovat tosin valittaneet huonosti hiotuista nauhojen päistä, itse en ole kohdannut.) Kaikki tämä IMO, YMMV. Oletko orkesterisoittimen soittaja vailla sinfoniaorkesteria (Helsingissä)? Jos olet, laita pikaviesti! |