Aihe: Stratocastereiden "uima-allas"..
1
TmuKoo
20.10.2004 18:58:55

Missäs kaikissa stratoissa tuo bodysta miehekkäästi kuovittu mikkikuoppa nyt olikaan, missä maassa valmistetuissa ja minä vuosina?
"...if you could only live my life, you could see the difference..."
Kassu
20.10.2004 19:32:22
Suht yleinen tuo on jenkkistratoissa, mitä olen nähnyt.
Miikathebest
20.10.2004 19:58:36

Suht yleinen tuo on jenkkistratoissa, mitä olen nähnyt.

Minä tein omaani viiieeeeeeelä suuremman :P
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Kassu
20.10.2004 19:59:33
Minä tein omaani viiieeeeeeelä suuremman :P

:D No upeeta.

Mäkin jouduin vintage-casterini koloja suurentamaan, uusi mikki ja niin paljon enemmän piuhaa että en saanut helposti mahtumaan -> puukkoa.
Rämppy
21.10.2004 10:36:48 (muokattu 21.10.2004 10:42:33)
Uima-allas oli käytössä ainakin useimmissa 80- ja 90-lukujen modernintyyppisissä USA-Fender-kepeissä, mm. American Standard, Plus ja Plus Deluxe -malleissa. Näissä käytettiin myös viilukansia peittämään toisinaan turhan monista paloista kasattuja runkoja.
Uima-altaat ja viilut poistuivat 90-lopun malliuudistuksessa. Reissue-malleissa ei moisia ole koskaan harrastettu.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
p130
21.10.2004 14:59:58 (muokattu 22.10.2004 14:41:41)

Uima-allas oli käytössä ainakin useimmissa 80- ja 90-lukujen modernintyyppisissä USA-Fender-kepeissä... ...Uima-altaat ja viilut poistuivat 90-lopun malliuudistuksessa. Reissue-malleissa ei moisia ole koskaan harrastettu.

Uima-allas löytyy myös 90-luvun meksikolaisista (ainakin standardeista...). Meksikoreissueissa on yleensä H-S-S.

Lisäksi japanilaisissa viimeisten vuosimallien (80-luvun loppu/90-luvun alku) standardeissa/standard 22:ssa, contemporaryissa jne. on säännöllisen epäsäännöllisesti uima-allas tai H-S-H (tai ehkä jokin muukin...) routtaus. Japsireissueissa taas yleensä S-S-S.

Uima-allasta ei ilmeisesti ole enää missään nykystratossa.

Millaiset routtauksen on muuten 90-luvun American Standard ymv. telecastereissa?

EDIT: muutin selkeämmäksi
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Rämppy
22.10.2004 09:29:33
Meksikoreissueissa on yleensä H-S-S.
Ei kai sentään reissuessa? Reissuen pitäisi jäljitellä jotain vanhaa vuosikertaa, eikä vanhoissa (1950-70-luvun) fender-stratoissa ole ollut vakiona humpuukkeria. Eikös mexicoreissue ole lähinnä tuo classic-sarja -ihan perinteisiä keppejä perinteisillä routtauksilla ja mikeillä.
superfly
22.10.2004 09:42:26
Ei kai sentään reissuessa? Reissuen pitäisi jäljitellä jotain vanhaa vuosikertaa, eikä vanhoissa (1950-70-luvun) fender-stratoissa ole ollut vakiona humpuukkeria. Eikös mexicoreissue ole lähinnä tuo classic-sarja -ihan perinteisiä keppejä perinteisillä routtauksilla ja mikeillä.

Mulla on 60´s Classic Strato ja kyllä siinä humppariuima-allas löytyy. Tosin on niin karkeasti veistetty, että voi olla tehty jälkeenpäinkin. Paha sanoa kun käytettynä ostin.
p130
22.10.2004 09:59:15

Ainakin niissä parissa meksikolaisessa 60's stratossa jotka olen avannut on ollut H-S-S. Eihän niitä edes tarkkoina reissueina kaupata, vaan 50's/60's/70's -henkisinä.

Eihän se routtaus sieltä mihinkään näy. Eikä estä yksikelaisen asentamista. Samoilla koneilla ja samoilla asetuksilla routataan meksikostandardit ja classicit. Säästyy aikaa ja rahaa. Eräs niistä syistä, jotka tekevät meksikon classicit "oikeita" reissueita edullisemmiksi. En kylläkään mene vannomaan että näin olisi jokaisessa vuosimallissa.

Routtaushan on helppo tarkistaa irrottamatta pleksiä. Kyllä sen S-, H- ja uima-allasrouttauksen erottaa ihan vain varovasti mikin vierestä pleksiä painamalla.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Rämppy
22.10.2004 10:32:40
Ok, uskotaan. Luin huolimattomasti, että olisi tallahumpparimikki niissä classiceissa. Siis routtaus tallahumpparille löytyy, mikä on kuluttajaystävällistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)